iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 Batterylife: Ervaringen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/65352-iphone-4-batterylife-ervaringen.html)

Peterlandman 16-10-10 08:44

Batterijen snel leeg
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mbln (Bericht 582525)
dubbelklikken op je homebutton. Dan zie je al je processen. Vooral Cydia uitzetten. Ik heb gemerkt dat die veel stroom vraagt.

Mijn batterij werd ook leeggetrokken, heb met dubbelklikken alle processen uitgezet en sindsdien is probleem opgelost :)

Guest-20180925190238 16-10-10 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mbln (Bericht 582525)
dubbelklikken op je homebutton. Dan zie je al je processen. Vooral Cydia uitzetten. Ik heb gemerkt dat die veel stroom vraagt.

Hoe heb je dat gemerkt resp. hoe heb je dat gemeten :confused: Cydia draait helemaal niet in de achtergrond (background) :rolleyes:

Geloof je me niet? Dan installeer SwitcherMod uit Cydia dan kan je zien welke apps echt op de achtergrond draaien en welke niet :cool:

OrangeY 16-10-10 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Waltero (Bericht 585781)
Nu ik op 4.1 draai is het volgens mij weer wat verslechterd.. Toch vreemd.....
Waar speel jij je gemist filmpjes vanaf?? (site of app?)

de app. het werkt super goed, heel overzichtelijk en vaak staat het filmpje al binnen een uur na de uitzending op de app. films kijken slurpt alleen wel je batterij leeg, maar dat is alleen als je echt meer dan 2 uur aan het kijken bent. dan is er ineens wel een hap uit je batterij weg. alsnog valt het dan nog mee.

het viel me vanochtend wel op dat toen ik ging slapen hij 17% had en toen ik wakker werd na ongeveer 8 9 uur later hij nog 7% had. 10% verlies in 1 nacht vind ik absoluut niet veel.

towy 16-10-10 16:18

Ik heb hetzelfde probleem.

Sinds gister loopt mijn batterij ineens heel snel leeg. ik heb hem vanochtend opgeladen tot 100% en binnen 3 uur (zonder hem ook maar aangeraakt te hebben) stond ie op 85%. Als ik hem gebruik zie je de procenten gewoon afnemen!

Groetjes towY

hobbes2210 16-10-10 17:50

Toevallig ook Vodafone??

Macharrie 16-10-10 17:59

Wat kan vodafone daar nou mee te maken hebben? Niks lijkt me.
Gewoon alle overbodige dingen als push etc uitzetten.

hobbes2210 16-10-10 20:18

Jij vind Push overbodig, ik niet, ik ben van snelle info afhankelijk.

Iets is veranderd, maar ik heb niet gesynched.
Dus het is of Vodafone of de exchange mail provider, maar iets is er veranderd en wel zo dat mijn iphone zelfs erg heet wordt en de batterij in 2 uur leeg is.....

Dus noem het maar niks.....

ButcherJF 17-10-10 06:35

Doe eens een harde reset en zet in de multaskingbalk de programma's uit.

towy 17-10-10 10:24

@hobbes
 
nee T-mobile en ik heb niet geJBt.

Deorum 17-10-10 14:00

..........

Wilders4ever 17-10-10 14:46

Ik heb een heel vreemd verschijnsel: mijn gebruikstijd loopt synchroon met mijn standby tijd (nee ik heb hem natuurlijk niet heel de tijd aan). Weet iemand hier meer van?

Macharrie 17-10-10 15:02

Heb hier vodafone en batterij gaat met 3g aan makkelijk 3 dagen mee. Vreemd...

Robkro 17-10-10 18:10

Misschien even rebooten?

OrangeY 17-10-10 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deorum (Bericht 586978)
Wat mij deze week opviel na een herstel. Ik had niet de tijd om alle muziek weer op mijn iphone te zetten. Volgens mij ging hij daardoor veel minder snel leeg. Mijn telefoon staat bijna helemaal vol met muziek (32Gb).
Mijn vrouw heeft precies dezelfde (32Gb) en niet veel muziek erop staan. Haar telefoon gaat 2x zo lang mee als die van mij. Met hetzelfde gebruikspatroon.
Misschien trekt het beheer van al die bestanden toch wel stroom.
Ik weet het anders ook niet.

lijkt me sterk, en zeker niet 2x zo lang. Misschien luister jij dus gewoon veel muziek en je vrouw niet, of heeft je vrouw gps/3g uit staan of gewoon minder apps aanstaan zoals mail, msn en dat soort dingen. de helderheid van het scherm wil ook nog wel eens veel verschil maken. Het licht dan toch echt aan het gebruik.

Als je je echt druk maakt zou je misschien een keer kunnen wisselen van iphones en alles over te synchroniseren, misschien licht het aan de batterij zelf, want ik vind 2 x sneller leeg wel heel wat.

PrittStift 18-10-10 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OrangeY (Bericht 587171)
lijkt me sterk, en zeker niet 2x zo lang. Misschien luister jij dus gewoon veel muziek en je vrouw niet, of heeft je vrouw gps/3g uit staan of gewoon minder apps aanstaan zoals mail, msn en dat soort dingen. de helderheid van het scherm wil ook nog wel eens veel verschil maken. Het licht dan toch echt aan het gebruik.

Als je je echt druk maakt zou je misschien een keer kunnen wisselen van iphones en alles over te synchroniseren, misschien licht het aan de batterij zelf, want ik vind 2 x sneller leeg wel heel wat.


Wissel de iPhone even met elkaar en test het even een weekje, dan pas kun je erachter komen of het nou aan de manier van gebruik of aan de iPhone ligt.

Deorum 18-10-10 19:20

..........

Deorum 20-10-10 10:08

Ja hoor. Er is een gróót verschil in batterijduur per iphone. Gisteravond beide iphones bekeken. Die van mij had nog 27% en die van mijn vrouw 83%.
Vanmorgen was die van mij uit en die van mijn vrouw stond op 80%.
3% tegen 27% vind ik toch niet meer normaal. Die van mij is 3 weken ouder dan die van mijn vrouw.
Dus aan het gebruik van de iphone ligt het ook niet dat de ene minder lang meegaat dan de andere.

themasterf 20-10-10 10:39

Is dit goed?
 
1 Bijlage(n)
Mijn batterij staat op 1% na
23 uur 22mnt standby
4 uur 55 mnt gebruik
waarvan
2 uur radio over 3g
1 uur email
1 uur Wi-Fi
2 uur overige (spelletjes, pingchat etc.)

Is dit normaal of slecht. Heb geen eerdere ervaring met Iphone.

Zie bijlage..

Operafreak 25-10-10 18:56

ik ben tevreden...
 
http://forum.iculture.nl/leden/53352...1-20101025.png

Kirsch 27-10-10 23:32

Help !!!!!!
 
Ik heb sinds 1,5 maand mijn 1e iphone 4, Sim vrij gekocht in Frankrijk. Tot gister probleemloos. Gistermiddag lipe hij ineens volledig leeg. Batterij opgeladen tot 100%. Echter vanochtend in zijn geheel leeg gelopen. Ik heb inmiddels 3G, Wi-Fi, pushberichten en spotlight uitgezet, maar hij blijft leeg lopen.

In 1,5 uur tijd ben ik al 22% kwijt van de accu. Ik heb de achtergrond gecheckt (via 2x homeknop), maar er draait niets hier.

Toch zie ik dat via het mobiele netwerk er 2,1 mb verstuurd en 2,8 mb ontvangen is.

Kan iemand deze iphone-roekie helpen ? Of is mijn accu gewoon defect en moet mijn iphone terug naar Apple ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:46.