iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 Batterylife: Ervaringen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/65352-iphone-4-batterylife-ervaringen.html)

Electronaut 17-08-10 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift (Bericht 534139)
Dat zou best kunnen, maar dan wel onder erg gunstige omstandigheden.
En dan ook niet continue laten syncen met gmail voor je contacten, agenda etc... want anders ga je dit soort getallen niet halen.

Waarom erg gunstige omstandigheden?

Ik gebruik m'n iPhone waarvoor hij dient, spelletjes, mailen, push mail aan, surfen, bellen,...

nebilem 17-08-10 12:10

Mijne gaat echt lang mee zie plaatje

http://i55.photobucket.com/albums/g1...n/IMG_0020.png

lo3k 17-08-10 13:45

3 Bijlage(n)
Ik had het vermoeden dat de batterij van mn iPhone 4 snel leeg ging. Nu heb ik als test de accu gisteravond helemaal opgeladen en voordat ik ging slapen de iPhone van de lader gehaald.

Ik heb 3G uitgezet en alle programma's die nog in de achtergrond actief waren afgesloten. Verder heb ik 2 mailboxen: 1 die op manual fetch staat, en 1 gmail op push.

Nu werd ik vanmorgen na 7u slaap wakker, en was mn batterij al voor 30% leeg. Dat leek me niet helemaal normaal. Vervolgens heb ik push uitgeschakeld en een paar uur gewacht (dus niet gebruikt), maar mn batterij gaat nog steeds abnormaal snel leeg:

Dus:

voordat ik ging slapen:
tijd: 01:48
accu: 100%
usage: 4 min
standby: 1 hour, 32 min

toen ik wakker werd:
tijd: 08:46
accu: 70%
usage: 1u, 55 min (in mijn slaap?)
standby: 8u, 29 min

na disablen push:
tijd: 13:28
accu: 53%
usage: 3u, 5 min
standby: 13u, 12 min

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Enig idee hoe ik het kan oplossen? Ik heb de mijne gerestored mijn 2G backup. Ik las dat 'restore as a new phone' veel batterijproblemen zou oplossen? Kan iemand dit bevestigen?

Rivanov 18-08-10 11:19

Hmm..

Usage: 5 hours , 21 minutes
Standby: 3 days, 18 hours

19% Battery-life

3G backup op iPhone 4.

PrittStift 18-08-10 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liesjj (Bericht 508832)
Ik vind de batterij echt super ! :)
Ik had hiervoor een iPhone 3G en de batterij ging amper 7-8u gebruik mee dus ik kwam zelfs geen hele dag toe

Met de iPhone 4 gaat hij echt super lang mee :)
Heel de nacht heeft het internet aan gestaan op mijn iPhone 4, ik heb er uren spelletjes zitten op spelen, verschillende apps gedownload, vanalles ingesteld, al 2u radio aan het luisteren, een 10tal minuutjes gebeld en mijn scherm staat toch vrij helder ik denk wel op een 70% helderheid en mijn batterij is nog steeds niet plat
Hij gaat nu al 14u gebruik mee & 1dag30u standby en ik heb nog een 15% over
Dus dat vind ik wel erg mooi ;)

Das idd een mooie score ;) , maar ik ga er hier vanuit dat je bij 14 uur gebruik, 1dag en 3 uur bedoeld he ! (1 dag + 30 uur = 2 dgn & 6 uur nl) :rolleyes:

PrittStift 18-08-10 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nebilem (Bericht 534281)
Mijne gaat echt lang mee zie plaatje

http://i55.photobucket.com/albums/g1...n/IMG_0020.png

Jeeetje zeg !! Hou kan dit dan :confused: Heb jij iets speciaals gedaan dat je dit haalt ???

Ben erg nieuwsgierig, want mijn iP4 staat met hetzelfde gebruik en standby op 68% .....

Blake 18-08-10 18:29

Gebruik: 2u, 18min
Stand-by: 17u, 52min

72%

best goed :) batterij over het algemeen indrukwekkend vind ik

Operafreak 18-08-10 19:19

Niet ontevreden..
 
https://forum.iculture.nl/leden...rijgebruik.png

Rolandinho 18-08-10 21:23

Als je m op fetch zet ipv push en buitenshuis de Wi-Fi af dan gaat het redelijk. Dan haal je wel anserhalve dag is mijn ervaring.

PrittStift 18-08-10 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rolandinho (Bericht 536515)
Als je m op fetch zet ipv push en buitenshuis de Wi-Fi af dan gaat het redelijk. Dan haal je wel anserhalve dag is mijn ervaring.

Oke! Maar het mag toch niet de bedoeling zijn dat je allerlei kunstjes moet uithalen om een beetje normaal met je batterylife te kunnen doen?
Zeker niet als je weet dat er mensen zijn die er de gehele dag dingen mee doen die je battery leeg slurpt en toch nog veel batterylife over hebben?

borgqueenx 18-08-10 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 536352)

wtf! wat heb je dan allemaal gebruikt in die tijd?
en heb je hem wel eens aan de lader gelegt zonder dat ie bij 100% kwam?

AeronNL 18-08-10 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rolandinho (Bericht 536515)
Als je m op fetch zet ipv push en buitenshuis de Wi-Fi af dan gaat het redelijk. Dan haal je wel anserhalve dag is mijn ervaring.

Ik heb sinds 2 dagen push aanstaan ipv fetch en ik merk geen verschil in batterijverbruik!:)

SuperSander 19-08-10 08:54

Ik had een 3g en nu een 4 32gb en ik ben heel erg tevreden met de batterij. Terwijl ik eerst het einde van de dag niet haalde, kan ik nu alles doen en 's nachts laat hij gewoon weer helemaal op voor de volgende dag... zonder ook maar iets uit te zetten trouwens!

jajaohnee 19-08-10 17:51

En wat is nu beter voor de batterij van de iphone 4? Hem zonder oplader gebruiken als dit mogelijk is, of juist zoveel mogelijk laten opladen?

SuperSander 19-08-10 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jajaohnee (Bericht 537668)
En wat is nu beter voor de batterij van de iphone 4? Hem zonder oplader gebruiken als dit mogelijk is, of juist zoveel mogelijk laten opladen?

Gewoon tussendoor opladen en 1x per maand van 100% naar 0% en dan weer volledig opladen.

Rolandinho 19-08-10 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AeronNL (Bericht 536688)
Ik heb sinds 2 dagen push aanstaan ipv fetch en ik merk geen verschil in batterijverbruik!:)

Het scheelt daarnaast volgens mij ook of je bij allerlei apps pusch berichten wilt ontvangen en of je overal je locatiebepaling aan laat staan. Kost vlgs mij allemaal batterij omdat de processor aan het werk wordt gezet.

Rolandinho 19-08-10 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift (Bericht 536604)
Oke! Maar het mag toch niet de bedoeling zijn dat je allerlei kunstjes moet uithalen om een beetje normaal met je batterylife te kunnen doen?
Zeker niet als je weet dat er mensen zijn die er de gehele dag dingen mee doen die je battery leeg slurpt en toch nog veel batterylife over hebben?

Ben ik met je eens. Je gaat gekke dingen doen als je batterij snel leeg trekt. Je vraagt je af waar dit aan ligt???????

Rivanov 20-08-10 09:54

Mensen, vermeld nu aub of je een 3G backup op je iPhone 4 hebt staan ofniet!

PrittStift 20-08-10 10:10

@Rivanov; Das een goeie idd.

Ik had/heb (hoe kom ik daar achter?) een 3G backup staan. Echter heb ik de iPhone 4 bij het aansluiten laten herkennen als een nieuwe telefoon, dat is dan goed toch?

Edit; overigens had ik van de 3G zelf nooit handmatig een reservekopie gemaakt ofzo...

Rivanov 20-08-10 10:14

Als je de iPhone 4 hebt laten herkennen als een nieuwe telefoon, dan heb je geen backup. Die moet je namelijk selecteren. Heb je dit achteraf nog gedaan?
Backup is backup, wanneer je die erop zet maakt niet uit. Hij vervangt dan namelijk alles door de backup van de 3G.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:21.