//

[iPhone 4] 16GB iPhone 3G is niet gelijk aan 16GB iPhone4

[iPhone 4] 16GB iPhone 3G is niet gelijk aan 16GB iPhone4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ervaring: Ik heb net een nieuwe iPhone 4 uit belgie gehaald, ik probeer m'n backup enzo te restoren van m'n oude 3G. Past niet alle ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-07-10, 10:55
mhfdejong mhfdejong is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard [iPhone 4] 16GB iPhone 3G is niet gelijk aan 16GB iPhone4

Ervaring: Ik heb net een nieuwe iPhone 4 uit belgie gehaald, ik probeer m'n backup enzo te restoren van m'n oude 3G. Past niet alle gegevens van m'n oude telefoon op mijn nieuwe telefoon. Kortom 16GB op iPhone 3G houd 14.45gb over en 16GB op iPhone 4 houd 14GB over.
Iemand anders dezelfde ervaringen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-07-10, 11:04
paulmadejong paulmadejong is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 148
Standaard

Oud verhaal: Hard-Drive Capacity Math: Tech Clinic - Popular Mechanics
  #3  
Oud 31-07-10, 11:07
mhfdejong mhfdejong is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Het gaat niet over grootheden, wat ik bedoel te zeggen dat dezelfde data die ik op mijn 16GB iphone 3g had, NIET past op een 16GB iPhone 4. Ik neem aan dat Apple in de afgelopen 2 jaar niet de definitie van GB-Gb-GiB ect veranderd heeft.
  #4  
Oud 31-07-10, 11:09
squeek squeek is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Standaard

waarom heb je eigenlijk dan geen 32gig genomen? als je vorige telefoon al vol stond?
  #5  
Oud 31-07-10, 11:12
mhfdejong mhfdejong is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Hij stond nog niet eens vol, mijn oude telefoon had 14.5GB capaciteit en met nog 487MB over. Mijn nieuwe iPhone kon ik niet onder de zelfde voorwaarden herstellen ik moest minder liedjes synchroniseren.
Ik heb tot nu toe altijd genoeg gehad aan 16GB en ik zie niet in waarom ik in de komende 2 jaar in ene veel meer ruimte nodig heb. Ik maak niet onwijs veel foto's ofzo en mocht het wel gaan gebeuren dan zal ik specifieker moeten zijn in de muziek die ik mee neem.
  #6  
Oud 31-07-10, 11:22
paulmadejong paulmadejong is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 148
Standaard

Op de iPhone 4 staat een andere versie van iOS4 dan op een 3G(S). Het zou me niets verbazen dat deze meer ruimte in beslag neemt (bijvoorbeeld voor de Compass App, maar ook voor meer API ondersteuning)
  #7  
Oud 31-07-10, 12:34
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhfdejong Bekijk bericht
Ik heb tot nu toe altijd genoeg gehad aan 16GB en ik zie niet in waarom ik in de komende 2 jaar in ene veel meer ruimte nodig heb. Ik maak niet onwijs veel foto's ofzo en mocht het wel gaan gebeuren dan zal ik specifieker moeten zijn in de muziek die ik mee neem.
Misschien omdat je meer zou kunnen gaan filmen en wel op HD kwaliteit wat dus meer ruimte in beslag neemt.
  #8  
Oud 31-07-10, 13:16
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Het iOS van de iPhone 4 is veel groter en neemt dus wat meer plaats in dan op een 3G, daar zit het verschil.

Dat van een 3G is 305mb, dat van de iPhone 4 is 579mb
  #9  
Oud 31-07-10, 13:32
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Het iOS van de iPhone 4 is veel groter en neemt dus wat meer plaats in dan op een 3G, daar zit het verschil.
Dat van een 3G is 305mb, dat van de iPhone 4 is 579mb
begrijp die uitleg niet echt.
Je ziet in iTunes toch gewoon bovenaan de totale capaciteit (ongeacht wat er opstaat van muziek, Os,...)

onderaan vind je dan toch de verdeling en ik dacht dat iOs onder "other" viel niet?
Hoedanook, ik zie niet in hoe SW invloed kan hebben op de totale capaciteit (tenzij die capaciteit die bovenstaat totaal - iOS is, maar dan komt bij mij de vraag naar boven waarom dit niet na elke update wijzigde voor de 3G, want het lijkt me onmogelijk dat elke OS-versie even groot was.)
  #10  
Oud 31-07-10, 14:26
mhfdejong mhfdejong is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
begrijp die uitleg niet echt.
Je ziet in iTunes toch gewoon bovenaan de totale capaciteit (ongeacht wat er opstaat van muziek, Os,...)

onderaan vind je dan toch de verdeling en ik dacht dat iOs onder "other" viel niet?
Hoedanook, ik zie niet in hoe SW invloed kan hebben op de totale capaciteit (tenzij die capaciteit die bovenstaat totaal - iOS is, maar dan komt bij mij de vraag naar boven waarom dit niet na elke update wijzigde voor de 3G, want het lijkt me onmogelijk dat elke OS-versie even groot was.)
Juist! Dat is dus wat mij ook opviel, ik begrijp dat het os groter is, maar dan moet de capaciteit toch niet kleiner zijn.. Naja boeiend het is de beste telefon ever! Hahaha
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone4 hoe herken je een 16GB/32GB? Gizz iPhone algemeen 15 29-09-10 13:47
[iPhone4 - 16GB - 4.0.1 ] Wi-Fi probleem Jeweetwelwie iPhone algemeen 7 20-08-10 23:45
krijg iPhone 3G 16GB niet aan de praat !! redfoot iPhone algemeen 15 31-03-09 14:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.