iPhone 4 constant laden of batterij? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Halo, Ik heb sinds kort een iPhone 4. Nou heb ik een vraag over de batterij. Als ik mijn iPhone 4 de hele dag aan ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone 4 constant laden of batterij?
Halo,
Ik heb sinds kort een iPhone 4. Nou heb ik een vraag over de batterij. Als ik mijn iPhone 4 de hele dag aan de charger zet is dat slecht voor de batterij, gaat de levensduur sneller achteruit? Is het beter om de iPhone nadat het 100% geladen is, los te koppelen of maakt het niet uit als ik het de hele dag aan de charger zet? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Dit vraag ik me ook af, ook met m'n Macbook.
|
|
||||
|
||||
Tja, het is altijd beter om de batterij het werk te laten doen om een luie batterij te voorkomen.
|
|
|||
|
|||
Mijn macbook laat ik wel contant aan de lader als het kan. Ik heb begrepen dat eenmaal het vol is dat het overgaat naar het gebruiken van de netstroom en niet van de batterij.
Tevens kan je bijhouden hoe vaak het opgeladen is. Apple garandeert dat het 1000 cycles ofzo mee kan, dus als het veel eerder dan de 1000 verslechters zou ik klagen. |
|
|||
|
|||
Daar kijk ik echt niet naar zenne en nog nooit miserie mee gehad.
En ik laad die ook op wanneer ik er zin in heb, soms als deze nog 70% heb laad ik deze op, dat is als ik ergens naartoe moet ofzo, dan wil ik een volle batterij. |
|
|||
|
|||
Maakt niks uit. Je kan gewoon xxxx cycles opladen zonder problemen. Dus als jij steeds van 99 naar 100% ging opladen dan moet je er 100 keer over doen om 1 cycle te volbrengen.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
onwaar beter altijd op de lader en zo weinig mogelijk leeg laten lopen, het aantal cycly van de accu is kleiner bij volledige leeglopen, en bv. dubbel bij half leeglopen |
|
|||
|
|||
Als jarenlange gebruiker van LiIon batterijen, waartoe ik de batterij van de iPhone ook reken, is mijn ervaring dat regelmatig bij-/opladen de voorkeur geniet. Maar ook eens in de zoveel tijd een keer helemaal ontladen en dan weer opladen is niet verkeerd. Zelf leg ik mijn Iphone elke nacht aan de lader, ongeacht het percentage lading dat de batterij nog heeft. Dit voorkomt lange laad-cycli en bovendien heb je elke ochtend weer een volle batterij.
Deze procedure is me tot dusverre altijd goed bevallen. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone constant op dockingstation? | a4p | iPhone algemeen | 0 | 08-05-10 14:15 |
batterij doet er een week over om op te laden | Paz | iPhone algemeen | 16 | 12-07-09 10:57 |
Eerste keer batterij laden... | divanci | iPhone algemeen | 0 | 25-09-08 23:05 |
Laden batterij | Javado | iPhone algemeen | 11 | 24-02-08 02:53 |
Iphone boot constant | poepsifloepsi | Archief | 0 | 04-01-08 19:57 |
|
|