//

iphone 4 Via Camera Bibliotheek opnieuw opbouwen daarna een crash

iphone 4 Via Camera Bibliotheek opnieuw opbouwen daarna een crash discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hai, Ik installeer net mijn iphone 4 en zet een reserve kopie terug van mijn iphone 3GS: Als ik de camera opstart dan krijg ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-08-10, 13:33
kevinos kevinos is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard iphone 4 Via Camera Bibliotheek opnieuw opbouwen daarna een crash

Hai,

Ik installeer net mijn iphone 4 en zet een reserve kopie terug van mijn iphone 3GS: Als ik de camera opstart dan krijg ik de melding "Bibliotheek opnieuw opbouwen" daarna een crash. Ik kan de camera dus niet meer starten. Ik had mijn fotorol 800 foto's/filmpjes staan. Ik heb vervolgens de iphone herstelt en dan kan ik wel gewoon de camera starten, na het opnieuw terugzetten van de reserverkopie crasht hij weer bij het "Bibliotheek opnieuw opbouwen" als hij bijna klaar is.

Hoe is dit op te lossen? Wil graag alle fotoss kunnen zien en mijn camera kunnen gebruiken.

Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-08-10, 15:56
kevinos kevinos is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Niemand een idee?
  #3  
Oud 18-08-10, 00:46
niete niete is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard bibliotheek opnieuw opbouwen

hey,

bij mij lukt het ook niet , ik kan mijn foto's niet meer bekijken en mijn camera gebruiken. iedere keer ik mijn foto's of camera wil gebruiken begin hij de bibliotheek opnieuw op te bouwen en crasht hij er na .
heeft er iemand een oplossing voor dit probleem.

mijn iphone is een 3gs versie 4.0.2

dank
  #4  
Oud 18-08-10, 00:57
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Foto's opnieuw synchroniseren in iTunes en niet meer de reservekopie terugzetten, daarmee zet je de software-fout ook weer terug.
  #5  
Oud 18-08-10, 10:07
niete niete is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

hallo,

Als ik mijn foto's syncroniseerd met itunes vraagd itunes niet om een reservekopie terug te zetten , met gevolg dat mijn probleem blijft!

Dank
  #6  
Oud 18-08-10, 10:45
niete niete is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

hallo,

Ik heb mijn foto's gesyncroniseerd met itunes maar hij vraagd niet om een reservekopie terug te plaatsen met gevolg dat mijn probleem blijft.

dank
  #7  
Oud 01-09-10, 04:29
youri1311 youri1311 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Almere
Berichten: 32
Standaard

Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem. Iemand ideeën?
  #8  
Oud 01-09-10, 21:59
Markboefje Markboefje is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 22
Standaard

Hier hetzelfde. Iphone liep vanmiddag vast nadat ik een foto had gemaakt en sindsdien ook bovengenoemde probleem!??

Vreemd vreemd.
  #9  
Oud 04-09-10, 09:02
Markboefje Markboefje is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 22
Standaard

Niemand? Niet te hopen dat ik mijn 600+ foto's kwijt ben
  #10  
Oud 02-11-10, 15:54
ywar2 ywar2 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb ook last gehad van het probleem dat mijn camera en foto bibliotheek niet wouden laden en de melding geven dat deze rebuild werd. T-mobile helpdesk kon mij niet helpen (support was uitermate slecht) ook 40 minuten met Apple zelf gesproken zij gaven wel een nuttige tip maar hebben het probleem niet kunnen oplossen. Wel een hanige tip gekregen om een backup te maken van je iphone onder een ander itunes profiel b.v. door een nieuw gebruiker op je mac aan te maken.

Uiteindelijk ben ik zelf gaan kijken of ik bij de bestanden kon komen. Middels het programma ipohneexplorer is dit mogelijk.
http://www.macroplant.com/iphoneexplorer/

Vervolgens heb ik alle mappen die de naam XXXapple heten verwijdert uit de /Media/DCIM (hier staan je originele foto's) dir en het zelfde gedaan in de folder /Media/PhotoData

Vervolgens werd er wederom een rebuild van de bibliotheek gedaan maar nu met als resultaat dat hierna alles weer werkte.

Het is wel aan te raden dat je eerste een goede backup maakt van je Iphone voor dat je op deze manier bestanden gaat verwijderen.
  #11  
Oud 07-11-10, 21:39
ywar2 ywar2 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard

Nu ook oorzaak gevonden van het probleem.
Wanneer ik een filmpje wat mij is toegestuurd via whatsapp download. Raakt mijn bibliotheek corrupt en moet ik op nieuw de hierboven genoemde folders verwijderen om mijn camera weer werkend te krijgen.
  #12  
Oud 19-11-10, 15:57
Quarre Quarre is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ywar2 Bekijk bericht
Ik heb ook last gehad van het probleem dat mijn camera en foto bibliotheek niet wouden laden en de melding geven dat deze rebuild werd. T-mobile helpdesk kon mij niet helpen (support was uitermate slecht) ook 40 minuten met Apple zelf gesproken zij gaven wel een nuttige tip maar hebben het probleem niet kunnen oplossen. Wel een hanige tip gekregen om een backup te maken van je iphone onder een ander itunes profiel b.v. door een nieuw gebruiker op je mac aan te maken.

Uiteindelijk ben ik zelf gaan kijken of ik bij de bestanden kon komen. Middels het programma ipohneexplorer is dit mogelijk.
iPhone Explorer - A USB iPhone browser for Mac and PC

Vervolgens heb ik alle mappen die de naam XXXapple heten verwijdert uit de /Media/DCIM (hier staan je originele foto's) dir en het zelfde gedaan in de folder /Media/PhotoData

Vervolgens werd er wederom een rebuild van de bibliotheek gedaan maar nu met als resultaat dat hierna alles weer werkte.

Het is wel aan te raden dat je eerste een goede backup maakt van je Iphone voor dat je op deze manier bestanden gaat verwijderen.
Ik zit dus ook met die probleem, maar even een vraagje hoe ik het kan oplossen?

Ik verwijder de mappen die je aanhaalt
dan open ik foto's en dan is mijn filmrol leeg, dus dat klopt op zich
vervolgens zet ik iphone terug vanaf reservekopie?
als ik dan terug naar foto's ga, dan begint het spelletje van voren af aan.
(bilbiotheek opnieuw opbouwen en crash)

wat doe ik fout?

ik vermoed dat het corrupte bestand zich dan terug in de bibliotheek bevindt, maar hoe haal ik eruit welke het foute is? en hoe kan ik dat oplossen?

alvast bedankt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: iTunes bibliotheek opnieuw aanmaken a151166 iTunes 5 23-08-14 16:03
In app camera crash barry123best iPhone Apps 1 08-05-11 15:07
Iphone 3G met jailbreak update via itunes daarna crash Ido130 iTunes 25 21-04-11 19:12
Wel of niet updaten? daarna opnieuw jailbreaken? ccc1988 Jailbreak 1 07-01-11 19:17
Computer opnieuw installeren: Iphone agenda daarna kwijt bij sync? nineyard iTunes 7 06-05-08 20:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.