//

Nokia lanceert uitdager van iPhone

Nokia lanceert uitdager van iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) AMSTERDAM - Vanaf woensdag kan de Nokia N8, de nieuwste smartphone van de Finse mobieltjesfabrikant, in Nederland besteld worden. Eind september worden de eerste toestellen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-08-10, 18:26
mistergadget mistergadget is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 15
Standaard Nokia lanceert uitdager van iPhone

AMSTERDAM - Vanaf woensdag kan de Nokia N8, de nieuwste smartphone van de Finse mobieltjesfabrikant, in Nederland besteld worden. Eind september worden de eerste toestellen uitgeleverd. De wereldwijde marktleider in mobiele telefoons maakte dat woensdag bekend.

De N8 is de eerste smartphone van Nokia die serieus de strijd aangaat met de toetssteen voor dit type toestellen, de iPhone van Apple.

Nokia lanceert uitdager van iPhone | nu.nl/gadgets | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-08-10, 21:21
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Als trouwe Nokia (was) gebruiker. Denk ik dat Nokia ook hier weer de plank mis slaat, hoop het niet voor ze want ze hadden toch wel leuke toestellen. Nadeel van Nokia is dat ze teveel aan symbian blijven hangen. Verder ziet de N 8 er wel gelikt uit en natuurlijk een super camera. We wachten af.
  #3  
Oud 27-08-10, 14:46
mistergadget mistergadget is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roymeer Bekijk bericht
Als trouwe Nokia (was) gebruiker. Denk ik dat Nokia ook hier weer de plank mis slaat, hoop het niet voor ze want ze hadden toch wel leuke toestellen. Nadeel van Nokia is dat ze teveel aan symbian blijven hangen. Verder ziet de N 8 er wel gelikt uit en natuurlijk een super camera. We wachten af.
Vergeet niet de flash software.
  #4  
Oud 27-08-10, 15:14
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Nja da"s dan wel weer zo. Moet Jobs toch even fixen.
  #5  
Oud 27-08-10, 19:43
mistergadget mistergadget is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roymeer Bekijk bericht
Nja da"s dan wel weer zo. Moet Jobs toch even fixen.
Ik snap echt niet waarom Apple zo tegen FLASH is. Toevoegen van flash levert je alleen meer nieuwe klanten op, want zijn er best veel mensen die de Iphone niet kopen vanwege het ontbreken van flash.
  #6  
Oud 28-08-10, 20:06
Stryke Stryke is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mistergadget Bekijk bericht
Ik snap echt niet waarom Apple zo tegen FLASH is. Toevoegen van flash levert je alleen meer nieuwe klanten op, want zijn er best veel mensen die de Iphone niet kopen vanwege het ontbreken van flash.
Ook al ben ik zelf dan wel een flash programmeur, kan ik wel inzien waarom Apple zo tegen flash is. Apple heeft liever zelf meer controle over zijn product en niet dat er een third party onderdeel aan hun browser hangt dat voor potentieële security risico's kan zorgen. Ook moet er gedacht worden aan de batery life, mensen kunnen enorm hard gaan klagen over de baterijduur, terwijl ze full flash of slecht gemaakte banners aan hebben staan op websites en wiens schuld is dat? voor hun apple.

Om vanuit nog een iets ander punt te kijken stimuleer je met flash verkopen in de appstore minder, pak bijvoorbeeld een radio station app, met flash kan je ook even langs een website gaan, er zijn miljoenen flash games gratis te spelen online, etc etc.

En wees nou eerlijk, heb je echt flash nodig? alles van youtube heb je al tot je beschikking en vele sites gebruiken mobiele versies om het alleen maar makkelijker te maken, ik mis flash echt niet. En hoeveel is echt veel? en hoeveel van die echt veel mensen hebben nu echt de iPhone niet gekocht om die precieze reden? De verkoopcijfers liegen niet

Om even ontopic te blijven: Dit laat weer zien dat nokia toch achter blijft en, in mijn ogen, nog wat jaren achter zal blijven op consumenten gebied. Echt mooi vind ik em niet en het OS dat er op zit heb ik ook nog mijn twijfels over.
  #7  
Oud 28-08-10, 20:16
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

 Verplaatst naar: iPhone Klonen en killers
  #8  
Oud 28-08-10, 21:22
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Ik wacht liever op de N9. Maar ondanks een aantal minpunten van de Iphone, zoals flash, beperkte bluetooth en matige ontvangstkwaliteit blijven ze nog steeds bovenin staan door de combinatie van de appstore en het toestel. De hardware is in vergelijking met concurrenten en de hoge prijs daarin meegenomen ronduit matig. Maar Apple heeft de combinatie van hardware, software en appstore wel het best voor elkaar.
Flash zal Apple nooit gaan gebruiken en smoezen over accugebruik en instabiliteit zijn onzin. Het gaat erom dat Apple dan minder invloed op het toestel krijgt.
En we weten allemaal hoe Apple is....die wil bepalen wat jij met je toestel mag en kan.
  #9  
Oud 28-08-10, 22:37
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Ik ben denk ik iemand die o.a. het ontbreken van Flash een van de punten vind waarom ik (na enige dagen twijfelen) toch geen iPhone ga kopen maar eerst eens de Nokia N9 afwacht.

Al vindt ik de iPhone momenteel absoluut het mooiste toestel, mijn lijstje met plussen en minnen lijkt in het nadeel over te hellen. Met het risico dat ik jullie allemaal over mij heen krijg schrijf ik ze hier toch even op.

Ontkrachting van punten zijn ook welkom.

+ Zeer mooi display
+ Goede camera
+ Veel apps verkrijgbaar
+ Eenvoudige interface
+ Prettige bediening

- Duur
- Geen Flash sites te bekijken
- Lastig mbt garantie (simlockvrij België/Engeland)
- Big Brother
- Geen HDMI
- Geen gratis navigatieprogramma
- Geen verwisselbare accu
- Geen mogelijkheid plaatsing extra geheugen
- Vervelende knopjes in broekzak ( heeft vriend last van. Per ongeluk indrukken)

Mvg. Eric
  #10  
Oud 30-08-10, 12:04
ABry ABry is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 114
Standaard

[quote=Esy;548118]
- Big Brother
=> Als je locatievoorzieningen uitzet heb je hier geen last van.

- Geen gratis navigatieprogramma
=> Met de app 'kaarten' kom je al een heel eind verder.

- Vervelende knopjes in broekzak ( heeft vriend last van. Per ongeluk indrukken)
=> Na een maand gebruik heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Het ontbreken vn flash vind ik net als jou een groot nadeel, maar over het algemeen is het toch een toptelefoon hoor
  #11  
Oud 05-09-10, 18:31
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Dit lachertje kan toch niet in de schaduw staan van een Iphone he?
  #12  
Oud 05-09-10, 18:32
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esy Bekijk bericht
Ik ben denk ik iemand die o.a. het ontbreken van Flash een van de punten vind waarom ik (na enige dagen twijfelen) toch geen iPhone ga kopen maar eerst eens de Nokia N9 afwacht.

Al vindt ik de iPhone momenteel absoluut het mooiste toestel, mijn lijstje met plussen en minnen lijkt in het nadeel over te hellen. Met het risico dat ik jullie allemaal over mij heen krijg schrijf ik ze hier toch even op.

Ontkrachting van punten zijn ook welkom.

+ Zeer mooi display
+ Goede camera
+ Veel apps verkrijgbaar
+ Eenvoudige interface
+ Prettige bediening

- Duur
- Geen Flash sites te bekijken
- Lastig mbt garantie (simlockvrij België/Engeland)
- Big Brother
- Geen HDMI
- Geen gratis navigatieprogramma
- Geen verwisselbare accu
- Geen mogelijkheid plaatsing extra geheugen
- Vervelende knopjes in broekzak ( heeft vriend last van. Per ongeluk indrukken)

Mvg. Eric
Geen gratis navigatieprogr kan je nu weer skippen.

iPhone 4 Navigon Select - T-Mobile
  #13  
Oud 06-09-10, 19:37
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esy Bekijk bericht
Ik ben denk ik iemand die o.a. het ontbreken van Flash een van de punten vind waarom ik (na enige dagen twijfelen) toch geen iPhone ga kopen maar eerst eens de Nokia N9 afwacht.

Al vindt ik de iPhone momenteel absoluut het mooiste toestel, mijn lijstje met plussen en minnen lijkt in het nadeel over te hellen. Met het risico dat ik jullie allemaal over mij heen krijg schrijf ik ze hier toch even op.

Ontkrachting van punten zijn ook welkom.

+ Zeer mooi display
+ Goede camera
+ Veel apps verkrijgbaar
+ Eenvoudige interface
+ Prettige bediening

- Duur
- Geen Flash sites te bekijken
- Lastig mbt garantie (simlockvrij België/Engeland)
- Big Brother
- Geen HDMI
- Geen gratis navigatieprogramma
- Geen verwisselbare accu
- Geen mogelijkheid plaatsing extra geheugen
- Vervelende knopjes in broekzak ( heeft vriend last van. Per ongeluk indrukken)

Mvg. Eric
Ik kom zelden sites tegen of zaken tegen die ik wil bekijken en waar ik flash voor nodig heb dus mij en das persoonlijk natuurlijk maar mij stoort dat niet.
Lastig met garantie, nog nooit problemen gehad mee een iphone dusja .
Big borther? Wat bedoel je daarmee? Bedoel je de grote ofzo dan van het toestel? Das ideaal vind ik, schermen van 4 inch of meer, die vind ik groot.
Geen HDMI; voorlopig niet nodig,kan nog komen mss maar das tot nu toe voor mij althans niet levensbelangrijk en dit zal er mss op de nieuwe iphone zijn,wie weet.
Er is wel gratis navigatie software, alleen zaken als tomtom ofzo zal uiteraard niet gratis zijn.
Verwisselbare accu; ook nog nooit moeten doen, als ik vond de batterij te snel plat was dan kocht ik zo'n externe batterij ofzo, probleem makkelijk mee opgelost, das iets waar ook ik alweer zoiets heb van, maakt niks uit.
Er zou idd een iphone van 64Gb ofzo moeten uitkomen maar 32gb is ook al mooi en bij vele andere toestellen moet je nog eens een apart kaartje gaan voor bijkopen wat ook redelijk wat geld kost voor veel gb's extra.
Vervelende knopjes in broekzak? Er zijn er maar een 3tal ofzo en das een min en plus voor het geluid en de stil knop en voor de rest bovenaan nog de aan en uit knop dus ik snap dat punt niet goed? Wat wel was was dat als ik dat al tegen kwam die knop toch verschoof dit vooral bij de 3gs was, bij de iphone 4 nauwelijks last van ook.

Bij de pluspunten van de iphone 4 ben je nog een paar dingetjes vergeten;
de batterijduur is mss wel de beste die er is van alle smartphones tot nu toe.
De knoppen aan de zijkant zijn steviger, het toestel wiebelt niet meer nu op tafel doordat deze mooi vlak is gemaakt en niet zoals bij de vorige modellen.
De afwerking is ook heel mooi van de iphone 4, als ik andere modellen niet heb ik dit niet zo, maar das alweer een persoonlijke smaak en voorkeur natuurlijk.

Noem me trouwens eens een perfect toestel op? Ik zal nooit zeggen dat de iphone perefect is, ieder heeft z'n minpunten en dan moet je wikken en wegen; ik verkies bovenaan de lijst nog altijd het gebruiksgemak, ik heb al genoeg andere modellen getest en in handen gehad en niks is beter en gebruiksvriendelijker dan die iphone voor mij, alweer zeg ik nogmaals; een persoonlijke ervaring en keuze en ondervinding.

Bij de minpunten ben je vergeten; de death grip die ik heb en vele anderen; maar ook bij deze is het alweer zoiets van; de ene ergert zich eraan de andere niet, ik ben vindingrijk, ik ben het al zodanig gewoon dat ik het al gewoon ben de iphone op een andere leuke en goede manier te gebruiken als ik bel of sms of surf enz...
Persoonlijk vind ik dat als iemand iedere maand bv 10 uur of meer belt deze mss toch beter mee een ander toestel is want bellen vind ik ook niet altijd alles met de iphone, aangezien ik maar max 60-120min per maand bel maakt me dat uiteraard ook alweer niks uit.
  #14  
Oud 06-09-10, 19:48
Yullivan Yullivan is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 30
Standaard

Big brother: Altijd in de gaten gehouden , ze weten waar je bent, maar zoals al eerder vermeld locatievoorzieningen kan uit worden gezet.
Ik vind nokia geen iphone killer, maar dat is puur uit smaak. Ik kan me goed voorstellen dat mensen nokia kiezen boven apple.
  #15  
Oud 06-09-10, 20:05
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Dat uitschuifbare toetsenbordje is toch ook uit de jaren 90 zo lelijk?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Microsim van iPhone in Nokia 6021 Dems iPhone algemeen 1 26-08-10 22:00
Van hardcore Nokia-gebruiker naar Iphone?? D3RaX iPhone algemeen 25 04-12-09 22:05
namenlijst overzetten van nokia naar iphone Thos iPhone algemeen 1 19-12-07 11:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:23.