//

Tip: iPhone 3G(s) extreem sneller maken door geheugen vrij te maken!

Tip: iPhone 3G(s) extreem sneller maken door geheugen vrij te maken! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik was onlangs op een paar zeer interessante tutorials terecht gekomen waarmee je je iPhone 3G of 3G (jailbreak) enorm kunt versnellen. Handig wanneer je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-09-10, 00:40
Mattieshark Mattieshark is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerp, Belgium
Berichten: 11
Thumbs up Tip: iPhone 3G(s) extreem sneller maken door geheugen vrij te maken!

Ik was onlangs op een paar zeer interessante tutorials terecht gekomen waarmee je je iPhone 3G of 3G (jailbreak) enorm kunt versnellen. Handig wanneer je de nieuwe ISO4.0 OF 4.1 daarop hebt draaie en je merkt dat het wat traagjes gaat..

Wel er zijn blijkbaar een paar methodes gevonden waarmee je je iPhone wat kunt op boosten...

1ste methode: Door middel van het uitschakelen van een aantal launchdaemons (opstart processen) die je bv niet nodig hebt of bijna nauwelijks gebruikt.. je moet wel weten wat je doet en best een backup nemen.

link:
2de methode: Door middel van het verwijderen van onnodige language packs (taalpakketten). je gebruikt immers altijd maar 1 of 2 talen op je iphone dus de rest kun je gerust wel missen... (dit zou volgens bepaalde mensen je iphone een grote booste ook geven)

link:

ik heb tot nu toe al veel positieve reacties hierover gelezen via deze 2 methodes en dacht misschien kunnen hierdoor een paar iphoneclub gebruikers hier ook gelukkiger mee worden..

Credits gaan natuurlijk allemaal naar de personen van dat topic

=> je moet je wel even inloggen of registeren om de berichten te kunnen lezen..

Laatst gewijzigd door WDS001; 02-10-10 om 12:22. Reden: Links naar dat forum zijn niet toegestaan, alternatieven wel.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-10-10, 16:45
smtln smtln is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 8
Standaard

Net bezig geweest met de bovenstaande tips via het andere geweldige forum en moet zeggen dat mijn iPhone 3G een heel stuk sneller is geworden met zowel opstarten als het opstarten van apps...

Een goede tip voor een ieder die zich irriteert aan de snelheid van de 3G. Ben benieuwd als ik de 4 heb met een aantal weekjes, kijken of deze ook een beetje te boosten valt middels bovenstaande manieren.

@Mattieshark: thnx voor de headsup!
  #3  
Oud 02-10-10, 02:24
Mattieshark Mattieshark is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerp, Belgium
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smtln Bekijk bericht
Net bezig geweest met de bovenstaande tips via het andere geweldige forum en moet zeggen dat mijn iPhone 3G een heel stuk sneller is geworden met zowel opstarten als het opstarten van apps...

Een goede tip voor een ieder die zich irriteert aan de snelheid van de 3G. Ben benieuwd als ik de 4 heb met een aantal weekjes, kijken of deze ook een beetje te boosten valt middels bovenstaande manieren.

@Mattieshark: thnx voor de headsup!
Graag gedaan hoor! kheb het zelf ook toegepast en ben echt blij dat mijn 3G nu terug een beetje sneller loopt! bij een 4G moet het toestel gewoon super snel lopen met deze tip volgens mij
  #4  
Oud 02-10-10, 09:37
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

 Verplaatst naar: Tips & Tweaks
  #5  
Oud 02-10-10, 10:53
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

En wederom een interessant topic om zeep geholpen.

Waarom geen membersgedeelte oid, zodat we wel links kunnen delen zonder dat het forum hier shit mee krijgt.

Laatst gewijzigd door Harley4; 02-10-10 om 10:56.
  #6  
Oud 02-10-10, 12:04
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
En wederom een interessant topic om zeep geholpen.

Waarom geen membersgedeelte oid, zodat we wel links kunnen delen zonder dat het forum hier shit mee krijgt.
Dit topic is helemaal niet om zeep, de originele link naar een niet toegestaan forum is gewoon weggehaald.

Maar dat is geen probleem, want wat daar werd besproken is ook te lezen op tal van andere fora, bijvoorbeeld hier.
  #7  
Oud 02-10-10, 12:20
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

En voor het verwijderen van taalpakketten: Final script for deleting iPhone language packs

Ben wel benieuwd naar ervaringen. Heeft dit echt invloed op de snelheid van je iPhone?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #8  
Oud 02-10-10, 12:45
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht

Maar dat is geen probleem, want wat daar werd besproken is ook te lezen op tal van andere fora, bijvoorbeeld hier.
Beter, nou is het topic weer duidelijk voor iedereen
  #9  
Oud 03-10-10, 18:27
Mattieshark Mattieshark is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerp, Belgium
Berichten: 11
Standaard

ik heb nog een extra tip gevonden!
je kunt namelijk ook je Iphone overclocken ook handig als je een 3G hebt die standaard op 412 mhz runt maar eigenlijk een 600mhz processor heeft!

check hier!
  #10  
Oud 05-10-10, 20:55
perryjong perryjong is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattieshark Bekijk bericht
ik heb nog een extra tip gevonden!
je kunt namelijk ook je Iphone overclocken ook handig als je een 3G hebt die standaard op 412 mhz runt maar eigenlijk een 600mhz processor heeft!

check hier!
ja maar als je de laatste pagina leest zeggen ze dat het totaal niet werkt.
  #11  
Oud 09-10-10, 22:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb hier eens naar gekeken en 1 en ander geprobeerd. Zoals reactie hierboven al aangeeft, sluit ik me bij aan. Er wordt in datzelfde Topic ook gevraagd om deleten. Het is klinkklare onzin en laat je iPhone met een beetje pech alleen maar in recovery-mode vallen.
Ik heb ook die andere (on)zin (?) eens geprobeerd.

Dat virtueel geheugen heb ik al veel eerder eens geprobeerd; resultaat: een sluggisch iPhone - waarschijnlijk omdat het 'opruimen' of managen van dat virtueel geheugen wat op de RAMdisk van je iPhone wordt weggeschreven ook, jawel: geheugen (het gewone, echte, dan) en cpu kost. Verder is de RAMdisk (of NAND flash) hoe dat dan ook moge heten, niet echt geschikt om per dag meerdere keren overschreven te worden. Dat heeft ook een 'levensduur', itt tot het echte geheugen in je iPhone, wat daar wel voor gemaakt is. De RAMdisk is bedoeld voor het wegschrijven van apps, muziek e.d. content, wat tenminste niet continu helemaal beschreven wordt.

Dan de deamon-killer (heet dat zo?) ik heb handmatig via SSH de 'groene' en sommige 'oranje' (volgens de handleiding die ik volgde) deamons weggegooid (groene zijn veilig om te wissen en oranje sommige waarvan je even zelf moet nagaan of jouw model iDevice dat specifieke deamon wel of niet nodig heeft) Ik merk er niet ontzettend veel van. Behalve dan dan mijn iPhone buggy is; zo loopt hij direct na het opstarten vast als hij aangesloten via USB (computer of muurlader) opstart. Alleen op eigen kracht start de iPhone prima op. Idem met de Instellingen.app. Die laadt consequent niet en crasht als de iPhone aan de lader aangesloten is. Raar he? Ik merk iets snelheids verschil, maar niet echt de moeite vind ik. De UI blijft af en toe schokkerig (openen van Folder etc.) en een mailtje openen in de Mail.app gaat ook geen steek sneller. De 'lag' die er al was, hier en daar (niet super veel last van) is er nog als tevoren. Sommige apps zelf lijken wel iets sneller te functioneren (zo duurt het bij mij best lang voordat ik door de schermen heen ben van de 9292ov.app en ik mijn reis gepland heb, dat lijkt nu een tikje sneller te gaan) Maar dit kan ik me ook inbeelden. Dit geldt dan weer niet voor games, Angry Birds stottert en hikt sinds iOS 4 bij mij. Het geluid loopt dan soms ook vast, erg irritant.

Ik heb ook alle voorafgaande truucs (niet per-se Jailbreak noodzakelijk) al geprobeerd (Spotlight uit, Push uit, Mail op 'handmatig', voorvertoning Mail + SMS uit, SMS berichten wissen, etc, etc,) en daarvan merk ik al helemaal geen verschil. Of het moet tussen mijn oren zitten.

Ik vind iOS 4.1 wel degelijk een flinke verbetering t.o.v. van iOS 4.0, maar vindt eigenlijk dat als je alle bovenstaande maatregelen moet nemen, je eigenlijk je iPhone om zeep helpt. Ferarri laat je toch ook niet thuis de deuren en het dak er af halen, om de beloofde snelheid te halen?

Tenslotte: kost dit gedoe je veel gezweet en heel wat uurtjes werk (alleen al aan het uitzoeken hoe alles precies moet etc) en zou ik zeggen: zonde van je tijd.

Overigens moet ik zeggen dat ik op OS 3.x ook best wel eens een sluggische UI heb meegemaakt (en al helemaal bij anderen gezien!) dus dat moet ik niet vergeten. Ook daarbij was het af en toe nodig om helemaal from scratch te beginnen.

Ik blijf er tenslotte bij dat de iPhone 3G te weinig werkgeheugen heeft (128MB) voor wat je er sinds OS 3 mee kan. Ik volg via SBSettings hoeveel geheugen ik vaak nog 'vrij' heb tijdens gebruik, vaker zit ik onder de 10 ~ 20MB (soms zelfs helemaal geen app actief!) dan erboven. Dat lijkt mijns inziens gewoonweg niet genoeg 'reserve' meer voor een app starten en gebruiken. Ik weet ook wel dat niet alleen 'vrij' geheugen beschikbaar is, maar ook de 'inactieve' MB's, maar toch...

Was laatst nog even aan het spelen met een iPhone 3GS, op OS 3, van een collega. Dat was echt heerlijk, even die ervaring terug van snelheid en response. Open mail app - bang het is er, tikt een mailtje aan - bang opent. Open instellingen - bang. Echt een verademing.

Just my 2 cnts.

ps. ik heb niet altijd jailbreak gehad, ik ben er niet zo afhankelijk van, dus heb meerdere perioden van aangesloten weken, maanden soms, zonder jailbreak gedaan. Ik heb het idee dat ik dus wel aardig kan vergelijken tussen überhaupt de snelheid en problemen vergeleken met niet-jailbreak en wel in mijn geval.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 09-10-10 om 22:34.
Reageren

Labels
boost, jailbreak, launchdaemons, memory, taalpakketten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G Extreem Snel maken? TOcean iPhone algemeen 8 11-04-11 17:04
iPhone: Jailbroken iPhone sneller maken! Xiceke Jailbreak 3 07-09-09 21:06
Hoe kan je meer geheugen vrij maken in 3.0? Rene1979 iPhone algemeen 1 08-07-09 19:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:12.