//

Overleden iPhone clearen qua data?

Overleden iPhone clearen qua data? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Recent is mijn iPhone overleden. Hij is bij de reparatie geweest en kwam werkend terug. Tenminste, voor een paar uur. Vrij kort na het aanzetten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-12-10, 11:22
devnl devnl is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard Overleden iPhone clearen qua data?

Recent is mijn iPhone overleden. Hij is bij de reparatie geweest en kwam werkend terug. Tenminste, voor een paar uur. Vrij kort na het aanzetten ging hij weer vreemd doen en sinds kort is er wederom niets meer mee uit te voeren. Aan de PC hangen, stroom hangen of met de aan uit knop klooien ontlokt geen enkele reactie aan het toestel. Daarom heb ik besloten er afstand van te doen.

Na het toestel op marktplaats gezet te hebben (mét vermelding dat het toestel defect is) zijn er toch een aantal kopers met interesse. Ik neem aan dat deze kopers gaan proberen hem te repareren. Mocht dit onverhoopt toch lukken heeft men natuurlijk toegang tot al mijn data. Iets dat ik logischerwijs niet wil. Wat kan ik hieraan doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-12-10, 11:37
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Als je de iphone gerepareerd hebt terug gekregen en enkele uren later heb je alweer (dezelfde?) problemen als voor de reparatie, dan gaat die toch gewoon weer retour voor garantie (op het gerepareerde) ?

Als die dan weer werkend terug komt dan kan je 'm dan eerst helemaal leeghalen en kijken hoe die het blijft doen.
  #3  
Oud 16-12-10, 12:00
devnl devnl is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik had de telefoon zelf al tweedehands gekocht. Verder betrof het waterschade. De reparatie werd dus niet door Apple uitgevoerd maar heb ik zelf moeten betalen bij een andere firma voor (naar mijn mening) vrij veel geld. Om dat hele proces weer te doorlopen met wederom 0,0 garantie dat het toestel ooit nog fatsoenlijk gaat werken trekt me niet echt.
  #4  
Oud 16-12-10, 14:09
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door devnl Bekijk bericht
...maar heb ik zelf moeten betalen bij een andere firma voor (naar mijn mening) vrij veel geld. Om dat hele proces weer te doorlopen met wederom 0,0 garantie dat het toestel ooit nog fatsoenlijk gaat werken trekt me niet echt.

Als je dan al zoveel geld hebt uitgegeven bij een (officeel) bedrijf dan lijkt het mij niet meer dan redelijk dat je ze aan de garantie houd toch?
Of anders op zijn minst het betaalde reparatiebedrag retour omdat het kennelijk niet (blijvend) is gerepareerd..
Anders ben je echt je geld kwijt

Mocht het geboden bedrag nu net zo hoog zijn als je aankoopbedrag dan zou ik 'm zeker weer weg doen uiteraard.

Laatst gewijzigd door Onyx; 16-12-10 om 14:18.
  #5  
Oud 16-12-10, 22:15
devnl devnl is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

De reparateurs geven ook alleen maar garantie op de onderdelen die ze vervangen hebben. Als nu een ander onderdeel de oorzaak blijkt kom je net zo goed weer genoeg bij aan het lappen. Dat er geen garantie werd gegeven op het feit dat de reparatie blijvend is was van tevoren bekend. Dat het ding verkocht gaat worden staat eigenlijk al zo goed als vast. Vraag blijft, al is het antwoord denk ik wel al duidelijk, is hij qua data nog te clearen?
  #6  
Oud 17-12-10, 10:05
Robbee Robbee is offline
• iOS 13.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 127
Standaard

Ja, hoor.
Met een hamer
  #7  
Oud 17-12-10, 17:08
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Tsja, als ze bij reparatie van alles vervangen behalve het goede...
Persoonlijk zou ik het er niet zo bij laten zitten maar goed, dat is een keuze.

Wat de data betreft, als de IPhone zou worden gerepareerd door iemand, dan zal die toch een aanmeldcode oid nodig heben voordat die bij je originele data kan?
Mocht hier toch een workaround voor zijn en wil je echt niet dat je data in andermans handen valt dan zal je de winst (euro's voor je defecte fone) moeten afwegen tegen dat risico.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gmail perikelen iPhone (qua mappen) Lohran iPhone algemeen 4 17-01-11 14:56
Wie is er nou als eerste aan de beurt qua reservering? Joenahh Koopinformatie Nederland 234 03-08-10 14:58
Help!!!! Iphone overleden sammie82 iPhone algemeen 4 06-07-10 19:50
Mac Gecrashed, data weg, wel Iphone data beschikbaar Lop iPhone algemeen 2 12-01-09 14:04
Iphone overleden erwin78 Unlock [archief] 5 02-12-07 22:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:41.