Wie is er nou als eerste aan de beurt qua reservering? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat ik nou nog niet helemaal begrijp is: Ik heb twee weken terug via de T-shop zo'n reservering gedaan en dat je dan 50,- betaald ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Wie is er nou als eerste aan de beurt qua reservering?
Wat ik nou nog niet helemaal begrijp is:
Ik heb twee weken terug via de T-shop zo'n reservering gedaan en dat je dan 50,- betaald en een brief mee krijgt. Dit was dan één dag dat je dit kon doen. Ik ben geen bestaande klant van T-Mobile, ik zit nu nog bij Hi. Gister was de dag dat bestaande klanten konden reserveren en hun Iphone binnen 6-8 weken krijgen. Is het nou zo dat ik ook bij de eerste lichting zit, omdat ik al wat eerder had gereserveerd, of omdat bestaande klanten voorrang krijgen, dat ik nog een stuk verder achteraan de rij wordt gezet, ook al heb ik ruim van te voren gereserveerd als niet-bestaande klant? Ik heb al gebeld met de klantenservice en zij zei me dat ik sowieso een voorsprong had, maar dat gister dus wel de bestaande klanten voorrang krijgen? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Ik denk dat iedereen die niet of wel bij T-Mobile zitten en een inschrijving hebben gedaan net als jij, gewoon (denk vandaag) verwerkt worden als nieuwe klant. Waardoor je dus ook bij de eerste lichting van 30 juli hoort.
|
#3
|
|||
|
|||
Jij hebt hem bij de shop gereserveerd, gister heeft iedereen hem op internet gereserveerd.
De shops krijgen allemaal een aantal telefoons en dat staat los van de bestellingen op het internet. Dus sta jij als 1 van de eerste op de lijst van die winkel dan heb je grote kans dat je er 1 mee krijgt |
#4
|
||||
|
||||
Ik denk toch dat ze bestaande klanten er uitfilteren om die, zoals beloofd, voorrang te geven, en wat er overblijft is voor de non klanten, de rest zit bij de volgende lichting die 16 weken later aan beurt is.
Ik denk ook wel dat ze voor de eerste lichting wel een redelijk aantal iPhones zullen hebben. ( zeg ik hoopvol !) |
#5
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#6
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#7
|
|||
|
|||
Citaat:
De oude klanten blijven toch wel wachten op hun iPhone. |
#8
|
|||
|
|||
Leuk hoor al die meningen maar dat zijn geen feiten. Ik heb gisteren geprobeerd een antwoord op dezelfde vraag te krijgen maar dat is me niet gelukt. Ik ben even in de store geweest en heb daar gesproken met de filiaalmanager. Hij wist alleen eigenlijk nog niets. Hij verwacht een email vanuit 't hoofdkantoor met een lijst van reserveringen. Ze hielden het zelf in elk geval niet bij omdat het in het T-Mobile kassasysteem is geregistreerd. Voor meer info verwees hij me naar "het hoofdkantoor". Vervolgens dus gebeld met T-Mobile en gekozen voor optie 1 "direct iPhone bestellen'. De dame die ik aan de lijn kreeg heeft gezocht in het systeem waar de inschrijvers van gisteren in staan maar mijn reservering was daar niet in terug te vinden. Ze verwees me vervolgens naar de Shop. *Zucht* Daar ben ik net geweest gaf ik rustig aan maar die verwezen me naar jullie...toen wist ze 't niet meer en heeft ze me doorverbonden naar de klantenservice . De dame die ik daar kreeg kon niets terugvinden gekoppeld aan mijn account en heeft vervolgens de beschikbare info doorgezocht en zij kon toen wel terugvinden dat de actie op 9 juli heeft plaatsgevonden maar kon me eigenlijk niet vertellen hoe 't nu verder precies in z'n werk gaat anders dan dat er inderdaad reserveringen naar de shops worden gestuurd en dat ik bericht zou krijgen wanneer het toestel er voor me is. Mooi dacht ik maar dat wist ik natuurlijk al maar ik wil weten wanneer ongeveer zei ik. Ze verwachte, aangezien ik eigenlijk eerder heb gereserveerd dan de mensen gisteren, dat 't gelijk de 30e zou zijn maar er lijkt dus geen beleid op schrift te zijn of dit is althans niet bekend bij de klantenservice medewerkers. Vijf minuten later belde ze nog wel heel netjes terug dat ze ook een brief had die bij de reservering hoort en dat ze me die nog wel wilde toesturen maar die brief had ik al meegekregen in de shop.
Lang verhaal kort, de meeste medewerkers op de Klantenservice doen stinkend hun best maar ze hebben geen informatie of mogelijkheden om daar aan te komen en dus lijkt het in deze situatie een kwestie van afwachten te worden. Ik heb daar echter een slecht voorgevoel bij. Ik weet wel dat als dit nu misloopt dat dat voor mij de druppel is en ik dan weg ga bij T-Mobile, m'n abonnement is al verlopen dus niets houd me eigenlijk nog tegen. Ik ben een van de eerste 5000 klanten van 't bedrijf (toen nog Ben) maar er is de afgelopen jaren al zo veel mis bij me gegaan. En ze proberen het dan wel steeds goed te maken met kortingen enz. (bij de 3G heb ik bijvoorbeeld 4 maanden geen abonnementskosten hoeven te betalen) maar je hebt er wel elke keer het gezeur er van en dat ben ik nu zat. |
#9
|
|||
|
|||
Maar ik denk dat bij jou meer het probleem is dat je op 9 juli had gereserveerd toen het eigenlijk nog niet mocht.
De meeste hier weten wel zeker dat ze in het systeem staan (door gisteren te reserveren/voorinschrijven), maar weten niet wie nou als eerste komt: mensen die in de shops hebben gereserveerd, op internet of telefoon? |
#10
|
|||
|
|||
Nope, de topicstarter heeft het ook over de reservering van 9 juli. Toen ik reserveerde mocht het nog wel, er zat ook een officiële brief bij van T-Mobile. Pas die avond heeft T-Mobile die manier van reserveren weer "verboden" omdat er nog te veel onduidelijk was. Later is wel gezegd (o.a. via Twitter) dat deze reserveringen mét aanbetalingen meegaan in de voorinschrijving. Daar is dus alleen nergens een bevestiging van te krijgen laat staan meer informatie waar we nu aan toe zijn.
De reserveringen die de winkels (voor of na 9 juli) op eigen houtje hebben gestart zonder aanbetaling die hebben nooit gemogen en mensen die op dergelijke lijsten stonden zijn ook gebeld/geSMS't dat de lijst vernietigt werd. Bovenstaande info is overigens allemaal al na te lezen hier op 't forum en op IPC. |
#11
|
|||
|
|||
zover ik begrepen heb in de shop staan de bestellingen die in de shop zijn gedaan helemaal los van de bestellingen via telefoon of internet. Die laatste gaan allemaal via het hoofdkantoor en elke shop krijgt een bepaald aantal toestellen....
Dus zover ik weet is er een lijst voor telefoon en internet.. en een lijst per shop... Ik was een van de eerste in de shop dus hij dacht dat ik 'm de 30ste (als apple dan ook al echt geleverd heeft) gewoon zou hebben.... owja... de reserveringen van 9 juli waren bij de shop in deventer gewoon meegeteld, de reserveringen van gister sloten daar dus achteraan.... er waren ongeveer 10 bestellingen gedaan 9 juli en ik was gister de eerste dus sta 11 op de lijst... |
#12
|
|||
|
|||
Dank Juci, klopt beide acties staan idd. los van mekaar dat werd me gisteren inderdaad ook duidelijk. Wel vreemd overigens want de winkel waar ik gereserveerd heb heeft dus geen lijst en weten dus niet voor wie ze een reservering moeten maken op eventuele toestellen die vooraf binnen komen. De winkels lijken het dus ook niet allemaal hetzelfde te doen.
edit: ik neem eigenlijk aan dat een reservering in de shop gisteren wel centraal is/wordt verwerkt bij T-Mobile en dat in dat geval het toestel naar de winkel wordt verstuurd in plaats van rechtstreeks naar jouw huisadres. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Wellicht kun je net als de mensen die gebeld en besteld hebben in Mijn T-Mobile al wel zien dat er activiteit is. Zelf zie ik bijvoorbeeld dat ik nog steeds "in aanmerking kom voor contractvernieuwing". Laatst gewijzigd door Acrobat; 21-07-10 om 16:00. |
#13
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#14
|
|||
|
|||
Gisteren omstreeks 1100 besteld via het reseveringsformulier.
Nu net ben net gebeld, mijn bestelling is ingevoerd en er werd mij verteld dat er ongeveer 8 weken levertijd op de Iphone 4 16gb wit zit (zit nog bij de eerste lading). Er werd ook gezegd dat internetbestellingen voorrang hebben boven de winkels (?). En krijg voor het lange wachten T-Mobile familie 6 maanden gratis (gratis bellen naar 5 nummers van T-Mobile) Al met al best tevreden. Nu afwachten.. |
#15
|
|||
|
|||
Wat ik allemaal dan niet snap, ik zelf ben klant by T-mobile en ik heb in de T-shop een reservering gedaan, 50,- aanbetaald, en was volgens de medewerkers daar toch wel een van de eerste. Dus als elke shop een eigen vooraad krijgt, en de lijst gaat afwerken wie eerder had gereserveerd, verwacht ik mijn I4 gewoon op de 30ste te hebben. Iedereen zegt in principe hetzelfde, medewerkers daar draaien er allemaal omheen, maar hier komt het in feite op neer.
Wat ik me dan afvraag, mensen die zo'n reservering hebben gedaan met aanbetaling, en die nog niet klant zijn bij T-mobile, krijgen die nog steeds het voorang van 'wie boven aan reservering lijst staat, krijgt hem eerder' Ze vertellen toch nadrukelijk dat bestaande klanten voor gaan? Aan andere kant als je nog geen klant bent en je hebt wel al eerder en sneller gereserveerd, ga je dan Toch voor? En er wordt ook zo mooi verteld door SJ dat de witte 30 juli verkrijgbaar is, maar is dat ook in Nederland dan? |
#16
|
|||
|
|||
Wit waarschijnlijk niet. En ik hoop dat ik hem volgende week vrijdag heb. Heb 'm in een T-Mobile Shop besteld... dus ben benieuwd
|
#17
|
|||
|
|||
Mijn nummer is 2433XX, terwijl de mevrouw die ik sprak om 8.01 bevestigde dat ik de eerste klant was die ze sprak.
Het lijkt WEL erop dat de telefonische inschrijvingen na de inschrijvingen via de website zijn ingeboekt. Een aantal online inschrijvingen rond 10-11u hebben allemaal een lager ordernummer.... |
#18
|
|||
|
|||
Waar kan je je ordernummer vinden? Ik heb alleen een bonnetje en brief van de T-shop.
|
#19
|
|||
|
|||
Heb daarvoor gebeld naar T-Mobile. Maar ik denk dat de shops geen ordernummers uitgeven. Je staat daar gewoon op een lijst, en iedere shop krijgt een x-aantal toestellen.
|
#20
|
|||
|
|||
Ik heb de vraag ook maar op het T-Mobile forum gesteld, ben benieuwd of er iemand van TM de moeite neemt te reageren...
|
Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
wie gaat/wilt woensdag richting parijs om reservering op te halen | mikeyymike | Koopinformatie Nederland | 10 | 16-07-10 12:46 |
Vechten met iTunes! Wie stuurt wie eigenlijk aan??! | Amazon62 | Archief | 17 | 13-10-08 18:21 |
Bij surfen gaat 3g uit en als ik stop gaat 3g aan wie heeft dit ook? | gserban | Odido (T-Mobile) | 2 | 04-08-08 00:16 |
Wie gebruikt er nou eigenlijk Theme's...? (POLL) | dirkuijt | Jailbreak apps en thema's | 39 | 16-02-08 01:06 |
|
|