//

Wie is er nou als eerste aan de beurt qua reservering?

Wie is er nou als eerste aan de beurt qua reservering? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door glaantje @roger910 Dat vind ik op zich inderdaad nog een stuk aannemelijker. Dat er doelbewust onder geproduceerd wordt en slecht geleverd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #221  
Oud 02-08-10, 11:34
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
@roger910 Dat vind ik op zich inderdaad nog een stuk aannemelijker. Dat er doelbewust onder geproduceerd wordt en slecht geleverd wordt puur voor hype gaat er bij mij echt niet in.
Dat kost ze gewoon teveel geld waar ze niks van terug zien.
Er wordt niet ondergeproduceerd, Apple verkoopt er genoeg en leverd ze ook. Ze worden niet massaal verspreid zoals RalfdeBoer al aangaf. Of denk je dat Apple maar 6 iPhones aan een van de grootste Media Markt filialen levert en dan weer een zending een week later bezorgt van ook weer 6 stuks.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Wat hebben ze eraan dat wij het erover hebben en wat levert het ze op dat wij het erover hebben, niks (het kost zelfs geld in het ergste geval).
En dan is die hype gecreëerd er gaan heus niet ineens meer mensen daardoor een iPhone kopen.

Ze kunnen hooguit de imagoschade beperken die ze lijden van het productieproces door een positieve spin aan de hype te geven (zoals roger910 ook aangeeft).
Dus Apple is dom na al die jaren ervaring. Gaat bij elk product die ze lanceren zo. En de cijfers liegen er niet om... denk je nou echt dat ze er meer zouden verkopen.

Dat wij erover hebben is toch publiciteit.....
En negatieve publiciteit is ook publiciteit.

Laatst gewijzigd door Dragon; 02-08-10 om 11:38.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 02-08-10, 11:42
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Apple is niet dom, slim zelfs, maar ze moeten een bepaalde inschatting maken van productiecapaciteit die haalbaar is en die niet al te verliesgevend is als het misgaat.
Dat ze er meer verkopen door extra productie is natuurlijk wel te betwisten, minder verkopen ze er in ieder geval zeker!

Zoals ik al zei, negatieve publiciteit is misschien wel publiciteit, maar zeker niet altijd goede publiciteit.
Kijk naar antennagate, iedereen weet dat de iPhone4 schijnbaar een antenneprobleem heeft, maar in de praktijk, wat bijna niemand weet, is dat het allemaal wel meevalt.
Dit is echt niet positief voor het bedrijf ook al is het (gratis) publiciteit.

Apple heeft er geen fluit aan dat wij het erover hebben.
  #223  
Oud 02-08-10, 11:53
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Zoals ik al zei, negatieve publiciteit is misschien wel publiciteit, maar zeker niet altijd goede publiciteit.
Kijk naar antennagate, iedereen weet dat de iPhone4 schijnbaar een antenneprobleem heeft, maar in de praktijk, wat bijna niemand weet, is dat het allemaal wel meevalt.
Dit is echt niet positief voor het bedrijf ook al is het (gratis) publiciteit.
Daar moet ik je gelijk in geven.

Maar bij de marketing guru's werkt het wel zo, dat negatieve publiciteit ook publiciteit is. Ben zelf artiesten manager en dit gebeurt dagelijks in de entertainment bizz. Negatieve berichten worden beter ontvangen door de media, die weer de rest (gratis) voor je doen. Al zijn het nog wel deels op waarheid beruste berichten.

Er is immers al bewezen dat er niet minder verkocht worden door Antennegate.
Maar zorgt er wel voor dat Apple de hele tijd in de spotlights staat, en alles wat ze doen hierbij wordt weer (wereld)nieuws.

Kunnen deze discussie beter hier verder voeren:
marketingstruc

Laatst gewijzigd door Dragon; 02-08-10 om 11:59.
  #224  
Oud 02-08-10, 12:03
PortoNL PortoNL is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Standaard

Ik vraag me eigenlijk af of er iemand vandaag contact is opgenomen vanuit T-Mobile voor een afspraak?
  #225  
Oud 02-08-10, 19:49
rjbrethouwer rjbrethouwer is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PortoNL Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk af of er iemand vandaag contact is opgenomen vanuit T-Mobile voor een afspraak?
Alleen user Koelkastlampje heeft vandaag een afspraak gemaakt voor bezorging morgen.
  #226  
Oud 02-08-10, 20:02
Peter JH Peter JH is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rjbrethouwer Bekijk bericht
Alleen user Koelkastlampje heeft vandaag een afspraak gemaakt voor bezorging morgen.
Dus hiermee is het capaciteitsprobleem van de koerier ook ontkracht...de aanwezige voorraad iPhones is dus uitgeleverd...capaciteitsprobleem zit dan dus toch bij Apple...of zie ik iets over het hoofd?
  #227  
Oud 03-08-10, 08:58
TakkU TakkU is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 89
Standaard

Hier in Nederland gaat het als volgt: Apple levert iPhone's aan T-Mobile, en T-Mobile verzorgt de verdere distributie. Belcompany/Phonehouse/APR's ontvangen de iPhone 4 dus niet via Apple, maar via T-Mobile. Als T-Mobile dus een aantal telefoons niet naar de koerier stuurt, heeft dat niks met de capaciteit van de koerier te maken...
__________________
iPhone 5 32GB Zwart 6.0 - iPad (3rd Gen) 16GB Wi-Fi Zwart 6.0 GM - MacBook Pro (mid 2009) 15" 2,66Ghz 4GB DDR3 - 500GB 7200RPM Harddisk - Windows 7 64bit Bootcamp
  #228  
Oud 03-08-10, 09:00
PortoNL PortoNL is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TakkU Bekijk bericht
Hier in Nederland gaat het als volgt: Apple levert iPhone's aan T-Mobile, en T-Mobile verzorgt de verdere distributie. Belcompany/Phonehouse/APR's ontvangen de iPhone 4 dus niet via Apple, maar via T-Mobile. Als T-Mobile dus een aantal telefoons niet naar de koerier stuurt, heeft dat niks met de capaciteit van de koerier te maken...
T-Mobile moet ook transporteurs sturen naar Belcompany/Phonehouse/APR's etc..dus kan wel degelijk aan transporteurs te maken hebben.

Zelf denk ik dat apple niet kan bij houden met de vraag van toestellen wereldwijd.
  #229  
Oud 03-08-10, 09:45
TakkU TakkU is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PortoNL Bekijk bericht
T-Mobile moet ook transporteurs sturen naar Belcompany/Phonehouse/APR's etc..dus kan wel degelijk aan transporteurs te maken hebben.

Zelf denk ik dat apple niet kan bij houden met de vraag van toestellen wereldwijd.
Lijkt me stug dat T-Mobile het niet voor elkaar zou kunnen krijgen om een aantal doosjes naar de winkels te krijgen T zal idd best dat Apple ook gewoon de vraag niet aankan, maar ik denk wel dat T-Mobile gewoon gefaseerd iPhone's aan het uitleveren is
  #230  
Oud 03-08-10, 10:08
Peter JH Peter JH is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thegame1512 Bekijk bericht
Op het T-mobile forum heeft iemand met het backoffice gesproken en versturen ze derest volgende week. Het is volgens hun een puur logistieke kwestie: Er zijn niet genoeg koeriers om zoveel telefoons te versturen: (max 1000 per dag).
Dit is waar ik op doelde. Als dit waar zou zijn dan zou de koerier nu nog volop bezig zijn met rondbrengen. Ik hoor niets meer over dagelijkse massale uitleveringen dus concludeer dat de 1e levering van Apple aan t-mobile is opgedroogd en t-mobile dus in afwachting is van een nieuwe levering van Apple. Zou het wel heel vreemd vinden als t-mobile zelf een pauze zou inlassen. Had de stille hoop dat er nog steeds dagelijks uitgeleverd zou worden..met maar 1 grote uitleveringsronde per week kan het dus idd zo maar zijn dat je pas over 2-3 weken aan de beurt bent en dan is de door t-mobile genoemde termijn van 4-6 weken toch meer de werkelijkheid. Maar zoals al vaker gezegd het blijft speculeren..
  #231  
Oud 03-08-10, 10:38
Rivanov Rivanov is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: omg. Eindhoven
Berichten: 163
Standaard

De Shops zeggen iedere week iPhone 4 leveringen te krijgen..
  #232  
Oud 03-08-10, 10:46
AlexTemora AlexTemora is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rivanov Bekijk bericht
De Shops zeggen iedere week iPhone 4 leveringen te krijgen..
Net nog even langs gelopen, er zit er hier eentje op de hoek. Maar die wist mij helemaal niks te vertellen, hij had geen idee...

Dus ik vermoed, ondanks mij hoge positie op de lijst, dat het nog wel even duurt.
  #233  
Oud 03-08-10, 11:23
tomtom tomtom is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rivanov Bekijk bericht
De Shops zeggen iedere week iPhone 4 leveringen te krijgen..
Blijft dan in elk geval vreemd dat (vrijwel) niemand meer afspraken maakt voor het bezorgen van de iPhone 4! Wellicht hebben de shops voorrang (terecht want daar sta ik bovenaan de lijst !)? Ik heb ook de indruk dat de voorraden opgedroogd zijn en het lijkt me geen logistiek probleem.....
  #234  
Oud 03-08-10, 14:33
bassie008 bassie008 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 14
Standaard

De grote T-shops krijgen leveringen binnen op dinsdag en donderdag.
Denk aan de shops in Amsterdam, Groningen, Enschede, Arnhem etc etc.
De kleinere shops krijgen elke donderdag leveringen.

Er is mij verteld dat het distributie kantoor van T-mobile mondjesmaat de iphones verdeeld over Nederland.

Het zou dus kunnen zijn dat donderdag meer iphones overal binnen komen.
BronT mobile shop Hengelo)
  #235  
Oud 03-08-10, 14:58
Rivanov Rivanov is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: omg. Eindhoven
Berichten: 163
Standaard

Valt Eindhoven niet onder een stad met een grote Shop?
Ze hebben er wel drie.. maargoed.

Fingers-crossed voor donderdag dan maar..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie gaat/wilt woensdag richting parijs om reservering op te halen mikeyymike Koopinformatie Nederland 10 16-07-10 11:46
Vechten met iTunes! Wie stuurt wie eigenlijk aan??! Amazon62 Archief 17 13-10-08 17:21
Bij surfen gaat 3g uit en als ik stop gaat 3g aan wie heeft dit ook? gserban Odido (T-Mobile) 2 03-08-08 23:16
Wie gebruikt er nou eigenlijk Theme's...? (POLL) dirkuijt Jailbreak apps en thema's 39 16-02-08 00:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:30.