Wie is er nou als eerste aan de beurt qua reservering? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door dtsjunk Krijgen ze bij Tmobile elke week een kleine lichting iphones? Dit is inderdaad wat mij verteld is. De manager in ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#201
|
||||
|
||||
Dit is inderdaad wat mij verteld is. De manager in de T-Mobile shop hier (Haarlem, Generaal Cronjestraat) vertelde mij dat hij iedere week een kleine hoeveelheid iPhones 4 verwacht. Aantallen kon hij mij niet vertellen.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#202
|
|||
|
|||
Erg vreemd dat er wekelijks toestellen komen.....dat lijken geen leveringen van Apple (die komen minder vaak en grotere aantallen). Zou t-Mobile bewust toestellen mondjesmaat uitleveren om een/de hype in stand te houden? Dat kan ik me toch bijna niet voorstellen.....
|
#203
|
||||
|
||||
Jawel. T-Mobile heeft er genoeg ontvangen van Apple maar leveren minder uit. Raar maar waar.
|
#204
|
|||
|
|||
Apple levert er ook niet zo super veel. T-Mobile ontvangt wel een heleboel van Apple (een grote levering dus), maar als T-Mobile zelf dat dan gaat verdelen onder de T-Mobile Shops en telefonische (of internet) bestellingen blijven er maar heel weinig over. Een beetje daar, een beetje hier en nog een beetje daar.
|
#205
|
||||
|
||||
|
#206
|
|||
|
|||
Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice van tmobile, want had nog een vraagje over mijn abbo.
Meteen eventjes nog polshoogte genomen over mijn bestelling. Meneer keek het voor me na en zei, gezien het tijdstip dat ik had gebeld, ik bij de volgende levering zit. Volgens hem was het wachten op het volgende schip met toestellen van Apple. Moest niet uitgaan van 8 a 10 weken maar 2 a 4 weken Maar goed, eerst zien, dan geloven. |
#207
|
|||
|
|||
Heb op de 30ste besteld bij t-mobile in de shop zelf. Hij vertelde mij ook dat er elke week weer een aantal iphones binnen konden komen. Ook vertelde hij mij dat ik volgende week al kans had op de iphone!
We zullen zien. |
#208
|
|||
|
|||
Hallo allemaal,
Gebruik al 2 jaar de de IPhone 3G met veel plezier. Dacht bij het vernieuwen van mijn abo natuurlijk meteen aan de I4. Dus op tijd naar de T-mobile in Tilburg. Als een van de eerste op de voorbestellijst. Daarna na bekendmaking van de officiele winkel voorbestelling meteen in de winkel zelf besteld en aanbetaald (met bon en brief). De verkoper zei dat ik de eerste was met een 32 gig zwart. Donderdag voor de lancering, dacht ik nog even checken of alles ok is. Ik naar de T-mobile in Tilburg, blijkt dat men nu in een keer niet meer kan zien hoeveelste ik op de lijst ben en ze maar 6 stuks 32g phones krijgen. Ga ik donderdag 's avonds weer naar de T-mobile, nu kan men wel vertellen dat ik nummer 1 ben op hun lijst maar dat er geen geleverd zijn ...... Wat voor gevoel krijg ik hier nu bij...... Heeft T-mobile Tilburg een dynamische reserveringslijst waar vriendjes voor gaan? Ik heb er in ieder geval een vieze kater aan over gehouden. Iemand anders met de zelfde ervaring? Mogelijk in Tilburg? |
#209
|
|||
|
|||
Ik heb ook zeer sterk de indruk dat e.e.a. op z'n minst niet erg netjes gaat! Ik was de eerste op 20 juli en er zouden zo'n 10 mensen op 9 juli gereserveerd hebben; er zouden ook zo'n 10 32Gb' zijn binnengekomen (die ik ook had gereserveerd) maar mooi dat ik er niet bijzat!!
|
#210
|
|||
|
|||
Yeb, dat was ook mijn gevoel.
Ik was 9 Juli de eerste op de lijst met een 32. Aanbetaald en wel bon met brief erbij. En dan dags voor levering gewoon voorgelogen worden en uiteindelijk niets hebben.... dan een kater. Ik hoop dat de IPhone (of volgende modellen) in de nabije toekomst snel losgekoppeld word van T-Mobile ! Laatst gewijzigd door florijn; 01-08-10 om 12:29. |
#211
|
|||
|
|||
haha, lijkt net alsof iedereen bovenaan de lijst staat als je hem op zn kop houd
anyway, ik kan ook niet wachten op mijn iphone maar mn status staat nog steeds op 2 |
#212
|
|||
|
|||
Vandaag langs de Belcompany geweest @ alexandrium r'dam. Heb de 20e telefonisch bestelt, ging er alleen langs voor wat vragen.
Als eerst vroeg ik hem hoeveel iPhone 4's ze al hadden verkocht, dat waren er 4. Ze verwachten er binnenkort weer 3 binnen te krijgen. Mijn grote vraag aan hem was eigelijk waarom Apple/T-mobile zo mondjesmaats levert. Hij was er volledig van overtuigd dat het puur gaat om het hypen van de telefoon. Zo wist ik weer even genoeg. Ik heb geen verstand van verkopen en ik kan ook niet begrijpen waarom ze deze ''strategie'' toepassen. Ik ben ook erg benieuwd of ze ook na deze eerste levering dit nog blijven doen, telkens zo weinig klanten hun product leveren. Ik wacht het rustig af. on: ik denk dat degene waarvan hun status op de tmobile site het snelst van stap 2 naar 3, en uiteindelijk 4 en 5 gaan ook het snelst hun iPhone 4 kunnen verwachten. |
#213
|
|||
|
|||
T-Mobile Shop Eindhoven (rechtestraat) wist mij gisteren ook te vertellen dat ze iedere week exemplaren binnenkrijgen.
|
#214
|
|||
|
|||
Citaat:
Bekijk het even vanuit een economisch standpunt, dat kan Apple gewoon niet maken naar zichzelf toe. Stel dat alle mensen die een iPhone nu willen 100% is, en Apple kan maar leveren aan 30% (ik noem maar wat). Van de overgebleven 70% zal heus niet iedereen zeggen we wachten gewoon ff, sterker nog, volgende maand komt er weer een leuke Android ofzo uit en dan loopt 50% zo weer over naar een andere telefoon (uitgaande van een gemiddelde gebruiker dus). Dat is iets wat ze niet kunnen verkopen aan hunzelf (en aan de aandeelhouders als de cijfers bekend worden gemaakt). Op het moment maken ze gewoon zoveel mogelijk iPhones als ze kunnen (terwijl ze ook nog productieproblemen hebben met die witte) en verschepen die ook zsm. De kosten om een voorraad aan te leggen zijn natuurlijk ook enorm dus dat is geen optie. Daarnaast heeft Apple de economische verwachtingen dit kwartaal ook al iets naar beneden geschaald (waars door de issues met de witte iPhone), iets wat je niet kan verwachten bij een bedrijf wat alles onder controle heeft en expres schaarste creëert. Iedereen roept het maar al te graag dat Apple expres schaarste creeert, maar nergens zijn bronnen te vinden of gestaafde onderbouwingen. Zeg nou zelf wat zou een bedrijf als Apple liever doen: 1. Iedereen tegelijk/zsm een iPhone leveren en zoveel mogelijk winst pakken 2. Expres gespreid iPhones leveren, de negatieve publiciteit pakken van datzelfde verhaal, extra kosten door voorraad krijgen en x procent aan klanten verliezen doordat ze nee verkopen ivm hype creëeren? |
#215
|
||||
|
||||
Citaat:
Alleen al het feit dat wij het hier nu over hebben zegt al genoeg. En dat zijn er over de hele wereld nog een paar miljoen. Degene die omdat de iPhone niet te verkrijgen is, overstappen naar een ander merk zijn meestal de mensen waarvan hun abonnement gewoon aflopen en aan verlenging toe zijn. Dit soort klanten blijven het hele jaar komen, elke maand zijn deze er weer. Dus ook wanneer de iPhone volop leverbaar is. Degene die nu zich aanmelden zijn gebruikers die al heel lang wachten en hun abbo nog niet hebben verlengt en die dus wachten op de release. of zelfs een early renewal aanvragen. Deze groep stapt niet over, misschien een enkel geval. Dus kortom hebben ze niets of nauwelijks te verliezen maar wel een mega hype gecreëerd. EDIT: Sorry zie je bericht nu pas Dit komt van een zeer betrouwbare bron, laten we het daar maar bij houden. T-Mobile heeft er echt genoeg gehad van Apple. Laatst gewijzigd door Dragon; 02-08-10 om 11:28. |
#216
|
|||
|
|||
Het is een combinatie van beiden denk ik.
Ik denk dat ze een probleem hebben om de productie hard genoeg op te schalen om aan alle vraag te voldoen. Bij productie van compleet nieuwe apparaten (welke dan ook) is het opstarten altijd de moeilijkste periode. Tel daarbij op een grote piek in de vraag. (Het aantal verkochte iPhone4 toestellen in de VS heeft de verwachtingen van alle analysten (en ook Apple zelf) overtroffen. Knap staaltje werk als je met dat soort verkoopaantallen nog bewust schaarste creeert. Als dan ook nog eens de productielijn van het witte model het compleet laat afweten, (die qua planning denk ik toch minimaal zo'n 30% van de aantallen moest invullen, als het niet meer is) dan verbaast het mij niets dat ze slecht kunnen leveren. En ja, vervolgens kiest men er wel voor om met deze schaarste in productie toch te launchen in allerlei landen met een beperkte hoeveelheid. Beter een "hype" over de grote vraag, dan allerlei gezeur over uitstel. Kortom: alle feiten ondersteunen het verhaal van een productie die de vraag niet kan bijhouden, maar ze weten dit verhaal in hun voordeel te draaien in het creëren van de marketing-hype |
#217
|
||||
|
||||
Heb tijdens de voorinschrijving een iPhone 4 16GB Wit besteld. Deze heb ik afgelopen vrijdag omgezet naar een zwarte, gezien voor mij het kleurtje totaal niet uitmaakt (al had ik wel voorkeur aan wit), maar de witte gaat denk ik dit jaar niet leverbaar worden. T-Mobile had belooft dat je reserverings plek niet wordt aangetast door deze wijziging, dus als het goed is sta ik nog redelijk bovenaan de lijst. Heb wel een ordernummer gekregen, maar op de T-Mobile site staat dat er geen gegevens bekend zijn. T-Mobile medewerker zei ook dat dit kwam door de wijziging. Beetje vreemd, maar goed. Gelukkig heb ik niet zo'n haast met het ontvangen van de nieuwe iPhone, maar zit wel elke dag te wachten op het verlossende SMSje waarin staat dat er een afspraak gemaakt kan worden voor de levering . Ik hoop dat het deze week gebeurt. Maar ik mag niet zeuren. Heb al een iPhone 3G en een iPad gekocht, dus ik vermaak me nog wel haha.
|
#218
|
|||
|
|||
@roger910 Dat vind ik op zich inderdaad nog een stuk aannemelijker. Dat er doelbewust onder geproduceerd wordt en slecht geleverd wordt puur voor hype gaat er bij mij echt niet in.
Dat kost ze gewoon teveel geld waar ze niks van terug zien. |
#219
|
|||
|
|||
Er zijn niet veel bedrijven die gebruik maken van deze methode.
Ik ga ervanuit dat T-mobile wel veel exemplaren heeft ontvangen van Apple, maar ze verspreidt op de markt mag brengen. Wat je nu krijgt is mond op mond reclame. Iedereen praat over de problemen, maar ook over de mogelijkheden. De kranten schrijven artikelen over de leveringstijden (free-publicity). Negatieve reclame/communicatie is ook communicatie. De groep die negatief over de iphone praat, heeft een exemplaar thuis liggen! |
#220
|
|||
|
|||
Citaat:
En dan is die hype gecreëerd er gaan heus niet ineens meer mensen daardoor een iPhone kopen. Ze kunnen hooguit de imagoschade beperken die ze lijden van het productieproces door een positieve spin aan de hype te geven (zoals roger910 ook aangeeft). Negatieve publiciteit is ook publiciteit, maar kijk naar antennagate, dat is dus niet iets wat je wil als bedrijf. Dat T-Mobile ze gespreid op de markt mag brengen is natuurlijk ook een raar idee, maar wat ik wel wil geloven is dat ze niet 20.000? iPhones in een week kunnen laten bezorgen, dus daar zit sowieso een logistiek probleem, zo vlak na de lancering. @Ralf het is btw mond-tot-mondreclame Laatst gewijzigd door glaantje; 02-08-10 om 12:30. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
wie gaat/wilt woensdag richting parijs om reservering op te halen | mikeyymike | Koopinformatie Nederland | 10 | 16-07-10 12:46 |
Vechten met iTunes! Wie stuurt wie eigenlijk aan??! | Amazon62 | Archief | 17 | 13-10-08 18:21 |
Bij surfen gaat 3g uit en als ik stop gaat 3g aan wie heeft dit ook? | gserban | Odido (T-Mobile) | 2 | 04-08-08 00:16 |
Wie gebruikt er nou eigenlijk Theme's...? (POLL) | dirkuijt | Jailbreak apps en thema's | 39 | 16-02-08 01:06 |
|
|