Slechte Apple service?

Slechte Apple service? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Slechte Apple service? Afgelopen vrijdag besloten om -naast de iPad - ook een iPhone 4 aan te schaffen. Daar ik al jaren een mobiel abonnement ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 April 2011, 20:47
» iPhone 5s 32GB (Space Grijs) [FW: 8.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 4 Wi-Fi + 4G 32GB (Zwart) [FW: 8.3]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 8 August 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 16
Stuur een bericht via Skype™ naar uznvld Send a message via twitter to uznvld
Thumbs down Slechte Apple service?

Slechte Apple service?

Afgelopen vrijdag besloten om -naast de iPad- ook een iPhone 4 aan te schaffen. Daar ik al jaren een mobiel abonnement bij Vodafoneicon heb, ben ik dus in Rotterdam (waar ik werk) naar de Vodafone winkel gegaan op het Beursplein. Daar heb ik mijn abonnement, wat inmiddels enige tijd was afgelopen, verlengd met twee jaar en daarbij een iPhone 4 aangeschaft met een kleine bijbetaling. Enfin, een beetje geld minder, maar met een factuur EN een gloednieuwe iPhone 4 later op de dag richting Den Haag, waar ik woon.
's Avonds iTunes opgestart en de iPhone aan de PC gehangen. Vervolgens de micro simkaart in het toestel gedaan en ik natuurlijk in mijn nopjes!

Helaas, het bleek al snel dat bij het bellen (jaja, dat kan de iPhone ook..), dat de luidspreker boven het scherm niet werkt . Ik kan dus alleen bellen als de iPhone op handsfree staat of als ik oordopjes er in heb.

Maandag onmiddellijk terug naar de Vodafone winkel en wat blijkt? Ze mogen de gloednieuwe iPhone, waar nog niet eens mee gebeld is, niet omruilen! Hij is verzonden naar een bedrijf wat namens Apple dit soort apparaten mag repareren en daar wordt dan bepaald of ik een ander toestel krijg. Dat betekent dus wel dat ik het nieuwe toestel meteen al minstens een week kwijt ben! Gelukkig heb ik mijn oude telefoon nog en heb ik een duo simkaart, dus ik kan blijven bellen. Het is echter wel gek, dat ik een nieuwe toestel waar ik nog niets mee heb kunnen doen, al meteen minimaal een week kwijt ben en ik moet nog maar afwachten of ik een ander toestel krijg.

Vreemde service van Apple toch?

Wim
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14 April 2011, 20:53
» iPhone 3GS 32GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 13 January 2011
Berichten: 12
Standaard

Hallo

als je dan een nieuw toestel krijgt is het waarschijnlijk ook nog een gerefurbisched
  #3  
Oud 14 April 2011, 21:22
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 4.3.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 21 August 2008
Berichten: 19
Standaard

Je hoeft dit niet te accepteren van Vodaphone! Gewoon terug gaan en zeggen dat je een nieuwe iPhone wil. Het is of dat nieuwe of ontbinding van de overeenkomst omdat ze jouw een niet werkend product hebben gegeven. Opsturen voor reparatie is ook geen optie!

Want opsturen voor reparatie betekend 95% zeker dat je een gereviseerd model krijgt. Die telefoon was ook van iemand anders maar deze hebben ze gewoon opgelapt en nu geven ze hem aan jouw. En als ze zeggen dat je je eigen telefoon terug krijgt moet je dat vooral niet geloven!

Het is in principe hetzelfde als je een nieuwe auto koopt en de airco doet het niet. Je gaat terug naar de dealer en hij geeft je een gebruikte auto terug. Dat wil je natuurlijk niet! Die auto is gebruikt en veel minder waard. In deze situatie is het precies hetzelfde!

Gewoon zeggen waar je recht op heb en je vooral niet laten afpoeieren. Volgens de wet is het geregeld dat je deugdelijk product hoort te krijgen. Is dat niet zo dan is de leverancier (Vodaphone) verplicht om jouw product te vervangen, en niet te repareren.

Met een beetje gezond verstand moet eenmaal zo denken: Een gebruikte iPhone voor een nieuwe terugkrijgen is natuurlijk niet eerlijk!
__________________
iPhone 3G 8GB, iPhone 4 16GB, iPad 16GB Wi-Fi, Macbook Pro 15" i5 2010
  #4  
Oud 16 April 2011, 15:47
simlockvrij's schermafbeelding
» iPhone 7 Plus 128GB (Gitzwart) [FW: 10.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro Wi-Fi 128GB (Zilver) [FW: 10.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 28 December 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 702
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

nou ik zou daar maar niet zo zeker van zijn, lees de kleine lettertjes er maar op na. ze mogen em rustig opsturen en 8 weken weg laten blijven.
  #5  
Oud 16 April 2011, 18:09
ppl ppl is offline
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 August 2008
Berichten: 307
Standaard

Dat het van Apple moet is flauwekul aangezien er legio verhalen zijn waarbij de winkel wel gewoon netjes de boel meteen omruilde. Van de verhalen van t-mobileicon lijkt het erop dat men de iPhone inneemt om je later een spiksplinternieuwe toe te sturen (dus niks gereviseerd model). Hoe Vodafoneicon dit doet is weer geheel aan hen. Een telco moet zelf dit soort dingen maar regelen (Mobistar doet het via een ander bedrijf dan T-Mobile NL om maar eens iets te noemen). Zo is het ook vaak zo dat je voor de duur van de reparatie over een leentoestel kunt beschikken. Allemaal zaken die de winkel regelt.

De verkoper mag een apparaat repareren of vervangen (je hebt dus helemaal geen recht op een nieuwe en je kunt dan ook helemaal geen nieuwe eisen!). Nou is het wel zo dat men dit niet eindeloos kan doen. Op een gegeven moment moet men constateren dat repareren niet de oplossing is. Dan kun je wel een nieuw model eisen (maar ze mogen je ook een alternatief bieden als het niet voor handen is of je geld terug).

Kennelijk heb je pas sinds kort een mobiel. De gang van zaken is iets wat voor alle mobiele telefoons op gaat en al jarenlang het geval is. Kocht je in 2002 een mobiele telefoon en ging die stuk dan gebeurde er hetzelfde als nu met je iPhone.
Reageren

« IWEP | AL GELUKT? »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zeer slechte service T-mobile jeffrey412 T-Mobile 0 27 September 2010 16:04
Slechte service t-mobile. Phillie T-Mobile 5 3 June 2010 12:19
zeer slechte service T-Mobile hansapk T-Mobile 9 12 August 2009 15:42
Slechte service bij GSMtrack henrie69 Overige providers Nederland 3 8 June 2009 17:15
Slechte Mobistar service JvanderG Mobistar 0 12 May 2009 18:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:39.