Slechte Apple service? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Slechte Apple service? Afgelopen vrijdag besloten om -naast de iPad- ook een iPhone 4 aan te schaffen. Daar ik al jaren een mobiel abonnement bij ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Slechte Apple service?
Slechte Apple service?
Afgelopen vrijdag besloten om -naast de iPad- ook een iPhone 4 aan te schaffen. Daar ik al jaren een mobiel abonnement bij Vodafone heb, ben ik dus in Rotterdam (waar ik werk) naar de Vodafone winkel gegaan op het Beursplein. Daar heb ik mijn abonnement, wat inmiddels enige tijd was afgelopen, verlengd met twee jaar en daarbij een iPhone 4 aangeschaft met een kleine bijbetaling. Enfin, een beetje geld minder, maar met een factuur EN een gloednieuwe iPhone 4 later op de dag richting Den Haag, waar ik woon. 's Avonds iTunes opgestart en de iPhone aan de PC gehangen. Vervolgens de micro simkaart in het toestel gedaan en ik natuurlijk in mijn nopjes! Helaas, het bleek al snel dat bij het bellen (jaja, dat kan de iPhone ook..), dat de luidspreker boven het scherm niet werkt . Ik kan dus alleen bellen als de iPhone op handsfree staat of als ik oordopjes er in heb. Maandag onmiddellijk terug naar de Vodafone winkel en wat blijkt? Ze mogen de gloednieuwe iPhone, waar nog niet eens mee gebeld is, niet omruilen! Hij is verzonden naar een bedrijf wat namens Apple dit soort apparaten mag repareren en daar wordt dan bepaald of ik een ander toestel krijg. Dat betekent dus wel dat ik het nieuwe toestel meteen al minstens een week kwijt ben! Gelukkig heb ik mijn oude telefoon nog en heb ik een duo simkaart, dus ik kan blijven bellen. Het is echter wel gek, dat ik een nieuwe toestel waar ik nog niets mee heb kunnen doen, al meteen minimaal een week kwijt ben en ik moet nog maar afwachten of ik een ander toestel krijg. Vreemde service van Apple toch? Wim |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Hallo
als je dan een nieuw toestel krijgt is het waarschijnlijk ook nog een gerefurbisched |
#3
|
|||
|
|||
Je hoeft dit niet te accepteren van Vodaphone! Gewoon terug gaan en zeggen dat je een nieuwe iPhone wil. Het is of dat nieuwe of ontbinding van de overeenkomst omdat ze jouw een niet werkend product hebben gegeven. Opsturen voor reparatie is ook geen optie!
Want opsturen voor reparatie betekend 95% zeker dat je een gereviseerd model krijgt. Die telefoon was ook van iemand anders maar deze hebben ze gewoon opgelapt en nu geven ze hem aan jouw. En als ze zeggen dat je je eigen telefoon terug krijgt moet je dat vooral niet geloven! Het is in principe hetzelfde als je een nieuwe auto koopt en de airco doet het niet. Je gaat terug naar de dealer en hij geeft je een gebruikte auto terug. Dat wil je natuurlijk niet! Die auto is gebruikt en veel minder waard. In deze situatie is het precies hetzelfde! Gewoon zeggen waar je recht op heb en je vooral niet laten afpoeieren. Volgens de wet is het geregeld dat je deugdelijk product hoort te krijgen. Is dat niet zo dan is de leverancier (Vodaphone) verplicht om jouw product te vervangen, en niet te repareren. Met een beetje gezond verstand moet eenmaal zo denken: Een gebruikte iPhone voor een nieuwe terugkrijgen is natuurlijk niet eerlijk!
__________________
iPhone 3G 8GB, iPhone 4 16GB, iPad 16GB Wi-Fi, Macbook Pro 15" i5 2010 |
#4
|
||||
|
||||
nou ik zou daar maar niet zo zeker van zijn, lees de kleine lettertjes er maar op na. ze mogen em rustig opsturen en 8 weken weg laten blijven.
|
#5
|
|||
|
|||
Dat het van Apple moet is flauwekul aangezien er legio verhalen zijn waarbij de winkel wel gewoon netjes de boel meteen omruilde. Van de verhalen van T-Mobile lijkt het erop dat men de iPhone inneemt om je later een spiksplinternieuwe toe te sturen (dus niks gereviseerd model). Hoe Vodafone dit doet is weer geheel aan hen. Een telco moet zelf dit soort dingen maar regelen (Mobistar doet het via een ander bedrijf dan T-Mobile NL om maar eens iets te noemen). Zo is het ook vaak zo dat je voor de duur van de reparatie over een leentoestel kunt beschikken. Allemaal zaken die de winkel regelt.
De verkoper mag een apparaat repareren of vervangen (je hebt dus helemaal geen recht op een nieuwe en je kunt dan ook helemaal geen nieuwe eisen!). Nou is het wel zo dat men dit niet eindeloos kan doen. Op een gegeven moment moet men constateren dat repareren niet de oplossing is. Dan kun je wel een nieuw model eisen (maar ze mogen je ook een alternatief bieden als het niet voor handen is of je geld terug). Kennelijk heb je pas sinds kort een mobiel. De gang van zaken is iets wat voor alle mobiele telefoons op gaat en al jarenlang het geval is. Kocht je in 2002 een mobiele telefoon en ging die stuk dan gebeurde er hetzelfde als nu met je iPhone. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Zeer slechte service T-mobile | jeffrey412 | Odido (T-Mobile) | 0 | 27-09-10 17:04 |
Slechte service t-mobile. | Phillie | Odido (T-Mobile) | 5 | 03-06-10 13:19 |
zeer slechte service T-Mobile | hansapk | Odido (T-Mobile) | 9 | 12-08-09 16:42 |
Slechte service bij GSMtrack | henrie69 | Overige providers Nederland | 3 | 08-06-09 18:15 |
Slechte Mobistar service | JvanderG | Orange | 0 | 12-05-09 19:32 |
|
|