//

Contacten en smsjes importeren uit beschadigde backup

Contacten en smsjes importeren uit beschadigde backup discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemiddag, Ik heb een aardig specifiek probleem, dus ik hoop dat er iemand mij kan helpen. Ik had, nadat mijn Iphone kuren vertoonde, noodgedwongen mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-05-11, 01:34
savuz savuz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard Contacten en smsjes importeren uit beschadigde backup

Goedemiddag,

Ik heb een aardig specifiek probleem, dus ik hoop dat er iemand mij kan helpen. Ik had, nadat mijn Iphone kuren vertoonde, noodgedwongen mijn telefoon moeten resetten via Itunes. Ik kon echter niet naar de laatste backup-bestand resetten, omdat hij aangeeft dat 'de iPhone het verzoek heeft geweigerd'. Ik heb het hierdoor naar de backup daarvoor (November 2010) gereset, enkel kwam ik er dus nu achter dat ik alle smsjes en contacten na de periode kwijt ben. Nu heb ik nog wel een backup van gisteren, echter kan ik hem via itunes hier niet naar toe herstellen. Mijn vraag is dan of het mogelijk is om deze backup met een programma oid uit te lezen zodat ik bijvoorbeeld mijn contacten kan overzetten (meer is er niet nodig). Ik heb in de backup map gekeken, maar daar staan 1.832 items in. Ik neem aan dat zeker één hiervan een bestand is met contacten, maar welke? En is het mogelijk bijv. dit bestand te kopieren naar een wel werkende backup-bestand zodat hij mijn contacten meeneemt, maar de rest dus niet.

Mvg,

Michel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-05-11, 00:17
Knidreeg Knidreeg is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar Knidreeg
Standaard

Heb zelf het programma nog nooit gebruikt maar met mijn eerste google poging kwam ik hier op:

iPhone Backup Extractor for Windows and Mac

____

De bestanden waar je naar zoekt zijn de volgende:

Voor je contacten: AddressBook.sqlitedb en AddressBookImages.sqlitedb
Voor je sms'jes: sms.db (en eventueel sms-legacy.db)

Ik weet niet wat voor mappenstructuur je krijgt als je je backup opent met een programma maar als je SSH't in je iphone staan deze bestanden normaal hier:

root/private/var/mobile/Library/AddressBook
root/private/var/mobile/Library/SMS

Als je deze bestanden weer weet terug te halen is het vrij eenvoudig ze na een jailbreak weer op je iPhone te zetten (bijv. met iPhonebrowser 1.9.3.)
  #3  
Oud 07-05-11, 14:12
savuz savuz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

Thx Kindreeg. De contacten zijn inmiddels gelukt, omdat ik ze als CSV bestand had geëxporteerd. Die heb ik eenvoudig kunnen importeren. Voor de SMS'jes moet ik nog even kijken, maar bedankt voor de tip. Het belangrijkste is in ieder geval gefixt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contacten importeren op iPhone 4 Fala iPhone algemeen 5 26-10-11 08:43
iPhone: Backup importeren op je nieuwe iPhone JeeTB Jailbreak 1 27-07-10 14:19
SIM contacten importeren DennisE36 iPhone algemeen 6 21-08-09 11:28
contacten en smsjes kwijt? lluuk iTunes 2 16-04-09 21:52
Contacten importeren Tmzz iPhone algemeen 3 28-09-08 22:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:33.