//

Backup importeren op je nieuwe iPhone

Backup importeren op je nieuwe iPhone discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals zovelen ligt binnenkort mijn nieuwe iPhone 4 op de deurmat. Nu heb ik hier een iPhone 3g liggen met mijn contacten, instellingen en apps. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-07-10, 11:18
JeeTB JeeTB is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 13
Standaard Backup importeren op je nieuwe iPhone

Zoals zovelen ligt binnenkort mijn nieuwe iPhone 4 op de deurmat. Nu heb ik hier een iPhone 3g liggen met mijn contacten, instellingen en apps. Dit wil ik natuurlijk niet allemaal weer opnieuw instellen. Ik heb me wat ingelezen over de mogelijkheden van een backup en wil mijn vindingen met jullie delen om te kijken of ik wel de juiste stappen onderneem. En aangezien, naar mijn idee, meer mensen met dit probleem zitten lijkt het me het handig om er een algemene topic van te maken.

Gegevens oude iPhone:
iPhone 3g, iOS 4.0.1, Jailbreak: Ja

stap 1: iPhone 3g aansluiten op de computer en een 'reservekopie' aanmaken. Volgens mij maakt iTunes nu van alles een backup, behalve je instellingen en apps uit cydia en rockapp.

stap 2: Door middel van een functie in Rockapp een back up maken van alle jailbreak apps en instellingen. Dit doe ik op mijn iPhone 3g.

stap 3: iPhone 4 aansluiten op mijn macbook. Dan de optie 'zet terug vanaf reservekopie' gebruiken om mijn 'normale' instellingen, contacten en apps terug te zetten.

stap 4: Rockapp openen en daar mijn backup terugzetten van alle jailbreak apps en instellingen.


Vragen:
Zal de optie 'zet terug vanaf reservekopie' cydia en rockapp niet terugzetten. Hierdoor vervalt natuurlijk stap 3 en 4, maar zal mijn iPhone 4 wel alle overige instellingen overnemen en zorgt dit niet voor problemen?

Wanneer de optie 'zet terug vanaf reservekopie' cydia en rockapp niet terug zal zetten, moet ik dan gewoon wachten op een jailbreak? Dus dan zal de jailbreak ervoor zorgen dat cydia wordt geïnstalleerd en dan kan ik alsnog stap 3 en 4 uitvoeren?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-07-10, 14:19
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeTB Bekijk bericht
Zoals zovelen ligt binnenkort mijn nieuwe iPhone 4 op de deurmat. Nu heb ik hier een iPhone 3g liggen met mijn contacten, instellingen en apps. Dit wil ik natuurlijk niet allemaal weer opnieuw instellen. Ik heb me wat ingelezen over de mogelijkheden van een backup en wil mijn vindingen met jullie delen om te kijken of ik wel de juiste stappen onderneem. En aangezien, naar mijn idee, meer mensen met dit probleem zitten lijkt het me het handig om er een algemene topic van te maken.

Gegevens oude iPhone:
iPhone 3g, iOS 4.0.1, Jailbreak: Ja

stap 1: iPhone 3g aansluiten op de computer en een 'reservekopie' aanmaken. Volgens mij maakt iTunes nu van alles een backup, behalve je instellingen en apps uit cydia en rockapp.

stap 2: Door middel van een functie in Rockapp een back up maken van alle jailbreak apps en instellingen. Dit doe ik op mijn iPhone 3g.

stap 3: iPhone 4 aansluiten op mijn macbook. Dan de optie 'zet terug vanaf reservekopie' gebruiken om mijn 'normale' instellingen, contacten en apps terug te zetten.

stap 4: Rockapp openen en daar mijn backup terugzetten van alle jailbreak apps en instellingen.


Vragen:
Zal de optie 'zet terug vanaf reservekopie' cydia en rockapp niet terugzetten. Hierdoor vervalt natuurlijk stap 3 en 4, maar zal mijn iPhone 4 wel alle overige instellingen overnemen en zorgt dit niet voor problemen?

Wanneer de optie 'zet terug vanaf reservekopie' cydia en rockapp niet terug zal zetten, moet ik dan gewoon wachten op een jailbreak? Dus dan zal de jailbreak ervoor zorgen dat cydia wordt geïnstalleerd en dan kan ik alsnog stap 3 en 4 uitvoeren?

Alvast bedankt!
De gewone "Reservekopie"/"Backup" via iTunes heeft niets met de Jailbreak apps/instellingen te maken. Dit is compleet los.

De Jailbreak wordt NIET terug gezet via Backup terugzetten. Je moet dus inderdaad wachten op de iPhone 4 Jailbreak. Waarschijnlijk kan je dan op je nieuwe iPhone via je oude Jailbreak account de boel terug zetten, dit weet ik overigens niet zeker.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contacten en smsjes importeren uit beschadigde backup savuz iPhone algemeen 2 07-05-11 14:12
Windows: Oude backup op nieuwe iPhone Nailz iTunes 5 22-09-10 22:44
Backup sms oude iPhone en terugzetten op nieuwe iPhone lvc iPhone algemeen 10 08-03-10 11:18
Backup van oude iPhone, op een nieuwe iPhone zetten jstokman Archief 3 02-02-10 18:13
iPhone: Nieuwe iPhone 3GS updaten naar 3.1 + Backup herstellen borgqueenx Jailbreak 12 23-09-09 11:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:23.