//

Tip voor mensen met een batterijprobleem

Tip voor mensen met een batterijprobleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu 4 weken mijn iPhone en die 4 weken waren een echte hel. De batterij van mijn telefoon werd echt leeg gezogen zonder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-06-11, 01:42
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard Tip voor mensen met een batterijprobleem

Ik heb nu 4 weken mijn iPhone en die 4 weken waren een echte hel. De batterij van mijn telefoon werd echt leeg gezogen zonder ik ook maar iets deed.

Voorbeeld:
Ik ging slapen en zette mijn vliegtuigmodus aan, scherm was aangepast, 3G, roaming alles stond af. Ook de apps in de multitaskbar sloot ik telkens af.
Maar mijn batterij ging met 15% naar beneden na 8 uur.

Schakelde ik de vliegtuigmodus uit dan kon je stellen dat ik per half uur (zonder gebruik) 1% verloor.
Mijn batterij was dus elke dag leeg, en dan had ik dus zo goed als niet gesurfd en al zeker geen muziek afgespeeld.


Oplossing:
Redsn0w installeert niet alleen Cydia, maar in Cydia is ook Ultrasn0w actief (de softwarematige unlock voor de iPhone).
Aangezien Ultrasn0w er tot op heden niet is in geslaagd om de iPhone 4 te unlocken heb je dit dus nergens voor nodig!



Ik heb dit er af gegooid, je kan dit later terug installeren. Of waarschijnlijk komt het zelfs gewoon terug mee als je nog eens jailbreakt? (Dat heb ik nu niet getest).


Ik ben momenteel nauwkeurig mijn batterij in het oog aan het houden.
Nu kan ik zeggen dat ik in vliegtuigmodus per nacht (4%-6%) verlies, en in de gewone modus het ook best zeer goed gaat. (Ik verlies nu 1% per 1u.15min.).
Nog steeds zonder internetten e.a.



De tests met de iPod functie enz. moet ik nog doen, maar ik kan wel stellen dat Ultrasn0w gigantisch aan je batterij vreet!
Hopelijk wordt dit in de volgende update aangepakt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-06-11, 09:13
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Welke versie van redsn0w gebruik jij dan?

Die tool heeft bij mij nog nooit ultrasn0w geïnstalleerd...
  #3  
Oud 05-06-11, 09:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

In mijn geval heeft Redsn0w, bij ondertussen een dertigtal jailbreaks, nooit Ultrasn0w geïnstalleerd. Waarom ook?

Jij hebt waarschijnlijk na de jailbreak PKGBackup of APTBackup gebruikt die Ultrasn0w geïnstalleerd heeft omdat het voorheen ook geïnstalleerd was.
  #4  
Oud 05-06-11, 13:35
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Vreemd, ik voerde gewoon redsn0w 0.9.6-RC15 uit met een restore voor oorspronkelijk 4.3.1.

Eerste keer toen ik het deed kreeg ik alsnog 4.2.1 als firmware. Wat ik al vreemd vond aangezien ik 4.3.1 aan het installeren was.
Daar was Ultrasn0w ook op geinstalleerd.


Onlangs klikte ik op HERSTELLEN in iTunes, daarmee dacht ik dus naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen terug te keren. Maar met die exacte downloads voor de jailbreak kwam ik uit op 4.3.3.


Dit vond ik enorm vreemd, voor de rest ging alles prima. (Back-up terugplaatsen ging ook goed)
Ik heb wel geen TinyUmbrella (zal ik er even bij vermelden).


Ook hier was Ultrasn0w terug geinstalleerd.


Er zijn sowieso een aantal bronnen actief binnen Cydia bij installatie:
- BigBoss
- ModMyi.com
- repo666.ultrasn0w.com
- Telesphoreo Tangelo
- ZodTTD & MacCiti
  #5  
Oud 05-06-11, 13:38
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Er zijn sowieso een aantal bronnen actief binnen Cydia bij installatie
Actief?

Dit zijn gewoon de repo's die standaard al in Cydia geconfigureerd zijn.

EDIT: je denkt toch niet dat alleen omdat er ultrasn0w in de naam van zo'n repo staat dat je de tool ultrasn0w (al) hebt draaien?
  #6  
Oud 05-06-11, 13:44
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Ultrasn0w was wel degelijk geïnstalleerd hoor, en dat heb ik niet gedaan. Ging automatisch.
Ik heb gewoon de tool gewist maar de repo laten staan.

En ik moet zeggen, mijn batterijprobleem is een stuk beter.
Vannacht in vliegtuigmodus (8u. en was 3% kwijt).
  #7  
Oud 05-06-11, 14:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dus je tip is: dat mensen met een slechte batterij en jailbreak Ultrasnow moeten deinstalleren. Terwijl of niemand die tool geinstalleerd heeft (want simlockvrij toestel), of die tool nodig heeft om er uberhaupt mee te kunnen bellen (want simlock)
Hm..

Mijn tip zou zijn:
- maak een backup van je toestel in iTunes
- herstel je toestel (liefst in dfu modus)
- plaats nog even geen reservekopie / backup terug.
- Jailbreak ook niet.
- kortom: toestel activeren en verder niets.
- Kalibreer de batterij. Kijk hoe de batterij zich dan houd gedurende 3 a 4 dagen.
Merk je geen verschil, dan kan je batterij niet helemaal lekker meer zijn (om dit 100% uit te sluiten, probeer een andere firmware versie (als je je SHSH Blobs hebt) en begin weer vanaf het begin)
Gaat de batterij aanzienlijk beter mee, dan kan er een 'foutje' zitten in je reservekopie of jailbreak. Voer dus de jailbreak of he terugplaatsen van de reservekopie apart van elkaar uit, zodat duidelijk is waar het 'foutje' vandaan komt.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 05-06-11 om 16:04.
  #8  
Oud 05-06-11, 17:18
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Ik vind het dan heel vreemd dat de jailbreak automatisch ultrasn0w installeerde bij mij. Niet 1 keer maar 2 keer en een vriend exact hetzelfde had :S

Ik heb Ultrasn0w gedeïnstalleerd en plots ging mijn batterij er op vooruit!
  #9  
Oud 05-06-11, 19:26
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Ik denk dat na het deinstalleren je opnieuw moest opstarten en e.e.a. daardoor misschien verbeterde? In mijn ervaringen zijn restores altijd weer een moment geweest waarop batterijgebruik of wel verbeterde of verslechterde, at random.
De beste verbetering van batterijgebruik voor mij was het uitschakelen van iTunes onderdeel Ping (dus niet de App Ping) via Instellingen, Restricties. Maar weinig mensen weten dat met de introductie van Ping in 4.2.1 dit batterij slurpt. Gewoon uitzetten, heb je niet nodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Ik vind het dan heel vreemd dat de jailbreak automatisch ultrasn0w installeerde bij mij. Niet 1 keer maar 2 keer en een vriend exact hetzelfde had :S

Ik heb Ultrasn0w gedeïnstalleerd en plots ging mijn batterij er op vooruit!
  #10  
Oud 06-06-11, 03:57
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
Ik denk dat na het deinstalleren je opnieuw moest opstarten en e.e.a. daardoor misschien verbeterde? In mijn ervaringen zijn restores altijd weer een moment geweest waarop batterijgebruik of wel verbeterde of verslechterde, at random.
De beste verbetering van batterijgebruik voor mij was het uitschakelen van iTunes onderdeel Ping (dus niet de App Ping) via Instellingen, Restricties. Maar weinig mensen weten dat met de introductie van Ping in 4.2.1 dit batterij slurpt. Gewoon uitzetten, heb je niet nodig.

Beperkingen staat bij mij sowieso uit, verbruikt dit dan ook nog batterij?
Trouwens ik ben gebruiker van Ping (dienst in iTunes), doe ik er dan goed aan dit uit te zetten? Ik ga er voornamelijk naar toe met m'n computer.
  #11  
Oud 06-06-11, 22:50
Wijcky Wijcky is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Reet (België)
Berichten: 81
Standaard

Ik heb er ook veel problemen mee, na 3 uur is batterij volledig plat. En dit sinds 4.3.3 en jailbreak.

Bij mij als ik de notifications en de location services afzet, dan gaat het beter. Weet er iemand aan wat dit kan liggen?
  #12  
Oud 06-06-11, 23:02
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Laat ons hopen dat in de update naar 5.x.x er geen batterijproblemen meer zitten? Ik wacht nog even af om te upgraden.
  #13  
Oud 06-06-11, 23:07
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Laat ons hopen dat in de update naar 5.x.x er geen batterijproblemen meer zitten? Ik wacht nog even af om te upgraden.
Je zult ook wel moeten; iOS5 verschijnt toch pas in de herfst (voor eindgebruikers)?
  #14  
Oud 07-06-11, 00:10
tonhaarmans tonhaarmans is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 137
Standaard

IK heb al vele maanden een iPhone 4 zonder jailbreak, maar nu net de laatste weken gaat de batterij vaak erg snel leeg. Om 22.00 uur 's avonds van de lader afgehaald: 100 %. Ik heb geen enkel programma open staan, ook niet op de achtergrond. Ik heb alles wat extra stroom gebruikt uitgeschakeld: Wi-Fi staat uit, Cellular staat uit, 3G staat uit, Fetch new data staat uit, Auto-lock staat op 1 minuut. Maar om 6.38 uur 's morgens staat de batterij op 27%. En dat terwijl hij alleen maar standby staat voor het geval er iemand belt. Ik stuur hem van de week nog op naar T-mobile. Ik heb alles al geprobeerd: harde reset, terug naar fabrieksinstellingen, batterij ontladen naar 0% en direct weer opgeladen naar 100%. Alleen als je het toestel helemaal uit zet, blijft de batterij op 100%. Maar daar heb ik geen iPhone voor gekocht, natuurlijk.
  #15  
Oud 19-08-11, 22:13
elita elita is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 6
Standaard

is je probleem inmiddels opgelost tonhaarmans?
  #16  
Oud 19-08-11, 22:28
tonhaarmans tonhaarmans is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 137
Standaard

Ja, het probleem is prima opgelost. Ik heb hem opgestuurd naar de reparatieservice van T-mobile en kreeg na ongeveer drie weken een compleet nieuwe Iphone 4 toegestuurd. Het toestel was dus niet te repareren.

Het nieuwe toestel werkt gewoon goed.
  #17  
Oud 21-08-11, 09:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tonhaarmans Bekijk bericht
Het toestel was dus niet te repareren.
ehm... Apple / t-mobile repareert standaard niet jouw toestel. Je krijgt altijd een nieuwe of een refurbished (andermans gerepareerd toestel)
Je krijgt dus nooit je eigen toestel terug, tenzij het 'gebrek' niet wordt geconstateerd. Jouw toestel is nu ergens in een reparatie molen terecht gekomen, en die gaat zeer waarschijnlijk naar een volgende klant, tzt, als refurbished.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mensen met een iPhone en iPad fllex Koopinformatie Nederland 5 03-09-10 01:13
Een tip voor mensen met lan thuis: Internetten op iPod zonder Wi-Fi thuis DeathSpace Wi-Fi 0 20-05-10 20:57
Voorzieningen voor mensen met een beperking op de iPhone Hoton iPhone algemeen 1 11-07-09 01:50
Tip voor mensen met een case McNessie iPhone algemeen 4 30-10-08 21:51
Hoeveel mensen ken jij met een iPhone???? Dolfijn Chat en geruchten 44 09-04-08 20:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:08.