//

iPhone 3GS (Hi) wel bereikstreepjes maar geen contact

iPhone 3GS (Hi) wel bereikstreepjes maar geen contact discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Allen, Samenvatting Binnenshuis geeft de telefoon continu aan dat deze bereik heeft (dmv meerdere streepjes), maar er valt geen verbinding te maken. Nauwelijks SMS versturen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-06-11, 10:29
Gerardv Gerardv is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 6
Standaard iPhone 3GS (Hi) wel bereikstreepjes maar geen contact

Allen,

Samenvatting
Binnenshuis geeft de telefoon continu aan dat deze bereik heeft (dmv meerdere streepjes), maar er valt geen verbinding te maken. Nauwelijks SMS versturen of ontvangen, geen telefoontjes ontvangen of zelf bellen. Sporadisch komt er een sms door of kan er een verstuurd worden. Sporadisch komt er een gesprek door, maar na opnemen hoor je niets.

Relaas:
Vorige week is mijn 3GS in het water gevallen, waarna deze niets meer deed. De 3GS was voorzien van Greenpoison JB (firmware 4.2.1) met T-Mobile abbo.

Heb 'm weggebracht naar reparateur. Die heeft 'm behandeld en de dockconnector vervangen en simlock verwijderd. Omdat ik zelf inmiddels de iPhone 4 heb, wil ik de 3GS geven aan mijn vrouw met een Hi abbo.

Via de instellingen > algemeen > wis alle inhoud en instellingen, heb ik de telefoon geheel gereset zodat vrouwlief met schone lei de telefoon kon inrichten. Echter, liep hij daarna alleen maar vast bij opnieuw opstarten.

Opstarten in DFU en daarna nieuwe firmware erop gezet. Na heeeel lang wachten en de pin van de sim afhalen, kreeg ik eindelijk signaal op de telefoon via het Hi-abonnement. Echter, nu gebeurt er iets vreemds.

Binnenshuis geeft de telefoon continu aan dat deze bereik heeft (dmv meerdere streepjes), maar er valt geen verbinding te maken. Nauwelijks SMS versturen of ontvangen, geen telefoontjes ontvangen of zelf bellen. Sporadisch komt er een sms door of kan er een verstuurd worden. Sporadisch komt er een gesprek door, maar na opnemen hoor je niets.

Buitenshuis (bv onderweg in auto) zijn er ook bereikstreepjes zichtbaar en komen smsjes gewoon aan, gesprekken zijn gewoon mogelijk.

Zelf zit ik te denken aan een hardwareprobleem (antenne oid) en wil weer terug naar de reparateur. Maar wellicht hebben jullie een idee?

Wat gegevens:
Versie: 4.3.3 8J2
Aanbieder: KPN NL 10.0
Model: MC140DN
IMEI: 01 198400 632625 2
Firmware: 05.16.02
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-11, 11:13
DdeW DdeW is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 23
Standaard

Is lastig te zeggen, maar gezien hij is JB en simlockvrij gemaakt denk ik toch dat het een softwarematig probleem kan zijn.
Heeft de reparateur de simlock via ultrasn0w gedaan of legaal via IMEI bij Tmobile(dit kan tegenwoordig kosteloos want alle tmobile toestellen worden nu simlockvrij geleverd.
  #3  
Oud 21-06-11, 11:19
Gerardv Gerardv is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 6
Standaard

Hi,
Dank je voor je reactie.

Voor de duidelijkheid, sinds de DFU is de 3GS NIET meer gejailbreakd. Simlock is officieel via itunes gedaan, aldus de reparateur.
  #4  
Oud 21-06-11, 11:22
DdeW DdeW is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 23
Standaard

Ok, heb je hem al een keer opnieuw gerestored naar FW 4.3.3?
Daarbij geen backup daarna terug zetten na activatie in iTunes maar aanmelden als nieuwe iPhone?
  #5  
Oud 21-06-11, 11:25
Gerardv Gerardv is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 6
Standaard

Ja, heb hem via itunes diverse malen 'hersteld'. Ook geactiveerd met pinvrije sim en als nieuwe iphone aangemeld....
  #6  
Oud 21-06-11, 11:28
DdeW DdeW is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 23
Standaard

Misschien een stomme suggestie, maar is het probleem ook met je eigen(orginiele abosim) van Tmobile?
Zo niet, dan kan je er bijna vanuit gaan dat het door de KPN sim komt.

Ik roep maar wat.... blijft lastig verhaal
  #7  
Oud 21-06-11, 11:33
Gerardv Gerardv is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 6
Standaard

Ik weet het, maar die sim is vervangen door een micro-sim. Kan dus niet meer testen

Enige wat ik dan kan doen is de micro-sim met een plakbandje aan de normale sim-houder (waarin je 'm krijgt) plakken en dat weer in de simhouder van de iphone doen...

Wat ik gewoon vreemd vind is dat ik wel streepjes heb, maar eigenlijk geen bereik heb...
  #8  
Oud 21-06-11, 11:35
DdeW DdeW is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 23
Standaard

Ja, is te proberen.
Het streepjes verhaal heb ik eerder zelf meegemaakt met een buitenlandse gesimlockte toestel. Daarbij ging er toch iets fout met de unlock en moest opnieuw waarna de iPhone 4 het wel deed.
In jou geval zit er geen simlock op maar de aansturing van Baseband lijkt dan toch niet goed
  #9  
Oud 21-06-11, 11:39
Gerardv Gerardv is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 6
Standaard

Is het dan aan te raden om tmobile te bellen om nogmaals een simlock uit te laten voeren (via doorgeven IMEI)?
  #10  
Oud 21-06-11, 11:46
DdeW DdeW is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 23
Standaard

Nah, zal geen oplossing zijn want de simlock bij tmobile is verwijderd dmv het afmelden bij Apple van IMEI nummer.
Dus daar zal het niet aan liggen. Je zou eens kunnen proberen om na restore een carrier update file te laden van KPN. IPCC bestand die ook via iTunes kan worden geinstalleerd.
  #11  
Oud 21-06-11, 11:47
Gerardv Gerardv is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 6
Standaard

Die heb ik vaker gehoord, de carrier-update. Maar ik las altijd dat je die 'automatisch' op je scherm krijgt. Hoe kan ik die 'parsen', er doorheen drukken?
  #12  
Oud 21-06-11, 11:52
DdeW DdeW is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 23
Standaard

Dit zijn de stappen:

Eerst IPCC van KPN zoeken, google en je zal ze geheid vinden. Zorg dat ie niet te oud en voor de juiste IOS versie is... FW 4.x

Stappen voor iTunes:
Windows
1. Sluit iTunes

2. Druk op de windowstoets + R, Typ cmd en klik OK.

3. Vul volgend commando in en voer het uit:

Code:
32-bit:"Crogram Files\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 164-bit:"C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1

64-bit:
"C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1

Indien je iTunes op een andere locatie staat moet je dit aanpassen.

Daarna in iTunes shift update drukken en bestandtype rechtsonder dropdown wijzigen naar IPCC zodat je het KPN bestand kan kiezen. Daarna doet iTunes hetzelf.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 juni 2011 om 11:57 ----------

Of kijk hier even voor IPCC:

http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...-files-14.html
Reageren

Labels
3gs, bereik, kpn hi, verbinding



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS werkt wel maar ZWART scherm lecson iPhone algemeen 4 28-11-10 19:46
iphone laad niet op maar maakt wel contact Merlin iPhone algemeen 0 16-11-10 15:06
Wel verbinding gedecteerd, maar geen wi-fi terwijl mijn Ipod touch wel Wi-Fi heeft cpc9280 Wi-Fi 3 10-03-10 19:38
Wel gejailbreaked maar geen cydia op iphone. Boom01 Archief 5 19-01-10 23:11
[iPod Touch] Wel verbonden geen contact? mach Wi-Fi 1 26-08-08 16:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:01.