//

Computer machtiging

Computer machtiging discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Na google gebruikt te hebben en dit forum doorzocht te hebben, heb ik nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik hoop dat jullie me ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-06-09, 23:16
EyeGZM EyeGZM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Unhappy Computer machtiging

Na google gebruikt te hebben en dit forum doorzocht te hebben, heb ik nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Ik wilde een app downloaden via de AppStore op mijn iPhone. Ik kreeg de melding dat deze te groot was en dat ik hem moet downloaden via de iTunes Store. Dit heb ik gedaan, en toen op synchroniseren geklikt. Als eerste begon iTunes (ik gebruik de nieuwste versie) allerlei apps te verwijderen (ik denk dat hij er minstens vijftien heeft verwijderd) en toen kreeg ik de volgende foutmeldingen:



en



Ik heb toen de computer gemachtigd via Store > Computer machtigen en toen kreeg ik de volgende melding:



Ik heb de verschillende help-topics op internet doorgekeken en de machtiging van mijn computer ingetrokken en hem opnieuw gemachtigd. Nog steeds krijg ik dan de eerste twee foutmeldingen. Zowel op mijn iPhone als in iTunes ben ik met dezelfde store-account ingelogd. Computer / iTunes opnieuw opstarten heeft tot nu toe niet geholpen.

Met de synchronisatie van muziek en podcasts e.d. heb ik geen problemen ondervonden.

Heeft iemand nog suggesties?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-06-09, 23:19
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Je bent absoluut zeker dat al die applicaties gekocht geweest zijn via de Appstore ? Zo ja dan kan het wonderen doen als je je iPhone even herstart, ik had laatst ook even dit probleem maar na een herstart ging alles weer zoals gehoord.
  #3  
Oud 20-06-09, 23:30
EyeGZM EyeGZM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Je bent absoluut zeker dat al die applicaties gekocht geweest zijn via de Appstore ? Zo ja dan kan het wonderen doen als je je iPhone even herstart, ik had laatst ook even dit probleem maar na een herstart ging alles weer zoals gehoord.
Ik heb alle apps direct vanuit de AppStore gekocht. Ik zou ook eerlijk gezegd geen idee hebben waar ik apps op een andere manier vandaan moet halen. Ik heb zojuist mijn iPhone herstart, maar helaas krijg ik wederom deze foutmelding.
  #4  
Oud 20-06-09, 23:35
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EyeGZM Bekijk bericht
Ik heb alle apps direct vanuit de AppStore gekocht. Ik zou ook eerlijk gezegd geen idee hebben waar ik apps op een andere manier vandaan moet halen. Ik heb zojuist mijn iPhone herstart, maar helaas krijg ik wederom deze foutmelding.
Probeer even om iTunes te verwijderen en opnieuw te installeren, alles blijft gewoon behouden zoals apps, muziek, enz. Wat je ook even kan proberen is de applicatie te verwijderen en opnieuw te kopen. Succes
  #5  
Oud 21-06-09, 11:01
i(Phone)'s schermafbeelding
i(Phone) i(Phone) is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 102
Stuur een bericht via MSN naar i(Phone)
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem! Telkens zegt hij zoiets van 'Deze computer is al gemachtigd' ofzo.
__________________
 iPhone 3G (8GB) | Firmware: 3.0 | Jailbroken | T-Mobile i-150 | Sinds: 11 juli 2008 
  #6  
Oud 21-06-09, 11:46
EyeGZM EyeGZM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de tips.
Ik heb iTunes gedeïnstalleerd, en toen weer opnieuw erop gezet. Ik moest inloggen met mijn iTunes account en nadat ik eerst de machtiging van mijn computer verwijderd had, en hem toen opnieuw machtigde werkte alles wel weer. Thanx!
  #7  
Oud 28-06-09, 14:33
Rowtricker Rowtricker is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door i(Phone) Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem! Telkens zegt hij zoiets van 'Deze computer is al gemachtigd' ofzo.
Ook ik heb dit probleem met mijn ipod touch, alleen het deinstalleren van itunes heeft bij mij het probleem niet opgelost
Weet iemand nog een andere oplossing?
  #8  
Oud 06-07-09, 12:52
macciato macciato is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 71
Standaard

Ik had hetzelfde probleem, iTunes opnieuw geïnstalleerd, werkte perfect. Alleen nu wil ik de programma's synchroon houden en wil dat dus in het iPhone menu in iTunes aanvinken maar dan geeft hij aan dat alle programma's met bijbehorende gegevens verwijderd zullen worden. Als ik dit doe zullen dan al mijn instellingen van mijn programma's verwijderd worden?
  #9  
Oud 06-07-09, 13:07
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Je moet ff inloggen op dezelfde PC als "Administrator", iTunes starten, aanmelden en dan iPhone syncen.

Waarna je weer naar je eigen PC account kan gaan en waarna de melding als het goed is weg.

Werkte voor mij....
  #10  
Oud 06-07-09, 14:05
macciato macciato is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 71
Standaard

Moet ik dan als administrator de app synchronisatie aanzetten of niet?
  #11  
Oud 07-07-09, 09:39
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macciato Bekijk bericht
Moet ik dan als administrator de app synchronisatie aanzetten of niet?
Inloggen op de PC als "Administrator", zie je geen admin bij inloggen dan moet je die ontgrendelen.

Heb je Vista moet je het volgende doen.

Click op start, type cmd in de Vista zoek box
cmd.exe verschijnt boven in de start box, rechtermuis drukken op cmd.exe. En dan uitvoeren als administrator.

Om Administrator account te activeren, type
"net user Administrator /active:yes" zonder de aanhalingstekens.

Om Administrator account te de-activeren, type
"net user Administrator /active:no" zonder de aanhalingstekens.

Succes.
  #12  
Oud 07-07-09, 15:01
macciato macciato is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
Inloggen op de PC als "Administrator", zie je geen admin bij inloggen dan moet je die ontgrendelen.

Heb je Vista moet je het volgende doen.

Click op start, type cmd in de Vista zoek box
cmd.exe verschijnt boven in de start box, rechtermuis drukken op cmd.exe. En dan uitvoeren als administrator.

Om Administrator account te activeren, type
"net user Administrator /active:yes" zonder de aanhalingstekens.

Om Administrator account te de-activeren, type
"net user Administrator /active:no" zonder de aanhalingstekens.

Succes.
Tot hier lukt het. Maar als ik als administrator sync dan zijn toch al mijn gegevens van mijn iPhone verdwenen? iTunes heeft niet mijn data uit mijn normale account in de administrator account staan (wat ook logisch is).
  #13  
Oud 07-07-09, 16:01
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macciato Bekijk bericht
Tot hier lukt het. Maar als ik als administrator sync dan zijn toch al mijn gegevens van mijn iPhone verdwenen? iTunes heeft niet mijn data uit mijn normale account in de administrator account staan (wat ook logisch is).
Probeer alleen de computer in iTunes (in "administrator" account) te machtigen. Het heeft iets met rechten te maken die je soms als gebruiker niet hebt in Vista die voor bepaalde app's wel nodig zijn.
Eenmaal de PC als administrator aangemeld te hebben bij iTunes herkend hij de volgende keer de PC (in gewone account) als administrator met alle rechten.
Dan moet het probleem zijn opgelost.
  #14  
Oud 07-07-09, 17:08
hansp hansp is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Woerden
Berichten: 14
Standaard

Ik krijg ook dezelfde meldingen als de topicstarter. Hij blijft maar aangeven dat ik de computer moet machtigen en wanneer ik dat doe geeft hij aan dat de computer al gemachtigd is.
Inmiddels heb ik als administrator itunes verwijderd en opnieuw geinstalleerd, machtiging ingetrokken en opnieuw gemachtigd.
Wie weet wat ik nog meer zou kunnen doen?
  #15  
Oud 07-07-09, 17:18
macciato macciato is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 71
Standaard

Dubbele post..

Laatst gewijzigd door macciato; 07-07-09 om 17:22.
  #16  
Oud 07-07-09, 17:22
macciato macciato is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
Probeer alleen de computer in iTunes (in "administrator" account) te machtigen. Het heeft iets met rechten te maken die je soms als gebruiker niet hebt in Vista die voor bepaalde app's wel nodig zijn.
Eenmaal de PC als administrator aangemeld te hebben bij iTunes herkend hij de volgende keer de PC (in gewone account) als administrator met alle rechten.
Dan moet het probleem zijn opgelost.
Het overzetten van de apps was ook al wel gelukt alleen nu wil ik ze synchroon houden. Dus dan vink ik in het tab Programma's in het iPhone menu in iTunes aan de Programma's synchroniseren aan. En dan krijg ik de melding Alle programma's + de gegevens van deze programma's zullen worden vervangen. Betekend dit dat alle instellingen en gegevens zullen worden vervangen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansp Bekijk bericht
Ik krijg ook dezelfde meldingen als de topicstarter. Hij blijft maar aangeven dat ik de computer moet machtigen en wanneer ik dat doe geeft hij aan dat de computer al gemachtigd is.
Inmiddels heb ik als administrator itunes verwijderd en opnieuw geinstalleerd, machtiging ingetrokken en opnieuw gemachtigd.
Wie weet wat ik nog meer zou kunnen doen?
Ik heb het zo gedaan: iTunes gemachtigd, daarna iTunes verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, machtiging ingetrokken en computer opnieuw gemachtigd. Dat werkte voor mij.
  #17  
Oud 07-07-09, 19:17
hansp hansp is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Woerden
Berichten: 14
Standaard

Macciato, Dank voor je reactie.
Helaas is dat ook de volgende die ik heb gehanteerd en dit zelfs enkele malen opnieuw. Echter zonder verandering.
  #18  
Oud 07-07-09, 20:08
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Nog een keer dan.

De PC opstarten en als administrator inloggen, dus niet met je normale account, ook niet als je denkt dat deze de administrator rechten heeft. Dat heeft hij namelijk dus niet. Dan de PC in iTunes (in "administrator" account) opnieuw machtigen met je eigen account. Nu kan jeterug naar je eigen PC account.
Eenmaal de PC als administrator aangemeld te hebben bij iTunes herkend hij de volgende keer de PC (in gewone account) als administrator met alle rechten.

Dan moet het probleem zijn opgelost.
  #19  
Oud 07-07-09, 23:31
macciato macciato is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 71
Standaard

Ik heb alles op die manier gedaan en ik krijg nogsteeds de melding als ik ze synchroon wil houden dat mijn gegevens verwijderd zullen worden.
De apps staan al op mijn comp, krijg ze alleen niet synchroon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansp Bekijk bericht
Macciato, Dank voor je reactie.
Helaas is dat ook de volgende die ik heb gehanteerd en dit zelfs enkele malen opnieuw. Echter zonder verandering.
Misschien moet je de volgorde van de handelingen eens veranderen. Eerst machtiging intrekken dan opnieuw installeren, dan weer machtigen bijvoorbeeld.
  #20  
Oud 08-07-09, 09:08
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Loggen jullie wel in op de PC als "administrator"
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Itunes, Machtiging Disnoxxio iTunes 3 09-12-10 22:19
machtiging san2111 iPhone Apps 1 08-12-10 21:46
Windows: Machtiging probleem soofpchulp iTunes 1 28-06-10 21:01
probleem machtiging rolands iTunes 3 31-05-09 12:36
Mac OS X: adres/mail in een computer, music op andere computer kiteseb Desktop-applicaties 0 13-02-08 15:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:22.