TomTom 2g vraag discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een iphone 2g met firmware 3.1. Nu heb ik recent de carkit gekocht van Tomtom. In de review van de carkit was ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
TomTom 2g vraag
Hallo,
Ik heb een iphone 2g met firmware 3.1. Nu heb ik recent de carkit gekocht van Tomtom. In de review van de carkit was duidelijk te zien dat tomtom navigatie ook op een 2g werkt. Nu heb ik ook in de app store tomtom gedownload, maar het start nu elke keer niet op. Ik krijg het tomtom scherm te zien en dan gaat hij weer terug naar het springboard. Doe ik iets verkeerds misschien? Alvast bedankt |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
een 2G heeft geen GPS
maar die carkit heeft natuurlijk wel GPS, weet niet precies of die dat dan overneemt
|
||||
|
||||
Al een harde reset geprobeerd? Of anders TomTom even te verwijderen en weer opniew te installeren?
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w / iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 / iMac 20" OSX 10.6.6 / iPad 3G 32GB iOS 4.2.1 Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
|
|
||||
|
||||
kijk eens dit topic
https://forum.iculture.nl/f8/ap...crashen-6.html probleem met je account misschien ? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb al een nieuwe installatie gedaan en een nieuwere firmware geprobeerd. Al mijn andere applicaties werken wel gewoon goed.. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Normaal gesproken moet het gewoon op kunnen starten op een 2g toch? |
|
||||
|
||||
Op de site van TomTom staat onderstaande, met de iPhone bedoelen ze neem ik aan de 2G
Compatibiliteit iPhone iPhone 3G iPhone 3GS iPhone OS 3.0 of later vereist EDIT Bovendien zal de applicatie eerst opstarten en dan pas zoeken naar GPS, zonder GPS zou je wel routes moeten kunnen berekenen. Waarom de app dan crasht bij jou, zou niks met GPS te maken hebben Laatst gewijzigd door Michel15; 27-10-09 om 10:13. Reden: zie edit |
|
|||
|
|||
Citaat:
Zijn er mensen die het wel gewoon draaiend hebben op een iphone 2g? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Misschien dat TomTom meer gheugen vergt bij de opstart en dat je dat niet meer vrij hebt. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Andere programma's die ook gps nodig hebben om te werken doen het ook gewoon in de carkit. Ik ga er van uit dat het niet te maken heeft met de gps. |
|
||||
|
||||
Welke applicaties bedoel jij dan ?
Maps maakt gebruik van masten bijvoorbeeld Probeer eens xGPS te downloaden uit Cydia, in die app kun echt zien of je verbinding maakt via GPS |
|
|||
|
|||
Citaat:
Deze applicaties werken wel gewoon via de carkit. |
|
|||
|
|||
Maps kan zowel van masten als van GPS gebruik maken. Je kunt dit zien aan de blauwe cirkel met bol. "Stilstaande" cirkel is masten, "pulserende" (vaak kleinere) cirkel is GPS. Als er GPS ontvangst is schakelt maps daar automatisch naar over.
|
|
|||
|
|||
Ik heb de Tomtom app verwijderd en Navigon geinstalleerd. Deze werkt super in combinatie met de carkit.
Ik heb nu een mail gestuurd naar apple. Om te kijken of ik mijn geld nog terug kan krijgen, aangezien de tomtom app niet werkt. In ieder geval bedankt voor de hulp. |
|
|||
|
|||
Bij mij draait TomTom prima op een 2g met firmware 3.1.2. Gebruik wel een externe gps-muis met RoqyBT maar dat zou geen verschil moeten maken.
Kan het niet iets te maken hebben met rechten (read/write) van mappen. Dat heeft er bij mij wel eens voor gezorgd dat apps crashen... |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ok dus het werkt wel op een 2g. Ik gebruik de tomtom carkit al externe gps. dat zou dus eigenlijk niet uit maken. Ik denk ook dat het iets met rechten heeft te maken.. maar ik draai nu navigon. Ik moet zeggen deze doet het super goed. Ik heb apple een mail gestuurd dat tomtom bij mij niet werkte, en ik kreeg de volgende dag een mail terug. Ik krijg mijn geld terug die ik besteed heb aan de tomtom applicatie.. Dus dat is zeer netjes gedaan van apple. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
TomTom: Vraag: Tomtom en "rijrichting" | robin en nienke | iPhone Navigatie | 6 | 07-05-10 13:31 |
TomTom vraag :S | Targox | Archief | 2 | 27-12-09 15:26 |
VRAAG Tomtom op 2 toestellen installeren | FrankJ | Archief | 1 | 14-10-09 21:32 |
tomtom Benelux geen geluid -> tomtom support wilt niet helpen | jeroenhermans | Archief | 3 | 24-08-09 17:56 |
|
|