Paar maand geleden 2deh. iPhone gekocht op forum, Koper heeft gelogen over zaken. discussie in Koopinformatie en ervaringen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door gvQ Liegen is misschien een verkeerde uitspraak. Achterhouden daarentegen. Neen, want jij hebt alles netjes beantwoord. Ook hier ga je nu ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Vragen stellen is zo belangrijk, maar men doet dat onvoldoende.... |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
||||
|
||||
Hier is toch duidelijk kwaad opzet in het spel.
Verkoper zegt dat het toestel van Mobistar België afkomstig is, maar achteraf blijkt hij uit Amerika te komen. Een pure leugen! Dit is gewoon toekomstige kopers voorliegen uit eigen belang. Komaan, wees eens eerlijk. Officieel unlocked of softwarematig is een wereld van verschil en zou duidelijk in de advertentie moeten staan! Dit zijn dingen die het prijsverschil maken bij een verkoop. |
|
|||
|
|||
Tot nu toe is alleen de klager aan het woord gekomen. De beklaagde heeft zich (nog) niet geuit.
Maar voor de Volksrechtbank staat het vonnis al vast: de beklaagde is schuldig. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Nogmaals als ik lees hoe deze koper zijn infi baseert op aannames dan heb ik grote twijfels of de gegeven informatie juist is. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Zo zie je maar als je een beetje je huiswerk doe je geen onverwachtte verrassingen hebt. Fouten liggen niet alleen bij een verkoper, en dat punt wil ik maken. Niets zo gemakkelijk om eea over de schutting te blaten... Dat wil niet zeggen dat ik het niet vervelend voor de koper vind, dat hij nu met een gelockte iphone zit. Maar ook dit lost zichzelf op op termijn. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Het was maar een voorbeeldje hoor. Ik verkoop helemaal niets. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dan wil dat nog steeds niets zeggen over de verkoper... Maar ook dit zijn nu aannames en kunnen wij er samen niets mee. Desondanks is dit wel een leuke discussie |
|
||||
|
||||
Het zou nog leuker zijn moest de verkoper (die hoogstwaarschijnlijk meeleest) zich ook even mengt in deze dicussie.
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Sorry? Hoezo duidelijk? Hij levert toch een iPhone die werkt? En hij werkt toch ook op alle netwerken? Waar is de kwade opzet dan? Dat hij heeft gezegd dat hij uit Belgie komt? Wie weet heeft de eigenaar daarvoor dat wel tegen hem gezegd? En was de verkoper zelf helemaal gene iphone kenner en roept ook alleen maar wat zijn verkoper tegen hem heeft gezegd.
Zoals ik al zei: je hebt geen poot om op te staan. 0,0%. Om dan te gaan roepen dat er duidelijk opzet in het spel is, vind ik persoonlijk dat men al de beul uithangt zonder dat er iemand is veroordeelt. Ik adviseer dan ook aan de verkoper: hou je er maar buiten. Wettelijk gezien heb je niets fout gedaan en het eerste bericht van TS pleit je zelf vrij. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Dit blijft een eeuwigdurende discussie. Jouw "verdediging" berust ook alleen maar op vermoedens. Ik zeg ook helemaal niet dat hij een niet-werkende iPhone gekregen heeft of wat dan ook.
Je hoeft jezelf alleen maar in zijn plaats te stellen. En voor je gaat antwoorden op mijn laatste argument - waarvan ik je antwoord hoogstwaarschijnlijk ken -, ikzelf zou het ook nooit tegenkomen, omdat ik wel weet waar ik op moet letten bij een aankoop van een iPhone. Jammergenoeg zijn er anderen ... |
|
|||
|
|||
Citaat:
Voor het overige ben ik van mening dat de behandeling van een dispuut tussen koper en verkoper niets in een publiek forum te zoeken heeft. Als de koper stevig in zijn schoenen staat onderneemt hij juridische stappen, maar dan heeft hij wel harde bewijzen nodig. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 26-11-10 om 11:50. |
|
||||
|
||||
Het zal steeds een moeilijke discussie blijven. Want wie zegt dat de vraagsteller eerlijk is. Dat zegt hij/zij. Maar is het ook zo?
Laten we aannemen van wel. Maar wie zegt dat dat de verkoper- het langs de neus weg- niet gezegt heeft dat het een software unlock was? En de serie nummer is zichtbaar en ook herkenbaar. Het is steeds zo dat de koper goed moet kijken wat hij koopt. Het ook test etc. Je kon hem gaan oppikken en een herstel laten uitvoeren- voor de verkoper mag dat niets uitmaken he.( tenminste als hij simlockvrij is) De koper moet maar specifieke vragen stellen aan de verkoper. En zodoende een misser vermijden. Veronderstel dat dit een lost case is... |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
ik reageer alleen maar op een manier dat het duidelijk is voor iedereen. Zoals ik al zei, in zijn eerste post geeft hij aan dat hij er maanden mee heeft kunnen werken. Dat zou, voor een beoordeler, al voldoende moeten zijn om de verkoper vrij te pleiten.
In die maanden tijd kan de koper al zoveel met het toestel hebben uitgehaald waardoor de huidige problemen zouden kunnen zijn ontstaan. Aangezien dit van beide kanten niet te bewijzen is, zouden we nu, ongeacht zijn mening te hebben gehoord, de kant van de verkoper moeten kiezen. Persoonlijk (ik zeg dan persoonlijk) had ik er een slotje op gegooid. |
|
|||
|
|||
Citaat:
En ik wil niet eigenwijs overkomen, maar als je in België een 'werkende GSM van Mobistar' verkoopt aan een derde, en achterblijkt dat die dan niet van Mobistar is maar een sim-lock heeft van bvb een Engelse provider, dan is de verkoper toch echt wel in fout, ook al werkt die GSM naar behoren. En dan mag die GSM nog unlocked zijn.. Hij heeft gelogen, en liegen is bedrog. Als blijkt dat de GSM effectief van Mobistar is maar achteraf geblokkeerd geraakt door de koper omdat hij heeft lopen klooien met een Jailbreak of illegale software, dan valt de verkoper inderdaad niets te verwijten. Ben niet goed op de hoogte van de Nederlandse wetgeving omtrent dit soort zaken, maar het lijkt er toch echt wel op dat deze verkoper heeft deelgenomen aan een verkoop die niet correct was.. Ik mag een een werkende GSM verkopen van eender wel land, of het Canada of Nieuw-Guinea is, het maakt niet uit, als ik zeg dat hij werkend is en komt van land A en achteraf blijkt dat deze toch van land B, is dan ben ik als verkoper in fout. Als die verkoper gewoon zegt van kijk 'ik heb hier een werkende GSM in de verkoop voor 200€' zonder enige andere info bij, dan heeft de koper in dit geval geen poot om op te staan. Een termijn van 'een paar maanden' volstaat echt niet voor een verjaringstermijn, als dat hetgeen is wat je probeert aan te halen. Als ik een huis bouw en na 3jaar blijkt dat mijn huis niet gebouwd is conform de regels, kan ik ooverplicht worden van het te laten afbreken. Ook al woonde ik er al drie jaar zonder iemand last te hebben bezorgd. @ qvGVind het natuurlijk een spijtige zaak dat je niet meer in het bezit bent van de communicatie tussen jou en de verkoper.. Waarom heb je niet gewoon een contract tussen jou en hem laten opstellen? Op die manier had ie misschien iets eerlijker geweest tov jou..
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro Laatst gewijzigd door Londonforever; 26-11-10 om 14:13. |
|
|||
|
|||
In deze draad wordt er een karaktermoord gepleegd op een onbekende, die zich publiekelijk niet kan of wil verweren. Dat is pas immoreel.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 4 T-mobile aanbetaald weken geleden | jelle86 | Koopinformatie Nederland | 5 | 21-07-10 16:03 |
Jaar geleden iphone gekocht, maar ondertussen een nieuwe gekregen.. | Doq | Odido (T-Mobile) | 4 | 29-04-10 12:49 |
iPhone 3G: Maand geleden legaal unlock, nu gratis? | Th00mz | Unlock | 1 | 12-07-09 13:54 |
|
|