iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhonehelpdesk.nl onder vuur, website offline (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/14776-iphonehelpdesk-nl-onder-vuur-website-offline.html)

Haagze sf2 12-08-08 17:08

heb het kranten artikel van de telegraaf
zal ik hem inscannen? ( is hier vraag naar? )

iamgiegel 12-08-08 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haagze sf2 (Bericht 167791)
heb het kranten artikel van de telegraaf
zal ik hem inscannen? ( is hier vraag naar? )

ik ben een geïnteresseerde voor dat artikel

iCulture 12-08-08 18:54

Lieve forumleden .. willen jullie a.u.b. geen compleet ingescande artikelen en/of volledig gekopieerde artikelen meer op het forum plaatsen? Thanks.

Grample 12-08-08 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 167863)
Lieve forumleden .. willen jullie a.u.b. geen compleet ingescande artikelen en/of volledig gekopieerde artikelen meer op het forum plaatsen? Thanks.

En waarom dat ?

Haagze sf2 12-08-08 19:13

gok dat ze 'bang' zijn voor copywright,
( terwijl de telegraaf het bericht ZELF ook online heeft staan dus verspreiden mag! )

maar kan ook zijn dat journalisten onder elkaar niets van elkaar online zetten
( maar dat kan je dan weer oplossen door de bron te vermelden )

iScorpio 12-08-08 19:16

Lees eens op Telegraaf.nl - De website van wakker Nederland de alinea Copyright.

Ilv 12-08-08 21:01

Ik vind het erg goed dat de media er aandacht aan besteed.
Dit legt toch meer druk op de zaak en ik hoop van harte dat de politie hier wat mee gaat doen. Als meneer over een paar maanden de grens overkomt bijvoorbeeld, hoop ik dat er een belletje gaat rinkelen bij security op Schiphol.
Hebben er hier mensen een idee hoe het afloopt met internetfraudeurs, hoe de zaak afgehandelt wordt. Nederland kennende wordt er weinig aan gedaan. Daarom is die media aandacht een goed punt.
Haagse SF: als je het artikel naar mij wilt pb-en?

Trunx 13-08-08 00:23

Man man ik schrok toen ik dit bericht las van de week. Ik had bijna eentje besteld, maar ik wilde eerst de verkoper spreken via telefoon, maar die deed het ook niet. Dammm wat heb ik geluk gehad, anders was ik +- 600 euro armer.

"R" 13-08-08 14:57

Ok, even een update dan maar.
Ik heb net gebeld met Mastercard afd. zakelijke betalingen via ING daar ik er achter kwam dat een zakelijke creditcard was geblokkeerd. Men zag direct waarom: het fraudeteam heeft alle kaarten waarmee een betaling naar etnodating is gedaan geblokkeerd en heeft een onderzoek lopen

Alle kaarten waarmee een betaling is verricht aan de iPhonehelpdesk zijn dus uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd. Deblokkering volgt zodra de kaart weer een keer wordt gebruikt. Men neemt dan op het moment dat de betaling wordt geweigerd direct contact op met de gebruiker van de kaart voor overleg (zorg er dus voor dat men jouw mobiele nummer kent, in mijn geval belde men naar kantoor -dat gesloten was).

De afschrijving van euro 633,00 wordt terugbetaald (verzekering met recht van regres van Mastercard op de "vermeende" oplichters, er is immers betaald maar niet geleverd), de zaak is immers alom bekend en men is er druk mee bezig.

So far, so good dus.:D

matthijst 13-08-08 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 168356)
De afschrijving van euro 633,00 wordt terugbetaald (verzekering met recht van regres van Mastercard op de "vermeende" oplichters, er is immers betaald maar niet geleverd), de zaak is immers alom bekend en men is er druk mee bezig.

Ook al was het onbekend: als je met creditcard betaald hebt kun je je geld terug laten storten als je claimt dat je het artikel nooit ontvangen hebt.

Dus, mochten er mensen zijn die met Paypal icm. creditcard hebben betaald: aangifte doen is leuk, maar stuur gewoon ff een brief naar VISA/Mastercard en laat je geld terugstorten :)

iFonzie 13-08-08 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 168364)
Ook al was het onbekend: als je met creditcard betaald hebt kun je je geld terug laten storten als je claimt dat je het artikel nooit ontvangen hebt.

Dus, mochten er mensen zijn die met Paypal icm. creditcard hebben betaald: aangifte doen is leuk, maar stuur gewoon ff een brief naar VISA/Mastercard en laat je geld terugstorten :)

Maar je moet sowieso aangifte doen aangezien hij je het product toch niet heeft geleverd.

forum.bericht 14-08-08 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ilv (Bericht 168731)
Dames en heren,
..... blablabla .....
]

Lekker slim. De ene oplichter inruilen voor de andere of denk jij dat iemand die ook Douche koppen, massagestoelen, gezondheidsvesten en meer carnavalesk spul verkoopt echt betrouwbaar is?

blahblah 14-08-08 08:34

Sowieso GEEN winkels geloven die zeggen een flinke partij *UNLOCKED* iPhones te kunnen leveren. Enkele iPhones kun je nog uit Belgie of Italie halen, maar dat gaat zeker niet om hele partijen. Trap ook niet in smoezen als 'deze komen uit de fabriek' of 'oem voorraden'.

HET IS ALLEMAAL GELOGEN!

Koop pas een iPhone bij een dergelijke 'winkel' als je langs kunt gaan, de iPhone mag bekijken en kunt beoordelen of het een fatsoenlijk exemplaar is dat voldoet aan de omschrijving.

En in het geval van specialproducts2008? "Op voorraad" en "Eerste levering 4e week augustus" zijn bij mij toch echt twee verschillende zaken hoor...

SubZer0 14-08-08 11:27

Ik heb mijn bestelling daar geannuleerd toen hij bij T-Mobile de tarieven bekend waren. Toen heb ik mijn geld wel teruggestort gekregen binnen één of twee dagen. Zo aan dit topic te zien net op tijd. Wat een gedoe is het geworden :eek:

iamgiegel 15-08-08 12:05

Erg rustig op dit forum

ik heb intussen me geld terug gehad van visa

iamgiegel 18-08-08 12:56

Kreeg net een mail van criminaliteit bestrijding, zelf doe ik er niet aan mee omdat ik mijn geld al terug heb van de CC maatschappij maar wil wel ff kwijt dat de manier van verzenden van de mail niet echt professioneel is alle email adressen van gedupeerde staan er in

Ilv 18-08-08 17:02

Ja ik vraag mij af wat er nog gedaan wordt door de politie. Dat criminaliteitsbestrijding doe ik ook niet aan mee, ben al genoeg geld kwijt aan unlocken. Ik ga niet nog eens iemand betalen die ik niet vertrouw over internet ;).

Wiebertje 12-08-10 19:22

Ongelofelijk dat zo'n *** er nog mee wegkomt ook, waarschijnlijk tonnen geld gejat en lekker aan het chillen in warm land.. ongelofelijk... ongelofelijk...

Alsof we het vergeten zijn wat die gast gedaan had, politie doet waarschijnlijk zoals gewoonlijk ook geen reet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:52.