//

Welke iMac 27 kopen?

Welke iMac 27 kopen? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil en iMac 27 aanschaffen maar ik weet niet welke het meest geschikt is voor mij. Je hebt de normale versie maar ook de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-02-15, 12:48
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Exclamation Welke iMac 27 kopen?

Ik wil en iMac 27 aanschaffen maar ik weet niet welke het meest geschikt is voor mij. Je hebt de normale versie maar ook de 5K versie. Daarnaast weet ik niet wanneer de -nog nieuwere- iMacs uit 2015 komen en of ik eventueel zou moeten wachten.

1) Ik ben geïnteresseerd in het (leren van) ontwikkelen van iOS (iPhone) apps.
2) Ik maak af en toe foto's met mijn spiegelreflexcamera en bewerk wel eens foto's.
3) Ik ben geen gamer en ik gebruik verder geen zware applicaties.

Welke iMac 27 raden jullie aan? En is het in mijn geval noodzakelijk om de iMac te configureren met meer RAM, meer HD etc?
Of is een basis iMac voldoende voor een gebruiker als ik

PS: Ik hoef niet mobiel te zijn dus vandaar dat ik geen Macbook wil. Vragen, opmerkingen en alle overige tips zijn welkom!
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-02-15, 18:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De iMac 27" 3.2GHz quad-core i5 (8 GB RAM) is voldoende voor jouw doeleinden.

Citaat:
Daarnaast weet ik niet wanneer de -nog nieuwere- iMacs uit 2015 komen en of ik eventueel zou moeten wachten.
Weet ik ook niet. Er komen elk jaar wel nieuwe iMacs uit. Je kan zo blijven wachten want in 2016, 2017, 2018, enz... zullen er ook wel nieuwe modellen uitkomen.
  #3  
Oud 22-02-15, 11:57
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De iMac 27" 3.2GHz quad-core i5 (8 GB RAM) is voldoende voor jouw doeleinden.



Weet ik ook niet. Er komen elk jaar wel nieuwe iMacs uit. Je kan zo blijven wachten want in 2016, 2017, 2018, enz... zullen er ook wel nieuwe modellen uitkomen.
Mag ik vragen welke jij hebt Timosha ?
  #4  
Oud 22-02-15, 12:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie Bekijk bericht
Mag ik vragen welke jij hebt Timosha ?
Dat mag. Ik gebruik de nieuwe iMac 27" 5K Core i7 - 32 GB RAM. Die heb ik nodig voor heel specifieke toepassingen die Jef met de klak (in Holland Jan met de pet) niet gebruikt.

Moeder de vrouw heeft een "oude" iMac 27" Late 2009 Core i7 - 16 GB RAM. Die gebruikt zij voor fotobewerking met Aperture, Pixelmator en Acorn. Volgens haar voldoet die iMac nog steeds.
  #5  
Oud 22-02-15, 12:44
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

De nieuwste dus...👯 ik ben ook aan het twijfelen om over te stappen naar de Mac, alleen de nieuwste zal het niet worden vrees ik 😄 maar het model er voor. Wel een super apparaat die 5k !
  #6  
Oud 23-02-15, 07:28
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De iMac 27" 3.2GHz quad-core i5 (8 GB RAM) is voldoende voor jouw doeleinden.

Weet ik ook niet. Er komen elk jaar wel nieuwe iMacs uit. Je kan zo blijven wachten want in 2016, 2017, 2018, enz... zullen er ook wel nieuwe modellen uitkomen.
Dank voor je reactie. Mijn gevoel zegt koop een iMac 27" 5K. Dat terwijl ik volgens mij deze niet eens nodig heb voor mijn doeleinden. Maar ik heb wel zoiets als "als ik het koop, laat ik meteen de 'beste' kopen", aangezien ik er vele jaren van gebruik zou willen maken. Los daarvan kan ik voor het bedrag van de 5K de normale iMac 27" halen en upgraden met processor, meer RAM, grafisch etc. en dan kom ik ook rond het bedrag dat ik voor de basis iMac 27" 5K moet betalen.

Wat wachten betreft heeft dus ook hiermee te maken (als ik het haal dan meteen de beste). Ik kan er nu 1 halen maar als er binnen enkele maanden een nieuwere komt dan kan ik of die halen, of dan gaan de prijzen van de huidige versies ietsiepietsie omlaag en dan heb je weer meer voordeel
  #7  
Oud 02-03-15, 14:10
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Heb ik ook gedaan. Vorig jaar MacBook Pro Retina gekocht met extra geheugen en opslag. Klaar voor de komende jaren. Ik had het ook best met een MacBook Air kunnen doen, maar ik ben van plan toch wat jaren gebruik te maken van dit duurdere model. Wachten heeft geen zin. Volgend jaar komt er een nieuwer model. Maar laat los dat je altijd het nieuwste wilt hebben. Dat lukt je alleen als je heel veel knaken hebt.
  #8  
Oud 02-03-15, 19:00
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Dank voor je reactie. Mijn gevoel zegt koop een iMac 27" 5K. Dat terwijl ik volgens mij deze niet eens nodig heb voor mijn doeleinden. Maar ik heb wel zoiets als "als ik het koop, laat ik meteen de 'beste' kopen", aangezien ik er vele jaren van gebruik zou willen maken.
Stel de 5K iMac kost je €500 meer. Als je er 5 jaar mee gaat doen, heb je voor slechts €100 extra per jaar een hele mooie iMac! Maar de non-retina is ook een prima iMac hoor.

Nog een tip: géén extra geheugen meebestellen als je de iMac gaat kopen. Extra geheugen kun je zelf naderhand nog bijplaatsen, voor een veel lagere prijs, in de 27" iMac. (Dat kan niet in alle Macs meer tegenwoordig.)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Welke ipad, met welke versie kan ik het beste kopen om te jailbreaken Maildebby Jailbreak 2 18-08-13 15:56
Macbook pro of Imac en Ipad kopen? ironstealer3 Koopinformatie België 21 03-02-13 12:44
iPhone/iPad/iMac kopen in thailand??? adhd1001 Koopinformatie Rest van de wereld 25 15-03-12 03:29
Welke apple tv kopen? apotheosis Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 9 27-07-11 12:28
Welke iMac een aanrader? Tjedemich Chat en geruchten 25 15-06-08 20:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:14.