//

Macbook pro of Imac en Ipad kopen?

Macbook pro of Imac en Ipad kopen? discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals de titel het al zegt ben ik dus aan het twijfelen om een macbook pro of een imac en een ipad te kopen, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-02-13, 16:21
ironstealer3 ironstealer3 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard Macbook pro of Imac en Ipad kopen?

Zoals de titel het al zegt ben ik dus aan het twijfelen om een macbook pro of een imac en een ipad te kopen, maar nu was mijn vraag welk van die 2 opties raden jullie het meest aan?
mvg
max
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-02-13, 16:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je bij die iPad ook nog een case met toetsenbord koopt heb je een soort MacBook Air
  #3  
Oud 01-02-13, 16:25
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Het zijn 3 verschillende toestellen.

Een iPad is zeker geen computer
Een iMac is helemaal niet meeneembaar
Een MacBook is veel duurder

Wat zijn je gebruiksdoelen. Wat is je budget. En dan zal alles zichzelf toch uitwijzen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 februari 2013 om 14:25 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je bij die iPad ook nog een case met toetsenbord koopt heb je een soort MacBook Air
Met veel hindernissen...en de nodige JB ivm een muis
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #4  
Oud 01-02-13, 16:28
ironstealer3 ironstealer3 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard

Mijn doel was eigenlijk om deze mee naar school te nemen daarmee dat ik ofwel een macbook pro of een imac en ipad wou hebben. Maar ik was dus aan het twijfelen welk het beste was... En kwa prestaties is de macbook pro beter of de Imac?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 februari 2013 om 15:35 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je bij die iPad ook nog een case met toetsenbord koopt heb je een soort MacBook Air
haha, dus u zou ook meer de imac en ipad aanraden ?
  #5  
Oud 01-02-13, 16:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht

Met veel hindernissen...en de nodige JB ivm een muis
Absoluut niet Ik heb een iPad 4 en een ZAGGKeys PROPlus (met verlicht toetsenbord) en die vervangt bij mij een MacBook Air. Een muis heb ik niet nodig daar heb ik een Pogo Sketch Pen voor

My five cents
  #6  
Oud 01-02-13, 16:51
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Absoluut niet Ik heb een iPad 4 en een ZAGGKeys PROPlus (met verlicht toetsenbord) en die vervangt bij mij een MacBook Air. Een muis heb ik niet nodig daar heb ik een Pogo Sketch Pen voor

My five cents
pen of vinger maken dan geen verschil meer als je telkens je arm moet opheffen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 februari 2013 om 14:52 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ironstealer3 Bekijk bericht
Mijn doel was eigenlijk om deze mee naar school te nemen daarmee dat ik ofwel een macbook pro of een imac en ipad wou hebben. Maar ik was dus aan het twijfelen welk het beste was... En kwa prestaties is de macbook pro beter of de Imac?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 februari 2013 om 15:35 ----------



haha, dus u zou ook meer de imac en ipad aanraden ?
Een iMac mee naar school? In je boekentas/rugzak?
  #7  
Oud 01-02-13, 16:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
pen of vinger maken dan geen verschil meer als je telkens je arm moet opheffen.
Bovendien werken op zo'n iPad toetsenbord (bijna) alle OS X shortcuts die op ik op een Mac ook gebruik. En uiteraard ook alle pijltjestoetsen met of zonder Command-Option-Control.

Hoe dan ook. "Chacun son choix" zei Frederik de Grote
  #8  
Oud 01-02-13, 16:57
ironstealer3 ironstealer3 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
pen of vinger maken dan geen verschil meer als je telkens je arm moet opheffen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 februari 2013 om 14:52 ----------



Een iMac mee naar school? In je boekentas/rugzak?
Neen, ik zou dan men imac thuis laten en ipad meenemen en als ik dan thuis ben de documenten overzetten op men imac
  #9  
Oud 01-02-13, 16:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ironstealer3 Bekijk bericht
.....als ik dan thuis ben de documenten overzetten op men imac
Als je iCloud en de juiste apps gebruikt hoef je dat zelfs niet te doen
  #10  
Oud 01-02-13, 17:07
ironstealer3 ironstealer3 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je iCloud en de juiste apps gebruikt hoef je dat zelfs niet te doen
Danku voor de raad Ik denk dat ik men keuze heb gemaakt
  #11  
Oud 01-02-13, 18:53
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik zou een MacBook Pro of Air kopen, met SSD-opslag. Dan heb je alle mogelijkheden van een computer, in elke situatie (behalve de situatie dat je maximaal 10" ruimte hebt).

Voor een gedetailleerde aanbeveling zijn ook meer details nodig... Waar wil je de computer nog meer voor gebruiken? Wil je 'm op school enkel gebruiken voor tekstbewerking? Prijslimiet?
  #12  
Oud 01-02-13, 19:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Dan heb je alle mogelijkheden van een computer,
Is een iPad volgens jou dan geen computer? Wat dan? Een telraam?

Wat maakt een apparaat tot een "computer" en wat heeft de iPad niet dat het geen "computer" is?
  #13  
Oud 01-02-13, 19:54
ironstealer3 ironstealer3 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Ik zou een MacBook Pro of Air kopen, met SSD-opslag. Dan heb je alle mogelijkheden van een computer, in elke situatie (behalve de situatie dat je maximaal 10" ruimte hebt).

Voor een gedetailleerde aanbeveling zijn ook meer details nodig... Waar wil je de computer nog meer voor gebruiken? Wil je 'm op school enkel gebruiken voor tekstbewerking? Prijslimiet?
Ja, als ik het mee naar school neem zal het meestal voor tekstbewerking zijn, kleine apps te draaien of pdf's te bekijken zijn. En soms misschien video's te bewerken. Maar ik dacht dat dit allemaal wel mogelijk was op de ipad of niet ? En mijn prijslimiet is iets van een 2400 euro
  #14  
Oud 01-02-13, 19:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ironstealer3 Bekijk bericht
Maar ik dacht dat dit allemaal wel mogelijk was op de ipad of niet ?
Dat is inderdaad allemaal mogelijk op een iPad. De meeste iPads die dit allemaal doen kunnen ook syncen via iCloud en DropBox. Ik heb dat niet van horen zeggen van de achterkozijn van de overbuurman van tante Jeanne. Ik doe dat dagelijks zelf met een iPad.

Voor 2.400 € heb je een krachtige iMac en een goede iPad (dacht ik).
  #15  
Oud 01-02-13, 20:04
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Omdat een computer letterlijk alle functies van een iPad kan vervangen (draagbaarheid vind ik geen functie) en andersom niet en zo wel dan bijna nooit met dezelfde kwaliteit en gemak als een computer. Tablets zijn een nieuwe categorie apparaat en ze dienen niet dezelfde functie als computers zoals Macs en Windows bakken. Net als dat Netbooks een groep apart waren, zijn tablets dat. iPad is de Netbook killer, niet de computer killer en zal dat ook niet worden.

Genoeg over deze discussie te vinden op Google, bv.:
Citaat:
Our competitors are looking at this like it's the next PC market. That is not the right approach to this. These are post-PC devices that need to be easier to use than a PC, more intuitive. The hardware and software need to intertwine more than they do on a PC. We think we're on the right path with this.
Steve Jobs: Tablets Are Not PCs And Our Competitors Don't Get It - Business Insider
Citaat:
Apple doesn’t count iPads as laptops when they sell them, or when they account for them to shareholders. And we don’t use iPads the same way as PCs. So why are we throwing them in the same basket?
The iPad isn’t a PC — so let’s not count it that way — Tech News and Analysis

Pas als de iPad OS X gaat draaien en de specs omhoog gooit is het IMO een touch computer, want dan kan het alle functies volwaardig overnemen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ironstealer3 Bekijk bericht
Ja, als ik het mee naar school neem zal het meestal voor tekstbewerking zijn, kleine apps te draaien of pdf's te bekijken zijn. En soms misschien video's te bewerken. Maar ik dacht dat dit allemaal wel mogelijk was op de ipad of niet ? En mijn prijslimiet is iets van een 2400 euro
Dat kan wel op een iPad, ja. Van videobewerking op de iPad weet ik niet veel af.
Als dat echt het enige is wat je ermee wilt doen en je hebt geen specifieke zwaardere eisen voor thuisgebruik, dan raad ik je alsnog aan een laptop te kopen, omdat je dan ook nog eens goedkoper uit bent dan iPad + iMac. Gezien je niet van plan bent om de computer voor zware taken in te zetten, voldoet een MacBook Air hiervoor. 11" is geschikt, maar ook met de 13" ben je goedkoper uit dan iPad + iMac.
  #16  
Oud 01-02-13, 20:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Omdat een computer letterlijk alle functies van een iPad kan vervangen (draagbaarheid vind ik geen functie) en andersom niet en zo wel dan bijna nooit met dezelfde kwaliteit en gemak als een computer.
Je hebt mij overtuigd Ik zal mijn iPads nooit meer "computer" noemen ook al draait er een Unix besturingssysteem op met de Darwin kernel (dezelfde als in OS X).
  #17  
Oud 01-02-13, 20:15
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Diezelfde kernel zit in je iPhone. Die iPhone is dus een prima vervanging voor je iPad en laptop, we kunnen zelfs zeggen dat je desktop computer geheel vervangen is wegens die kernel
  #18  
Oud 01-02-13, 20:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Diezelfde kernel zit in je iPhone.
En dus zal ik mijn iPhone 5 ook nooit meer mijn "zakcomputer" noemen
  #19  
Oud 01-02-13, 21:27
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ironstealer3 Bekijk bericht
Ja, als ik het mee naar school neem zal het meestal voor tekstbewerking zijn, kleine apps te draaien of pdf's te bekijken zijn. En soms misschien video's te bewerken. Maar ik dacht dat dit allemaal wel mogelijk was op de ipad of niet ? En mijn prijslimiet is iets van een 2400 euro
Overzicht te lang? Onderaan staat mijn advies met argumentatie

Voorbeeld 1
iPad 4 Wi-Fi, 16GB: €499
iMac 21", 1000GB: €1379 (klein scherm) (low end, basic model)
= €1878

Voorbeeld 2
iPad 4 Wi-Fi, 16GB: €499
iMac 21" mét Fusion Drive: €1629 (klein scherm)
= €2128

Voorbeeld 3
iPad 4 Wi-Fi, 16GB: €499
iMac 27", 1000GB: €1899 (groot scherm) (low end, basic model)
= €2398

Voorbeeld 4: de MBA
MacBook Air 11", 128GB SSD: €1179
MacBook Air 13", 128GB SSD: €1279
MacBook Air 13", 256GB SSD: €1579

Voorbeeld 5: de MBP
Klein scherm (low end)
MacBook Pro 13", 500GB HDD: €1279
MacBook Pro 13", 750GB HDD: €1379

MacBook Pro 13", 128GB SSD: €1479
MacBook Pro 13", 256GB SSD: €1779

Groot scherm (low end)
MacBook Pro 15", 500GB HDD: €1899
MacBook Pro 15", 750GB HDD: €1999
MacBook Pro 15", 750GB HDD: €2049 (iets sneller)

MacBook Pro 15", 128GB SSD: €2099
MacBook Pro 15", 256GB SSD: €2399

Dan kun je ook nog Retina nemen, hiervoor zie de Apple website.

A1: iPad + iMac is dé oplossing als je een (krachtige) computer i.c.m. lichtgewicht mobiel apparaat nodig hebt. A2: iMac heeft 1000GB aan HDD opslag, dit kan vervangen worden door Fusion Drive (128GB SSD + 1000GB HDD) voor €250. Persoonlijk zou ik dat doen als ik een iMac kocht.

B1: Je kunt een iPad + Cellular (3G/4G connectiviteit) kopen, dat is €130 duurder plus maandelijkse abo-kosten. B2: iPad mini (kleiner) of iPad 2 (eerder uitgeteld) zijn alternatieven, beide kunnen + Cellular. B3: Binnenkort komt de iPad 128GB uit, voor als je een gigantische muziek/video/app/bestanden-verzameling hebt of hoge kwaliteit films op je iPad wilt zetten.

C1: Waarom ik per se SSD aanraad is omdat dit ook na enkele jaren stukken sneller blijft werken dan een computer met HDD. Dat is wat professionals zeggen, dat is mijn ervaring. Ervaring verschilt, maar dat is mijn advies.
Mijn tip: Koop een MacBook Air; en als je dat nodig hebt extern geheugen.
Waarom: Je bent niet van plan de computer te gebruiken voor zware games, zware programma's tegelijk gebruiken, en ander dergelijk gebruik. De lichtgewicht MBA is dan een passende oplossing, die zowel thuis als op school z'n werk doet. Gebruik je 'nog' CDs, koop je SuperDrive erbij (€80).

Edit: Prijzen en links bijgewerkt voor België!

Laatst gewijzigd door Bubbly; 01-02-13 om 21:42.
  #20  
Oud 01-02-13, 21:35
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ironstealer3 Bekijk bericht
Ja, als ik het mee naar school neem zal het meestal voor tekstbewerking zijn, kleine apps te draaien of pdf's te bekijken zijn. En soms misschien video's te bewerken. Maar ik dacht dat dit allemaal wel mogelijk was op de ipad of niet ? En mijn prijslimiet is iets van een 2400 euro

Ik zou gaan voor een krachtige iMac en een mooie iPad.

Een iPad is echt handig vanwege zijn draagbaarheid. Als je trouwens even geen toetsenbord nodig hebt, kan je deze ook weghalen, wat bij een Macbook Air niet kan. En de meeste apps hebben iCloud functionaliteit dus alles wordt perfect gesynchroniseerd. Je kan natuurlijk voor een Air gaan, maar ja ik vind dat simpel weg zonde.. Je betaalt wel veel, voor zo iets kleins, wat een iPad ook te bieden heeft.

De keuze ligt aan jou!
__________________
Reageren

Labels
imac, ipad, keuzehulp, macbook pro



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MacBook Pro Retina of MacBook Pro 15 inch 750 gb? blackpirates Chat en geruchten 1 17-07-12 10:56
Macbook Pro kopen JesperD Koopinformatie Nederland 2 19-06-12 23:25
iPhone/iPad/iMac kopen in thailand??? adhd1001 Koopinformatie Rest van de wereld 25 15-03-12 04:29
Rowmote pro ipad vindt mijn Imac niet el_vinio iPad algemeen 1 06-07-11 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:57.