Macbook pro of Imac en Ipad kopen? discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals de titel het al zegt ben ik dus aan het twijfelen om een macbook pro of een imac en een ipad te kopen, maar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Macbook pro of Imac en Ipad kopen?
Zoals de titel het al zegt ben ik dus aan het twijfelen om een macbook pro of een imac en een ipad te kopen, maar nu was mijn vraag welk van die 2 opties raden jullie het meest aan?
mvg max |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Als je bij die iPad ook nog een case met toetsenbord koopt heb je een soort MacBook Air
|
|
||||
|
||||
Het zijn 3 verschillende toestellen.
Een iPad is zeker geen computer Een iMac is helemaal niet meeneembaar Een MacBook is veel duurder Wat zijn je gebruiksdoelen. Wat is je budget. En dan zal alles zichzelf toch uitwijzen. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 februari 2013 om 14:25 ---------- Met veel hindernissen...en de nodige JB ivm een muis |
|
|||
|
|||
Mijn doel was eigenlijk om deze mee naar school te nemen daarmee dat ik ofwel een macbook pro of een imac en ipad wou hebben. Maar ik was dus aan het twijfelen welk het beste was... En kwa prestaties is de macbook pro beter of de Imac?
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 februari 2013 om 15:35 ---------- haha, dus u zou ook meer de imac en ipad aanraden ? |
|
|||
|
|||
Citaat:
My five cents |
|
||||
|
||||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 februari 2013 om 14:52 ---------- Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Hoe dan ook. "Chacun son choix" zei Frederik de Grote |
|
|||
|
|||
Neen, ik zou dan men imac thuis laten en ipad meenemen en als ik dan thuis ben de documenten overzetten op men imac
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Ik zou een MacBook Pro of Air kopen, met SSD-opslag. Dan heb je alle mogelijkheden van een computer, in elke situatie (behalve de situatie dat je maximaal 10" ruimte hebt).
Voor een gedetailleerde aanbeveling zijn ook meer details nodig... Waar wil je de computer nog meer voor gebruiken? Wil je 'm op school enkel gebruiken voor tekstbewerking? Prijslimiet? |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Voor 2.400 € heb je een krachtige iMac en een goede iPad (dacht ik). |
|
||||
|
||||
Omdat een computer letterlijk alle functies van een iPad kan vervangen (draagbaarheid vind ik geen functie) en andersom niet en zo wel dan bijna nooit met dezelfde kwaliteit en gemak als een computer. Tablets zijn een nieuwe categorie apparaat en ze dienen niet dezelfde functie als computers zoals Macs en Windows bakken. Net als dat Netbooks een groep apart waren, zijn tablets dat. iPad is de Netbook killer, niet de computer killer en zal dat ook niet worden.
Genoeg over deze discussie te vinden op Google, bv.: Citaat:
Citaat:
Pas als de iPad OS X gaat draaien en de specs omhoog gooit is het IMO een touch computer, want dan kan het alle functies volwaardig overnemen. Citaat:
Als dat echt het enige is wat je ermee wilt doen en je hebt geen specifieke zwaardere eisen voor thuisgebruik, dan raad ik je alsnog aan een laptop te kopen, omdat je dan ook nog eens goedkoper uit bent dan iPad + iMac. Gezien je niet van plan bent om de computer voor zware taken in te zetten, voldoet een MacBook Air hiervoor. 11" is geschikt, maar ook met de 13" ben je goedkoper uit dan iPad + iMac. |
|
|||
|
|||
Je hebt mij overtuigd Ik zal mijn iPads nooit meer "computer" noemen ook al draait er een Unix besturingssysteem op met de Darwin kernel (dezelfde als in OS X).
|
|
||||
|
||||
Diezelfde kernel zit in je iPhone. Die iPhone is dus een prima vervanging voor je iPad en laptop, we kunnen zelfs zeggen dat je desktop computer geheel vervangen is wegens die kernel
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Voorbeeld 1 iPad 4 Wi-Fi, 16GB: €499 iMac 21", 1000GB: €1379 (klein scherm) (low end, basic model) = €1878 Voorbeeld 2 iPad 4 Wi-Fi, 16GB: €499 iMac 21" mét Fusion Drive: €1629 (klein scherm) = €2128 Voorbeeld 3 iPad 4 Wi-Fi, 16GB: €499 iMac 27", 1000GB: €1899 (groot scherm) (low end, basic model) = €2398 Voorbeeld 4: de MBA MacBook Air 11", 128GB SSD: €1179 MacBook Air 13", 128GB SSD: €1279 MacBook Air 13", 256GB SSD: €1579 Voorbeeld 5: de MBP Klein scherm (low end) MacBook Pro 13", 500GB HDD: €1279 MacBook Pro 13", 750GB HDD: €1379 MacBook Pro 13", 128GB SSD: €1479 MacBook Pro 13", 256GB SSD: €1779 Groot scherm (low end) MacBook Pro 15", 500GB HDD: €1899 MacBook Pro 15", 750GB HDD: €1999 MacBook Pro 15", 750GB HDD: €2049 (iets sneller) MacBook Pro 15", 128GB SSD: €2099 MacBook Pro 15", 256GB SSD: €2399 Dan kun je ook nog Retina nemen, hiervoor zie de Apple website. A1: iPad + iMac is dé oplossing als je een (krachtige) computer i.c.m. lichtgewicht mobiel apparaat nodig hebt. A2: iMac heeft 1000GB aan HDD opslag, dit kan vervangen worden door Fusion Drive (128GB SSD + 1000GB HDD) voor €250. Persoonlijk zou ik dat doen als ik een iMac kocht.Mijn tip: Koop een MacBook Air; en als je dat nodig hebt extern geheugen. Waarom: Je bent niet van plan de computer te gebruiken voor zware games, zware programma's tegelijk gebruiken, en ander dergelijk gebruik. De lichtgewicht MBA is dan een passende oplossing, die zowel thuis als op school z'n werk doet. Gebruik je 'nog' CDs, koop je SuperDrive erbij (€80). Edit: Prijzen en links bijgewerkt voor België! Laatst gewijzigd door Bubbly; 01-02-13 om 21:42. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik zou gaan voor een krachtige iMac en een mooie iPad. Een iPad is echt handig vanwege zijn draagbaarheid. Als je trouwens even geen toetsenbord nodig hebt, kan je deze ook weghalen, wat bij een Macbook Air niet kan. En de meeste apps hebben iCloud functionaliteit dus alles wordt perfect gesynchroniseerd. Je kan natuurlijk voor een Air gaan, maar ja ik vind dat simpel weg zonde.. Je betaalt wel veel, voor zo iets kleins, wat een iPad ook te bieden heeft. De keuze ligt aan jou!
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
MacBook Pro Retina of MacBook Pro 15 inch 750 gb? | blackpirates | Chat en geruchten | 1 | 17-07-12 10:56 |
Macbook Pro kopen | JesperD | Koopinformatie Nederland | 2 | 19-06-12 23:25 |
iPhone/iPad/iMac kopen in thailand??? | adhd1001 | Koopinformatie Rest van de wereld | 25 | 15-03-12 04:29 |
Rowmote pro ipad vindt mijn Imac niet | el_vinio | iPad algemeen | 1 | 06-07-11 22:50 |
|
|