//

Macbook pro of Imac en Ipad kopen?

Macbook pro of Imac en Ipad kopen? discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door RWK Een iPad is echt handig vanwege zijn draagbaarheid. Als je trouwens even geen toetsenbord nodig hebt, kan je deze ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-02-13, 21:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Een iPad is echt handig vanwege zijn draagbaarheid. Als je trouwens even geen toetsenbord nodig hebt, kan je deze ook weghalen, wat bij een Macbook Air niet kan.
Daarom heb ik mijn MacBook Air (2011) vervangen door een iPad 4 met toetsenbord.

De MacBook Air had weliswaar een supersnelle SSD maar een slap processortje. Een simpel filmpje bewerken met iMovie voor OS X was een drama. Een simpel filmpje bewerken met iMovie voor iOS is een genot op de iPad 4.

En zo kan ik nog een aantal voorbeelden noemen. Maar ik wil mijn heel persoonlijk mening ook niet opdringen aan de TS
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 03-02-13, 13:44
ironstealer3 ironstealer3 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Ik zou gaan voor een krachtige iMac en een mooie iPad.

Een iPad is echt handig vanwege zijn draagbaarheid. Als je trouwens even geen toetsenbord nodig hebt, kan je deze ook weghalen, wat bij een Macbook Air niet kan. En de meeste apps hebben iCloud functionaliteit dus alles wordt perfect gesynchroniseerd. Je kan natuurlijk voor een Air gaan, maar ja ik vind dat simpel weg zonde.. Je betaalt wel veel, voor zo iets kleins, wat een iPad ook te bieden heeft.

De keuze ligt aan jou!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Overzicht te lang? Onderaan staat mijn advies met argumentatie

Voorbeeld 1
iPad 4 Wi-Fi, 16GB: €499
iMac 21", 1000GB: €1379 (klein scherm) (low end, basic model)
= €1878

Voorbeeld 2
iPad 4 Wi-Fi, 16GB: €499
iMac 21" mét Fusion Drive: €1629 (klein scherm)
= €2128

Voorbeeld 3
iPad 4 Wi-Fi, 16GB: €499
iMac 27", 1000GB: €1899 (groot scherm) (low end, basic model)
= €2398

Voorbeeld 4: de MBA
MacBook Air 11", 128GB SSD: €1179
MacBook Air 13", 128GB SSD: €1279
MacBook Air 13", 256GB SSD: €1579

Voorbeeld 5: de MBP
Klein scherm (low end)
MacBook Pro 13", 500GB HDD: €1279
MacBook Pro 13", 750GB HDD: €1379

MacBook Pro 13", 128GB SSD: €1479
MacBook Pro 13", 256GB SSD: €1779

Groot scherm (low end)
MacBook Pro 15", 500GB HDD: €1899
MacBook Pro 15", 750GB HDD: €1999
MacBook Pro 15", 750GB HDD: €2049 (iets sneller)

MacBook Pro 15", 128GB SSD: €2099
MacBook Pro 15", 256GB SSD: €2399

Dan kun je ook nog Retina nemen, hiervoor zie de Apple website.
A1: iPad + iMac is dé oplossing als je een (krachtige) computer i.c.m. lichtgewicht mobiel apparaat nodig hebt. A2: iMac heeft 1000GB aan HDD opslag, dit kan vervangen worden door Fusion Drive (128GB SSD + 1000GB HDD) voor €250. Persoonlijk zou ik dat doen als ik een iMac kocht.

B1: Je kunt een iPad + Cellular (3G/4G connectiviteit) kopen, dat is €130 duurder plus maandelijkse abo-kosten. B2: iPad mini (kleiner) of iPad 2 (eerder uitgeteld) zijn alternatieven, beide kunnen + Cellular. B3: Binnenkort komt de iPad 128GB uit, voor als je een gigantische muziek/video/app/bestanden-verzameling hebt of hoge kwaliteit films op je iPad wilt zetten.

C1: Waarom ik per se SSD aanraad is omdat dit ook na enkele jaren stukken sneller blijft werken dan een computer met HDD. Dat is wat professionals zeggen, dat is mijn ervaring. Ervaring verschilt, maar dat is mijn advies.
Mijn tip: Koop een MacBook Air; en als je dat nodig hebt extern geheugen.
Waarom: Je bent niet van plan de computer te gebruiken voor zware games, zware programma's tegelijk gebruiken, en ander dergelijk gebruik. De lichtgewicht MBA is dan een passende oplossing, die zowel thuis als op school z'n werk doet. Gebruik je 'nog' CDs, koop je SuperDrive erbij (€80).

Edit: Prijzen en links bijgewerkt voor België!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En dus zal ik mijn iPhone 5 ook nooit meer mijn "zakcomputer" noemen
Danku allemaal voor jullie snelle antwoorden, dit zal ik zeker onthoude als ik men apple pc ga kopen
Reageren

Labels
imac, ipad, keuzehulp, macbook pro



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MacBook Pro Retina of MacBook Pro 15 inch 750 gb? blackpirates Chat en geruchten 1 17-07-12 10:56
Macbook Pro kopen JesperD Koopinformatie Nederland 2 19-06-12 23:25
iPhone/iPad/iMac kopen in thailand??? adhd1001 Koopinformatie Rest van de wereld 25 15-03-12 04:29
Rowmote pro ipad vindt mijn Imac niet el_vinio iPad algemeen 1 06-07-11 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.