//

straks de nieuwe Iphone of toch maar een ander merk ?

straks de nieuwe Iphone of toch maar een ander merk ? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, zoals meerderen sta ik weer voor de keuze van een nieuwe smartphone. Enkele eisen zijn. Hij moet de agenda, contacten en taken van MsOutlook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-05-09, 18:27
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard straks de nieuwe Iphone of toch maar een ander merk ?

Hallo,
zoals meerderen sta ik weer voor de keuze van een nieuwe smartphone.
Enkele eisen zijn.
Hij moet de agenda, contacten en taken van MsOutlook goed kunnen synchroniseren
Ik heb 6 emailadressen die ik via IMAP wil kunnen inzien. Deze dienen in één applicatie in aparte mappen te worden gezet. Net als in windows live mail.
Daardoor kan ik in één scherm zien of er mail voor die adressen binnen is gekomen.

Ik moet pdf, wordt en excel bestanden kunnen openen.
msn messenger wil ik kunnen draaien.
Graag een grootscherm waarbij ik in landscape kan internetten.
Een beetje goede camera zou natuurlijk mooi zijn.

Ik kan nog wel een paar maandjes wachten voor bijvoorbeeld de Omnia 8910i, de Nokia N97 of de nieuwe Iphone die in juli uitkomt.

Wat is het meest geschikte én praktische toestel. Goede syncronisatie met MsOutlook is een harde eis.
De Iphone is het meest praktisch maar daar hoor ik wisselende geluiden over. Tot nu toe heb ik van alles gehad behalve de Iphone.

Omdat ik qua gebruik de Iphone erg handig vind nu even in het hol van de leeuw. Jullie zijn de kenners. Is de Iphone geschikt voor wat ik wil?

Pat
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-05-09, 18:35
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Is de iphone geschikt? Ja
  #3  
Oud 30-05-09, 18:36
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Discussie verplaatst.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #4  
Oud 30-05-09, 18:44
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Ik weet zeker dat je met een beetje googlen zo had kunnen vinden dat alles wat jij opnoemt gewoon mogelijk is met de iPhone.

Echter, het kunnen openen van PDFjes/Word en Excel bestanden is iets anders dan ze bewerken. Dat laatste kan de iPhone niet.
  #5  
Oud 30-05-09, 18:52
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

De iphone is zeer makkelijk voor het gebruik in vergelijking met andere toestellen! Mede door het grootte touchscreen. Outlook kan er op gesynchroniseerd worden Agenda en contacten kan erop ik snap niet echt wat je met ''taken'' bedoelt ik weet niet zeker of de mail in mappen gedaan kan worden maar je kunt het wel appart instellen. het is heel makelijk om te switchen Pdf en excel bestanden kun je openen op de Iphone via mail of een applicatie. En natuurlijk kan de iphone in landscape zodat je lekker kunt internetten! Ik zou alleen nog wel even wachten op de nieuwe Iphone want dat duurt niet zo super lang meer denk!

Edit: Je kunt wel een applicatie downloaden waarmee je word documenten kunt bewerken (en excel)!
  #6  
Oud 30-05-09, 19:05
Mackjenzie's schermafbeelding
Mackjenzie Mackjenzie is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Echter, het kunnen openen van PDFjes/Word en Excel bestanden is iets anders dan ze bewerken. Dat laatste kan de iPhone niet.
Quickoffice: perfect bewerken van documenten (Word, Excel, ...) of aanmaken van nieuwe documenten !!
(Uiteraard te vinden in de appstore v iTunes)
  #7  
Oud 30-05-09, 19:23
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Alles wat je vraagt gaat inderdaad perfect met een iPhone (mits installatie/aankoop van quickoffice of een variant erop)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
de nieuwe Iphone die in juli uitkomt.
Ik heb dit al meerdere gezegd.... Totdat Apple het je vertelt zou ik dat niet als een feit voorstellen/aannemen.
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #8  
Oud 30-05-09, 20:13
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Doordat apple gebruikers zich erg afzetten tegen windows ben ik juist steeds meer afstand gaan nemen van apple producten. Sterker nog, ik wilde niks van apple op mijn pc. Ik moest geen itunes (gebruik mediamonkey) en had alleen gedwongen quicktime haha. Ook doordat Apple zo gesloten is hield ik me er verre van.
Met het zoeken naar een smartphone ging ik dus éérst naar ande phones kijken die qua specs mijlenver boven de Iphone uitsteken.
Maar na wat babbeltjes verder en de analyse wat je nu werkelijk van die specs gebruikt en het kijken naar gebruiksvriendelijkheid heb ik toch eens een Iphone in de hand genomen. En ik moet zeggen dat touchscreen is super.

Ik zat wel een beetje met die Outlooksynchronisatie in mijn maag. Die moet het echt 100% doen. En de vercshillende emailadressen in één scherm afhandelen via imap. Ik wil in ieder geval in één schermpje zien of ik mail heb op di adressen en niet steeds naar een ander schermpje switchen om elk adres apart te bekijken.

Nu weet ik dat de windowsfreaks en de apple freaks elkaar flink af kunnen katten. Het ging me nu echter niet om het merk maar om hetgebruiksvriendelijkste apparaat. En daar scoort Apple hoog op. En ik dacht hier even bevestiging voor een aantal zaken te zoeken. Laatst stelde ik bij een T-mobile zaak een aantal vragen ...en dan kijken ze je echt vragend aan van wat moet ik hiermee.
Blijkbaar krijgen ze weinig zakelijke gebruikers voor de Iphone. Een blackberry zal het ongetwijfels super doen op het zakelijke vlak,, maar ik heb ook nog een privatlife en dan wil ik ook een beetje fun. Vandaar misschien toch wel vreemdgaan met een Iphone.
  #9  
Oud 30-05-09, 21:09
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Doordat apple gebruikers zich erg afzetten tegen windows ben ik juist steeds meer afstand gaan nemen van apple producten. Sterker nog, ik wilde niks van apple op mijn pc. Ik moest geen itunes (gebruik mediamonkey) en had alleen gedwongen quicktime haha. Ook doordat Apple zo gesloten is hield ik me er verre van.

....

Nu weet ik dat de windowsfreaks en de apple freaks elkaar flink af kunnen katten. Het ging me nu echter niet om het merk maar om hetgebruiksvriendelijkste apparaat. En daar scoort Apple hoog op. En ik dacht hier even bevestiging voor een aantal zaken te zoeken. Laatst stelde ik bij een T-mobile zaak een aantal vragen ...en dan kijken ze je echt vragend aan van wat moet ik hiermee.
Blijkbaar krijgen ze weinig zakelijke gebruikers voor de Iphone. Een blackberry zal het ongetwijfels super doen op het zakelijke vlak,, maar ik heb ook nog een privatlife en dan wil ik ook een beetje fun. Vandaar misschien toch wel vreemdgaan met een Iphone.
Persoonlijk vind ik het hele vete gedoe tussen Apple en Windows mensen (en vooral hoe persoonlijk sommigen daar in kunnen opgaan) niets meer dan een bewijs dat degene die daar lastig over doen dringend een echt leven nodig. (het is hardware en software, geen levensovertuiging of seksuele geaardheid voor crying out loud....)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Met het zoeken naar een smartphone ging ik dus éérst naar ande phones kijken die qua specs mijlenver boven de Iphone uitsteken.
Maar na wat babbeltjes verder en de analyse wat je nu werkelijk van die specs gebruikt en het kijken naar gebruiksvriendelijkheid heb ik toch eens een Iphone in de hand genomen. En ik moet zeggen dat touchscreen is super.
Apple heeft het patent op het multitouch scherm meen ik te begrijpen en dat is inderdaad een redelijk groot voordeel. Daarna komt inderdaad nog dat de iPhone firmware extreem gebruiksvriendelijk is en je er redelijk snel mee weg bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Ik zat wel een beetje met die Outlooksynchronisatie in mijn maag. Die moet het echt 100% doen.
Dat werkt ook 100% perfect hoor. Je moet wel via itunes natuurlijk....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
En de vercshillende emailadressen in één scherm afhandelen via imap. Ik wil in ieder geval in één schermpje zien of ik mail heb op di adressen en niet steeds naar een ander schermpje switchen om elk adres apart te bekijken.
Imap werkt.

Je hebt in je mail applicatie steeds als een eerste scherm een lijst met "<naam die je de account gaf> <aantal ongelezen mails>". het icoontje van de app zelf op het start scherm toont hoeveel ongelezen mails je in totaal hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Laatst stelde ik bij een T-mobile zaak een aantal vragen ...en dan kijken ze je echt vragend aan van wat moet ik hiermee.
Blijkbaar krijgen ze weinig zakelijke gebruikers voor de Iphone.
Dat zou zijn omdat de meeste zakelijke gebruikers niet via een gewone T-mobile zaak (die gericht is op standaard consumenten) gaan maar via de bussiness sales bij T-mobile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Blijkbaar krijgen ze weinig zakelijke gebruikers voor de Iphone. Een blackberry zal het ongetwijfels super doen op het zakelijke vlak,, maar ik heb ook nog een privatlife en dan wil ik ook een beetje fun. Vandaar misschien toch wel vreemdgaan met een Iphone.
Appstore geeft je relatief véél extra opties zowel zakelijk (balance sheets, quick offices, todo's...) als prive (voor relatief weinig geld goede games en andere leuke apps)
  #10  
Oud 30-05-09, 21:41
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Ik gebruik exchange en imap (2 verschillende accounts) prima door elkaar en heb eigenlijk nooit problemen ermee. Daarvoor is het echt een aanrader.

En ik was ook altijd een windows fanboy, maar nadat ik eenmaal een iphone in handen heb gehad wil ik niet meer terug.
Zelfs de nieuwe windows mobile versie die officieel nog niet uit is, heb ik al mee gespeeld op een HTC maar het is het allemaal net niet.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #11  
Oud 31-05-09, 20:06
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Enkele eisen zijn.
Hij moet de agenda, contacten en taken van MsOutlook goed kunnen synchroniseren Check.
Ik heb 6 emailadressen die ik via IMAP wil kunnen inzien. Deze dienen in één applicatie in aparte mappen te worden gezet. Net als in windows live mail. Check.
Daardoor kan ik in één scherm zien of er mail voor die adressen binnen is gekomen. Check.

Ik moet pdf, wordt en excel bestanden kunnen openen. Check.
msn messenger wil ik kunnen draaien. Check.
Graag een grootscherm waarbij ik in landscape kan internetten. Check.
Een beetje goede camera zou natuurlijk mooi zijn. 2MP is niet echt 'mooi' maar op het scherm zelf zien ze er best mooi uit
10tekens10tekens
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik wil een nieuwe Iphone 4 kopen?? maar is dit een goed idee?? stephaniesmeers Koopinformatie Nederland 7 11-04-11 19:50
Toch maar een 3gs? dutchylex Koopinformatie Nederland 0 22-07-10 11:55
Nieuw abonnement (juli 2010) maar toch nieuwe iPhone erwin85 Koopinformatie Nederland 4 16-01-10 14:05
Nieuwe sources installeren maar toch geeft hij ze niet StevenG Jailbreak apps en thema's 5 08-05-08 00:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:10.