//

Happen naar verkooppraatjes van T-Mobile?

Happen naar verkooppraatjes van T-Mobile? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden en natuurlijk iPhone bezitters en/of liefhebbers! Voor deze week stond op de planning het opzeggen van mijn destijds afgesloten T-Mobile abonnement. Als vele ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-04-10, 19:09
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard Happen naar verkooppraatjes van T-Mobile?

Beste forumleden en natuurlijk iPhone bezitters en/of liefhebbers!

Voor deze week stond op de planning het opzeggen van mijn destijds afgesloten T-Mobile abonnement. Als vele van jullie nam ik begin augustus 2008 een abonnement op de Iphone3G via T-mobile. Een duur abonnement van 30 euro, maar daar kreeg je ook wat voor terug uiteraard.

Over 4 maanden is deze afgelopen en wordt het dus tijd om op te zeggen. Dit kan gewoon door te bellen naar T-Mobile en dan helpen ze je verder. Een slimme truc want dan kunnen ze nog even op je inpraten namelijk! Nadat de vriendelijke mevrouw mijn gegevens had genoteerd werd ik doorverbonden met the 'bigshot' Dimitri. Hij vond het jammer dat ik weg ging bij T-mobile (uiteraard) en wist mij een goed voorstel te doen, namelijk;

T-mobile Relaxt 25 van 190 belminuten (2 smsjes = 1 belminuut), voor 19 euro p.m. voor twee jaar en krijg ik Web'nWalk standaard (384 Kbps down/64 Kbps up) voor 3 euro p.m. voor de eerste 12 maanden en 10 euro voor de laatste 12 maanden.
Daarbij krijg ik gratis en binnen 5 werkdagen de nieuwe iPhone 3GS opgestuurd.

Dit allemaal door de calculatiemolen van excel gegooid komt het neer op een bedrag van 609,60 euro voor twee jaar.

Subtotaal: € 609,60 per twee jaar
Verkoop Iphone 3G (8gbyte): € 250,00 (geschatte opbrengst)
Totaal: € 359,60
Per maand: € 14,98 (609.60/24 maanden)
Per belminuut: € 0,08 (14,98/190 minuten)

Ik betaal dan eigenlijk 14,98 per maand, maar dan moet ik wel mijn oude IPhone zien te verkopen en krijg ik de nieuwe iPhone3gS! Het nadeel is wel dat het internet erg traag is (384 Kbit/sec)

Daar in tegen, als ik ga voor SuperSim van Vodaphone heb ik supersnel internet (tot 3,6mbit/sec) maar mijn oude iPhone! Voor enkele centen minder per maand.

Het is dus echt afhankelijk, wil ik snel internetten? Of een iets snellere telefoon hebben met ingebouwd compas?...

Wat zou jij doen?

Laatst gewijzigd door Richard.v.Naam; 06-04-10 om 19:13.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-04-10, 22:27
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Wat je ook kiest, laat je huidige iPhone 3G voorgoed simlockvrij maken door T-Mobile. Dat is voor jou GRATIS!
Doe dit vóórdat je T-Mobile abonnement afloopt.

Het maakt je 3G veel meer waard op de tweedehands markt, maar misschien kies je toch voor Vodafone. Die simkaart kun je dan zondermeer in je iPhone 3G gebruiken.
  #3  
Oud 06-04-10, 23:25
krieltje12 krieltje12 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 65
Standaard

Ik heb met de 3gs vrij veel problemen met t-mobile. Waar ik met mijn andere telefoon met hetzelfde abonnement prima bereik had. heb ik dat met de i-phone veel minder, zelfs soms helemaal geen 3g. wellicht gaat dat met vodafone beter. Daar zou ik ook even naar kijken. Maar simlock vrij maken lijkt me in ieder geval een goed plan, helemaal omdat dat nu gratis kan.

Greetz,
Rilana
  #4  
Oud 06-04-10, 23:41
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krieltje12 Bekijk bericht
Ik heb met de 3gs vrij veel problemen met t-mobile. Waar ik met mijn andere telefoon met hetzelfde abonnement prima bereik had. heb ik dat met de i-phone veel minder, zelfs soms helemaal geen 3g. wellicht gaat dat met vodafone beter. Daar zou ik ook even naar kijken. Maar simlock vrij maken lijkt me in ieder geval een goed plan, helemaal omdat dat nu gratis kan.

Greetz,
Rilana
Het 3G-bereik van Vodafone, maar vooral de snelheid hebben mij er vorig jaar toe doen besluiten bij T-Mobile weg te gaan.

Ook bij Vodafone switched de iPhone 3Gs op sommige plaatsen terug naar GPRS, maar ik heb eigenlijk bijna altijd 3G-ontvangst.
Met T-Mobile viel bij mij de complete ontvangst om de haverklap weg, soms zelfs midden in de stad (bijvoorbeeld in Haarlem centrum op sommige plaatsen). Ik heb met Vodafone in ieder geval nog nooit "no service" gehad.

Vodafone is wel duurder dan T-Mobile, maar dat was het voor mij waard. Geen spijt.
  #5  
Oud 07-04-10, 14:58
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard

Ik heb gister inderdaad gelijk de iPhone simlock vrij laten maken. Ging heel makkelijk. Tip voor mensen die dit nog willen laten doen, even de IMEI code van te voren op schrijven. Tijdens het bellen kan je die namelijk niet achterhalen. Maar, daarna krijg je een emailtje van Tmobile met wat je moet doen en ging gelijk goed.
  #6  
Oud 07-04-10, 15:56
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Simlockvrij maken is inderdaad erg eenvoudig. IMEI nummer is wel degelijk te controleren tijdens het bellen.
Tijdens het gesprek zet je de telefoon op luidspreker en druk vervolgens op de home knop. Dan ga je naar: Instellingen>Algemeen>Info>IMEI. Makkelijker is natuurlijk als je het nummer al op papier hebt staan.

Ik denk dat je een goed aanbod hebt gekregen van T-Mobile. 25,50 per maand is best netjes. Je hebt dan meer minuten maar minder snel internet als bij i150. Heb je de sms verdubbelaar gratis gekregen? Anders komt er nog 2,50 per maand bij.

Zelf kies ik ervoor om te wachten op de nieuwe iPhone. Ik ben wel bereid om 30 euro per maand te betalen. Ik kom toch nooit door de minuten en sms heen.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 07-04-10 om 15:59.
  #7  
Oud 08-04-10, 00:46
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard

Owja, zo kan je natuurlijk ook je IMEI bekijken. Dat was ik even vergeten, en de persoon aan de telefoon vertelde me dat ik dan #*06# ofzo moest intoetsen. En dat gaat dan weer niet als je in gesprek bent. Maakt ook niet uit.

Ik heb geen SMS verdubbelaar er bij. Op dit moment is dan 2 smsjes is een belminuut. De eerste minuut wordt altijd in rekening gebracht ook al bel je maar enkele seconden heb ik begrepen. Zaak om dus vóór de voicemail op te hangen

Ik betaal voor relaxt 25 nu 18,95 euro per maand, maar dat is dus inclusief de g3s!
  #8  
Oud 08-04-10, 09:16
Hionimi Hionimi is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Veenendaal
Berichten: 56
Standaard

Ik had deze keuze ook, had een iPhone 3G en wou dus eerst informeren naar Relax, maar dat bracht enkele nadelen, waarvan ik dus tot nu toe niet wist dat het internet ervan ook trager is... Maar dit zijn geloof ik de verschillen.

iPhone Abonnement:
-Bel minuten en sms'jes zijn gescheiden.
-Bel minuten en sms'jes zijn 2 Maanden te bewaren.
-Visual Voicemail.
-2Mbps internet zonder enige limiet, op de iPhone's ingebouwde download grootte van 20MB na.

Relax Abonnement:
-Bel minuten en SMS'jes zijn gedeeld.
-Bel minuten en SMS'jes zijn onbeperkt houdbaar.
-Geen Visual Voicemail
-Nu met extra traag internet met Fair Use Policy en geloof ook een limiet.

Persoonlijk vond ik de Visual Voicemail wel erg prettig, en hou ik wel van ongeremd internetten, dus koos ik zelf voor abonnement vernieuwen en een iPhone 3GS, waar ik wel helaas nog €100,- voor moest bij leggen, echter alleen geen aansluit kosten. (Schrale troost.)
  #9  
Oud 08-04-10, 10:04
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

@Hionimi 100 euro? Dat is toch de normale consumentenprijs? Web&walk heeft idd een limiet, wanneer je hier overheen gaat wordt de snelheid verlaagt. En aansluitkosten betaal je nooit wanneer je bij dezelfde aanbieder blijft.

@Richard.v.naam Weet je heel zeker dat je geen verdubbelaar hebt? T-Mobile Relax 25 is namelijk 190 minuten of sms. Kijk HIER maar eens.
  #10  
Oud 08-04-10, 21:54
chicoleo chicoleo is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: den haag
Berichten: 26
Standaard

Hoi,

De w&w plus is toch wel lekker snel?
  #11  
Oud 09-04-10, 10:34
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chicoleo Bekijk bericht
Hoi,

De w&w plus is toch wel lekker snel?
max 1Mbit/s down en max 384kbit/s up, uit mijn hoofd. Is niet verkeerd denk ik. Na 2GB (vermoedelijk per maand) ga je terug naar de snelheid van w&w standaard (384kbit/s / 64kbit/s).
  #12  
Oud 14-04-10, 13:48
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard

Web en Walk plus is zeker lekker snel maar ik krijg de standaard. Dat is dus niet snel, maar goed genoeg voor een emailtje binnen te halen en 9292ov te raadplegen.

Citaat:
@Richard.v.naam Weet je heel zeker dat je geen verdubbelaar hebt? T-Mobile Relax 25 is namelijk 190 minuten of sms. Kijk HIER maar eens.
Ik heb geen idee? Waarom denk je dat ik een SMS verdubbelaar heb? Ik kreeg mijn SMSjes nu al niet op, en hij heeft 't er verder niet over gehad.

100 Euro bijbetalen vind ik trouwens echt vreemd. De 3GS zou ik eerst gratis krijgen. Na we de deal hadden gesloten belde hij me opnieuw op om te vertellen dat het eigenlijk toch 30 euro was. Daar heb ik nog 15 euro van af weten te praten omdat ik het er niet mee eens was.
Reageren

Labels
supersim, t-mobile, vergelijk



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Van KPN abbo naar T-Mobile: wat is de schade? DutchVince Odido (T-Mobile) 5 10-10-10 08:58
zelf sim knippen van HI naar t-mobile???? bennybreda Odido (T-Mobile) 39 12-08-10 17:22
Van Mobistar naar Mobile Vikings? corneeltje Orange 13 05-07-10 00:20
Van Hi naar T-Mobile RoyR Odido (T-Mobile) 1 25-11-09 14:04
Problemen met overstappen van orage naar t-mobile Sehash Odido (T-Mobile) 2 22-08-08 09:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:52.