iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iVoordeel (.nl) (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/58755-ivoordeel-nl.html)

corne64 23-08-10 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pAniC (Bericht 541073)
Maar zal ik niet moeten wachten op de mail van XL-Voordeel over de niet gesealede doos? Wat vind je wat ik moet doen?

Die seal komt er met wachten ook niet op denk ik.Ik zou het proberen. maar je moet doen wat jou het beste lijkt.

pAniC 23-08-10 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 541104)
Die seal komt er met wachten ook niet op denk ik.Ik zou het proberen. maar je moet doen wat jou het beste lijkt.

Ik bedoel, als er nou meerdere mensen zijn op dit forum die hetzelfde hebben meegemaakt.. Als die mensen er zijn wil ik graag horen wat zij hebben gedaan.
Ik wil wel wachten tot morgen. Denk dat ik er nog eventjes over slaap, morgen dan de klantenservice bellen en antwoord krijgen op me mail.

pAniC 23-08-10 21:25

Vandaag XL-Voordeel gebeld en het bleek normaal te zijn dat het doosje niet gesealed is. Daarna gelijk geprobeerd met SIM kaart en het werkte. Heb ter bevestiging nog een mailtje gestuurd met of het normaal is dat de IPhones die XL-Voordeel verstuurd niet gesealed zijn. Daarop kreeg ik dit mailtje terug:

Beste xxx,

Onze toestellen zijn niet geseald, dus dit klopt.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice XL Voordeel BV

Arnold_NL 24-08-10 13:23

Ik moet zeggen dat, na alle pagina's door te hebben gelezen, Xlvoordeel wel snel alles rond heeft....
afgelopen vrijdag bij de vodafone citypoint geweest, die me vriendelijk hebben geholpen.
Zij hebben voor mij de Iphone 3Gs 8Gb besteld bij ivoordeel/xlvoordeel, nog 1 dag voordat ik officieel kon verlengen.
Ze hadden ook maar even gebeld met hun administratie of dit geen probleem was. "Nee, totaal geen probleem. Ook niet via ivoordeel. Ze verwerken alles toch pas op maandag, dan kan meneer toch al verlengen"

Ik heb gelijk 's avonds een mailtje naar ivoordeel gedaan hoe lang de aanvraag zou duren.
Ik kreeg de mededeling dat ik eind van deze week gebeld zou worden door de koerier om een afspraak te maken.

Op maandag avond j.l. om 7 uur ging de telefoon. De koerier belde op voor een afspraak.
Was erg verrast, want ik had hier nog niet op gerekend.
Ze konden het pakketje woensdag a.s. al leveren... Helaas dat ik de rest van de week niet in NL ben... de afspraak gemaakt voor volgende week....
dus eigenlijk binnen 2 werkdagen konden ze de iphone leveren!
in tegenstelling tot al die andere verhalen.

corne64 24-08-10 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnold_NL (Bericht 542816)
Ik moet zeggen dat, na alle pagina's door te hebben gelezen, Xlvoordeel wel snel alles rond heeft....
afgelopen vrijdag bij de vodafone citypoint geweest, die me vriendelijk hebben geholpen.
Zij hebben voor mij de Iphone 3Gs 8Gb besteld bij ivoordeel/xlvoordeel, nog 1 dag voordat ik officieel kon verlengen.
Ze hadden ook maar even gebeld met hun administratie of dit geen probleem was. "Nee, totaal geen probleem. Ook niet via ivoordeel. Ze verwerken alles toch pas op maandag, dan kan meneer toch al verlengen"

Ik heb gelijk 's avonds een mailtje naar ivoordeel gedaan hoe lang de aanvraag zou duren.
Ik kreeg de mededeling dat ik eind van deze week gebeld zou worden door de koerier om een afspraak te maken.

Op maandag avond j.l. om 7 uur ging de telefoon. De koerier belde op voor een afspraak.
Was erg verrast, want ik had hier nog niet op gerekend.
Ze konden het pakketje woensdag a.s. al leveren... Helaas dat ik de rest van de week niet in NL ben... de afspraak gemaakt voor volgende week....
dus eigenlijk binnen 2 werkdagen konden ze de iphone leveren!
in tegenstelling tot al die andere verhalen.

Maar waren ze dan ook daadwerkelijk de afleverafspraak na gekomen? Dat is de vraag. De fout ligt volgens mij ook niet bij I-Voordeel maar bij die waardeloze koeriersdienst. Als je alles gelezen hebt kun je weten dat er mensen voor niks thuis gebleven zijn omdat er zogenaamd een koerier zou komen. Ik heb zaterdag toch duidelijk gezegd dat ik de hele deal annuleerde. Word ik toch vandaag gebeld door die koeriersdienst om een nieuwe afleverafspraak te maken.

pAniC 24-08-10 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 542849)
Maar waren ze dan ook daadwerkelijk de afleverafspraak na gekomen? Dat is de vraag. De fout ligt volgens mij ook niet bij I-Voordeel maar bij die waardeloze koeriersdienst. Als je alles gelezen hebt kun je weten dat er mensen voor niks thuis gebleven zijn omdat er zogenaamd een koerier zou komen. Ik heb zaterdag toch duidelijk gezegd dat ik de hele deal annuleerde. Word ik toch vandaag gebeld door die koeriersdienst om een nieuwe afleverafspraak te maken.

Dat is wel raar dat ze dan nog een keer bellen voor een afspraak. Terwijl er na 2 pogingen van de koeriersdienst je order gelijk automatisch geannuleerd wordt. Die ene keer van het ongeval is 1 en toen jij je deal annuleerde dat is 2. En nu kan je opeens voor de 3e keer een afspraak maken? Leg dat maar uit XL-Voordeel..

corne64 24-08-10 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pAniC (Bericht 543250)
Dat is wel raar dat ze dan nog een keer bellen voor een afspraak. Terwijl er na 2 pogingen van de koeriersdienst je order gelijk automatisch geannuleerd wordt. Die ene keer van het ongeval is 1 en toen jij je deal annuleerde dat is 2. En nu kan je opeens voor de 3e keer een afspraak maken? Leg dat maar uit XL-Voordeel..

Nee want na het zogenaamde ongeval is mijn iphone terug gegaan naar het hoofdkantoor.

pAniC 24-08-10 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 543352)
Nee want na het zogenaamde ongeval is mijn iphone terug gegaan naar het hoofdkantoor.

Dat klopt. Dat heb ik ook gehad, toen hadden ze me gebeld voor een afspraak. Toen zeiden ze dat dat de laatste poging is, omdat anders de order helemaal werd geannuleerd. Ze kunnen de status niet meer wijzigen in het systeem en dus betekende dat die poging er ook bijhoorde. Ik vond het erg absurd, maar ze konden er verder niks aan doen.

Daantje86 25-08-10 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pAniC (Bericht 542207)
Vandaag XL-Voordeel gebeld en het bleek normaal te zijn dat het doosje niet gesealed is. Daarna gelijk geprobeerd met SIM kaart en het werkte. Heb ter bevestiging nog een mailtje gestuurd met of het normaal is dat de IPhones die XL-Voordeel verstuurd niet gesealed zijn. Daarop kreeg ik dit mailtje terug:

Beste xxx,

Onze toestellen zijn niet geseald, dus dit klopt.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice XL Voordeel BV

vieze stink leugenaren :P

ik ben inmiddels 2 weken verder en word nog steeds aan het lijntje gehouden. ach.... wat zij niet weten en ik wel is dat ze binnenkort voor gaas gaan :d

pAniC 25-08-10 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daantje86 (Bericht 544530)
vieze stink leugenaren :P

ik ben inmiddels 2 weken verder en word nog steeds aan het lijntje gehouden. ach.... wat zij niet weten en ik wel is dat ze binnenkort voor gaas gaan :d

Hopelijk krijgen ze een prijs voor het beste bedrijf in 'het aan het lijntje houden van klanten'. Misschien leren ze er nog wat van in de toekomst :)

corne64 25-08-10 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daantje86 (Bericht 544530)
vieze stink leugenaren :P

ik ben inmiddels 2 weken verder en word nog steeds aan het lijntje gehouden. ach.... wat zij niet weten en ik wel is dat ze binnenkort voor gaas gaan :d

Dat jij het niet allang geannuleerd hebt dat snap ik niet.Er lijden meer wegen naar een nieuwe iphone.

pAniC 25-08-10 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 544556)
Dat jij het niet allang geannuleerd hebt dat snap ik niet.Er lijden meer wegen naar een nieuwe iphone.

I-Voordeel is wel goedkoop, maar dan moet je wel een half jaar wachten totdat je uiteindelijk je wel geliefde iPhone krijgt :) De keuze is aan hem.

Suussss 25-08-10 20:01

Ik ben echt in shock van jullie reacties. Ik had hem zoals eerder verteld na 12 dagen binnen. Geen problemen. Toestel doet het prima (ook een 32GB gekregen ipv 16GB). Ik heb blijkbaar wel erg veel geluk gehad.

Ik heb ooit eens online uggs besteld. De site die ze leverde was toen net online. Alles ging goed. Een half jaar later hoorde ik over de site bij radar. Ze zijn na 2 maanden nep-uggs gaan leveren en een paar maanden daarna zelfs helemaal niets. Door de grote vraag zijn er fouten gemaakt en is de webshop de afgrond in gegleden. Zou best eens kunnen dat het hierbij ook zo is. Hebben jullie al flink geklaagd bij Vodafone? Zij werken er immers toch mee samen.

corne64 25-08-10 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suussss (Bericht 544944)
Ik ben echt in shock van jullie reacties. Ik had hem zoals eerder verteld na 12 dagen binnen. Geen problemen. Toestel doet het prima (ook een 32GB gekregen ipv 16GB). Ik heb blijkbaar wel erg veel geluk gehad.

Ik heb ooit eens online uggs besteld. De site die ze leverde was toen net online. Alles ging goed. Een half jaar later hoorde ik over de site bij radar. Ze zijn na 2 maanden nep-uggs gaan leveren en een paar maanden daarna zelfs helemaal niets. Door de grote vraag zijn er fouten gemaakt en is de webshop de afgrond in gegleden. Zou best eens kunnen dat het hierbij ook zo is. Hebben jullie al flink geklaagd bij Vodafone? Zij werken er immers toch mee samen.

Toen ik afgelopen vrijdag mijn verhaal gedaan had bij vodafone werd ik nog geen 10 minuten daarna gebeld door iemand van I-voordeel. Toeval of niet?

Suussss 25-08-10 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 545078)
Toen ik afgelopen vrijdag mijn verhaal gedaan had bij vodafone werd ik nog geen 10 minuten daarna gebeld door iemand van I-voordeel. Toeval of niet?

Dan zal er inderdaad wel meteen een klacht door zijn gestuurd. Blijven klagen bij Vodafone want die doen er dus blijkbaar wel wat.

Daantje86 25-08-10 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 544556)
Dat jij het niet allang geannuleerd hebt dat snap ik niet.Er lijden meer wegen naar een nieuwe iphone.

Als je de discussie goed gevolgd had, had je gelezen dat ik hem allang heb. *hoe weet ik anders bijvoorbeeld te zeggen dat ik de koerier wél liet checken of mijn doosje gesealed was* ;)

Nogmaals ik ben voorgelogen zowel per telefoon als per mail.

milcoi 02-09-10 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daantje86 (Bericht 545153)
Als je de discussie goed gevolgd had, had je gelezen dat ik hem allang heb. *hoe weet ik anders bijvoorbeeld te zeggen dat ik de koerier wél liet checken of mijn doosje gesealed was* ;)

Nogmaals ik ben voorgelogen zowel per telefoon als per mail.

Seal of geen seal, het gaat om de doorzichtige screenprotectors (voor en achterkant) als je de doos openmaakt.
Zit deze erop en zit er geen overdreven luchtbelletjes of echt stof/zand onder dan kan je volgens mij uitgaan van een nieuwe. Je ziet trouwens op de achterkant ook al heel snel of deze gebruikt is. deze krast best snel vind ik.


Het overgrote deel is wel te vreden, je hebt natuurlijk altijd wel een keer bij ieder online bedrijf / koeriersbedrijven waar er fouten kunnen voorkomen. Dit is voor die klanten die het betreft natuurlijk niet altijd even leuk. Die hoor je dan meestal als eerst. Bij de mensen waar geen problemen zijn melden dit vaak niet.

Ik neem aan dat de problemen die zich hebben voorgedaan (hier in het forum) wel worden opgepakt en dat er een dalende lijn is.

Ik kan mezelf als een tevreden klant beschouwen. De iphone werkt perfect en de aflevertijd was zoals ik die graag had gezien. Je maakt immers zelf de afspraak wanneer er geleverd wordt.

Niek_1981 04-09-10 12:47

Verzekering?
 
Ook ik heb een Iphone 3Gs besteld via ivoordeel.
Nu is mijn vraag, waar hebben jullie of laten jullie de Iphone verzekeren?

Ik vind het namelijk wel een geruststellende gedachte als mijn Iphone verzekerd is, echter doen ze nogal moeilijk over Iphone toestellen uit het buitenland.

Zojuist lees ik op de Vodafone website dat ik ook daar niks kan afsluiten aangezien ze geen Iphone toestellen aannemen via hun verzekering.
Toen ik van de week in de Vodafone winkel was vertelde de verkoper mij dat dit wel kon aangezien ik nu al een verzekering heb lopen op mijn oude toestel en het gewoon een kwestie van omzetten was.

Kan iemand mij hier verder mee helpen? Ik heb het ook al aan mijn verzekeringsagent voorgelegd maar daar krijg ik nog reactie van. Misschien dat jullie in de tussentijd een oplossing weten.

Arnold_NL 06-09-10 11:57

XLvoordeel/OPD (online Pakket Dienst)
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 542849)
Maar waren ze dan ook daadwerkelijk de afleverafspraak na gekomen? Dat is de vraag. De fout ligt volgens mij ook niet bij I-Voordeel maar bij die waardeloze koeriersdienst. Als je alles gelezen hebt kun je weten dat er mensen voor niks thuis gebleven zijn omdat er zogenaamd een koerier zou komen. Ik heb zaterdag toch duidelijk gezegd dat ik de hele deal annuleerde. Word ik toch vandaag gebeld door die koeriersdienst om een nieuwe afleverafspraak te maken.

Nou ik heb ook iets leuks meegemaakt met die koeriersdienst....
alles netjes geregeld dacht ik zo, had een afspraak gemaakt voor 25/08 om de 3Gs af te laten leveren. Bleek ik net die datum niet te kunnen.
De dag na het afspraaktelefoontje van de OPD teruggebeld, om de afspraak te verzetten naar de 30e. Dit was geen probleem.

Nou, op de 30e kwam de koerier (helaas belde hij niet van te voren, maar ik was wel thuis). Alles goed, ID en pin pas laten controleren of de nummers klopten. Dit was goed. Nu alleen nog €0.01 pinnen... En wat bleek, die pinautomaat kon m'n pas voor geen mogelijkheid lezen. Magneetstrip te erg beschadigd. Terwijl ik die middag nog bij m'n bank had gepind.
Dus pakketje ging weer mee terug, na meerdere keren te proberen te pinnen.

De koerier zei dat dit wel vaker voorkwam en dat ik een nieuwe pas moest gaan aanvragen, leuk... voor een transactie van €0.01 een nieuwe pas aanvragen.
Maar goed. De nieuwe pas was binnen, ikke bellen met OPD waarom ik niet werd gebeld voor de 2e afleverpoging.

En nu word me doodleuk verteld dat ik de bestelling heb geannuleerd en dat het pakketje terug was gestuurd naar XLvoordeel/ivoordeel.
Want dat was de procedure, na 2 afleverpogingen ging het retour afzender...
ik kan wel tellen, maar ik heb geen 2 afleverpogingen gehad.
Een afspraak verzetting is toch niet gelijk aan een afleverpoging? bij OPD wel, of het systeem van OPD kan niet omgaan met het verzetten van afspraken.

Toen zakte me de broek werkelijk af.:mad:

Ik moest maar even een nieuwe bestelling doen bij xlvoordeel luidde het antwoord van OPD (in ontzettend gebrekkig nederlands)

Ik dan maar XLvoordeel bellen van hoe dit nu weer mogelijk was.
Mijn bestelling stond dus wel bij hun in het systeem als geannuleerd en dat het retour zou komen. Maar was nog niet binnen bij hun.
Ik heb een klacht gemaild naar de klantenservice xlvoordeel. met het hele verhaal. En geeist dat er z.s.m. een 3Gs mijn kant opgestuurd zou worden.

Ik moet zeggen de klantenservice heeft gelijk een nieuwe order in het systeem gezet en door gestuurd naar OPD. Gewoon netjes afgehandeld door XLvoordeel. Ik zou dezelfde middag (02/09) nog worden teruggebeld voor de aflever afspraak. Dit werd ook netjes gedaan, en de persoon van de OPD meldde ook gelijk dat ze op zaterdag konden afleveren.
En hij gaf me een tip om mail te sturen met mijn order nummer naar:opd@onlinepakketdienst.nl
Om de exacte aflevertijdstip door te mailen.

Nog geen 2 uurtjes laten een mail terug gekregen met een iets nauwkeurigere tijdstip (tussen 15:15 en 17:15 i.p.v. 13:30 en 17:30)
Op zaterdag 04/09 j.l. om 16:00u mocht ik m'n Iphone in ontvangst nemen van de koerier.
Doos opengemaakt in bijzijn van de koerier. Netjes ingepakt zat een gesealde (italiaanse) Iphone 3Gs, met een korte handleiding van XLvoordeel hoe ik de iphone kon unlocken en instellen op het vodafone netwerk.

Dus ben sinds 04/09 een tevreden gebruiker van een Iphone 3GS, en moet zeggen het is een complete andere UI dan ik gewent was bij m'n Nokia's. :d

dingess 15-09-10 16:24

Ook ik heb via i-voordeel een Iphone 3GS 16GB besteld. Vorige week besteld en gister in huis. Ziet er allemaal goed uit, werkt prima, koerier aan de deur was ook aardig relaxed, lekker creatief met zijn fototoestelletje in de weer :-). Maar ja, een vrij essentieel onderdeel van een telefoon is toch wel de mogelijkheid om zowel iets te horen via de luidspreker en iets te kunnen inspreken via de microfoon en laat de microfoon het nou net niet doen. Met bellen niet, voicerecorder niet en bij het opnemen van filmpjes ook niet. Erg vervelend. Heb vanmorgen de klantenservice gebeld en ze vertelde mij de telefoon terug te sturen. Óf de Iphone wordt gerepareerd, óf ik krijg een nieuwe. In principe niks aan de hand natuurlijk, maar vervolgens voegde ze eraan toe dat het 2 tot 4 weken kon gaan duren. Dat komt op mij een beetje als 'te lang' over. Maar gaat het nu écht zo lang duren of valt het wel wat mee. Iemand ervaring met het terugsturen van de Iphone en het vervolgens weer ontvangen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.