iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 4 ordernummer overzicht (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/65188-iphone-4-ordernummer-overzicht.html)

Rhndy 27-07-10 10:48

Informatie over de micro-sim en de iPhone 4:

De veelgestelde vragen met antwoord over iPhone 4 - T-Mobile

Wegottaknow 27-07-10 10:53

Goed, inmiddels via tmobile_webcare toch een ordernummer en salesnummer gekregen:

Dinsdag ochtend tussen 8 en 9 telefonisch verlengd
zaterdag bevestiging per post gehad
zwarte iPhone 32 GB - i-150
salesnummer: 2432xx
orderid: 2603xx
Status bij T-Mobile: 3
Status bij aflevertijd: "Nog niet fysiek aanwezig"

Rockywoman 27-07-10 10:57

Heb Tmobile Webcare benadert via Twitter. Eventjes kijken of ik bericht terug krijg.

tjesis 27-07-10 11:09

Inmiddels heb ik ook via tmobile_webcare een ordernummer en salesnummer gekregen:

Dinsdag middag rond 14:30 uur telefonisch verlengd inclusief early renewal
zaterdag bevestiging per post gehad
zwarte iPhone 16 GB - i-150
salesnummer: 2432xx
orderid: 2603xx
Status bij T-Mobile: 3
Status bij aflevertijd: "Nog niet fysiek aanwezig"

wverveer 27-07-10 11:30

Bij de Phonehouse gereserveerd,

Bevestigingsmail gekregen dat ik niet hoefde te doen en dat hun contact zouden opnemen.

Na een week even gebeld,
Ik zat bij de eerste lading, maar dat duurde tussen 6 en 8 weken..
Ik vroeg hoe het kan dat er 6 weken zit, tussen de 1e lading en de winkel...de winkel zit neem ik aan ook bij de 1e lading...tja daar kon ik geen antwoord op krijgen..

Kortom, die reserveringen, zijn waardeloos, maar is voor hun ideaal, verkoop/verlenging zonder kosten..

kayintveen 27-07-10 11:35

Ik doe ook even mee ;-)

Ordernr: 2420XX
Besteld: 20 juli 11:20
Bevestiging: direct per mail.
26 juli per post + factuur en iphone abonnement is al ingegaan.
Net t-mobile gesproken en het is onduidelijk of de hele lading alle voorinschrijvingen gaat dekken, maar verwacht wel dat iedereen die sochtends heeft ingeschreven de 30e of de 31e de iphone zal ontvangen.

Ben benieuwd!!
mijn postbode komt structureel exact om 8 uur. dus met beetje geluk zal ik 1 van de eerdere zijn.
zal het gelijk melden!

Rhndy 27-07-10 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kayintveen (Bericht 500249)
Ik doe ook even mee ;-)

Ordernr: 2420XX
Besteld: 20 juli 11:20
Bevestiging: direct per mail.
26 juli per post + factuur en iphone abonnement is al ingegaan.
Net t-mobile gesproken en het is onduidelijk of de hele lading alle voorinschrijvingen gaat dekken, maar verwacht wel dat iedereen die sochtends heeft ingeschreven de 30e of de 31e de iphone zal ontvangen.

Ben benieuwd!!
mijn postbode komt structureel exact om 8 uur. dus met beetje geluk zal ik 1 van de eerdere zijn.
zal het gelijk melden!

Hij wordt alleen niet door de postbode geleverd..
AMP Logistics levert de toestellen van T-Mobile

kayintveen 27-07-10 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rhndy (Bericht 500262)
Hij wordt alleen niet door de postbode geleverd..
AMP Logistics levert de toestellen van T-Mobile

dat is uhmn... k*t

P-development 27-07-10 12:24

Volgens mij weet T-mobile verdomd goed hoeveel toestellen ze gaan krijgen. Bij de Apple winkel hier in de buurt hadden ze van T-mobile te horen gekregen dat ze 2 (!) toestellen zouden krijgen. Ik neem aan dat ze geen aantallen aan winkels gaan beloven als ze niet weten hoeveel ze er gaan krijgen...

Wat een rotzooi is het toch ook bij T-mobile. Mensen die dus vroeg in de ochtend gebeld hebben zijn pas laat in de avond ingevoerd en worden dus gewoon goed genaaid nu.

Ninho010 27-07-10 12:28

Citaat:

Wat een rotzooi is het toch ook bij T-mobile. Mensen die dus vroeg in de ochtend gebeld hebben zijn pas laat in de avond ingevoerd en worden dus gewoon goed genaaid nu.
ehm, die rotzooi klopt maar leg dat laatste eens uit.

P-development 27-07-10 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ninho010 (Bericht 500323)
ehm, die rotzooi klopt maar leg dat laatste eens uit.

In de ochtend lag het systeem van T-mobile eruit. Mensen die in de ochtend telefonisch besteld hebben zijn pas ergens in de avond daadwerkelijk in het systeem ingevoerd. Mensen die via internet besteld hebben of later op de dag gebeld hebben staan zijn wel direct in het systeem opgenomen en staan nu dus waarschijnlijk hoger op 'de lijst'.

Mark-86 27-07-10 12:31

Ze hebben een storing gehad waardoor de vroegste bellers opgeschreven zijn en pas savonds in het systeem gezet zijn..

Verschijning 27-07-10 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-development (Bericht 500326)
In de ochtend lag het systeem van T-mobile eruit. Mensen die in de ochtend telefonisch besteld hebben zijn pas ergens in de avond daadwerkelijk in het systeem ingevoerd. Mensen die via internet besteld hebben of later op de dag gebeld hebben staan zijn wel direct in het systeem opgenomen en staan nu dus waarschijnlijk hoger op 'de lijst'.

Dat is het geen de verkoper aan de telefoon mij vertelde, dus of dit een feit is kan ik niet met zekerheid zeggen.

Eerder in dit topic vertelde iemand dat hij tussen 8 en 9 uur een bestelling heeft doorgegeven en pas rond 18.15 uur in het systeem in geplaatst, dus het lijkt er wel op.

Willy 27-07-10 12:38

Ik ook maar:
20 juli rond half 10 gebeld
Afgelopen zaterdag brief in de bus
Ordernr. 243XXX
Op bestelstatus stap 3.

Ik weet niet of het waar is hoor, dat iedereen die smorgens gebeld heeft savonds pas ingevoerd zijn.
Iedereen zit denk ik in hetzelfde schuitje, hoe vroeger gebeld, hoe vroeger je ordernr. is, hoe vroeger je je iPhone krijgt..
We moeten t maar rustig afwachten, kunnen er denk ik toch niet zoveel aan doen.

P-development 27-07-10 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verschijning (Bericht 500331)
Dat is het geen de verkoper aan de telefoon mij vertelde, dus of dit een feit is kan ik niet met zekerheid zeggen.

Eerder in dit topic vertelde iemand dat hij tussen 8 en 9 uur een bestelling heeft doorgegeven en pas rond 18.15 uur in het systeem in geplaatst, dus het lijkt er wel op.

Mijn order was de dag erna pas bekend bij T-mobile, ik had dinsdag in de avond nog naar T-mobile gebeld en toen zagen ze wel 'iets' in het systeem maar nog geen officiële order. 10.30u besteld via de telefoon.

Peter_1 27-07-10 12:40

Ik krijg plotseling de melding bij Status bestelling: T-Mobile > Zakelijk > Service > Mijn Status

'Er is geen actieve order gevonden voor het opgegeven nummer. Controleer het ordernummer en neem contact op met T-Mobile klantenservice indien het probleem blijft bestaan'

Gisteren stond ik op deze site nog op 3. En vandaag plotseling bovenstaande melding.
Hebben meer mensen dit?

Verschijning 27-07-10 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willy (Bericht 500335)
Ik ook maar:
20 juli rond half 10 gebeld
Afgelopen zaterdag brief in de bus
Ordernr. 243XXX
Op bestelstatus stap 3.

Ik weet niet of het waar is hoor, dat iedereen die smorgens gebeld heeft savonds pas ingevoerd zijn.
Iedereen zit denk ik in hetzelfde schuitje, hoe vroeger gebeld, hoe vroeger je ordernr. is, hoe vroeger je je iPhone krijgt..
We moeten t maar rustig afwachten, kunnen er denk ik toch niet zoveel aan doen.

Voor de test hier mijn order nr.

13.30 besteld --> 2429xx order nr.
hier boven 4 uur eerder besteld en een hoger order nr............243xxx

Misschien toch?

Verschijning 27-07-10 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter_1 (Bericht 500339)
Ik krijg plotseling de melding bij Status bestelling: T-Mobile > Zakelijk > Service > Mijn Status

'Er is geen actieve order gevonden voor het opgegeven nummer. Controleer het ordernummer en neem contact op met T-Mobile klantenservice indien het probleem blijft bestaan'

Gisteren stond ik op deze site nog op 3. En vandaag plotseling bovenstaande melding.
Hebben meer mensen dit?

Cash, cookies ed even leegmaken. Had ik net ook. Bij mij stond zelf de site vqn Tmobile nog op onderhoud. Dat dateerde van de 20ste.

Sehash 27-07-10 12:44

Iemand al wat te horen gekregen die hem op 9 Juli bij een t-mobile shop heeft besteld?

P-development 27-07-10 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verschijning (Bericht 500343)
Voor de test hier mijn order nr.

13.30 besteld --> 2429xx order nr.
hier boven 4 uur eerder besteld en een hoger order nr............243xxx

Misschien toch?

Ik heb om 10.30u besteld en heb 246xxx dus het klopt allemaal precies. Willy was eerder in de ochtend dus is in de avond eerder dan mij ingevoerd, maar later dan jou.

xynta 27-07-10 12:47

Mijn bestelling staat nog steeds op punt 2 en ik ben nog niet zichtbaar op Aflevertijd.nl | AMP logistics. Toch denk ik dat T-Mobile een beetje problemen heeft met het snel invoeren van alle orders, toch laat ik het eventjes achterwegen om weer naar hen te bellen. Ik ben ervan overtuigd dat ze proberen te voorkomen negatief in het nieuws te komen en dus relatief snel zullen uitleveren, alternatief is om veel geld te betalen om hem uit het buitenland te halen of via via er eentje te kopen.

Daar bedank ik tijdelijk eventjes voor.

Willy 27-07-10 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-development (Bericht 500352)
Ik heb om 10.30u besteld en heb 246xxx dus het klopt allemaal precies. Willy was eerder in de ochtend dus is in de avond eerder dan mij ingevoerd, maar later dan jou.

Als je het zo ziet, zou het inderdaad kloppen jongens!

We zullen zien! ben benieuwd wanneer de AMP belt om een afspraak te maken..

mduudm 27-07-10 12:51

mduudm,telefonisch,21 juli,onbekend,-

eerst 20 juli veelvuldig gebeld en 2 keer telefonisch verzoek gedaan om teruggebeld te worden.
vervolgens toen het digitaal formulier online kwam via dat formulier besteld.
volgende dag teruggebeld of ik een iphone 4 wil bestellen. ik vertelde bovenstaande en meneer vertelde doodleuk dat online form bestelling niet bij hun bekend was. grr.. dus 21 juli telefonisch besteld & nog geen bevestiging per post of mail gekregen. wel standaard t-mobile smsjes, maar dat kun je geen bevestiging noemen..

nu dus wachten op bevestiging, want een ordernummer geven ze me telefonisch niet.. zucht..

P-development 27-07-10 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willy (Bericht 500357)
Als je het zo ziet, zou het inderdaad kloppen jongens!

Helaas wel, maar dat zou alles behalve netjes zijn. Als deze theorie straks blijkt te kloppen en dit ook daadwerkelijk gevolgen heeft voor de levertijd ga ik in ieder geval een klacht indienen.

Willy 27-07-10 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mduudm (Bericht 500359)
nu dus wachten op bevestiging, want een ordernummer geven ze me telefonisch niet.. zucht..

belachelijk... Gewoon blijven aandringen! Als hij bekend is moét je gewoon een ordernummer krijgen van ze.

xynta 27-07-10 12:53

Ach het is een beetje hier en daar achtig gezeik, ik heb ook relatief vroeg besteld en sommige welke later hebben besteld zijn al wel ingevuld op Aflevertijd.nl | AMP logistics en zitten op de T-Mobile website al op status 3. Dat terwijl ik nog op status 2 zit en mijn order op Aflevertijd.nl | AMP logistics nog niet bekend is. Als het er sneller door gaat biedt ik mezelf vrijwillig aan om orders in te vullen.

Peter_1 27-07-10 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verschijning (Bericht 500345)
Cash, cookies ed even leegmaken. Had ik net ook. Bij mij stond zelf de site vqn Tmobile nog op onderhoud. Dat dateerde van de 20ste.


Je hebt helemaal gelijk, dank!

Willy 27-07-10 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-development (Bericht 500360)
Helaas wel, maar dat zou alles behalve netjes zijn. Als deze theorie straks blijkt te kloppen en dit ook daadwerkelijk gevolgen heeft voor de levertijd ga ik in ieder geval een klacht indienen.

Groot gelijk.. Snap ook niet dat de kans erin zit dat degenen die op de 20ste smorgensvroeg eindelijk door de chaos heenkwamen hem later gaan krijgen dan degenen die de 30ste naar de shop gaan...

Zou toch wat zijn..

mduudm 27-07-10 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willy (Bericht 500361)
belachelijk... Gewoon blijven aandringen! Als hij bekend is moét je gewoon een ordernummer krijgen van ze.

Ja maar hoe? 100 keer bellen tot je die vrijgevige call agent te pakken heeft, daar heeft niet iedere chap de tijd voor :D

Erg vindt ik het niet dat ze me geen ordernummer geven. Maar wel dat ze na 5 werkdagen nog geen enkele bevestiging hebben gestuurd. Dat is slordig.

Telefonische bevestiging is nogal waardeloos, een email of brief met ordernummer lijkt me toch vrij normaal. :rolleyes:

Colin. 27-07-10 13:07

Gisteren gebeld voor order/sales nummer, toen konden ze me niet helpen.
Net gebeld en konden mij meteen helpen...

Sales: 2451XX
Order: 2622XX

En sta op 2: Order verwerkt
Bestelling is aangemaakt en wordt doorgestuurd naar het magazijn om uitgeleverd te worden.

Vrees dat ik kan gaan wachten en niet bij eerste lichting zit, tja er zijn ergere dingen...

MrMaikey 27-07-10 13:12

Colin, wij zitten dichtbij elkaar! Ik heb namelijk ook 2622XX en 2451XX. Begin post moet aangepast worden bij mij, ik had dan wel 9:00 gebeld ongeveer maar werd pas 17:15 teruggebeld. Ofwel, ben toen pas in het systeem gezet.

Bij mij staat het ook nog op stap 2....

geraldo 27-07-10 13:16

ik zit bij 2416 en ook nog steeds op stap 2.
ik zie het wel.

Colin. 27-07-10 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrMaikey (Bericht 500388)
Colin, wij zitten dichtbij elkaar! Ik heb namelijk ook 2622XX en 2451XX. Begin post moet aangepast worden bij mij, ik had dan wel 9:00 gebeld ongeveer maar werd pas 17:15 teruggebeld. Ofwel, ben toen pas in het systeem gezet.

Bij mij staat het ook nog op stap 2....


Ik had geen zin om uren te wachten dus ik heb rond 17.25 gebeld, dat zal verklaren waarom we zo dicht bij elkaar zitten ;)

xynta 27-07-10 13:18

Mijn broertje heeft net pas zijn bevestigingsbrief ontvangen.

MrMaikey 27-07-10 13:23

Argh het ergste is nog dat ik een winkelreservering had van de 9e maar dat ventje aan de telefoon op zn kop ging staan en beweerde dat hij ze altijd eerder leverde dan de winkel want in de winkel zou die waarschijnlijk toch niet verschijnen op de 30e. Aangezien de winkelbediende mij die dag als een domme dodo geholpen had ben ik hier ingetrapt snifffff..:P Majaaaa het is en blijf maar een telefoon, hij staat in het systeem en hij KOMT dus dat is het belangrijkste!!

Mark-86 27-07-10 13:27

Heb een minuutje geleden gesproken met t-mobile over het wijzigen van mijn mail adres voor de levering van AMP(?). Daarbij vertelden ze mij dat ze dit weekend gaan leveren en dat ik hem dus eind deze/begin volgende week kan verwachten =)

Ter informatie; Ik had sochtends rond een uur of 11 gebeld voor mijn reservering.

MrMaikey 27-07-10 13:33

En heb je geen ordernummer of salesnummer? Zo kunnen we het vergelijken ;)

olcayto 27-07-10 13:37

20ste rond 5 uur teruggebeld en heb een zwarte 16gb genomen. Gisteren gevraagd naar sales en ordernummer maar dat hadden ze zogenaamd niet. Vandaag toch maar weel gebeld en onummer is 262213. op tmobile sta ik op punt 2 dus nu afwachten. Waarschijnlijk wordt het vrijdag geen feest voor mij.

Rockywoman 27-07-10 13:50

Ik heb de 20e telefonisch besteld om 09:30
Net via tmobile webcare salesnummer doorgekregen.
Salesnummer is: 244987
Net even nagekeken en ik sta op fase 2.

aminozuur 27-07-10 14:25

Mensen, ik heb zojuist met AMP Logistics gebeld en had het gesprek op Tweakers gedeelt, wellicht dat jullie dit ook willen weten:
----------------------------------------------------------

AMP Logistics gebeld:
  • "Zodra die binnen is gaan we 'm gelijk bezorgen"
  • Ze weten nog niet wanneer die binnenkomt (elk ziel weet dat dat de 30e is, maargoed)
  • Ze weten nog niet hoeveel iPhones het zijn, dus kunnen ze geen eens een ruwe schatting maken. Sommigen zullen 'm natuurlijk de eerste dag (30e) al krijgen, gezien ze gelijk gaan leveren zodra ze 'm hebben. Maar het zijn er natuurlijk veel te veel om iedereen gelijk de 30e blij te kunnen maken.
  • Voor de rest kon ik geen info uit ze kunnen krijgen. Iedereen die een bestelling heeft bij T-Mobile wordt gewoon gebeld voor de aflevering.

Al met al zijn we dus niets wijzer, maar we hebben nu wel even 'zwart op wit' dat ze gelijk gaan bezorgen zodra hij binnen is. Logisch, maar toch, weer iets meer hoop .

Edit: ah dit was mijn eerste post op dit forum. Hello folks !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:16.