iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 4 ordernummer overzicht (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/65188-iphone-4-ordernummer-overzicht.html)

bastos 22-07-10 18:16

iPhone 4 ordernummer overzicht
 
Het leek mij wel een leuk idee om wat gegevens te verzamelen van de iPhone 4 bestellingen die mensen hebben gedaan bij T-Mobile, en de bijbehorende ordernummers. Op die manier kunnen we er misschien achter komen welke bestellingen waar op de lijst terecht zijn gekomen.

Dus a.u.b. vermelden:

- hoe je de bestelling gedaan hebt (voorinschrijving/shop/online/telefonisch)
- hoe laat
- indien bekend, je ordernummer (de laatste 2 cijfers censureren)
- of je al een orderbevestiging hebt gehad, en zo ja, hoe (mail/sms/post)

[h=1]Ordernummer Overzicht[/h]
Hieronder zie je de orders van leden die in deze discussie hun informatie hebben achtergelaten. Ze zijn gesorteerd op ordernummer.

Naam,Hoe,Wanneer,Ordernr.,Bevestiging?
Sjeik18,shop,20 juli 10:00,onbekend,bevestiging op papier meegekregen
wouter1981,voorinschrijving,9 juli 12:18,onbekend,-
Iphone3Gs,telefonisch,21 juli,onbekend,-
nwilke,telefonisch,20 juli 9:30,onbekend,-
Mazinho,telefonisch,20 juli 8:10,onbekend,-
JeMo,telefonisch,20 juli 10:00,onbekend,-
tjesis,telefonisch,20 juli 14:25,onbekend,email bevestiging van voorinschrijving
Joenahh,voorinschrijving,9 juli,onbekend,-
PSlomp,shop,20 juli,onbekend,-
Simon,shop,20 juli 13:00,onbekend,bevestiging op papier meegekregen
Peter_1,online,20 juli 11:00 ,2417XX,-
brunobanani,online,20 Juli 11:14,2419XX,bevestiging per email
rjbrethouwer,online,20 Juli 11:14,2419XX,?
s.keesen,online,20 juli 11:30,2420XX,bevestiging per email
brunobanani,online,20 Juli 11:22,2420XX,bevestiging per email
Qlimax,online,20 juli 13:00,2421XX,bevestiging per email
LJJ,online,20 juli 12:00,2421XX,Bevestiging + betalingsverzoek ontvangen via email
bastos,telefonisch,20 juli 8:00,2432XX,bevestiging per post
ralf_ttt,telefonisch,20 juli 8:00,2433XX,-
MrMaikey,telefonisch,20 juli 9:00,2451XX,bevestiging per post
tymon,shop,20 juli 9:30,2608XX,-
Ninho010,telefonisch,20 juli 10:45,2639XX,-
Dani1,telefonisch,20 juli 9:30,2678XX,bevestiging per post

[h=1]Update 1[/h]

Het lijkt er op dat de meeste ordernummers beginnen met 24 of 26. 25 ben ik nog nergens tegengekomen. Of je ordernummer ook meteen je positie in de wachtrij is, is onduidelijk, maar het volgende bericht kwam ik tegen op tweakers:

"Net weer met T-Mobile gebeld, hier de info:
  1. Het leukste: Meneer vertelde mij dat de iPhones in principe al de 30e worden verzonden, en dat we in de week van de 30e waarschijnlijk onze iPhones al krijgen. Ze worden zo goed als direct naar hun koeriersservice verzonden.
  2. Meneer verteld mij dat het niet uitmaakt of je ordernr met 24 of 26 (in mijn geval) begint. Ik zit bij de 'eerste lading' iPhones en zal de iPhone hoogstwaarschijnlijk niet later ontvangen dat mensen die een ordernr hebben die met 24 begint.
  3. Ook vertelde hij dat ze niet meer orders hebben aangenomen zodat ze in ieder geval de mensen die in de 'eerste lading' zitten goed van dienst kunnen zijn en snel kunnen leveren. Dit scheelt een hoop teleurstelling bij mensen die bij de 'tweede lading' komen te zitten, die zouden dan namelijk veel langer moeten wachten dan mensen die al bij de 'eerste lading' zaten.
Het is wel zo dat als je 5x belt, je ook 5 verschillende antwoorden krijgt"

[h=1]Update 2[/h]

Het lijkt er op dat T-Mobile er naast 'ordernummers' ook 'sales nummers' op nahoud. Een bezoeker van tweakers meld dat hij van T-mobile via 1200 een ordernummer kreeg dat begon met 26, maar ook een salesnummer dat begon met 24. Alleen het salesnummer werkte op de bestellingsstatus pagina van T-mobile.

Je kunt proberen beide op te vragen door te bellen met 08008104 en te kiezen voor optie 3 (alleen bestaande klanten). Je kunt dan de status van je bestelling controleren middels deze pagina: Status bestelling: T-Mobile > Zakelijk > Service > Mijn Status

[h=1]Update 3[/h]

Ik heb nogmaals gebeld met 08008104 (zoals hierboven beschreven) en heb inmiddels ook mijn 'salesnummer' gekregen; deze begint inderdaad met 24; 2432XX, om precies te zijn.

Het lijkt er overigens op dat alle online-bestellingen een lager nummer hebben dan de telefonische bestellingen. Dit zou te maken kunnen hebben met een computerstoring in het bestellingssysteem waar T-mobile 's ochtends last van had. De vroege telefonische bestellingen zouden op papier genoteerd zijn om later op de dag in het systeem gezet te worden.

[h=1]Update 4[/h]
Ik heb inmiddels ook mijn orderbevestiging per post ontvangen. Ook is het ordernummer overzicht aangepast met alle nieuwe informatie.

[h=1]Update 5[/h]
Inmiddels is bij mij op de online bestellingsinformatie pagina de status van mijn bestelling veranderd naar:

"3. Order verzonden naar magazijn
Bestelling is ontvangen, maar nog niet doorgezet naar het magazijn/koerier om uitgeleverd te worden."

Ik vermoed dat meer mensen dezelfde status hebben.

[h=1]Update 6[/h]
Inmiddels hebben veel mensen (waaronder ikzelf) een microsimkaart ontvangen en/of zijn op status 4 bij de order-info pagina. Sommigen hebben wel een simkaart gehad maar staan nog op status 2. Indien je je telefoon niet de 30e/31e krijgt zal t-mobile je een sms of mail daarover sturen of heb je die al gehad.

Gebruiker 'rjbrethouwer' heeft de moeite genomen om alle informatie in dit topic in een excel sheet te verzamelen, waarvoor dank. Deze is hier te vinden: http://files.me.com/rjbrethouwer/htzvfp

tjesis 22-07-10 18:27

telefonisch - 20 juli 14:25 uur - geen ordernr - email bevestiging van voorinschrijving

N.B.
Ik heb de 16Gb zwart versie besteld icm 2 jaar verlenging + early renewal

Dani1 22-07-10 18:29

Ik krijg geen ordernummer door, hoevaak ik ook met tmobile bel..

Heb overigens 20-07 om 9.30 telefonisch besteld

ik krijg alleen over een paar dagen mijn contractsverlengingsbrief binnen

hoe weet jij je ordernr?

Ps ik moest zeker 8-10 weken wachten volgens haar terwijl ik toch zeer vroeg gebeld had..

bastos 22-07-10 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 (Bericht 496292)
hoe weet jij je ordernr?

Ik heb gewoon de klantenservice gebeld en ernaar gevraagd. Kennelijk hangt het van de medewerker af. Blijven proberen zou ik zeggen :)

Dani1 22-07-10 18:37

Ze zei alleen dat ik naar Aflevertijd.nl | AMP logistics moest gaan.. Maar daar komt ook niks uit..

tjesis 22-07-10 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 (Bericht 496299)
Ze zei alleen dat ik naar Aflevertijd.nl | AMP logistics moest gaan.. Maar daar komt ook niks uit..

Dat klopt ook. Je hebt namelijk nog niets besteld, alleen een voorinschrijving gedaan.

Dani1 22-07-10 18:42

Maar mijn contract is vanaf vandaag wel met 2 jaar verlengt ( al voor ik de iPhone 4 heb) dus dan heb ik hem toch wel besteld of ben ik nu heel blonT hahaha

tjesis 22-07-10 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 (Bericht 496306)
Maar mijn contract is vanaf vandaag wel met 2 jaar verlengt ( al voor ik de iPhone 4 heb) dus dan heb ik hem toch wel besteld of ben ik nu heel blonT hahaha

Tja, goeie vraag. Denk dat je in dat geval gelijk hebt inderdaad.

Maar ik zou des ondanks nu in ieder geval nog niets op aflevertijd.nl verwachten. Pas op of na 30 juli...

LJJ 22-07-10 18:54

Rond 12:00 via de T-Mobile eShop (verlenging) - Ordernr: 2421XX - Bevestiging + betalingsverzoek ontvangen via de mail, direct betaald via iDEAL..

*hoopt op snelle levering*

ralf_ttt 22-07-10 18:57

- telefonisch
- 8:00 (Eerste beller van de telefoniste!) :d
- 2433XX
- Geen orderbevestiging, waardoor ik ging bellen en mijn ordernummer kreeg.


Op tweakers blijkt dat alleen de orders die online zijn geplaatst (dus niet het terugbel-formulier!) een lager nummer hebben.

Joenahh 22-07-10 19:10

Ik heb het via de shop besteld op 9 juli, ik heb net de klantenservice gebeld om te vragen of ze weet wat mijn ordernummer is, maar dat kunnen ze me alleen in de shop vertellen. Aangezien ik volgens mij al zo raar wordt aangekeken als een iphonenerd inmiddels, ga ik daar eventjes niet meer naartoe.

Ik vroeg haar of ze wel wist van de shop waar ik de Iphone had gereserveerd (Zuidplein, Rotterdam), hoelang de levertijd zou zijn. Ze zei tegen me dat het telefonisch sowieso 8 tot 10 weken is. Toen vroeg ze het even na bij een collega en die beaamde dat en zei dat het voor de shops ook zo is. Ik snap er niks meer van!

brunobanani 22-07-10 20:34

Online besteld - 11.14 en 11.22 uur - nr 2419xx en 2420xx - meteen orderbevestiging en acceptatie

2x 32GB wit

PSlomp 22-07-10 20:42

Heb dinsdag bij de lokale tmobile shop gereserveerd. Een officiële brief meegekregen en de kassabon van de€ 50,- aanbetaling. Maar geen reserveringsnummer......en tot dit moment nog geen bevestiging via de mail oid.

Begin nu toch te twijfelen of de reservering wel goed gegaan is...

Wie heeft er nog meer dinsdag bij de shop gereserveerd/voor ingeschreven?

rjbrethouwer 22-07-10 20:42

Online besteld via mytmobile dmv verlenging om 11:14 Ordernummer: 2419xx. acceptatie van order per email ontvangen op 20 juli 11:39

Brimme 22-07-10 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PSlomp (Bericht 496412)
Heb dinsdag bij de lokale tmobile shop gereserveerd. Een officiële brief meegekregen en de kassabon van de€ 50,- aanbetaling. Maar geen reserveringsnummer......en tot dit moment nog geen bevestiging via de mail oid.

Begin nu toch te twijfelen of de reservering wel goed gegaan is...

Wie heeft er nog meer dinsdag bij de shop gereserveerd/voor ingeschreven?

Maak je geen zorgen, bon is voldoende. Je wordt gebeld wanneer je hem kan afhalen, had ik vorig jaar ook en hoop ik nu ook weer te hebben.

Peter_1 22-07-10 21:08

via de site besteld - 20 Juli 11:00 - order# 2417XX - geaccepteerd en bevestigd via mail

S¡mon 22-07-10 22:20

Je wordt inderdaad door de shop gebeld zodra je iPhone binnen is.

Ikzelf: in T-Mobile Shop besteld - 20 juli tussen 13:00 en 14:00 - geen ordernummer - wel 50 euro betaald en brief ter bevestiging meegekregen.

Sjeik18 22-07-10 22:58

T-shop - 20 juli 10-00 - geen order -50 euro plus bevestiging brief

s.keesen 23-07-10 00:58

Via my t-mobile, 20 juli rond half 12, ordernummer 2420XX. Gelijk bevestiging per e-mail en met ideal betaald.
Heeft iemand al enig idee wat die ordernummers inhouden?

wouter1981 23-07-10 08:46

T-Mobile Shop - voorinschrijving - 9 juli 12:18 - geen order# - geen orderbevestiging (alleen kassabon)

Iphone3Gs 23-07-10 09:34

telefoonisch besteld op 21 juli tot op heden nog niks gehoord maar heb wel gebeld verschillende keren en heb al wel de bevestiging gehad dat mijn Iphone 32 gb wit bij de eerste levering zit, wel via telefoon. verder geen ordernr of dergelijke

tymon 23-07-10 10:39

8.50uur nummer achtergelaten om teruggebeld te worden, 9.30uur gereserveerd in T-mobile shop, €50,- betaald. Om 15.45 uur teruggebeld door klantenservice over abbonement keuze. Order/salesnummer 2608xx, geen mail bevestiging. Geen flauw idee of het toestel met de post komt of dat ik een belletje krijg van de shop.:confused:

nwilke 23-07-10 10:43

Telefonisch gebeld op 20 juli 9.30 en nog niks gehoord. Op 21 juli nog een keer gebeld en kreeg toen de bevestiging dat ik wel in het systeem stond. Toen ik op 20 juli belde zei de man dat ik bijna zeker bij de eerste lading zat.

wouter1981 23-07-10 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tymon (Bericht 496693)
8.50uur nummer achtergelaten om teruggebeld te worden, 9.30uur gereserveerd in T-mobile shop, €50,- betaald. Om 15.45 uur teruggebeld door klantenservice over abbonement keuze. Order/salesnummer 2608xx, geen mail bevestiging. Geen flauw idee of het toestel met de post komt of dat ik een belletje krijg van de shop.:confused:

Je hebt nu dan een verlenging aanvraag lopen. Dan kunnen ze je in de shop niet meer helpen, schijnt het. Kun je je 50 euro beter weer ophalen.

tymon 23-07-10 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 496761)
Je hebt nu dan een verlenging aanvraag lopen. Dan kunnen ze je in de shop niet meer helpen, schijnt het. Kun je je 50 euro beter weer ophalen.

Mij werd verteld dat de €50,- verrekend zou worden op eerstvolgende factuur:confused:, waar ook de aanschafprijs van de iphone op zou staan

MrMaikey 23-07-10 20:19

Telefonisch - 20 juli 9:00 gebeld / 17:15 door hen teruggebeld en gereserveerd - geen enige bevestiging nog ontvangen - Nr = 2451##

Ninho010 24-07-10 12:16

Telefonisch - 20 juli 10:45 bestelling gedaan. 16gb zwart (de medewerker beweerde dat ik de 3e was die hij terugbelde, en dat ik een goede kans had bij de eerste lading te zitten) 22 juli gebeld voor mijn ordernummer, 2639xx. Zij noemde het trouwens mijn order ID, kreeg naast dit nummer nog een ander nummer bij. Nog geen bevestiging gehad.

Qlimax 24-07-10 12:24

Online contract verlengt d.m.v voor ingschrijving, +/- @ 13:00H, 2421xx, bevestiging via email.

Huidige status: Order Verwerkt - Bestelling is aangemaakt en wordt doorgestuurd naar het magazijn om uitgeleverd te worden.

Type iPhone, Wit 16 GB.

* Note: Ik had met Klanten service gebeld, omdat gister bekend werd dat Apple opnieuw de witte heeft vertraagd. Hierop kon de medewerker mij 2 x 10 euro korting geven op mijn factuur, dus ik betaal 35 euro tot 30 Sep, dan hoop ik toch wel dat er witte iPhone's zijn. Als dit niet het geval is, ga ik weer naar klanten service bellen. Om laten zette naar zwarte editie heeft geen nut want kom je weer onder aan de lijst te staan.

Acrobat 24-07-10 13:23

Op Twitter:

@ikbenhenk Wanneer de inschrijvingen (telefonische en T-Mobile shop) volledig verwerkt zijn, worden er zsm ordernummers verstrekt ^HdN

Mazinho 24-07-10 13:24

Vreemd, T-mobile kan mij absoluut geen salesnummer geven, dat zou op dit moment absoluut onmogelijk zijn... ?!?

Heb hem om 8:10 uur telefonisch besteld...., beetje vreemd allemaal...

Ninho010 24-07-10 13:40

Ja echt heel vaag. Duidelijkheid hebben we zowiezo niet te danken aan de klantenservice, maar mensen op forums etc waardoor we een redelijk idee kunnen krijgen hoe het allemaal geregeld word. Dus zowiezo thx aan o.a. Bastos voor de updates.

Dani1 24-07-10 16:15

ik heb de 20e om 9.30 een 16gb besteld, maar de 22e gewijzigd in een 32 GB..

mijn ordernummer is 2678** is dit denken jullie bij de 1e batch of is het ordernummer daar te hoog voor? weet iemand wat het allereerste ordernummer is?

heb er zelf de ballen verstand niet van, sorry :o

Mazinho 24-07-10 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mazinho (Bericht 497645)
Vreemd, T-mobile kan mij absoluut geen salesnummer geven, dat zou op dit moment absoluut onmogelijk zijn... ?!?

Heb hem om 8:10 uur telefonisch besteld...., beetje vreemd allemaal...

Om het verhaal nog leuker te maken, vanmorgen via de telefoon kreeg ik te horen dat de schriftelijke bevestiging nog wel een tijd kon duren...

Kom ik zojuist thuis, rara wat ligt in de brievenbus????

Echt amateurs daar bij t-mobile...!!!

Joenahh 24-07-10 16:24

Nou als het zo is dat ze zeggen dat de brief een tijd kan duren en toch al snel in de bus ligt, dan hoop ik ook dat het hetzelfde voor Iphone 4 geldt!

Dani1 24-07-10 16:28

hier ook een brief gekregen terwijl ik geen bevestiging zou krijgen..

MrMaikey 24-07-10 16:51

Ik heb nu inmiddels ook mijn bevestiging binnen, nu afwachten wanneer de telefoon komt haha..:D (oh btw, de dame aan de lijn gaf dus wel aan dat het echt opvolgende nummers zijn, dus je kunt er degelijk wat aan aflezen!!)

I Xyzyx I 24-07-10 16:56

Bij mij staat er op de brief geen order nummer.. Weet iemand waar je dat kan vinden? Anders bel ik wel ff naar t-mobile:o

Dani1 24-07-10 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I (Bericht 497800)
Bij mij staat er op de brief geen order nummer.. Weet iemand waar je dat kan vinden? Anders bel ik wel ff naar t-mobile:o


op de brief staat geen ordernummer.. je moet nét de juiste persoon treffen die hem je geeft.. na tig keer bellen eindelijk iemand gehad die hem me gaf..

I Xyzyx I 24-07-10 17:10

Okj, straks maar ff bellen dan..

Al denk ik niet dat het nut heeft omdat ik toch een witte besteld heb.. :mad:

Dani1 24-07-10 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bastos (Bericht 496276)
Je kunt proberen beide op te vragen door te bellen met 08008104 en te kiezen voor optie 3 (alleen bestaande klanten). Je kunt dan de status van je bestelling controleren middels deze pagina: Status bestelling: T-Mobile > Zakelijk > Service > Mijn Status

- update 3:

Ik heb nogmaals gebeld met 08008104 (zoals hierboven beschreven) en heb inmiddels ook mijn 'salesnummer' gekregen; deze begint inderdaad met 24; 2432XX, om precies te zijn.


nu je je salesnummer hebt heb je dan ook op de webpagina je status van je bestelling kunnen zien?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:03.