//

iPhone niet kopen bij BelCompany!

iPhone niet kopen bij BelCompany! discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Rond 20 juli heb ik een iPhone 4G besteld bij Belcompany via hun website. Er volgden vele e-mails die snelle levering beloofden. "Uw iPhone is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-08-10, 23:05
heartburn heartburn is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard iPhone niet kopen bij BelCompany!

Rond 20 juli heb ik een iPhone 4G besteld bij Belcompany via hun website. Er volgden vele e-mails die snelle levering beloofden. "Uw iPhone is vanmiddag bij ons binnen gekomen" zo luidde er een van. De volgende dag kreeg ik een e-mail die mij mededeelde dat mijn bestelling was gecancelled. Geen opgaaf van reden. Dus maar naar een winkel in de stad gegaan. Ook daar een lange wachttijd natuurlijk. Gisteren, na 3 weken opeens een telefoontje van Bel Company. Vandaag zou hij geleverd worden per koerier. Of ik mijn pinpas en paspoort vast in de aanslag wilde houden. Vanmiddag om kwart oover zes kwam er een wat ruw aandoend heerschap met een plastic doosje. Eindelijk dacht ik! Maar al snel begon deze heer de mompelen dat zijn papieren niet klopten. Op een van zijn papieren stond kennelijk het woord "ID-card"in plaats van paspoort. Dat kan zomaar niet. "Helaas mijnheer, ik neem de telefoon weer mee." riep hij en voegde de daad bij het woord. Ik stribbelde nog wat tegen:Ik heb hier mijn paspoort toch? En u mag al mijn bankafschriften inzien!"."U moet morgen Belcompany maar bellen, ik kan er niets aan doen" riep hij en vluchtte zijn auto in. Daar ging mijn nieuwe speeltje weer. Ondertussen heeft Belcompany wel mijn contract verlengd en kan ik dus zonder grote vertraging niet naar de andere winkel die ook een iPhone heeft klaarliggen. Wat moet ik doen?

Laatst gewijzigd door heartburn; 19-08-10 om 23:09.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-10, 00:44
FME FME is offline
• iOS 8.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard

ik zou langs de winkel gaan en even die iphone opeisen en cashback voor een maand.
  #3  
Oud 20-08-10, 00:59
heartburn heartburn is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Dat is helaas niet mogelijk omdat Belcompany een en ander geregeld heeft via een bedrijf dat telefoonkopen.nl heet en zij hebben het contract al verlengd, zo vertelde mij vandaag een verkoopster. Dit kan ongedaan worden gemaakt maar dat gaat dagen in beslag nemen.
  #4  
Oud 21-08-10, 00:11
Bruller Bruller is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard

Dat is een zeer herkenbaar verhaal. Ik had op dezelfde manier een iphone besteld. Dat was mede na een soort van sms bombardement van belcompany om vooral te verlengen en voorinschrijving te doen. Woensdag 18 aug kwam een telefoonetje van AMS koeriers met de mededeling dat ze donderdag 19 aug de bestelling kwamen aflleveren. Inderdaad, ik moest legitimatiebewijs en pinpas bij de hand hebben om eea te controleren. Logisch en terecht dacht ik op dat moment. Donderdag verscheen inderdaad de koerier. Na hem de benodigde documenten te hebben overhandigd, was daar het probleem. Het document nummer van mijn id kaart kwam niet overeen met het nr dat in de papieren vermeld stond. Dat kon kloppen want mijn oude id was 2 weken daarvoor verlopen en ik had inmiddels een nieuwe id ontvangen. Werd niet geaccepteerd. Ik moest het maar regelen met Belcompany. Was er gelijk helemaal klaar mee en dat heb ik ook gezegd. Gelijk de bestelling geannuleerd. Ook gelijk Belcompany gebeld en het verhaal gedaan. Men bevestigde het verhaal van de koerier. Op dat moment ook gelijk de verlenging en bestelling van de abo en iphone geannuleerd. Ik krijg mijn geld terug gestort op het moment dat zij het pakketje terug hebben. In praktijk komt het er dan op neer dat ik over ongeveer 2 weken mijn geld terug krijg. Tenslotte is de Iphone leuk, maar zeker niet noodzakelijk. Met andere woorden ik heb best geduld, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Ook voor de zekerheid even met T-mobile gebeld. Na het verhaal gedaan te hebben vond men het daar ook een rare gang van zaken. Afgesproken is om volgende week terug te bellen. Belcompany moest namelijk eerst de annulering aan T-Mobile doorgeven voordat zij mijn contract kunnen verlengen. Omslachtig en kort door de bocht? Misschien wel ja. Ik accepteer simpelweg niet dat een bedrijf zijn klanten op zo'n manier afwimpelt en denkt daarmee weg te komen. Het is nou niet bepaald zo dat het allemaal zo goedkoop is. Legitimeren is prima en moet ook. Maar dit slaat echt helemaal nergens op.
  #5  
Oud 21-08-10, 01:27
heartburn heartburn is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard Vervolg....

Vanmorgen telefoonkopen.nl gebeld. Volgens de medewerkster was er niets mis met het contract en had de bezorger niet juist gehandeld. Morgen tussen 12.35u en 15.35u moet ik weer paraat staan en zal de telefoon opnieuw bezorgd worden. Ik meld morgen de afloop.....
  #6  
Oud 24-08-10, 15:27
paulo1977 paulo1977 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 32
Standaard

en hoe is het afgelopen???
  #7  
Oud 24-08-10, 18:05
heartburn heartburn is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Ja Sorry. Het is goed gegaan. Zaterdag ochtend kwam een andere koerier met de iPhone. Ook nu leek het contract niet te kloppen. Op een vel stond mijn juiste paspoortnummer, op een tweede vel een foutieve ID code. Die fout hadden ze er dus niet uit gehaald. Gelukkig kon de iPhone na een telefoontje toch afgeleverd worden. Ik heb mijn speeltje dus!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone bij Mobistar kopen = geen support ! (ook niet bij Apple) woca Koopinformatie België 6 25-09-10 01:19
iPhone bij Belcompany iDavid Odido (T-Mobile) 11 29-07-10 19:55
Iphone kopen bij T-mobile shop of belcompany? moosterhof Koopinformatie Nederland 4 21-02-10 16:50
witte iphone 3gs 16gb bij belcompany?? moosterhof Archief 1 19-10-09 15:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:49.