iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Allcom problemen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/70173-allcom-problemen.html)

jorg1986 14-09-10 14:35

Heb de mail net ook ontvangen. Allcom Lommel heeft nog steeds geen werkende telefoon. Ik krijg een bandje dat zegt "Dit nummer is gestoord".

Als ik het nummer vermeld in de e-mail bel dan optie 2 moet ik een nummer ingeven dat ik niet heb.

Hoe hebben jullie contact gezocht met Mobistar? Ik wil weten op welke positie ik in de lijst sta anders ga ik mijn geld terug halen...

tranceparency 14-09-10 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorg1986 (Bericht 560941)
anders ga ik mijn geld terug halen...

Allemaal goed en wel maar waar ga je geld terug halen als der geen winkel open is?! ;)

jorg1986 14-09-10 15:24

je weet wat ik bedoel :D

MCA 15-09-10 02:08

Beste forumleden,

Uit tal van reacties stellen we vooral grote ongerustheid over de aanlevering van de iPhone vast.
Bij deze dan toch even een rechtzetting:
Allcom is nog steeds een officiële businesspartner van Mobistar, die de verdeling doet van Mobistarprodukten en-diensten.
Afgelopen week besliste Mobistar, geheel in lijn met haar strategie, om de exploitatie van Allcomwinkels over te nemen. Alle lopende bestellingen en herstellingen worden verder verzorgd door Mobistar, die inmiddels in het bezit is van de nodige klantengegevens.
Bij deze willen we ook even verduidelijken dat de aanlevering van de Iphone gebeurt/gebeurde via een verdeelsleutel, waar Allcom en mogelijk zelfs Mobistar geen inspraak over heeft. Met andere woorden, indien we zouden willen, kunnen we op geen enkel moment in functie van de orders zelf grotere hoeveelheden bestellen om aan de vraag te voldoen. Daarom hanteren we een orderlijst volgens het principe, wie eerst komt, wordt eerst beleverd. Meer kunnen we in de gegeven omstandigheden echt niet doen.
De vertraging in de aanlevering van Iphones valt dus geheel buiten de verantwoordelijkheid van Allcom.
We begrijpen jullie frustratie over de lange wachttijden en erkennen dat jullie geduld op de proef wordt gesteld.

Samen met Mobistar brengen we echter alles in het werk voor een correcte afhandeling.

In de overtuiging u bij deze voldoende te hebben geinformeerd,
verblijven wij met vriendelijke groet.

[Red: Naam verwijderd]
Zaakvoerder Allcom Service BVBA

trevisnl 15-09-10 07:25

Dit klinkt als een "het kan nog wel even duren bericht"..
Ik snap ook niet helemaal bedoelt met de zin: Daarom hanteren we een orderlijst volgens het principe, wie eerst komt, wordt eerst beleverd.

ugene 15-09-10 08:35

klopt volgens mij ook niets van, heb hier al reacties gezien van mensen welke volgens allcom eerder aan de beurt waren dan mij terwijl ze hem later besteld hadden. Ik heb er geen vertrouwen meer in en ga mijn poen terug halen als ik hem volgende week nog niet heb, ben er klaar mee!

apple_rainbow 15-09-10 10:15

Mij is nog steeds niet duidelijk over winkels open gaan of niet. Afgelopen zaterdag in Lommel geweest, winkel gesloten. Gisteren mail gehad van Allcom, gebeld met klantendienst Mobistar, verwijzen je weer terug naar Allcom. Begrijpen wie begrijpen kan. Kan iemand duidelijkheid geven?

trevisnl 15-09-10 10:19

Ja precies. heel vaag, Allcom zegt dat mobistar alles heeft overgenomen, mobistar weet of van niks of zeggen dat we gewoon moeten wachten op duidelijkheid, maar we wachten allemaal al zolang...

jorg1986 15-09-10 13:43

Idd precies hetzelfde meegemaakt. Gisteren ook de winkel in Lommel proberen te bellen maar dan krijg je de melding "Dit Nummer is gestoord".

Het enigste wat ik wil weten is op welke positie ik sta zodat ik kan oordelen of ik wil wachten (en als dat niet mogelijk is waar ik mijn geld kan gaan halen omdat de winkel nog steeds gesloten is).

laurentdes 15-09-10 16:39

ben net gebeld door mobistar winkel hasselt..
Die man bevestigde dat de allcom filialen inderdaad zijn overgenomen o.w.v het feit dat de kerel die de franchising voor allcom deed er mee gestopt is zonder iets aan anderen te laten weten.
Hij zei dat de afdeling marketing probeerde uit te zoeken hoe ze het probleem van de iphone gaan oplossen en of je uberhaupt je voorschot kon terugkrijgen.
Hij wist me geen leveringstermijn te zeggen, wel zei hij : 'nog voor het einde van het jaar'.
We kunnen er dus op rekenen dat we nog heel lang gaan moeten wachten...

borisbaco 15-09-10 16:47

ik ga zeker proberen mijn voorschot terug te krijgen..
mailen krijg je geen antwoord en belle ook niet!

een groot schandaal vind ik het maar

js1986 15-09-10 18:28

Vandaag een halve dag in de weer geweest met bellen naar alles en iedereen. 4X naar mobistar resultaat 0,0 ben zelfs nie verder gekomen dan de wachtmuziek.
2X Mediamarkt hasselt ook hier wachtmuziek. Dan maar bij krefel proberen daar ne gast die nie kon voorbestellen omdat de manager er nie was en die vertelde dat er rond kerstmis een nieuwe versie komt zonder antenneprobleem. Dan maar naar allcom gebeld daar Kathleen aan de telefoon gehad die mij vertelde dat je je voorschot kon terugkrijgen en dat ze geen idee had over leverinngstermijnen. Ook ging ze er morgen werk van maken om iedereen te bellen om dit te vragen, wait and see I would say. Dan bij aankomst in hasselt de MM binnen er is een wachtlijst 16GB zw van 30 personen levering bezig van orders 21 augustus. Aangezien ik al van 12 aug wacht zullen die max 3 maanden er ook nog bijkunnen.

ugene 15-09-10 21:10

Einde van het jaar..... wat een klets is dit zeg. Wat een ongekende wanvertoning van Allcom maar ook van Mobistar. Zij kunnen er makkelijk voor zorgen dat er iPhone's verdeeld worden naar de eerdere Allcom winkels om al eerder geplaatste bestellingen uit te leveren dan dat er bij Mediamarkt besteld is. Als je hoofdleverancier bent is dit makkelijk te regelen. Mobistar bepaald toch waar er leveringen naar toe gaan!

apple_rainbow 16-09-10 08:51

Tja, en tegen ons maar zeggen en beloven aan de telefoon dat er volgende week schot in de zaak komt... en zo worden we weer allemaal aan het lijntje gehouden...

trevisnl 16-09-10 08:54

Zouden ze vandaag of morgen niet met een officieel persbericht naar buiten komen? (Mobistar)

apple_rainbow 17-09-10 07:44

Gisteren geen persbericht gehoord of gezien...

ugene 17-09-10 08:09

Ik kan er gewoon niet bij dat we hier niets van horen of dat we geen voorrang krijgen op andere leveringen. Ik lees hier dat men er 6 dagen geleden 1 bij Krefel besteld en gisteren gaat af halen, wij wachten pas 6 weken maakt niets uit hoor....

trevisnl 17-09-10 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 563031)
Ik kan er gewoon niet bij dat we hier niets van horen of dat we geen voorrang krijgen op andere leveringen. Ik lees hier dat men er 6 dagen geleden 1 bij Krefel besteld en gisteren gaat af halen, wij wachten pas 6 weken maakt niets uit hoor....

ja ik lees die berichten ook altijd, niet echt leuk om te lezen.. en mijn vriendin heeft hem vorige week besteld en krijgt hem ook voor 1 oktober... tjongejonge.

tranceparency 17-09-10 14:08

Ben vandaag even langs geweest in een officieel Mobistar Center en heb een duidelijkere uitleg gekregen... De man achter Allcom heeft beslist om per direct te stoppen met de samenwerking tussen hen en Mobistar, dit zonder iemand hier van op de hoogte te brengen blijkbaar.

1. De volgorde van de orders blijft gewoon in grote lijnen behouden en word terug opgesplitst per vestiging (degene die heropenen en anders dichtsbijzijnde Mobistar Center) Maw wie het langste wachtte krijgt 'm ook eerlijkheidshalve het snelste. Je moet gewoon de bestelbon met de voorafbetaling erbij goed bijhouden. Mobistar heeft deze mee overgenomen en deze word gewoon verrekend bij het afhalen van het toestel. Men heeft bij de hoofdzetel van Mobistar en Apple gevraagd om méér iPhone 4's naar Limburg te sturen ivm deze 'affaire'... Men is nog niet zeker of dit effectief wel zal gebeuren, maar men heeft er wel een goed oog op kijkend naar het feit dat hun huidige bestelde leveringen ook vrij vlot verlopen. Maar in dit geval van onmacht ging Mobistar kijken wat ze konden doen. Maar wachten tot bijv. december of november is overdreven. Men kijkt wat men kan doen en men laat je asap telefonisch weten wanneer jouw toestel binnen is.

2. Enkele winkels zoals Genk en Lommel zijn alweer open onder beheer van Mobistar zelf. En men werkt ook zo snel mogelijk aan het openen van meerdere vestigingen. De hoofdzetel in bijv. Heusden blijft meer dan waarschijnlijk gesloten en word heropent onder een geheel andere vorm.Welke dat is of zal worden wist men me niet te vertellen, wat me ook matig interesseert want mij zien ze daar niet terug als het nie nodig zou zijn :D. Toestellen besteld in vestigingen van Allcom die NIET meer heropenen als Mobistar zijnde worden gewoon geleverd in het dichtsbijzijnde officiële Mobistar Center. Voor Heusden Zolder word dat bijv. Genk of Hasselt.

3. Omdat het tegen de regels van de verkoop van Mobistar en Apple inging word ook het 'optionele' (LEES verplichte) pakket geschrapt en betaal je gewoon 639,99€ voor de iPhone 4 16GB en 749,99€ voor de iPhone 4 32GB. Je krijgt dus enkel wat je gevraagd hebt nothing more nothing less.

Nu maar hopen dat we allen zo snel mogelijk een telefoontje krijgen van Mobistar :P

trevisnl 17-09-10 14:19

dat is mooi nieuws, vooral punt 3 is mooi! bespaart me weer 70 euro..
jammer dat ze nog niks kunnen zeggen over leveringstijden... die 30 september zullen we dus niet halen met onze gratis bumpers. hebben ze daar ook iets over verteld? had eigenlijk wel gerekend op een gratis bumper van apple maar dat hala ik nu niet..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.