//

Ipad kopen of Ipad2?

Ipad kopen of Ipad2? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Met de lancering van de Ipad2 is tegelijkertijd de prijs van de Ipad gedaald. Ik twijfel nu of ik een Ipad2 of Ipad zou kopen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-03-11, 15:03
vanwees vanwees is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard Ipad kopen of Ipad2?

Met de lancering van de Ipad2 is tegelijkertijd de prijs van de Ipad gedaald.

Ik twijfel nu of ik een Ipad2 of Ipad zou kopen. Ik zou gaan voor 32GB versie en geen 3G.

Camera's heb ik niet echt nodig.

Ik vroeg mij enkel af of het gebruik van de snellere processor echt nodig is om wat foto's te bekijken, muziek te beluisteren, tv kijken en occasioneel een film. Ik ben niet van plan om games te spelen.

Gaat de tragere processor in de (nabije) toekomst geen problemen geven bij bepaalde apps?

Iemand suggesties?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-03-11, 20:04
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Ik zou gaan voor de oude iPad, omdat je nu echt koopjes kan doen. Is het budget van ondergeschikt belang, dan kan je natuurlijk gewoon voor de nieuwe iPad gaan.

Volgens mij is de huidige processor ook snel genoeg voor de zwaardere apps.
  #3  
Oud 04-03-11, 23:17
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Hoeveel zouden jullie geven voor de ipad 1 met 3G?

Want de prijzen die ik hier en elders zien op een paar na zijn schandelijk veel geld vind ik ze ervoor vragen, kan je evengoed een nieuwe voor kopen dan .

Ik zie hier ene 500 euro vragen voor een 16gb met 3GB??? De nieuw prijs is 500 euro manman.
  #4  
Oud 09-03-11, 10:54
SeekerNL SeekerNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 34
Standaard

Ik heb de komende dagen veel gegoogeld omdat ik momenteel in China ben en ik overdag mij verveel ( Ja ik ben geen echte toerist ).

En ik heb voornamelijk interesse in de iPad vanwege de levensduur van batterij en het lijkt me fijn om na het werk ( Ik werk in de ICT met Windows systemen ) dan gebruik zou kunnen maken van zo'n tablet.

Echter daar stel ik me ook direct het grote vraagteken, wat heeft zo'n iPad nou voor toegevoegde waarde tegenover mijn HTC Desire HD buiten het 9.7Inch scherm en lange batterij duur?

Het grote scherm vindt ik dan vooral pluspunt op de lange vluchten naar China en terug, en batterij duur ook, maar voor 30RMB ( € 3,28 ) koop ik hier in China een derde batterij en dan red ik het ook wel met mijn HTC Desire HD.

Ik denk dan ook dat ik alles ook met mijn HTC Desire HD kan wat op iPad zou kunnen, behalve bellen, dus een telefoon blijf ik nodig hebben, deze telefoon kan wel als MiFi dienen.

Om verhaal even korter te maken, de iPad 1 kost in Nederland € 379 en de 2ehands prijzen zouden dan rond € 270 ongeveer zitten schat ik, echter ik koop nooit 2ehands spullen, maar in deze vergelijking is wel interessant om die prijs te vergelijken.

In China kost de iPad momenteel 2888RMB dat is omgerekend € 316, aangezien ik ook naar Thailand ga zou ik een dief van mijn eigen beurs zijn om in China te kopen, aangezien ze in Thailand goedkoper zijn en je ook nog 7% belasting terug kunt krijgen wanneer je het land verlaat.

Prijs in Thailand is 12900 thai bath en das omgerekend € 305 ongeveer en hier gaat dan nog 7% af en dan kom je op € 283 uit.

In beide landen is ook niet bekend wanneer de iPad 2 uit komt en dat maakt keuze extra moeilijk, want een iPad 2 zou in deze landen ook goedkoper zijn en vooral in Thailand en hongkong.

Laatst gewijzigd door SeekerNL; 09-03-11 om 10:58.
  #5  
Oud 09-03-11, 12:17
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanwees Bekijk bericht
Met de lancering van de Ipad2 is tegelijkertijd de prijs van de Ipad gedaald.

Ik twijfel nu of ik een Ipad2 of Ipad zou kopen. Ik zou gaan voor 32GB versie en geen 3G.

Camera's heb ik niet echt nodig.

Ik vroeg mij enkel af of het gebruik van de snellere processor echt nodig is om wat foto's te bekijken, muziek te beluisteren, tv kijken en occasioneel een film. Ik ben niet van plan om games te spelen.

Gaat de tragere processor in de (nabije) toekomst geen problemen geven bij bepaalde apps?

Iemand suggesties?
Ik zat ook met die vraag. Ik heb goede adviezen van iphoneclub lezers gekregen. Ik heb zelf een ipad 16GB Wi-Fi nieuw gekocht. Voor mij was die ipad 2 16GB Wi-Fi voor €145 meer geen toegevoegde waarde. En wat betreft foto`s bekijken, muziek te luisteren etc heb je echt geen snellere processor nodig. Tenminste dat is mijn eigen ervaring.
  #6  
Oud 10-03-11, 05:18
SeekerNL SeekerNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 34
Standaard

Ik voel mij zelf niet echt over de streep getrokken, ik ben een keer bij een premium Apple reseller geweest hier in Guangzhou en heb er even mee gespeeld, maar had er geen goed gevoel bij, het on screen toetsenbord geeft geen feedback iets wat mijn HTC Desire HD wel doet.

En die iconen stonden zover uit elkaar en van scherm was ik ook niet onder de indruk, dat is een gewoon lcd scherm en zelfs binnen in die winkel vond ik niet dat film mooi op de iPad getoond werd en de iPad 2 heeft precies dat zelfde scherm, dus eigenlijk krijg je weer zo'n verhaal als scherm te over verlicht is kun je de film niet goed zien.

Dus een iPad 1 of 2 zal niet worden, ik blijf wel mijn dingen doen op mijn 4.3inch HTC Desire HD en 300 of 499 euro is best wat geld en daar valt op lange termijn ook nog 20 euro rente per jaar op te vangen.
  #7  
Oud 28-03-11, 20:25
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb eens met de ipad 1 gespeeld en nu heb ik toch de ipad 2 gekocht en geef mij maar snel de ipad 2.
  #8  
Oud 28-03-11, 20:47
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia Bekijk bericht
Ik zat ook met die vraag. Ik heb goede adviezen van iphoneclub lezers gekregen. Ik heb zelf een ipad 16GB Wi-Fi nieuw gekocht. Voor mij was die ipad 2 16GB Wi-Fi voor €145 meer geen toegevoegde waarde. En wat betreft foto`s bekijken, muziek te luisteren etc heb je echt geen snellere processor nodig. Tenminste dat is mijn eigen ervaring.
Ik kom effe terug op mijn keuze. Inmiddels ben ik overgestapt naar de iPad 2. De reden waarom ik toch over ben gestapt. Komt door familieleden. Ik heb nml 3 iPads 2 moeten reserveren voor familieleden en heb er gelijk maar voor mezelf ook gereserveerd. Op 25 maart dus opgehaald en gelijk mogen spelen met de iPad 2 van een familielid. Ik heb dus mijn iPad 1 vergeleken met de iPad 2. Ik vond inderdaad de iPad 2 fijner in de hand liggen. Dat gaf voor mij toch de doorslag.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad of ipad2 kobus12 Archief 14 05-03-11 18:06
Ipad kopen of wachten op Ipad 2? iphonegadget Koopinformatie Nederland 13 16-12-10 10:42
iPad kopen msunique Koopinformatie Nederland 1 30-07-10 23:54
ipad kopen waltapple iPad algemeen 23 20-07-10 23:49
iPad kopen in UK/NL TheStijg iPad algemeen 1 15-03-10 12:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:58.