Inklaring TNT (USPS) discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Net even gebeld met tnt inklaring, pakketje ligt daar maar begin van het traject. Dinsdag is pas bekend wat het gaat kosten en wordt het ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Net even gebeld met tnt inklaring, pakketje ligt daar maar begin van het traject. Dinsdag is pas bekend wat het gaat kosten en wordt het pakket vrijgegeven. Was een vriendelijk iemand aan de tel maar redelijk onduidelijk!
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren en wat het gaat kosten... |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
het kan wel snel via usps...
afgelopen maandag een pakketje (iphone materiaal) opgestuurd in de usa met usps priority (met zo'n enveloppe, geen doosje). kost $11,-... moet ook een douane inklaring op, maar vandaag (dus 4 dagen later) is het zonder problemen aangekomen... wellicht een idee om een iphone met wat bescherming, in een grote enveloppe te stoppen... scheelt je veel tijd en waarschijnlijk ook geen naheffing... brievenbuspost is een stuk makkelijker |
|
||||
|
||||
Ik begon me al zorgen te maken, m'n paketje heeft ook al een week de status Foreign Customs. Maar als ik de berichten hier zo lees, kan het nog wel even duren. Ik wacht rustig af.
Ter info, de iPhone is op 28 maart verstuurd via USPS en op 31 maart bij Foreign Customs Nederland aangekomen. Nu nog even afwachten wanneer hij hier thuis aankomt... |
|
|||
|
|||
Het liefst wijzen TNT en de douane de hele tijd naar elkaar, ze zitten uiteindelijk gewoon samen in de loods. En ze weten welk precies welke status het pakket heeft hoor,als je er langsgaat, pakken ze m zo uit de stapels voor je...
|
|
||||
|
||||
Inmiddels heb ik m'n via ebay bestelde (en usps verstuurde) iPhone binnen.
De bestelling is op 28 maart verstuurd vanuit Amerika. Op 31 maart kreeg hij de status Into Foreign Customs. Daar heeft hij vervolgens meer dan een week gelegen, waarna hij op 9 april thuis is bezorgd. Moest nog wel 80 euro btw en inklaringskosten afrekenen bij de postbode, maar daar had ik al rekening mee gehouden tijdens het bieden op ebay. |
|
|||
|
|||
Heeft iemand ervaring met een Priority Mail International zending zonder tracking number vanuit USA. Na hoeveel dagen kwam die aan? USPS heeft het over 6-10 dagen, maar het wordt me niet echt duidelijk of dat nu inclusief douane controle is. Want kan ik zonder tracking nummer te weten komen of mijn iPhone bij de douane ligt d.m.v. postcode o.i.d.?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Priority kan soms langs de douane glippen, maar de controles zijn flink opgevoerd. Reken maar op 3 weken totaal ongeveer tot hij bij je thuis is. |
|
|||
|
|||
Ok, en wat is de reden dat ze geen tracking nummer geven en dat Priority soms door de douane glipt? Laat ik het zo zeggen: gebeurt het vaker wel of niet dat hij langs de douane komt?
|
|
|||
|
|||
is het verstandig om even langs de douane te gaan?
kan iemand mij het adres geven? en wat moet ik precies zeggen als ik daar ben |
|
|||
|
|||
Pfff.. na anderhalve week wachten op mijn iPhone een brief gekregen van de douane.
Ze hadden het pakket opgemaakt en ondervonden dat er geen MP3 Player in zat zoals op de declaration stond, maar een iPhone 8Gb... of ik alsnog aangifte wou doen. Ik heb dus een uitdraai van mijn Paypal bewijs er bij moeten doen van 300 euro. Iemand enig idee wat de kosten dan gaan worden? Is het gewoon 19% over die 300 euro + 16,95 inklaringskosten? |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Djurre,
Je kunt niet zomaar langs gaan, je moet eerst een brief gekregen hebben. Daarna moet je bellen. Aan de telefoon zul je het adres vast wel krijgen |
|
|||
|
|||
Kun je eigenlijk van tevoren ook aangifte doen? Ik kan nergens het formulier vinden. Ik heb er geen moeite mee om BTW te moeten betalen, dus leek het mij handiger dit van te voren te doen. Iemand hier ervaring mee?
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie hulp.
Mijn iPhone licht ook bij de douane in Nederland, ik hoop dat die snel komt. ~altrnt Laatst gewijzigd door altrnt; 05-05-08 om 23:09. |
|
||||
|
||||
veel succes
ik hoop dat ze hem al in behandeling hebben want het kan even duren anders dus pep je zelf niet heel veel op,anders wordt het wachten niet echt leuk suc6 |
|
|||
|
|||
Ik heb ondertussen een aantal weken geleden of iets meer mijn iPhone in handen gekregen. Mijn pakketje heeft zon 6 dagen daar gelegen.
Ik moest de gebruikelijke 19% BTW betalen dus er kwam nog eens een bedrag van 80 euro bovenop. Maar maakt niet uit want hij is geweldig. ~altrnt |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
TNT medewerkers stelen iphone's | Dimitridas | Chat en geruchten | 21 | 19-10-10 02:27 |
Tracktrace.nl, TNT en USPS | van Heeren | Koopinformatie Nederland | 9 | 11-03-08 14:58 |
iPhone zelf afhalen bij inklaring/douane | bvesseur | Koopinformatie Nederland | 4 | 01-02-08 12:29 |
Bericht van TNT.. | Johannn | Archief | 3 | 13-10-07 22:35 |
|
|