//

garantie zonder bon

garantie zonder bon discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) hoi alemaal, ik kan een 2e hands iphone 4 kopen die volgens de verkoper is verkocht in juni 2011. hij heeft hem zelf ook al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-09-11, 18:08
arie1961 arie1961 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard garantie zonder bon

hoi alemaal,

ik kan een 2e hands iphone 4 kopen die volgens de verkoper is verkocht in juni 2011.

hij heeft hem zelf ook al via marktplaats een maand geleden aangeschaft maar wil nu een witte, er zit geen bon bij, maar hij is in perfecte staat.

omdat er geen bon bij is maak ik me zorgen over evt garantie. maar volgens hem is dat door de imei nrs afgedekt, en kan elke apple store mij garantie verlenen en is bekend wanneer het toetsel aangekocht is, en dan 1 jaar garantie heeft

wie kan mij vertellen hoe het nu eigenlijk zit met garantie zonder bon

alvast bedankt

Arie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-09-11, 10:28
nickholtus nickholtus is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 316
Standaard

je kan op de apple site je imei/serienummer invoeren en zien of er garantie op zit
zoja dan kan je naar elke apple premium reseller voor reparatie
  #3  
Oud 04-09-11, 10:47
Nammi Nammi is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickholtus Bekijk bericht
je kan op de apple site je imei/serienummer invoeren en zien of er garantie op zit
zoja dan kan je naar elke apple premium reseller voor reparatie
Is niet geheel waar. Het is i.d.d. zo dat garantie via de Apple site op te vragen is. Echter het is afhankelijk waar de iPhone vandaan komt. Bij bestelling via Apple site/store loopt de garantie i.d.d. via de Apple store / Premium Seller. Daarbij is de bon niet verplicht (enkel in gevallen bij twijfel over garantieperiode).

Echter, wanneer iPhone via een provider is gekocht, verloopt de garantie via deze provider. Deze kunnen wel verplichten om een bon te tonen en zullen hier mogelijk wel een punt van maken (navragen bij desbetreffende provider).

Dit is mij verteld door Technical services van Apple Nederland...(gezien ikzelf tevens een 2e hands exemplaar van 2 weken oud heb aangeschaft en me verdiept heb in de garantie).
  #4  
Oud 04-09-11, 15:57
nickholtus nickholtus is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 316
Standaard

als het een simlock-vrij toestel is hoeft het niet.
mijn 3gs is oorspronkelijk van t-mobile en die heb ik ook via apple reseller laten maken
  #5  
Oud 04-09-11, 17:06
Nammi Nammi is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickholtus Bekijk bericht
als het een simlock-vrij toestel is hoeft het niet.
mijn 3gs is oorspronkelijk van t-mobile en die heb ik ook via apple reseller laten maken
Dan heeft die Apple kerel me verkeerd voorgelicht...heb er afgelopen vrijdag namelijk expliciet voor gebeld.
  #6  
Oud 10-09-11, 22:19
daniel2011 daniel2011 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 2
Standaard

Ik heb ook een iPhone 4 overgekocht via marktplaats, op de Apple site dat de garantie nog loopt tot april 2012. Heb geen pakbon / aankoopsbewijs meegekregen! nu ben ik erachter gekomen dat ik geen geluid kan opnemen zodra ik een video had opgenomen? ook als ik iemand bel, of gebeld word hoort diegen aan de andere kant geen geluid? wel hoor ik de persoon aan de andere kant weer wel?

Iemand enig idee hoe de garantie verder kan worden geregeld? Volgens Apple wel garantie.
Toestel afkomstig van Vodafone via een internetsite, geen bon / aankoopsnota.

Hoor graag wat reacties terug van ieder
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alles wat je wilt weten over Applecare Jappe iPhone algemeen 42 09-10-12 11:09
iphone via marktplaats zonder bon nickdw iPhone algemeen 4 09-09-10 12:16
Hoe zit het met garantie bij een nieuwe 3GS ?maar zonder bon? corne64 Koopinformatie Nederland 4 20-08-10 14:57
Geen bon geen garantie jaapieln Odido (T-Mobile) 5 06-05-10 14:52
Reparatie (zonder garantie) ChiTheDesigner iPhone algemeen 4 24-06-09 21:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:43.