//

aantal vragen

aantal vragen discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit er ernstig aan te denken een iphone te bestellen (het liefst zonder abonement), maar ik heb nog een aantal vragen. 1. Als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-03-08, 22:34
Giudonio Giudonio is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard aantal vragen

Hallo,

Ik zit er ernstig aan te denken een iphone te bestellen (het liefst zonder abonement), maar ik heb nog een aantal vragen.

1. Als ik ‘m haal bij een winkel als 2 call wat wel ontzettend duur is, kan ik dan mijn huidige doorsnee orange abonement gebruiken zonder probleem ?
2. Kan ik ‘m ook direct van de online apple store bestellen uit UK of US ? en ik neem aan dat dat dan niet simlock vrij is, en als ik dan een crack moet uitvoeren (waar ik hier veel over lees ) vervalt dan niet de garantie ?
3. Zijn beide manieren om de iphone te verkrijgen legaal ? en krijg ik geen problemen als ik bijv. Een update installeer of wat dan ook. (als je bijv. Een illigale versie van windows hebt dan en je wilt een update installeren gaat’ie wel ’s zeuren dat de versie niet valide is en kun je het niet installeren)
Ik hecht veel waarde aan garantie en legaliteit omdat ik geen zin heb in problemen en bang ben dat als ik ‘m straks heb hij het niet doet, dus wat is dan de beste manier om de ihpone te verkrijgen? Oja, en het liefst hou ik m’n eigen orange abonement en m’n nummer

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-03-08, 22:47
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Ik lees dat je onzettend veel waarde hecht aan de garantie. Simlockvrij maken betekent garantie weg tot je de iPhone weer in originele staat hersteld, maar zelfs dan is het nog lastig om de garantie te claimen. Van wat ik heb begrepen kan je alleen in het land van herkomst gebruik maken van de garantie.

Beste en makkelijkste manier om aan een iPhone te komen is via een Nederlandse verkoper. Indien geïnteresseerd wil ik je wel één verkopen.
__________________
Are you ready for this!

Laatst gewijzigd door soCool; 23-03-08 om 22:50.
  #3  
Oud 24-03-08, 00:27
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giudonio Bekijk bericht
Ik hecht veel waarde aan garantie en legaliteit omdat ik geen zin heb in problemen en bang ben dat als ik ‘m straks heb hij het niet doet, dus wat is dan de beste manier om de ihpone te verkrijgen? Oja, en het liefst hou ik m’n eigen orange abonement en m’n nummer
Alvast bedankt
Wachten tot hij hier officieel te koop is en bij de betreffende provider kopen en abonnement nemen.

Simpel. probleem opgelost.
  #4  
Oud 24-03-08, 00:31
Giudonio Giudonio is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

en als je het toestel koop mét abonoment bij een winkel als 2 call, is hij dan ook gehackt geweest en dus zonder garantie ?
  #5  
Oud 24-03-08, 00:35
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Ja en nee,
2call heeft geen fabrieksgarantie aangezien ze niet aan Apple's voorwaarden voldoen.
Wat voor jou belangrijker is, is het volgende:
Bedrijven die in Nederland electronica verkopen, MOETEN minimaal 1 jaar garantie bieden bij het product.
Je hebt dus 1 jaar garantie bij de verkoper van het product. Ongeacht wat ze vertellen, dit is verplicht!
  #6  
Oud 24-03-08, 00:41
Giudonio Giudonio is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

en sinds hij nog niet officieel in NL uit is, zijn er dan wel telefoonverzekeringsmaatschappijen die 'm verzekeren ?
  #7  
Oud 24-03-08, 00:44
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Over verzekeringen kan je hier https://forum.iculture.nl/f28/i...rzekering.html het e.e.a. lezen.
  #8  
Oud 24-03-08, 01:18
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Ja en nee,
2call heeft geen fabrieksgarantie aangezien ze niet aan Apple's voorwaarden voldoen.
Wat voor jou belangrijker is, is het volgende:
Bedrijven die in Nederland electronica verkopen, MOETEN minimaal 1 jaar garantie bieden bij het product.
Je hebt dus 1 jaar garantie bij de verkoper van het product. Ongeacht wat ze vertellen, dit is verplicht!
Of je het krijgt is een tweede.
  #9  
Oud 24-03-08, 01:30
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Tsja, dat is de vraag, maar ze zijn het verplicht, dus je kunt het zo voor de kantonrechter laten beslechten.

Ik neem zelf liever de gok door ze uit America te laten komen, en de garantie neem ik maar voor lief.
  #10  
Oud 24-03-08, 01:48
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Voor de prijzen die ze bij 2call rekenen heb je niet eens garantie nodig

Laatst gewijzigd door soCool; 24-03-08 om 06:12.
  #11  
Oud 24-03-08, 09:59
Giudonio Giudonio is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

het verschil is dus dat je bij 2 call niks meer hoef te doen (qua crack en taalinstellingen etc en kun je ook latere updates probleemloos installeren) en als je 'm uit america haalt moet je dat wel zelf doen maar is wel veel goedkoper ?

Laatst gewijzigd door Giudonio; 24-03-08 om 12:04.
  #12  
Oud 24-03-08, 12:27
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Bij 2call kun je juist geen updates uitvoeren, want dan wordt ie weer gesimlocked

Citaat:
Geen software update via iTunes mogelijk. Bij een Software Update zal de SimLock van de iPhone weer actief zijn.
  #13  
Oud 24-03-08, 12:38
Giudonio Giudonio is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

en als je 'm koopt met abonement, dan is dat geen probleem toch, dat'ie weer locked ?
  #14  
Oud 24-03-08, 12:49
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

LOL, waar is dit forum voor
ALs je em koopt met een bijbehorend abonnement (wat in Nederland officieel niet mogelijk is)
Dan maakt het niet uit. Hier moet ie unlocked/jaibroken/activated zijn wil je em goed kunnen gebruiken in Nederland.

Na een update moet je em dus weer hacken
  #15  
Oud 24-03-08, 12:58
Giudonio Giudonio is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

komt het wel eens voor dat het hacken niet lukt om wat voor reden dan ook,? je zal maar een iphone hebben gekocht voor zoveel geld en je kan 'm niet gebruiken. Is het trouwens slim als ik 2 call opbel en vragen stel over de iphone, bedoel doen ze er open en eerlijk over (omdat'ie nou niet bepaald op de voorpagina van hun site staat)
  #16  
Oud 24-03-08, 13:04
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Alle iphones zijn momenteel software matig te hacken.
Ik heb geen ervaring met 2call, dus die vraag kan ik niet beantwoorden
  #17  
Oud 24-03-08, 13:17
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giudonio Bekijk bericht
en als je 'm koopt met abonement, dan is dat geen probleem toch, dat'ie weer locked ?
Jawel..hij wordt dan weer gelocked voor de officiële netwerk..namelijk AT&T. Dan kun je er met je Orange kaartje niet veel meer mee.
  #18  
Oud 24-03-08, 13:24
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Volgens mij dringt het tot sommige mensen niet door dat de iPhone niet officieel in Nederland te gebruiken is. De garantie moet je dan maar voor lief nemen.
  #19  
Oud 24-03-08, 13:26
Giudonio Giudonio is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

dus je ontkomt niet aan hacken begrijp ik (als je op dit moment een iphone koopt ), dan heeft het ook niet echt meerwaarde als ik 'm bij 2call koop, alleen dat hij dus duurder is. En kan ik 'm direct van de online apple store bestellen uit de US ?
  #20  
Oud 24-03-08, 13:34
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Om de telefoon geschikt te maken voor Nederlandse sim-kaarten, ontkom je niet aan hacken nee!
2Call heeft als meerwaarde dat ze 1 jaar garantie aan je MOETEN geven (nederlandse verkoop wet)

Via apple store bestellen kan, maar die leveren NIET aan Nederlanse adressen, dus daar moet je wat op verzinnen (zoek op forum naar MyUs USA2NED oid)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aantal vragen. IceFollow Jailbreak apps en thema's 0 05-05-11 16:23
Aantal vragen russel80 Jailbreak apps en thema's 3 18-10-10 14:52
Aantal vragen Fabian0299 Jailbreak 5 09-06-10 20:41
Aantal vragen over apps christa2009 Archief 2 29-11-09 14:57
Aantal vragen JWVD Ontwikkelen voor iOS 5 18-09-08 14:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.