//

Garantie claimen in Belgie (frans toestel)

Garantie claimen in Belgie (frans toestel) discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn iPhone 4 de afgelopen augustus in de Apple Store in Parijs gekocht. Deze heeft echter al een paar maanden een probleem met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-05-11, 11:29
Hroswith Hroswith is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 50
Standaard Garantie claimen in Belgie (frans toestel)

Ik heb mijn iPhone 4 de afgelopen augustus in de Apple Store in Parijs gekocht. Deze heeft echter al een paar maanden een probleem met de camera:

Na het maken van enkele foto's loopt het beeld vast en komt er een paarse gloed overheen. Als ik de applicatie afsluit en opnieuw open, blijft de sluiter gesloten (vaak uren lang). Firmware updates en restores mochten niet baten, en als ik op dit probleem google blijkt het om een hardware fout in vroege modellen te gaan. Hoort dus gewoon onder garantie te vallen, zou je denken.

Nu het probleem: NERGENS in Belgie waar iPhones verkocht worden, lijk je garantie te kunnen claimen op een Franse iPhone. Ik ben bij Mobistar, Base, Switch, Mediamarkt, Saturn en Fnac geweest, en overal krijg ik hetzelfde te horen: "wij mogen alleen garantie bieden op toestellen die we zelf verkocht hebben".

Als ik Apple service bel en aangeef een vraag te hebben mbt tot garantie voor mijn iPhone, krijg ik de automatisch gegenereerde boodschap: "neem contact op met uw provider", en wordt de verbinding verbroken.

Ik weet dat ik garantie kan claimen bij van Leliveld services in Utrecht, maar ik woon zelf in Antwerpen, dus dat is een beetje ver weg (en ik wil een toestel van 630 euro liever niet met de post sturen). Ik weet ook dat garantie op iPhones internationaal is, en ik dus gewoon garantie MOET kunnen krijgen.

Weet iemand een adres in Belgie waar ze wel gewoon normaal garantie geven op een frans toestel?

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-05-11, 14:25
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Normaal moet ieder apparaat in Europa onder de garantie van 2 jaar vallen.
De winkels waar jij langsgeweest bent moeten deze dus aannemen!
  #3  
Oud 21-05-11, 15:18
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Je kan je garantie hier claimen: ARC Repair Center

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn UK iPhone.
  #4  
Oud 22-05-11, 15:53
Hroswith Hroswith is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
Je kan je garantie hier claimen: ARC Repair Center

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn UK iPhone.
Bedankt! Deze zit in Brussel, dat is een stuk dichterbij Hoe lang duurde het ongeveer voordat je iPhone gemaakt werd?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie claimen in Engeland Josot Koopinformatie Rest Europa 13 08-09-10 19:08
garantie claimen? hisham iPhone algemeen 3 09-04-10 21:36
Garantie bij 2de toestel? YLA G Orange 3 22-10-09 17:58
Welke stappen te nemen om garantie te claimen in de VS Hugorobbos iPhone algemeen 6 12-06-08 16:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:51.