Garantie claimen in Engeland

Garantie claimen in Engeland discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik overweeg een iPhone 4 te bestellen via de Engelse online apple store en hem te laten bezorgen via borderlinx. Ik vraag me alleen af ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 July 2010, 14:34
» Ik heb geen iPhone  
» Windows
 
Geregistreerd: 14 June 2009
Berichten: 14
Standaard Garantie claimen in Engeland

Ik overweeg een iPhone 4 te bestellen via de Engelse online apple store en hem te laten bezorgen via borderlinx.

Ik vraag me alleen af hoe je garantie kan claimen in Engeland mocht er iets mis gaan. Ik heb gezocht op de Engelse site van apple, alleen hier staat ook geen duidelijk antwoord.

Ik wil weten of je je iPhone moet komen brengen, misschien mag je hem wel per post opsturen. Ik wil ook weten of je, als je hem brengt, je iPhone ter plekke kan laten repareren en als dat niet kan wil ik weten hoe ze hem terug krijgen bij je. Moet je hem dan na een week ofzo weer op komen halen in de winkel, of kan je ervoor zorgen dat Apple UK hem weer naar borderlinx (of rechtstreeks naar Nederland) stuurt zodat je hem niet op hoeft te halen.

Ideaal zou natuurlijk zijn als je hem heen kan sturen en een tijdje later een gerepareerde terug gestuurd krijgt.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met apple UK en me dit kan vertellen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23 July 2010, 14:38
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 2 June 2009
Berichten: 62
Standaard

Misschien kan je sowieso even een email sturen naar Apple uk: contactus.uk@euro.apple.com

Zij zullen hier vast een goed antwoord op hebben.
  #3  
Oud 23 July 2010, 14:43
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi +4G 32GB (Zilver) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 16 November 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 171
Standaard

Ik denk dat het verstandig is om gelijk Apple Care af te sluiten, hierdoor heb je wereldwijd garantie, en wordt je garantie ook nog eens verlengt naar totaal 2 jaar.

Volgens mij kan je het opsturen naar Engeland, maar ik weet niet of ze moeilijk zouden doen met het terugsturen naar Nederland. Een mailtje sturen lijkt me inderdaad verstandig, desnoods kan je zelfs bellen denk ik.
  #4  
Oud 23 July 2010, 14:44
wouter1981's schermafbeelding
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 9.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 16GB (Goud) [FW: 9.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 25 July 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.990
Standaard

Apple Care is wel aardig... Maar waar en hoe moet je in NL garantie claimen? We hebben geen Apple Stores...
  #5  
Oud 23 July 2010, 17:37
» Ik heb geen iPhone  
» Windows
 
Geregistreerd: 14 June 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Apple Care is wel aardig... Maar waar en hoe moet je in NL garantie claimen? We hebben geen Apple Stores...
Kan dat niet bij een officiele apple reseller? Die zijn er wel zat in Nederland.
  #6  
Oud 23 July 2010, 23:09
» iPhone 3G 16GB (Wit) [FW: 4.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 22 July 2010
Berichten: 17
Standaard

je hebt tegenwoordig een hoop handige pikkies die je phone weer kunnen fixen voor een paar tientjes
ik zou me daar niet zo druk om maken

ik heb wel eens ergens gelezen dat apple eigenlijk verplicht is de phone te repareren als hij kapot is, waar hij ook gekocht is
is eigelijk ook wel logisch
je koopt een product van een wereld wijd merk, dan moet het toch niet uitmaken in welk land je hem gekocht hebt'

maar voor die paar tientjes laat ik hem net zo makkelijk maken bij een handig ventje
  #7  
Oud 24 July 2010, 14:34
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi +4G 32GB (Zilver) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 16 November 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 171
Standaard

Zover ik weet, zou je bij de APR's terecht kunnen, of direct bij Apple terecht kunnen (online). But correct me if I'm wrong.
  #8  
Oud 26 July 2010, 13:38
» Ik heb geen iPhone  
» Windows
 
Geregistreerd: 14 June 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azt33 Bekijk bericht
Zover ik weet, zou je bij de APR's terecht kunnen, of direct bij Apple terecht kunnen (online). But correct me if I'm wrong.
Kan iemand dit bevestigen? Anders bel ik dadelijk wel een APR.
  #9  
Oud 26 July 2010, 13:54
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi +4G 32GB (Zilver) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 16 November 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 171
Standaard

Ik zou ook even Apple Nederland bellen, om te bevestigen of zij het ook kunnen repareren. Ik weet wel dat ze met een MacBook uit Canada niet moeilijk deden om hier te laten repareren binnen de garantieperiode, maar met een iPhone heb ik geen ervaring.
  #10  
Oud 26 July 2010, 15:25
wouter1981's schermafbeelding
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 9.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 16GB (Goud) [FW: 9.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 25 July 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.990
Standaard

Ik wil hier wel eens wat duidelijkheid over willen hebben van Apple Nederland. Ga er maar eens een email aan wagen..
  #11  
Oud 26 July 2010, 16:13
» Ik heb geen iPhone  
» Windows
 
Geregistreerd: 14 June 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Ik wil hier wel eens wat duidelijkheid over willen hebben van Apple Nederland. Ga er maar eens een email aan wagen..
Wil je je resultaten hier met ons delen?
  #12  
Oud 4 August 2010, 10:32
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0 Beta]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 4.3.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 16 June 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Ik wil hier wel eens wat duidelijkheid over willen hebben van Apple Nederland. Ga er maar eens een email aan wagen..
En al wat wijzer geworden? De mijne heeft last van een rode pixel, heb verschillende video's geprobeerd en massage om hem los te krijgen maar het mag niet baten helaas. Heb contact gehad met apple reseller A-mac in Utrecht en die zeggen dat hij naar Engeland moet voor garantie claim, omdat het hier in Nederland officieel via T-mobile gaat kunnen zijn niks doen. Maar een vriend van me heeft vorig jaar zijn 3gs uit Engeland wel gewoon in A-mac laten fixen maar dan de A-mac in Eindhoven dus snap er niks meer van?
  #13  
Oud 8 September 2010, 18:13
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 8.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 8.3]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 13 July 2010
Berichten: 103
Standaard

Kan ik gewoon online bij de apple store in engeland bestellen?
of sturen die alleen naar een adres in engeland?
  #14  
Oud 8 September 2010, 19:08
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 26 January 2008
Berichten: 46
Standaard

moet je doen via borderlinx of een contact in engeland. Zie het topic 'pre-order in UK'
Reageren

Labels
engeland, garantie, iphone 4, united kingdom, warranty


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie claimen in Belgie (frans toestel) Hroswith Koopinformatie Belgi 3 22 May 2011 15:53
Internet in engeland kunoPHON Internet in buitenland (roaming) 3 11 August 2010 10:33
een naam van een app claimen? mathijs b Ontwikkelen voor iOS 4 16 April 2010 21:21
garantie claimen? hisham iPhone algemeen 3 9 April 2010 21:36
Welke stappen te nemen om garantie te claimen in de VS Hugorobbos iPhone algemeen 6 12 June 2008 16:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.