iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 5s kopen bij Gravis.de (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/145629-iphone-5s-kopen-gravis-de.html)

fuqua 04-10-13 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 921521)
Voorraad meldingen kloppen niet. Is een fout en dat heb ik dus net telefonisch meegedeeld gekregen toen ik belde. Weet niet of er modellen daadwerkelijk wel op voorraad zijn.

**** dat meen je toch niet serieus ?

sparc 04-10-13 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921524)
Ben nu aan het bellen..

De dame die ik aan de lijn kreeg sprak erg slecht Engels.. Gelukkig was mijn Duits beter dan verwacht... :)

vankeulenr 04-10-13 15:20

En niemand die zo slim is om ff de shop te bellen en te vragen hoe het met de voorraad zit? of wanneer er uitgeleverd word....

dannypsv3821 04-10-13 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 921501)
Voor sommigen die er 2 besteld hebben: wat doen jullie met die 2e??? xD gewoon doorverkopen ofzo ?

Een voor mij, een voor de vrouw.

MacRoonz 04-10-13 15:21

naja midden Oktober is voor mij ook prima :)

fuqua 04-10-13 15:23

is het daarom nog altijd het bedrag gereserveerd op mijn CC ?

Remi 04-10-13 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921518)
Bijna alle modellen op voorraad, behalve de 64 GB varianten. Denk dat Apple bewust minder 64's bevoorraad.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 oktober 2013 om 15:15 ----------



Bedoel je dat het op 'sofort lieferbar' stond en na je bestelling 'Bald..'?

Ja dat klopt.

iAPpel 04-10-13 15:29

Heb zojuist een medewerker van hun gesproken. Volgens hem is er een technische storing en hij vermoedt dat mijn bestelling een soort van 'gereserveerd' status heeft gekregen. Als ik het goed heb begrepen (beste man kon zich moeilijk in het Engels uiten), dan waren er iPhones gereserveerd en was het daarom online op voorraad verschenen. Toen ik vroeg wat nu te doen zei hij daarop dat hij het kon cancellen of order zo laten en evt maandag terug te bellen omdat ze nu een storing hebben. Kans bestond dat het volgende week uitgeleverd kan worden of anders op reservering.
Kortom, ik ga deze bestelling (nog) niet cancellen en wacht gewoon volgende week af. Cancellen kan je altijd nog doen, totdat het verzonden is.

fuqua 04-10-13 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921538)
Heb zojuist een medewerker van hun gesproken. Volgens hem is er een technische storing en hij vermoedt dat mijn bestelling een soort van 'gereserveerd' status heeft gekregen. Als ik het goed heb begrepen (beste man kon zich moeilijk in het Engels uiten), dan waren er iPhones gereserveerd en was het daarom online op voorraad verschenen. Toen ik vroeg wat nu te doen zei hij daarop dat hij het kon cancellen of order zo laten en evt maandag terug te bellen omdat ze nu een storing hebben. Kans bestond dat het volgende week uitgeleverd kan worden of anders op reservering.
Kortom, ik ga deze bestelling (nog) niet cancellen en wacht gewoon volgende week af. Cancellen kan je altijd nog doen, totdat het verzonden is.

aaargh ! dammit, nu staat ook weer alles op beschikbaar / op voorraad bij gravis

Remi 04-10-13 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 921514)
SLECHT NIEUWS !!!

Ik heb met Gravis.de gebeld.. De voorraadmelding is een fout. Ze hebben geen voorraad en er is dus ook geen leveringstermijn bekend..

Ik hoop/reken in dit geval toch op een miscommunicatie want tot nu zijn er nog steeds 5S toestellen voorradig volgens hun eigen website. Als een helpdeskmiep al weet dat er sprake is van een fout dan hadden ze die inmiddels wel gecorrigeerd.

sparc 04-10-13 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 921540)
aaargh ! dammit, nu staat ook weer alles op beschikbaar / op voorraad bij gravis

Om de site dan ff uit de lucht te halen tot het gefixed is denkt daar natuurlijk niemand aan daar ze anders een gigantische omzet mislopen die juist door deze fout gegenereerd wordt...

iAPpel 04-10-13 15:36

Het zal altijd nog eerder geleverd worden dan het hier in NL beschikbaar zal zijn :p

Remi 04-10-13 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921538)
Heb zojuist een medewerker van hun gesproken. Volgens hem is er een technische storing en hij vermoedt dat mijn bestelling een soort van 'gereserveerd' status heeft gekregen. Als ik het goed heb begrepen (beste man kon zich moeilijk in het Engels uiten), dan waren er iPhones gereserveerd en was het daarom online op voorraad verschenen. Toen ik vroeg wat nu te doen zei hij daarop dat hij het kon cancellen of order zo laten en evt maandag terug te bellen omdat ze nu een storing hebben. Kans bestond dat het volgende week uitgeleverd kan worden of anders op reservering.
Kortom, ik ga deze bestelling (nog) niet cancellen en wacht gewoon volgende week af. Cancellen kan je altijd nog doen, totdat het verzonden is.

Thanks voor de info. Ik laat mijn order iig staan. :-)

fuqua 04-10-13 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remi (Bericht 921541)
Ik hoop/reken in dit geval toch op een miscommunicatie want tot nu zijn er nog steeds 5S toestellen voorradig volgens hun eigen website. Als een helpdeskmiep al weet dat er sprake is van een fout dan hadden ze die inmiddels wel gecorrigeerd.

ja dat is ook vreemd moet toch paniek daar zijn dan er nu ineens een piek aan bestellingen komen op de iphone 5s.

wacht zij er laatst niet iemand ergens dat gravis met 2 verschillende systemen werkt die niet geheel synchroon met elkaar lopen. bestelling/voorraad staat wel in het ene systeem maar nog niet op het andere ?

iAPpel 04-10-13 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 921545)
Om de site dan ff uit de lucht te halen tot het gefixed is denkt daar natuurlijk niemand aan daar ze anders een gigantische omzet mislopen die juist door deze fout gegenereerd wordt...

Is dit echt een technische fout of hopen ze hiermee bestellingen binnen te krijgen en van deze bestellingen er een hoop alsnog actief zullen blijven?

fuqua 04-10-13 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 921545)
Om de site dan ff uit de lucht te halen tot het gefixed is denkt daar natuurlijk niemand aan daar ze anders een gigantische omzet mislopen die juist door deze fout gegenereerd wordt...

lol en ik zei nog net dat ik het gevoel had dat we bij de neus worden genomen. laat lekker staan we zien wel hoe dit zich gaat uitspelen.

vankeulenr 04-10-13 15:40

Zo ken ik er nog wel een paar!

Apple iPhone 5S 32GB Gold vertragsfrei 09/2013 | mStore - Ihre Apple Erlebniswelt

fuqua 04-10-13 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vankeulenr (Bericht 921554)

was dat ? nog een reseller dit claimt op voorraad te hebben ?

DennisScholing 04-10-13 15:48

Ze kunnen zoiets ook handmatig op niet leverbaar zetten. Dus volgens mij klopt het gewoon wat er staat.

iAPpel 04-10-13 15:50

Bij overzicht van de iPhones, staat er bij de 5S sofort lieferbar, echter als je op een iPhone klikt, staat er in het rood bald lieferbar. Ben nu benieuwd of de eerdere bestellingen wel volgende week geleverd gaan worden.

fuqua 04-10-13 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921560)
Bij overzicht van de iPhones, staat er bij de 5S sofort lieferbar, echter als je op een iPhone klikt, staat er in het rood bald lieferbar. Ben nu benieuwd of de eerdere bestellingen wel volgende week geleverd gaan worden.

en dat kreeg ik te zien toen ik de betaling had afgerond ?! :(

DrDecibel 04-10-13 16:00

wat een *** verhaal zeg

kijk het volgende week nog wel ff aan anders annuleer ik gewoon weer

BobF1031 04-10-13 16:00

Even wachten op reactie van Tom De Boer in dit topic, hij heeft waarschijnlijk zijn levering al aangekregen!

Remi 04-10-13 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BobF1031 (Bericht 921569)
Even wachten op reactie van Tom De Boer in dit topic, hij heeft waarschijnlijk zijn levering al aangekregen!

Ik had begrepen dat hij momenteel voor het pand van Gravis zit met reserveringskaartjes. :d

iAPpel 04-10-13 16:17

Inmiddels staan ze nu allemaal op bald lieferbar

kenneth12345 04-10-13 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921573)
Inmiddels staan ze nu allemaal op bald lieferbar

Je was me voor :)

iAPpel 04-10-13 16:22

Heb ze ook gemaild dat dit niet kan en ik zsm een leverdatum van ze wil

kenneth12345 04-10-13 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921575)
Heb ze ook gemaild dat dit niet kan en ik zsm een leverdatum van ze wil

Hou ons op de hoogte :)

iAPpel 04-10-13 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 921576)
Hou ons op de hoogte :)

Zal ik doen. Bedrag is al wel afgeschreven op m'n paypal zie ik, daar maken ze geen fouten in ;)

fuqua 04-10-13 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921578)
Zal ik doen. Bedrag is al wel afgeschreven op m'n paypal zie ik, daar maken ze geen fouten in ;)

bedrag staat op mijn creditcard nog op gereserveerd.

kenneth12345 04-10-13 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 921581)
bedrag staat op mijn creditcard nog op gereserveerd.

Hoe kan je dat zien? Ik heb een mail gekregen van paypal: You sent a payment..

knny 04-10-13 16:40

Aj, had net om 15u een 5S gold 32GB besteld. Ach ik laat de order wel staan. Wie weet sneller dan Apple online

iAPpel 04-10-13 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knny (Bericht 921584)
Aj, had net om 15u een 5S gold 32GB besteld. Ach ik laat de order wel staan. Wie weet sneller dan Apple online

Zo denk ik er ook over.

Drie mogelijke scenario's kan ik me bedenken:

1. Ze hadden een technische storing waardoor dit gebeurde.
2. Ze hebben een voorraad binnengekregen voor de mensen die hadden gereserveerd. Voorraad is per ongeluk in hun web-voorraad systeem gekomen tijdens inscannen.
3. ze doen het erom in de hoop dat er bestellingen binnenkomen.

Ik neig meer naar scenario 2.

kenneth12345 04-10-13 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921591)
Zo denk ik er ook over.

Drie mogelijke scenario's kan ik me bedenken:

1. Ze hadden een technische storing waardoor dit gebeurde.
2. Ze hebben een voorraad binnengekregen voor de mensen die hadden gereserveerd. Voorraad is per ongeluk in hun web-voorraad systeem gekomen tijdens inscannen.
3. ze doen het erom in de hoop dat er bestellingen binnenkomen.

Ik neig meer naar scenario 2.

Achja, wachten wat af... Besteld om 14.10

iAPpel 04-10-13 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 921593)
Achja, wachten wat af... Besteld om 14.10

Hier om 13.57

fuqua 04-10-13 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 921583)
Hoe kan je dat zien? Ik heb een mail gekregen van paypal: You sent a payment..

ik heb een cc prepaid cc gekoppeld aan paypal dus via de website van die cc kan ik dat zien.

jomavi 04-10-13 16:51

Heb om half 4 ook maar een Gouden 5S 32GB besteld met status "sofort lieferbar".
Vanaf 4 uur is de status in de shop veranderd naar "bald lieferbar".
Ben benieuwd wie er sneller is Apple of Gravis.

Stina 04-10-13 16:53

Ik had een 32GB (Space Grey) om 13:45 besteld, daarvan heb ik inmiddels een email binnen dat die niet leverbaar is i.v.m. hoog aantal orders.

Voor de 64GB (ook Space Grey) die ik een paar minuten later bestelde (13:48?) heb ik nog geen vertragings / geen leverings email binnen, dus daar heb ik nog iets of wat hoop voor.

Voor beide had ik overigens ook een bevestigings email binnen gekregen.

iAPpel 04-10-13 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stina (Bericht 921600)
Ik had een 32GB (Space Grey) om 13:45 besteld, daarvan heb ik inmiddels een email binnen dat die niet leverbaar is i.v.m. hoog aantal orders.

Voor de 64GB (ook Space Grey) die ik een paar minuten later bestelde (13:48?) heb ik nog geen vertragings / geen leverings email binnen, dus daar heb ik nog iets of wat hoop voor.

Voor beide had ik overigens ook een bevestigings email binnen gekregen.

Zeg dit dan dat ze wel voorraad hadden via hun webshop en het even later op tilt sloeg vanwege mega orders? Wat ik ook vreemd vind, is dat ik ze eerst had gebeld voordat ik bestelde en medewerker aangaf dat ze inderdaad voorraad hebben gekregen en ik snel moest zijn met online bestellen. Op basis hiervan ga ik toch denken dat sommige orders er wel gewoon zijn doorgekomen en snel geleverd zullen worden.

AntichristSupa 04-10-13 17:10

Ik heb op 25 september besteld bij Gravis, 32gb Zilver. Telkens op vrijdag een mail gestuurd met de vraag naar voorraad en ev. levertermijn. Telkens hetzelfde antw terug. 'We hebben geen idee maar we houden je zsm op de hoogte...'


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.