iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   mijn ervaring met iphone via Ebay/usps (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/8813-mijn-ervaring-iphone-via-ebay-usps.html)

mcenet 01-04-08 20:01

upsp
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anversli (Bericht 90889)
Je heb een pm.

Ik heb gisteren USPS gemaild om info te vragen ivm Tracking Number en krijg bevestiging dat er geen informatie was:
Ik heb gisteren nog een mail gestuurd naar USPS en dit was hun antwoord:


Denk dat het nu wel de tijd is om de Paypal geschil over te zetten naar een Claim? Heeft er iemand wat ervaring ivm Claims?

Inderdaad heb wel al wat ervaring hiermee en tot dusver alles opgelost gekregen, (mijn ebay feedback =190 100% positief);)
zou zeggen direkt indienen, deze iphone is niet verstuurd volgens mij, zie ook kwalijke reputatie/feedback verkoper.

metjew 02-04-08 11:32

hoelang duurt 't ongeveer voor je 'shipping' status krijgt bij apple online? eerste keer geprobeerd, maar cancelmail na 6uur, nu 3iphones besteld 6pm 31 maart (+-32uur geleden) maar nog geen cancel of shipped status? tzou alvast weer een dag vol spanning uitsparen :)

Diemer 02-04-08 11:47

Op de dag van verzending krijg je shipping status. Dat staat bij details van de order.
Lijkt nu wel erg goed te gaan voor je :).

metjew 02-04-08 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diemer (Bericht 91537)
Op de dag van verzending krijg je shipping status. Dat staat bij details van de order.
Lijkt nu wel erg goed te gaan voor je :).

dus als er staat:
ships by: Apr 7 - Apr 9
Delivers by: Apr 9 - Apr 14
kan t zijn dat't nog een aantal dagen duurt voor de "Not Yet shipped"-status verandert? iphones kopen en opsturen toch nie goed voor't hart ;)

wouter_touw 02-04-08 13:24

vetheid,
mijn creditcard is goedgekeurd en onderweg 2 my crib!
zo snel mogelijk bestellen wordt het dus :D
hopelijk zijn de levertijden bij apple niet te lang en kom ik er in een keer door...

partyfart 02-04-08 13:35

Even weer terug op MYUS: Ik heb maar 1x kunnen bestellen bij Apple. Elke volgende bestelling levert mij een email van Apple op, dat ze niet leveren naar PO Boxes (zo'n action required email) .... Iemand die het meerdere malen lukte met MYUS? Tips?

Diemer 02-04-08 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metjew (Bericht 91541)
dus als er staat:
ships by: Apr 7 - Apr 9
Delivers by: Apr 9 - Apr 14
kan t zijn dat't nog een aantal dagen duurt voor de "Not Yet shipped"-status verandert? iphones kopen en opsturen toch nie goed voor't hart ;)


Ik heb hetzelfde als jou. Heb er net eentje geleverd gekregen alleen die was gestolen. Nu weer 1 besteld met shipping datum op 7 april.
Dus op 7 april wordt de status veranderd naar shipped en niet eerder.

Het is idd erg moeilijk om te wachten :(

Diemer 02-04-08 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door partyfart (Bericht 91607)
Even weer terug op MYUS: Ik heb maar 1x kunnen bestellen bij Apple. Elke volgende bestelling levert mij een email van Apple op, dat ze niet leveren naar PO Boxes (zo'n action required email) .... Iemand die het meerdere malen lukte met MYUS? Tips?

Ik heb nu voor de 2e keer besteld met een rabobank mastercard CC.
Heb de bestelling 2 keer geplaatst om 9 uur sochtends (dan is het daar snachts). Misschien dat dat nog uitmaakt.

metjew 02-04-08 14:39

mijn bestelling was om 3uur snachts hier, dus daar na de werkuren..maybe dat t indd een verschil maakt...betaald met visa
pff tot 7 april..slapeloze nachten dus..

Diemer 02-04-08 15:01

haha ik weet hoe je je voeld. Kun je je voorstellen hoe het is wanneer je het pakketje opent en je het doosje opent en er niks inzit :P. Echt zuur.

Maar lijkt mij wel dat het nu goed gaat voor je anders had je wel een afmelding gehad.

cjw 02-04-08 15:08

Mijn Phone is ook aangekomen!!
Is heel snel verlopen 430 euro inlcusief verzendkosten voor een 16GB.
Op ebay gekocht. Kostte maar 4 dagen om te shippen vanuit VS. en geen Taxes of naheffing, heel fijn allemaal.

anversli 02-04-08 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cjw (Bericht 91633)
Mijn Phone is ook aangekomen!!
Is heel snel verlopen 430 euro inlcusief verzendkosten voor een 16GB.
Op ebay gekocht. Kostte maar 4 dagen om te shippen vanuit VS. en geen Taxes of naheffing, heel fijn allemaal.

Dan heb je geluk gehad :)

Ik heb op 12 maart ook via ebay gekocht en ik heb enkel een FAKE USPS tracking nummer gekregen :)

Eerste keer iets gekocht via eBay en direct prijs, moet toch kunne hé :)

Ik heb al klacht ingediend bij Paypal, dus voor iedereen (voor groentjes onder ons zoals mezelf) die via eBay willen kopen. LET OP!

Diemer 02-04-08 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cjw (Bericht 91633)
Mijn Phone is ook aangekomen!!
Is heel snel verlopen 430 euro inlcusief verzendkosten voor een 16GB.
Op ebay gekocht. Kostte maar 4 dagen om te shippen vanuit VS. en geen Taxes of naheffing, heel fijn allemaal.

Waar is het via geshipped? Als het bijv via FedEx is, komt de btw-heffing een paar weken na de tijd. Bij een vriend van me duurde dat 3 weken.

metjew 02-04-08 15:32

hang je er eigenlijk altijd aan by Fedex qua xtrabelasting? of zijn er pakketjes die door de mazen vant net glippen?

cjw 02-04-08 15:36

UPSP Shipping zoals het forum aangeeft

Pr0ximus 02-04-08 15:50

wow dan heb jij echt geluk!
Bij mij duurt het tot nu toe al 6 dagen voor het pakketje überhaupt in Nederland is.
Dan nu ook nog dikke kans dat het pakketje een tijd bij de douane en inklaringtnt ligt.

FleXzoR 02-04-08 17:59

Bij mij reeds 12 dagen bij douane...

cjw 02-04-08 18:37

tja verzonden als Pone Parts twv. $25
wel een risico als ie kwijt raakt krijg je maar $25 terug.
maargoed verzekeren is ook zo relatief...

Dit telefoontje is trouwens echt heeeel vet.....

forum.bericht 02-04-08 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cjw (Bericht 91792)
tja verzonden als Pone Parts twv. $25
wel een risico als ie kwijt raakt krijg je maar $25 terug.
maargoed verzekeren is ook zo relatief...
Dit telefoontje is trouwens echt heeeel vet.....


En jij verwacht dat de douane daarin trapt?

Ik hoop dat je bewust bent dat ze bij openmaken waarschijnlijk ook nog een vette boete (3 maal BTW?) er bovenop gooien?

cypher21 02-04-08 20:26

Daar krijg je geen boete over. Je hoeft dan alleen maar het BTW bedrag te betalen. (Nadat je aangetoont hebt wat je ervoor betaald hebt, dus weer 2 weken extra)
Je kunt er immers zelf niets aan doen, want dit heeft degene die het verzonden heeft als waarde opgegeven :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:00.