Voor degene die een gps willen... discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik las het volgende bericht: Telecomlog » iPhone beschikt over GPS, 3G en FM tuner Is het waar dat de iphone al over gps ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Gps op iphone
Hallo,
Ik las het volgende bericht: Telecomlog » iPhone beschikt over GPS, 3G en FM tuner Is het waar dat de iphone al over gps beschikt ? of wat dit gewoon een gerucht Gr Leon |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Ik lees Door Martijn Stegink, Mon 20 Aug.
Niet actueel dus |
|
|||
|
|||
Voor degene die een gps willen...
Voor degene die een gps willen, blijkt dat de nieuwe iphone 2.0 FW een live track heeft die continu je locatie bepaalt en dus lijkt op een semi-gps...
Bron: iPhone OS 2.0 includes live location tracking - iPhone Atlas |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik begrijp niet dat nog geen enkele commerciële tent op het idee is gekomen om een losse Bluetooth GPS ontvanger i.c.m. een stukje software te verkopen zodat je de iPhone voor navigatie kunt gebruiken. Software is (relatief) simple want Google Maps die berekend de complete route en diw hoeft alleen aan de positie gekoppeld te worden. |
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk omdat Apple dat niet wil.
|
|||
|
|||
Wie weet na iphone 2.0 ...
|
|
|||
|
|||
Geen argument. Apple wil al die programmaatjes die nu via Installer worden geïnstalleerd ook niet.
Apple wil ook niet dat jij en ik in Nederland met een iPhone rondlopen. Apple wil ook niet dat mensen eigen ringtones maken. Apple wil ook niet .......... De BT GPS is volop te koop, protocol is bekend, route planner is er. Enige wat nog nodig is een pakketje wat jou verteld of je rechtdoor, rechts- of linksaf moet. |
|
||||
|
||||
Maar de communicatie met zo'n BT GPS kan toch (nog) niet??
|
|||
|
|||
iPhone 2.0 zal toch al over 3G beschikken? over de rest weet ik niet..
|
|
|||
|
|||
Je kan nu al gps hebben op je iPhone dacht ik, maar je moet wel een GPS-ontvanger(extern) hebben.
www.gpshop.be Op youtube vind je paar voorbeelden;-) |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Dacht zo iets gelezen te hebben. EDIT: Hierzo: GPS for iPhone via Wi-Fi -- NaviGadget |
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar waar kan je dan info vinden over de iphone? |
|
||||
|
||||
Er zit nogal verschil tussen een commercieel product waar een licentie voor nodig is en particulieren die zelf iets in elkaar knutselen.
|
|||
|
|||
Citaat:
Je kan info vinden op youtube, daar zie je hoe het in zijn "werk" gaat. Met externe gps-ontvanger dus veronderstel ik? |
|
|||
|
|||
Enige filmpjes die bestaan zijn gesimuleerde Navigaties met een iPhone. tot op de dag van vandaag is er geen enkel systeem te koop.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar er is natuurlijk (jammer genoeg) nog geen app die zegt of je links/rechts/rechtdoor moet... |
|
|||
|
|||
Tijd geleden (vorig jaar?) heeft er een bedrijf iets dergelijks op een beurs gedemonstreerd. GPS ontvanger ging onderin de iPhone. Verder nooit meer iets van gehoord.
|
|
||||
|
||||
Ja Gomite zou dat aanbieden, keek net op hun site, ze hebben het verwijdert, blijkt dat apple geen toegang wil geven tot de connector poort. Dus binnenkort zal Gomite alleen de Wi-Fi GPS module aanbieden. Zie website: Gomite - filling the void
GPS mbv een Bluetooth muis zou ik ideaal vinden, heb namelijk al 1 liggen Afwachten dus maar, om te zien wat FW2.0 ons eventueel brengt! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
NL´ers die in Belgie iphone´s op willen halen | arjanNL | Orange | 95 | 11-11-10 23:56 |
360 mailtjes die binnen willen komen.. | pdavie | iPhone algemeen | 5 | 19-08-10 08:33 |
voor de tempo/tempo music gebruikers die edge willen | addi | Orange | 5 | 28-09-08 21:34 |
|
|