Heb een idee maar kan het niet uitvoeren. discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een goed idee voor een app voor de iPhone, ben alleen zelf niet in staat deze te ontwikkelen. Hoe kan ik dit nu ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
||||
|
||||
Heb een idee maar kan het niet uitvoeren.
Ik heb een goed idee voor een app voor de iPhone, ben alleen zelf niet in staat deze te ontwikkelen.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Goede vraag en, één waar blijkbaar meer mensen mee zitten.
Misschien een punt voor de beheerders van deze site. Zou er een soort marktplaats kunnen komen om ideeen te koppelen aan developers en eventueel andersom. Ik denk dat er best developers zijn die effort zouden willen steken in een goed idee als zijn een deel van de winst in ontvangst mogen nemen. Even een opmerking voor de ideeënbus. |
|
||||
|
||||
Als je het zelf niet kan ontwikkelen moet je het een ander laten doen...
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Persoonlijk zou ik nooit 50/50 doen, want jij levert alleen het idee aan, en ideeen daar koop je niets voor. Er zijn wel ideeen die goud waard zijn, maar over het algemeen zijn ze waardeloos. Een compleet uitgewerkt design is wat anders, maar dan nog is 50/50 in het nadeel van de developer want hij doet nog steeds het meeste werk. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Zonder jouw idee kan hij alsnog een eigen idee uitwerken... want hij heeft de kennis.
Ik zou gewoon een vaste prijs afspreken. Gebeurt toch ook met ander soort software, websites, enzovoort?
|
||||
|
||||
Ok, wat voor een bureau kan ik hiervoor inschakelen? En ik heb geen idee wat de ontwikkeling van de app zou kosten. Het is niet dat het een 3d race spel wordt ofzo.
Wordt gewoon een APP die een soort diensten aanbied. Dus het is denk ik ook niet heeel erg gecompliceerd. Lastig lastig..... EDIT: Heb de app al wel eigenlijk maar hij moet nog gemaakt worden voor de iPhone en er moet een grafische schil omheen. Laatst gewijzigd door SuperDutch; 17-10-08 om 20:20. |
|
||||
|
||||
Het lastigste van het hele verhaal vind ik nog het tot stand komen van zo'n samenwerking. Ik ben dan developer, maar stel nou dat iemand naar mij toe komt met een idee, voordat hij dat idee aan mij wil uitleggen moet er natuurlijk enige vorm van vertrouwen zijn of een toezegging ofzo. Lastig.
|
|
||||
|
||||
Ja dat is dus het hele punt waar ik mee zit. En de app is wel leuk en je kan er waarschijnlijk wel wat aan verdienen maar ook weer geen duizende euro's. Dus om het nou door een bedrijf te laten ontwikkelen.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Als jij hem er gewoon een eerlijke prijs voor betaald, en jij vervolgens de rechten van de applicatie krijgt, dan lijkt het me gewoon een eerlijke zaak. Net als wat ik hierboven eigenlijk zei, wanneer een programmeur een website voor iemand maakt, en de opdrachtgever hier vervolgens duizenden euro's mee verdient, dan is er eigenlijk niemand benadeelt, want de programmeur heeft gewoon geld voor z'n werk gekregen.
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar ja zonder af en toe een gok te nemen kom je nergens |
|
|||
|
|||
Citaat:
Je kunt de kansen wel in je voordeel laten werken, door al zoveel mogelijk zelf te doen. Zoals ik al zei is een uitgewerkt plan beter dan een half-doordacht idee. Sowieso zul je duidelijk tegen een eventuele developer moeten kunnen vertellen wat je wilt, in details. Mijn suggestie is dat je het idee gewoon hier post en dan eventueel met een geinteresseerde developer aan de slag gaat om het verder uit te werken. Lees anders ook deze artikelen eens. Gaat over game ideas maar de les is hetzelfde: Lesson #1 - "I have a great game idea!" The Value of Ideas I Have a Great Game Idea! - Printable View - Yahoo! Video Games |
|
||||
|
||||
Thanx, zal de artikelen eens gaan lezen. Ik ga met de app zeker niet voor het geld maar het moet ook weer geen geld gaan kosten. Als ik dus quitte zal lopen vind ik het al goed.
Laatst gewijzigd door SuperDutch; 18-10-08 om 02:36. Reden: spelfoutje |
|
|||
|
|||
Citaat:
Optie is ook om de dev. voor zijn uren te betalen, en het zelf lekker distribueren.. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Discussietools | |
Weergave | |
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPod touch: bij shsh is opgeslagen dat ik ipod 2g 8gb heb, maar het is een 3g (jailbreak) | kijkje | Jailbreak | 2 | 03-05-11 00:12 |
Ik wil een nieuwe Iphone 4 kopen?? maar is dit een goed idee?? | stephaniesmeers | Koopinformatie Nederland | 7 | 11-04-11 19:50 |
Windows: Ik heb een APPLE ID, maar kan geen enkele app downloaden | maybritt | iTunes | 0 | 13-01-11 20:22 |
Ik kom er maar niet uit, waar kan ik het beste een iPhone 4 kopen? | VerCouter | Koopinformatie en ervaringen | 1 | 06-07-10 20:52 |
sorry heb hafl antwoord gevonden maar verder kon ik het zelf niet vinde | GreatfunnyDirk | Archief | 1 | 27-11-08 23:15 |
|
|