//

Heb een idee maar kan het niet uitvoeren.

Heb een idee maar kan het niet uitvoeren. discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een goed idee voor een app voor de iPhone, ben alleen zelf niet in staat deze te ontwikkelen. Hoe kan ik dit nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-10-08, 13:10
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard Heb een idee maar kan het niet uitvoeren.

Ik heb een goed idee voor een app voor de iPhone, ben alleen zelf niet in staat deze te ontwikkelen.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-10-08, 13:26
nvrooij nvrooij is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar nvrooij
Standaard

Goede vraag en, één waar blijkbaar meer mensen mee zitten.

Misschien een punt voor de beheerders van deze site. Zou er een soort marktplaats kunnen komen om ideeen te koppelen aan developers en eventueel andersom. Ik denk dat er best developers zijn die effort zouden willen steken in een goed idee als zijn een deel van de winst in ontvangst mogen nemen.

Even een opmerking voor de ideeënbus.
  #3  
Oud 17-10-08, 14:22
JWVD's schermafbeelding
JWVD JWVD is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Renkum
Berichten: 312
Stuur een bericht via Instant Messenger naar JWVD Stuur een bericht via MSN naar JWVD
Standaard

Als je het zelf niet kan ontwikkelen moet je het een ander laten doen...
  #4  
Oud 17-10-08, 14:29
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JWVD Bekijk bericht
Als je het zelf niet kan ontwikkelen moet je het een ander laten doen...
Ja dat snap ik. Maar hoe kan je dat het best aanpakken. Een vaste prijs afspreken voor het laten ontwikkelen of de winst delen door 2 (mits er natuurlijk winst gemaakt wordt)
  #5  
Oud 17-10-08, 17:31
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SuperDutch Bekijk bericht
Ja dat snap ik. Maar hoe kan je dat het best aanpakken. Een vaste prijs afspreken voor het laten ontwikkelen of de winst delen door 2 (mits er natuurlijk winst gemaakt wordt)
Wil je de app zelf uitbrengen of niet? Dan moet je jezelf eerst aanmelden bij het Developer Program. Dan kun je namelijk zelf de apps op de App Store zetten, onder jouw naam, en gaat de opbrengst naar jouw bankrekening. Je kunt de developer ook wel vragen om dit voor je te doen, maar dan heeft hij de touwtjes dus in handen.

Persoonlijk zou ik nooit 50/50 doen, want jij levert alleen het idee aan, en ideeen daar koop je niets voor. Er zijn wel ideeen die goud waard zijn, maar over het algemeen zijn ze waardeloos. Een compleet uitgewerkt design is wat anders, maar dan nog is 50/50 in het nadeel van de developer want hij doet nog steeds het meeste werk.
  #6  
Oud 17-10-08, 17:39
bbrink bbrink is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Almere
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Wil je de app zelf uitbrengen of niet? Dan moet je jezelf eerst aanmelden bij het Developer Program. Dan kun je namelijk zelf de apps op de App Store zetten, onder jouw naam, en gaat de opbrengst naar jouw bankrekening. Je kunt de developer ook wel vragen om dit voor je te doen, maar dan heeft hij de touwtjes dus in handen.

Persoonlijk zou ik nooit 50/50 doen, want jij levert alleen het idee aan, en ideeen daar koop je niets voor. Er zijn wel ideeen die goud waard zijn, maar over het algemeen zijn ze waardeloos. Een compleet uitgewerkt design is wat anders, maar dan nog is 50/50 in het nadeel van de developer want hij doet nog steeds het meeste werk.
Maar zonder idee was er niets geweest..
  #7  
Oud 17-10-08, 18:23
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbrink Bekijk bericht
Maar zonder idee was er niets geweest..
Zonder jouw idee kan hij alsnog een eigen idee uitwerken... want hij heeft de kennis.

Ik zou gewoon een vaste prijs afspreken. Gebeurt toch ook met ander soort software, websites, enzovoort?
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #8  
Oud 17-10-08, 20:18
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Ok, wat voor een bureau kan ik hiervoor inschakelen? En ik heb geen idee wat de ontwikkeling van de app zou kosten. Het is niet dat het een 3d race spel wordt ofzo.
Wordt gewoon een APP die een soort diensten aanbied. Dus het is denk ik ook niet heeel erg gecompliceerd.
Lastig lastig.....

EDIT: Heb de app al wel eigenlijk maar hij moet nog gemaakt worden voor de iPhone en er moet een grafische schil omheen.

Laatst gewijzigd door SuperDutch; 17-10-08 om 20:20.
  #9  
Oud 17-10-08, 21:41
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Het lastigste van het hele verhaal vind ik nog het tot stand komen van zo'n samenwerking. Ik ben dan developer, maar stel nou dat iemand naar mij toe komt met een idee, voordat hij dat idee aan mij wil uitleggen moet er natuurlijk enige vorm van vertrouwen zijn of een toezegging ofzo. Lastig.
  #10  
Oud 17-10-08, 21:43
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Ja dat is dus het hele punt waar ik mee zit. En de app is wel leuk en je kan er waarschijnlijk wel wat aan verdienen maar ook weer geen duizende euro's. Dus om het nou door een bedrijf te laten ontwikkelen.
  #11  
Oud 17-10-08, 21:58
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SuperDutch Bekijk bericht
Ja dat is dus het hele punt waar ik mee zit. En de app is wel leuk en je kan er waarschijnlijk wel wat aan verdienen maar ook weer geen duizende euro's. Dus om het nou door een bedrijf te laten ontwikkelen.
Het hoeft toch niet per se een bedrijf te zijn? Je kunt het toch ook een hobbyist laten doen, die er graag wat aan wil verdienen?
Als jij hem er gewoon een eerlijke prijs voor betaald, en jij vervolgens de rechten van de applicatie krijgt, dan lijkt het me gewoon een eerlijke zaak.
Net als wat ik hierboven eigenlijk zei, wanneer een programmeur een website voor iemand maakt, en de opdrachtgever hier vervolgens duizenden euro's mee verdient, dan is er eigenlijk niemand benadeelt, want de programmeur heeft gewoon geld voor z'n werk gekregen.
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #12  
Oud 17-10-08, 21:59
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Het hoeft toch niet per se een bedrijf te zijn? Je kunt het toch ook een hobbyist laten doen, die er graag wat aan wil verdienen?
Als jij hem er gewoon een eerlijke prijs voor betaald, en jij vervolgens de rechten van de applicatie krijgt, dan lijkt het me gewoon een eerlijke zaak.
Net als wat ik hierboven eigenlijk zei, wanneer een programmeur een website voor iemand maakt, en de opdrachtgever hier vervolgens duizenden euro's mee verdient, dan is er eigenlijk niemand benadeelt, want de programmeur heeft gewoon geld voor z'n werk gekregen.
Ja maar ik heb geen flauw idee wat het moet gaan kosten. Wil er ook geen kapitaal instoppen. Is toch een gok of het gaat lopen.
Maar ja zonder af en toe een gok te nemen kom je nergens
  #13  
Oud 18-10-08, 00:08
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SuperDutch Bekijk bericht
Ja maar ik heb geen flauw idee wat het moet gaan kosten. Wil er ook geen kapitaal instoppen. Is toch een gok of het gaat lopen.
Maar ja zonder af en toe een gok te nemen kom je nergens
Wil je dat de app gewoon gemaakt wordt, of wil je er ook geld aan verdienen? In het laatste geval zul je toch echt een gok moeten nemen. Dat heet het ondernemersrisico.

Je kunt de kansen wel in je voordeel laten werken, door al zoveel mogelijk zelf te doen. Zoals ik al zei is een uitgewerkt plan beter dan een half-doordacht idee. Sowieso zul je duidelijk tegen een eventuele developer moeten kunnen vertellen wat je wilt, in details.

Mijn suggestie is dat je het idee gewoon hier post en dan eventueel met een geinteresseerde developer aan de slag gaat om het verder uit te werken.

Lees anders ook deze artikelen eens. Gaat over game ideas maar de les is hetzelfde:
Lesson #1 - "I have a great game idea!"
The Value of Ideas
I Have a Great Game Idea! - Printable View - Yahoo! Video Games
  #14  
Oud 18-10-08, 02:35
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Thanx, zal de artikelen eens gaan lezen. Ik ga met de app zeker niet voor het geld maar het moet ook weer geen geld gaan kosten. Als ik dus quitte zal lopen vind ik het al goed.

Laatst gewijzigd door SuperDutch; 18-10-08 om 02:36. Reden: spelfoutje
  #15  
Oud 25-10-08, 02:18
lnn.art lnn.art is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: daar
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker Bekijk bericht
Het lastigste van het hele verhaal vind ik nog het tot stand komen van zo'n samenwerking. Ik ben dan developer, maar stel nou dat iemand naar mij toe komt met een idee, voordat hij dat idee aan mij wil uitleggen moet er natuurlijk enige vorm van vertrouwen zijn of een toezegging ofzo. Lastig.
En daarom stel je samen een simpel contract op. Ook netjes zou zijn om de developer (Vooraf/tijdens) te betalen voor het werk.

Optie is ook om de dev. voor zijn uren te betalen, en het zelf lekker distribueren..
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPod touch: bij shsh is opgeslagen dat ik ipod 2g 8gb heb, maar het is een 3g (jailbreak) kijkje Jailbreak 2 03-05-11 00:12
Ik wil een nieuwe Iphone 4 kopen?? maar is dit een goed idee?? stephaniesmeers Koopinformatie Nederland 7 11-04-11 19:50
Windows: Ik heb een APPLE ID, maar kan geen enkele app downloaden maybritt iTunes 0 13-01-11 20:22
Ik kom er maar niet uit, waar kan ik het beste een iPhone 4 kopen? VerCouter Koopinformatie en ervaringen 1 06-07-10 20:52
sorry heb hafl antwoord gevonden maar verder kon ik het zelf niet vinde GreatfunnyDirk Archief 1 27-11-08 23:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:30.