iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Ervaringen met iPhone OS 3.0 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/31647-ervaringen-iphone-os-3-0-a.html)

ninobeukeveld 27-03-09 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 271609)
Dat krijg je als je de 99 dollar nog niet hebt betaald ;)

Als dat toch het geval is, even contact opnemen met Apple. Is weinig wat wij hier dan kunnen doen.

Graag verdere vragen over SDK/developer in de desbetreffende topic op dit forum plaatsen ;)

ik heb al gezocht met probleem/ problemen SDK en dan krijg ik niet echt waar dit in past.

iScorpio 27-03-09 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 271616)
ik heb al gezocht met probleem/ problemen SDK en dan krijg ik niet echt waar dit in past.

Dan had je daar een nieuwe topic kunnen openen ;)

Maar voor nu, neem even contact op met Apple ;)

iFilip 27-03-09 17:31

Nico, als je betaling is verwerkt ontvang je binnen 24 uur een activation ID. Als je deze nog niet hebt ontvangen zou ik even met Apple contact opnemen. Meer kan je momenteel echt niet doen.

Undertaxxx 27-03-09 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 271443)
Toch wel een beetje vervelend is dat bij het (na enige tijd) weer doen ontwaken van de iPhone niet standaard de Wi-Fi verbinding

Ik had je dit al eens gezegd maar ik heb daar dus helemaal geen problemen mee ? Mijn Wi-Fi verbinding komt idd iets trager tot stand dan met 2.2.1 firmware maar dan spreken we over 2 a 3 seconden. Dus het is toch vreemd dat we er niet allebei last van hebben. Heb jij toevallig bij het updaten naar 3.0 OS je backup teruggeplaatst ?

iFilip 27-03-09 21:08

Ervaring: na het klikken op het icoontje "recent" onder de telefoon functie crasht de telefoon app regelmatig en moet ik uiteindelijk rebooten.
Mijn Wi-Fi activatie duurt soms een second op 10, dan weer maar 3 seconden. Er is toch ergens nog een vertraging ... maar het is en blijft een beta.

Peterke 27-03-09 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 269296)
Zijn dat NL fora of buitenlandse fora? Heb hier in NL nog niemand gesproken die het gelukt was. Heb nu ondertussen een Vodafone bundle die goed schijnt te werken en zonder foutmeldingen via iTunes geladen kan worden.

Linkje.

Heb je bestandje geïnstalleerd en zie nu de optie van tethering, alleen als ik deze wil instellen krijg ik de melding dat ik toestemming van Vodafone NL moet vragen.:confused:

MMS krijg ik ook niet verstuurd.

Ben dus benieuwd of iemand tethering met Vodafone werkend heeft.

Peterke 28-03-09 14:00

De aanhouder wint. Heb na lang zoeken op forums heb ik toch op dit forum een ipcc gevonden die wel werkt voor Vodafone. (Ik heb de carrier.plist gebruikt in een ipcc die ik al had.)

MMS (verzenden en ontvangst) werkt nu en ook tethering via USB. Alles met een Vodafone account.

Ben weer een gelukkig(er) mens.

"R" 28-03-09 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 271634)
Ik had je dit al eens gezegd maar ik heb daar dus helemaal geen problemen mee ? Mijn Wi-Fi verbinding komt idd iets trager tot stand dan met 2.2.1 firmware maar dan spreken we over 2 a 3 seconden. Dus het is toch vreemd dat we er niet allebei last van hebben. Heb jij toevallig bij het updaten naar 3.0 OS je backup teruggeplaatst ?

Een dagje experimenteren verder blijkt dat ik dat het probleem zich met name voor doet bij een radius beveiligd netwerk, de normale wpa2 netwerken worden zo gevonden. Ik heb overigens geen backup teruggezet, ben vanaf een compleet herstelde 3G vertrokken.

Undertaxxx 28-03-09 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 271905)
Een dagje experimenteren verder blijkt dat ik dat het probleem zich met name voor doet bij een radius beveiligd netwerk, de normale wpa2 netwerken worden zo gevonden. Ik heb overigens geen backup teruggezet, ben vanaf een compleet herstelde 3G vertrokken.

Verklaart veel, mijn netwerk is wpa2 beveiligd en hier in de buurt zijn geen andere netwerken beschikbaar. Heb het ook niet getest op een ander type beveiliging dus vandaar.

ButcherJF 28-03-09 15:14

1 Bijlage(n)
De taakbalk is nog niet helemaal af:

macfreaker 28-03-09 16:26

Nog een bugje gevonden bij het instellen van caldav. zie screens en voor de beschrijving voor instellen caldav zie link.
https://forum.iculture.nl/leden...46-foto102.jpg

https://forum.iculture.nl/leden...45-foto101.jpg

Zoals je kan zien is het toetsenbord niet compleet.

Link caldav.
raining ktula Blog Archive iPhone 3.0 beta: Configure Google Calendar CalDAV

Brimme 28-03-09 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulmadejong (Bericht 271457)
Heb tethering inmiddels aan de praat na het updaten van mijn bluetooth drivers. Echter heb ik ook het probleem dat sms-en soms erg traag gaat (mms-en lukt nog niet) en dat vervolgens ook het geluid gek doet -> geen clicks meer bijvoorbeeld.

Ik had ook dat sms heel erg traag was.
bij mij hielp het om de aangepaste tethring file weer te vervangen voor de oude orginele. heb toch een iphone Edge dus werkt toch niet bij mij maar die aangepaste file zorgde wel dat sms heel erg traag was.

Undertaxxx 28-03-09 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 271943)
Nog een bugje gevonden bij het instellen van caldav. zie screens en voor de beschrijving voor instellen caldav zie link.
https://forum.iculture.nl/leden...46-foto102.jpg

https://forum.iculture.nl/leden...45-foto101.jpg

Zoals je kan zien is het toetsenbord niet compleet.

Link caldav.
raining ktula Blog Archive iPhone 3.0 beta: Configure Google Calendar CalDAV

Heb jij per toeval Tethering en/of MMS al werkend voor Proximus ?

macfreaker 28-03-09 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 271962)
Heb jij per toeval Tethering en/of MMS al werkend voor Proximus ?

Ben er nog mee bezig . Maar het wil maar niet lukken . Krijg steeds een alert met contact provider. Zoek nog wel verder.

Voor mensen die willen verder zoeken voor proximus. Dit heb ik al! Aktivatie van mms en tethering. Maar geen van beide werkt. Heb wel al het proximus logo erin gezet.

http://rapidshare.com/files/214648074/Proximus_be.ipcc

jaaplankamp 28-03-09 18:56

Kan iemand een KPN IPCC maken?
De beschrijving zoals eerder gegeven, werkt alleen op een MAC niet op een Windows PC.

Peterke 28-03-09 20:18

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaaplankamp (Bericht 271995)
Kan iemand een KPN IPCC maken?
De beschrijving zoals eerder gegeven, werkt alleen op een MAC niet op een Windows PC.

De APN die je nu voor internet gebruikt is dat ook de APN voor mms. Ik heb een KPN bundel omgebouwd in de vorm zoals mijn Vodafone bundel werkt. Echter mijn apn is office.vodafone.nl, hier kan ik dus via internetten en mms-en. Ik vraag me af of je via de apn die aangaf ook op internet kan.

Alles is natuurlijk op eigen risico!:rolleyes: Ik weet niet hoe je deze wijzigingen ongedaan kunt maken, waarschijnlijk je gehele iPhone herstellen:confused:

Je moet KPN.zip hernoemen naat KPN.ipcc en via iTunes op je iPhone verwerken.

jaaplankamp 28-03-09 20:47

MMS
 
Dank Peterke! Ik ben weer een stuk verder.

De kpn.ipcc installeert zonder foutmeldingen.
Operator logo succesvol aangepast.
3G werkt
sms werkt
Versturen mms werkt niet,
maar ontvangen mms wel!

Iemand idee enig idee waarom ik wel kan ontvangen, maar niet verzenden?

Peterke 28-03-09 21:10

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaaplankamp (Bericht 272053)
Dank Peterke! Ik ben weer een stuk verder.

De kpn.ipcc installeert zonder foutmeldingen.
Operator logo succesvol aangepast.
3G werkt
sms werkt
Versturen mms werkt niet,
maar ontvangen mms wel!

Iemand idee enig idee waarom ik wel kan ontvangen, maar niet verzenden?

Ik heb nog even door de beide bestanden gelopen en nog wat kleine dingen aangepast. Ik had bij mij het voicemailnummer onder het knopje voicemail gezet (Leek me wel logisch:D) Heb dat nu ook voor de KPN gedaan, weet alleen niet of het werkt natuurlijk.
Ook nog wat andere kleine dingen aangepast zodat er niet zo heel veel verschil meer zitten tussen de Vodafone en de KPN variant.

Waarom je niet kunt versturen durf ik niet precies te zeggen, heb je voorheen met je abbo en ander toestel wel kunnen MMS-en? Zonee, zou het kunnen zijn dat dit nog geactiveerd moet worden bij de KPN. Daartegen over is het wel raar dat je dan wel MMS kunt ontvangen.

Je zou dus nog even de versie die aan dit bericht hangt kunnen proberen.

Ben daarintegen benieuwd of je tethering kunt activeren met je KPN abbo.

jaaplankamp 28-03-09 21:52

MMS
 
Er veranderd niets merkbaars.
Voicemail knop werkt wel en ontvangen van MMS gaat nog steeds.

Ik krijg thetering niet aan de praat , maar dat kan ook te maken hebben met windows 7

MMS verzenden lukt wel als ik mijn sim in een andere telefoon stop.

Undertaxxx 28-03-09 21:59

Facebook applicatie is geüpdatet en deze werkt nu ook terug onder 3.0 OS. Foto's etc worden terug weergegeven zoals op 2.2.1 Firmware.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:14.