iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Ervaringen met iPhone OS 3.0 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/31647-ervaringen-iphone-os-3-0-a.html)

Michael 31-03-09 07:28

Volgens MuscleNerd (een dev lid) zal de update voor niet legaal unlockte iPhones nog wel even opzich laten wachten. Omdat de baseband bij deze iPhones niet kan worden upgedate, vanwege het gebruik van yellowsn0w. Maar de 3.0 versie kan niet communiceren met de baseband van 2.2. En zolang er geen unlock is voor de basebands van 221 en later kunnen die gebruikers dus geen gebruik maken van fw 3.0.

paulmadejong 31-03-09 10:11

Nog een klein "bugje" of ontbrekende feature; ik krijg geen geluidje meer bij het versturen van een smsje.

Destiny 31-03-09 10:12

Ik merk dat als ik mijn wekker zet met de standaard app, dat mijn accu dan 's morgens helemaal leeg is. Blijkbaar zit er nog een bug in de wekker die nogal veel stroom slurpt. 2 keer getest.

"R" 31-03-09 10:28

Ik ben er nog niet achter hoe het nu zit, maar ik constateer dat de ene dag mijn accu in een uurtje of drie leeg is (zonder extreem gebruik) en dat ik de andere dag keurig de dag kan doorfietsen.

Het eerste woord, ook als ik kijk naar de post hiervoor, dat me te binnen schiet is "achtergrondprocessen". Ik ga pogen proefondervindelijk uit te vogelen hoe het zit.

Daarnaast is het als gezegd vervelend dat het verbonden zijn met Radius wlan netwerken niet wordt onthouden, daar waar dat met WPA2 etc. geen probleem is.

Bugjes dus.

Brimme 31-03-09 10:35

ik merk ook dat mijn accu duur heel erg verschilt.
het lijkt wel of applicaties niet goed worden afgesloten waardoor ze nog op de achtergrond door draaien en je accu dus snel leeg trekken.

ben benieuwd wanneer de nieuwe beta uitkomt

Destiny 31-03-09 11:15

Ik denk dat dat deze week of volgende week is.

King1987 31-03-09 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 272965)
Ik merk dat als ik mijn wekker zet met de standaard app, dat mijn accu dan 's morgens helemaal leeg is. Blijkbaar zit er nog een bug in de wekker die nogal veel stroom slurpt. 2 keer getest.

Vreemd, dat heb ik weer totaal niet, mijn wekker doet het perfect zonder batterij te slurpen....

iFilip 31-03-09 20:19

Bij mij begint de telefoon functie regelmatig te crashen. Als ik op onder de tab recent bij telefoon een nummer probeer te selecteren ... zwart scherm. Rebooten is dan de boodschap. Hopelijk is de volgende beta toch al net iets stabieler, al klaag ik niet zenne. Vooruitgang troef.

Jeroen de Bruijn 31-03-09 23:11

En jawel, de nieuwe beta is uit. Ik ben weer terug gegaan naar 2.2.1 omdat ik 'm erg onstabiel vond. Ben benieuwd naar de ervaringen met deze beta 2.

iMario 31-03-09 23:16

Ben ook wel benieuwd naar de 2e beta ervaringen :). Kan niet wachten tot de officiële release! (3.0 Jailbreak release ;)).

Michael 31-03-09 23:32

Ik ben nu aan het updaten

macfreaker 01-04-09 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 273312)
Ik ben nu aan het updaten

Updaten lukte bij niet , dus heb ik een herstel gedaan. Nu alles correct ook na terugzetten laatste backup. :D

"R" 01-04-09 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 273333)
Updaten lukte bij niet , dus heb ik een herstel gedaan. Nu alles correct ook na terugzetten laatste backup. :D

Ook hier lukt de update niet, na een paar keer een reboot waarbij wordt gewisseld tussen een scherm met een appeltje en een scherm met een stekkertje, volgt fout 1611. De restore start wel zoals dat hoort. To be continued.
Macfreaker: het terugzetten van een backup geeft geen problemen bij het gebruik?

EDIT

Na de restore valt op dat de achtergrond van het lockscherm vòòr eerste aanmelding (met het stekkertje) paars is.
Eerste aanmelding gaat goed, na het invoeren van de pin-sim keurig een KPN netwerk (mijn 3G is off. unlocked via t-mobile) vervolgens de backup terugzetten.

Bij het terugzetten van de backup zie ik -door elkaar heen en zeer snel flikkerend- een seconde of 15 de afbeelding van het laadscherm en de mededeling terugzetten backup. Vervolgens reboot de 3G en zie ik de voortgangsbalk, gevolgd door een reboot en wederom een voorgangsbalk.

De geinstalleerde apps zijn niet teruggezet, de settings (ondermeer wlan en mailboxen zag ik zo snel) keurig wel. De iPhone gaat nu "zelf" syncen teneinde de apps, films, muziek en zo er weer op te zetten. Dat duurt even maar lukt uiteindelijk keurig.
Later meer.



Michael 01-04-09 08:04

Oh ik had de updateknop gebruikt werkte prima

paulmadejong 01-04-09 08:27

@Michael:
Toevallig een officiele T-Mobile iPhone en niet de officeuse carrier settings voor tethering geinstalleerd?

Brimme 01-04-09 08:46

ik ben beta tester maar heb een 1st gen iphone, weet iemand of ik weer veilig kan updaten zonder dat mijn lock weggaat ?

Destiny 01-04-09 08:48

Deze beta werkt sneller. Alleen cover flow werkt nog steeds niet

pradix 01-04-09 08:53

Bij mij is het updaten in 1 keer goed gegaan! Ik heb een italiaanse simlock vrije toestel

pradix 01-04-09 08:53

Hyves doet het nu ook weer goed!

Michael 01-04-09 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulmadejong (Bericht 273342)
@Michael:
Toevallig een officiele T-Mobile iPhone en niet de officeuse carrier settings voor tethering geinstalleerd?

Ja die ipcc had ik erop staan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.