//

Ervaringen met iPhone OS 3.0

Ervaringen met iPhone OS 3.0 discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Nu zit de GM er al enkele dagen op, en inmiddels zijn me weer wat dingen op gevallen buiten wat ik al eerder gemeld had ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1361  
Oud 15-06-09, 11:00
iSP iSP is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 77
Standaard

Nu zit de GM er al enkele dagen op, en inmiddels zijn me weer wat dingen op gevallen buiten wat ik al eerder gemeld had in het topic.

- 3G is nu stabieler en sneller ook, hoewel wel of geen ipcc bestand uploaden wel verschil maakt.
Zonder dan gat ie terug naar gprs zodra je geen internet gebruikt, met dan staat 3G altijd aan wanneer beschikbaar.
Nu een aantal keer reset en het is 100% reproduceerbaar voor mij.

- Safari hangt soms, heeft dan ook "plaktoetsen".
Wat je dan ook intikt de letters blijven er boven staan en gaan als je vinger het scherm niet meer raakt ook niet weg.
Je kunt dan ook niet meer wegnavigeren van de pagina waar je dan op dat moment bent, je krijgt geen nieuwe pagina ingeladen.
Even resetten en et is weer weg.

- Flink betere accuduur.
Ik had deze al gemeld, ik gebruik safari veel in het openbaar vervoer, en ik kan nu evenveel internetten op een halve accu dan op een volle, ongeveer een 50% vooruitgang hier!

- bluetooth tethering werkt, maar hier is het zo dat als er veel bluetooth apparaten zijn (getest mediamarkt) en je wilt pairen met een macbook dan wordt jouw iphone compleet verdrukt.
Hij vind wel andere pc's, telefoons navigatieapparaten en weet ik wat nog meer maar jouw iphone pakt ie niet.
Af en toe zie je hem maar wordt compleet verdrukt en niet stabiel te krijgen.
Maar het is wel een mooie start dat het werkt.

- 3G signaal is ook sterker, op kantoor waar stalen balken in het plafond zitten had ik eerst bijna nooit ontvangst, nu altijd wel net zoals de collega's met hun htc's en blackberries.

- dictaphone is leuk om een memo op te nemen maar in een kamer met veel omgevingsgeluid is het amper bruikbaar, ik ken dictaphones met goede omgevingsgeluid filters, hoop dat de iphone die ook nog krijgt.

- Bij de kaarten.app kun je nu een bestemming invullen!
Werkt erg goed, wel geen instructies maar zeker navigeerbaar in de auto, nu nog een optie om de kaart te kantelen en je een horizon hebt, hoef ik niet perse gesproken navigatie te hebben (rijd toch als ik ergens moet zijn op de wijk nauwkeurig er naar toe, alleen laatste stukje met navigatie)

- GPS fix is sneller, veel sneller, like meteen soms voorheen duurde het wel een seconde!
Bij veel hoge gebouwen heb ik het idee dat het allemaal wat minder precies en snel gaat als voorheen, daar moet ik nog een andere 3G met 2.2.1 naast leggen ter vergelijking.


Al met al is de update het zeker waard, maar ik zie nog wel wat puntjes ter verbetering, zou me niets verbazen als de GM niet de final is en ze vanwege het safari probleem nog met een update uit komen (hoewel ik dat pas in deze dagen 3x heb gehad bij heel intensief gebruik, dus geen ramp)



Iemand anders die de GM er al vanaf dag 1 heeft opzitten en enkele van deze ervaringen deelt of andere ervaringen heeft wat geen momentsopname is van "ff checken"?
Ik heb natuurlijk ook alleen maar getest wat voor mij van belang is en zou graag ook andere horen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1362  
Oud 15-06-09, 11:44
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSP Bekijk bericht
- dictaphone is leuk om een memo op te nemen maar in een kamer met veel omgevingsgeluid is het amper bruikbaar, ik ken dictaphones met goede omgevingsgeluid filters, hoop dat de iphone die ook nog krijgt.
Dat doen ze in de hardware al, inkomende geluid wordt direct door wat filters geleid. Misschien dat het op de 3G S zit, anders zul je moeten wachten tot dit op een opvolger zit. De huidige 3G zal het in ieder geval niet kunnen als het nu al niet kan. Maar even afgezien hiervan, is die dictaphone verder wel prima bruikbaar?

Citaat:
- Bij de kaarten.app kun je nu een bestemming invullen!
Werkt erg goed, wel geen instructies maar zeker navigeerbaar in de auto, nu nog een optie om de kaart te kantelen en je een horizon hebt, hoef ik niet perse gesproken navigatie te hebben (rijd toch als ik ergens moet zijn op de wijk nauwkeurig er naar toe, alleen laatste stukje met navigatie)
Dat kon ik al vanaf 2.0. Je drukte op route en je geeft start en eindpunt op en klaar. Je krijgt een complete route berekent met alle instructies. Er ontbreekt alleen turn by turn navigatie, je hebt dus geen gesproken tekst die stapsgewijs vertelt waar je heen moet. Per 3.0 is dat wel mogelijk en inmiddels zijn er ook al een aantal fabrikanten (waaronder TomTom) die een iPhone versie hebben aangekondigd. Die kaart kantelen kan de 3G maar de 3G S wel vanwege de ingebouwde elektronische kompas hoewel het bij het volgen van een uitgestippelde route wel mogelijk is (TomTom en alle andere turn by turn navigatie setjes doen dat namelijk op deze manier, geen kompas nodig). Google Maps zal het wel niet gaan kunnen, maar dingen als TomTom dus wel.

Citaat:
- GPS fix is sneller, veel sneller, like meteen soms voorheen duurde het wel een seconde!
Bij veel hoge gebouwen heb ik het idee dat het allemaal wat minder precies en snel gaat als voorheen, daar moet ik nog een andere 3G met 2.2.1 naast leggen ter vergelijking.
Hoge gebouwen zijn de doodssteek voor draadloze signalen. Verwacht er niet al teveel van dus.
  #1363  
Oud 15-06-09, 11:50
Mart-in Mart-in is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Alphen a/d Rijn
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar Mart-in
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSP Bekijk bericht
Nu zit de GM er al enkele dagen op, en inmiddels zijn me weer wat dingen op gevallen buiten wat ik al eerder gemeld had in het topic.

- Safari hangt soms, heeft dan ook "plaktoetsen".
Wat je dan ook intikt de letters blijven er boven staan en gaan als je vinger het scherm niet meer raakt ook niet weg.
Je kunt dan ook niet meer wegnavigeren van de pagina waar je dan op dat moment bent, je krijgt geen nieuwe pagina ingeladen.
Even resetten en et is weer weg.
Klopt, hier heb ik ook last van. Vaak als ik een tabblad wil sluiten blijft 'ie een paar seconden hangen. Ook met het inzoomen op afbeeldingen gaat het vaak niet helemaal soepel.

Een paar applicaties van 2.2.1 heb ik er nu ook weer opstaan. Deze draaien vrij goed. In Hyves zitten wel een paar bugs. Maar games als Flight Control en Pocket God werken gewoon goed

Verder moet ik zeggen dat alles wel iets sneller is geworden, maar dat kan ook komen omdat ik er nu geen Jailbreak op heb staan met al die achtergrond processen zoals SBSettings.
  #1364  
Oud 15-06-09, 12:57
iSP iSP is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 77
Standaard

Ik heb er ook geen jailbreak op staan, heb een originele unlockte iphone uit itali"e
Sowieso vind ik niet dat het iets extra's geeft.
Vraag me alleen af waarom ik de optie om een bestemming in te vullen nooit eerder gezien heb, zou zweren dat...
Hoe heb je safari van 2.2.1 erop gezet?
Ipa aangepast of anders? Wil ik wel weten mocht er over 2 dagen geen nieuwe versie komen of een versie met hetzelfde probleem.
  #1365  
Oud 15-06-09, 13:02
Rasz's schermafbeelding
Rasz Rasz is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 208
Standaard

Ik ben er achter gekomen dat je je telefoon alleen nog maar kan ontgrendelen door de sleep beweging te maken, voorheen kon je met een vingen op de linkerkant gaan staan en een vinger daarna op de rechterkant duwen, dan was hij ontgrendeld. Dit gaat nu niet meer..

Of was dit al bekend?

Laatst gewijzigd door Rasz; 15-06-09 om 13:08.
  #1366  
Oud 15-06-09, 14:01
Mart-in Mart-in is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Alphen a/d Rijn
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar Mart-in
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSP Bekijk bericht
Hoe heb je safari van 2.2.1 erop gezet?
Ipa aangepast of anders?
Volgens mij kan dat niet (?), ik bedoelde dat ik applicaties die gemaakt zijn voor 2.2.1 erop heb staan, zoals Hyves, Nu.nl en een paar games.
  #1367  
Oud 15-06-09, 14:53
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Bij mij werken ook alle 2.2.1 applicaties nog steeds prima. Nog geen problemen gehad.

Net wel iets vaags: Mail app crashte, en alle Hotmail mailtjes waren weg. Kon ik weer opnieuw alle mailtjes 1 voor 1 openen om ze als gelezen te markeren.

Doe mij maar IMAP, POP is irritant
  #1368  
Oud 15-06-09, 14:59
iSP iSP is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 77
Standaard

Ah ok dan begreep ik het verkeerd.
Nouja alle 3rd party apps werken hier perfect, merk geen verschil.
Of je moet meerekenen dat aqua forest geen vertraging meer heeft bij bepaalde materialen.
  #1369  
Oud 15-06-09, 15:40
Mart-in Mart-in is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Alphen a/d Rijn
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar Mart-in
Standaard

Dat is dan alleen maar mooi meegenomen toch?
Al met al zie ik geen directe reden om de 3GS aan te schaffen. Persoonlijk ben ik van mening dat er helemaal niet zoveel veranderd is t.o.v. de huidige 3G.
Zelfs betere ondersteuning voor games zal niet direct invloed hebben op de oudere generatie van de iPhone. Anders zouden al deze mensen ook de games niet meer kopen (als nieuwe games alleen zouden werken op de 3GS).

Wat ik nog steeds mis in OS3 is het weeknummer in de kalender. Dit zou toch een eenvoudige toevoeging moeten zijn?
  #1370  
Oud 15-06-09, 15:59
xxMartenxx's schermafbeelding
xxMartenxx xxMartenxx is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Heerenveen
Berichten: 130
Stuur een bericht via MSN naar xxMartenxx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Bij mij werken ook alle 2.2.1 applicaties nog steeds prima. Nog geen problemen gehad.

Net wel iets vaags: Mail app crashte, en alle Hotmail mailtjes waren weg. Kon ik weer opnieuw alle mailtjes 1 voor 1 openen om ze als gelezen te markeren.

Doe mij maar IMAP, POP is irritant
Hetzelfde gebeurde mij 15 min geleden
  #1371  
Oud 15-06-09, 17:05
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

Het ziet er naar uit dat de mensen met een eerste generatie iPhone problemen gaan hebben met Push notifications: Ik krijg deze pop-up in Tap Tap Revenge 2.
“Connect to iTunes to Use Push Notifications”
Na het verbinden met iTunes en zelfs rebooten, krijg ik nog steeds die pop-up.

Dit zou mogelijk een probleem kunnen zijn met de authorisatie (activatie in iTunes die ik omzeild heb) van de iPhone die niet goed gebeurd is.
Oh oh…..
  #1372  
Oud 15-06-09, 17:21
bru410 bru410 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard

Sinds de installatie van 3.0GM en de upgrade naar baseband 04.26.08 is mijn bereik een stuk slechter geworden. In gebieden waar ik voorheen nog dekking met GPRS had, heb ik nu helemaal geen dekking meer (Geen Service).

Iemand ervaringen met minder/beter bereik met 04.26.08?

OdB
  #1373  
Oud 15-06-09, 17:51
iSP iSP is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mart-in Bekijk bericht
Dat is dan alleen maar mooi meegenomen toch?
Al met al zie ik geen directe reden om de 3GS aan te schaffen.

Wat ik nog steeds mis in OS3 is het weeknummer in de kalender. Dit zou toch een eenvoudige toevoeging moeten zijn?
Ben ik helemaal mee eens, beste aanschaf ooit, kan makkelijk zo nog een jaar mee.

Maybe wil je eens naar WeekOtY kijken, een app dat dat kan, gebruik ik als oplossing.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bru410 Bekijk bericht

Iemand ervaringen met minder/beter bereik met 04.26.08?

OdB
Hier is de verbinding met vodafone beter.
Op enkele plekken in Brabant viel de gprs verbinding weg, maar nu niet meer.
Op andere plekken had i kzeer wisselend een 3G en dan weer gprs verbinding en nu een stabiele 3G verbinding.
En meestal heb ik nu vol bereik met 3G zolang ik maar in de bewoonde wereld zit zeg maar
Nee het is nu net zo stabiel als de collegas met hun blackberries en windows mobile toestellen, het kan niet beter haast.

Van welke telco maak jij dan gebruik en in welke regio?
Kan ik misschien eens naar die regio af reizen binnenkort om te checken zodra mijn ov binnen is.
  #1374  
Oud 15-06-09, 17:59
iBoss iBoss is offline
• iOS 4.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 35
Standaard

Heeft iemand mms én tethering werkend op t-mobile? zoja..kan die ipcc geuploadt worden?
  #1375  
Oud 15-06-09, 18:09
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iBoss Bekijk bericht
Heeft iemand mms én tethering werkend op t-mobile? zoja..kan die ipcc geuploadt worden?
Kijk hier eens.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #1376  
Oud 15-06-09, 18:25
iBoss iBoss is offline
• iOS 4.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Kijk hier eens.
Dankje, had die discussie gezien mmar door de naam dacht ik dat het alleen over tethering ging.
werkte goed voor mij, nu heb ik ook beide.
  #1377  
Oud 15-06-09, 19:14
pieterwillems pieterwillems is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: belgie
Berichten: 573
Standaard

Nu tap tap push heeft is eindelijk ook die menu tevoorschijn gekomen, alles werkt vrij vlot ivbm push.
  #1378  
Oud 15-06-09, 19:16
bru410 bru410 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard

@iSP

T-Mobiel regio Groningen. In Groningen is het ok, maar even daarbuiten, waar normaal GPR bereik mogelijk is, schakelt ie over op Geen Service. Hij blijft daarop staan totdat ik zeker 5 minuten in een gebied zit waarvan ik weet dat het vol 3g bereik is.
  #1379  
Oud 15-06-09, 19:18
Ewout Ewout is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
Berichten: 6
Standaard

Gelukkig wees een uiterst vriendelijke moderator me erop dat ik m'n reactie hier moest plaatsen. Dit zijn mijn ervaringen:

Sinds een aantal dagen heb ik op mijn Iphone 3G het nieuwe OS (3.0GM) draaien. Veel nieuwe en zeer welkome functies, ik ben er dan ook heel blij mee.

Toch zitten drie zaken me niet lekker aan deze update.

1) na vijf tot zes uur op m'n bureau geeft de batterij aan dat deze nog maar halfvol is. 3G en bluetooth staan dan uit. Ik bel erg weinig en heb in dit geval ook geen muziek geluisterd o.i.d. Wi-Fi staat wel aan, maar zo had ik het in de laatste 8 maanden ook.

2) Regelmatig blijk ik stomweg niet bereikbaar te zijn. Als ik me zelf probeer te bellen via een ander toestel krijg ik een bericht van m'n provider dat m'n toestel uitgeschakeld is. Als ik de iPhone herstart of even op 'vliegtuig' stand zet en weer terug ben ik ineens weer bereikbaar. In dit geval dus ook geen gebruik van 3G.
Pikant detail in deze is, dat ik zelf als Nokia Level4 technician werkzaam ben en me dagelijks bezig hou met het tunen van telefoons i.c.m. GSM/3G netwerken.

3) Met m'n splinternieuwe Bluetooth headset (Nokia BH-604) geeft een geweldig geluid en ook bellen gaat prima. Maar de twee toetsen om naar het volgende of vorige nummer te skippen worden blijkbaar niet ondersteund. Geen ramp, wel jammer.

Nu weet ik wel dat 3.0 nog niet officieel is, maar het is wel een GoldenMaster, wat zoiets betekent als: definitieve versie. In dit geval hoop ik dat ik het mis heb, maar ik ben bang dat ik minstens tot 3.01 moet wachten voor dat alles werkt zoals het bedoeld is.

Dit stukje was niet om te klagen maar alleen om een ervaring te delen.

Groet uit Noorwegen,


Ewout Schalkwijk
  #1380  
Oud 15-06-09, 20:34
jorikk jorikk is offline
• iOS 4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 18
Standaard

Ik heb ook de GM versie draaien op de iphone 3G. Ben eigenlijk wel tevreden.
Krijg alleen met geen mogelijkheid MMS aan met Telfort als provider. Echt alles reeds gedaan. Weet zeker dat de settings goed staan, alle varianten gedaan. Maar tot op heden geen succes. Mocht iemand Telfort/MMS wel hebben draaien, ik hou me sterk sterk aanbevolen en roep je nu al uit tot held. Tethering werkt overigens al prima!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G met Vodafone - ervaringen? iSander Vodafone 266 06-01-10 00:10
Ervaringen met iphone os 3.1 beta pieterwillems Ontwikkelen voor iOS 70 17-08-09 15:34
Ervaringen met Iphone master? Niessie iPhone algemeen 3 18-02-09 11:05
iPhone 3G met telfort: Ervaringen Dennisf KPN 36 01-01-09 21:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:37.