iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Downgraden van 1.2.0 (2.0) naar 1.1.4 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/11556-downgraden-1-2-0-2-0-naar-1-1-4-a.html)

Michael 23-07-08 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150879)
Heb m'n phone herstart en toen ging er meteen een hoop text over het scherm.
Hij is nu al een hele poos bezig met BSD root: md0, major 2, minor 0
regels te schrijven.
Is dat oke? Of moet ik ingrijpen?

In reocvery zetten en dan naar custom 2.0 wel als voorwaarde dat je itunes 7.7 erop hebt staan

sjowol 23-07-08 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AaiFoonDjoeed (Bericht 139529)
Krijg hem niet op dat zwart scherm, als hij uitgaat moet de home button dan ingehouden worden want is niet zo duidelijk?

ja... aan/uit en home tot hij uitgaat dan aan/uit los en home ingedrukt houden

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 150878)
dat neuter verhaal is echt onzin.

humm dat roept om wederom een off-topic vraagje... ik kan dus gewoon met mijn geziphonede 1.1.4 direct jouw custom eropgooien (wil ik nogsteeds niet want dan ben ik al mijn coole apps enzo kwijt maar vraag het me wel af)

Michael 23-07-08 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 150888)
humm dat roept om wederom een off-topic vraagje... ik kan dus gewoon met mijn geziphonede 1.1.4 direct jouw custom eropgooien (wil ik nogsteeds niet want dan ben ik al mijn coole apps enzo kwijt maar vraag het me wel af)

Als je hem in recovery gooit wel En de Appstore heeft echt nog veel betere apps Veel gratis ook Want dat horen wij graag Al heb ik er ook een paar gekocht. Die developers moeten toch ook ergens van leven :D

basvanoort 23-07-08 00:58

Weer niet gelukt. Heb ook voor de zekerheid mijn apple herstart. Maar krijg melding 1600.
En als ik mijn iPhone opstart gaat ie weer heel veel tekst uitspugen.
Iemand nog een idee?

Fresh 23-07-08 00:58

De methode die ik in Windows gebruik werkt als volgt:
  • Uninstall iTunes 7.7 en installeer iTunes 7.5.
  • Hernoem de map "iTunes" in je muziek folder naar "old iTunes".
  • Zet je naar 2.0 geupgrade iPhone in DFU. Dat doe je door de iPhone aan de PC aan te sluiten, vervolgens houd je de powerknop en homeknop tegelijkertijd ingedrukt. Zodra Windows het geluidssignaal geeft dat de iPhone ontkoppeld is en het scherm van je iPhone zwart wordt laat je de powerknop los en houdt je de homeknop ingedrukt tot Windows het geluidssignaal geeft dat de iPhone is aangemeld. Het scherm van je iPhone is zwart.
  • iTunes heeft een iPod in herstelmodus gevonden.
  • Nu downgrade je je iPhone naar 1.1.4 door shift-herstellen te drukken en het 1.1.4 firmware bestand te selecteren.
  • Je krijgt fout 1015, maar dat deert niet. Haal je iPhone uit recovery mode met iBrickr m.b.v. de optie "Boot the phone". Het scherm van je iPhone wordt groen.
  • Sluit iBrickr af, herstel nogmaals firmware 1.1.4 met iTunes. Je krijgt weer fout 1015, dat is normaal.
  • Haal je iPhone uit recovery mode met iBrickr m.b.v. de optie "Boot the phone". Het scherm van je iPhone wordt rood.
  • Gebruik het programma KiPhone om de baseband (dat is de GSM software) op je iPhone te wissen. Draai KiPhone met de opties "iErase" en "Debug boot" aangevinkt.
  • Als je iPhone opnieuw is opgestart zal hij mogelijk zeggen "Repair needed", maar die melding kun je negeren.
  • Herstel nog een keer naar 1.1.4 zoals boven beschreven, om de baseband van 1.1.4 terug te krijgen. KiPhone heeft deze immers gewist.
  • Jailbreak en activeer je iPhone met iLiberty+ of ZiPhone. Let op! Geen unlock selecteren, alleen jailbreak en activate! Als je iLiberty+ gebruikt moet je ervoor zorgen dat BSD Subsystem en Bootneuter ook worden geinstalleerd.
  • Verbind je iPhone met Wi-Fi en download het programma Bootneuter met de installer. Je kunt dit programma onder "install" vinden zonder extra sources toe te voegen. Als je iLiberty+ hebt gebruikt hoeft dit niet; bootneuter staat al op het springboard.
  • Sluit Installer. Ga naar settings=>general en zet auto-lock op never.
  • Start Bootneuter dat nu op je springboard staat en selecteer bootloader 4.6, neuter en unlock. Druk op de knop "Flash" en bevestig je keuze. Laat Bootneuter z'n werk doen.
  • Als Bootneuter klaar kun je in principe weer bellen met je iPhone.
  • De volgende stappen zijn alleen nodig als je naar 2.0 wilt upgraden!
  • Als je wilt upgraden naar 2.0 gebruik je een custom firmware 2.0 file die je maakt met de Pwnage tool op een Mac, of hebt gedownload van internet. Zet daarvoor je iPhone in recovery mode. Dat doe je door de powerknop en de homeknop tegelijkertijd ingedrukt te houden, tot je het iTunes logo en het stekkertje op het scherm van je iPhone ziet.
  • Ga naar iTunes en houdt shift ingedrukt en druk op herstellen. Selecteer de custom 2.0 firmwarefile die je hebt gemaakt of gedownload en installeer deze.
  • De rest gaat vanzelf... Hierna heb je een geunlockte iPhone op firmware 2.0.

basvanoort 23-07-08 01:00

Hmmm heb alleen Apple. Alternatief?

Michael 23-07-08 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150895)
Weer niet gelukt. Heb ook voor de zekerheid mijn apple herstart. Maar krijg melding 1600.
En als ik mijn iPhone opstart gaat ie weer heel veel tekst uitspugen.
Iemand nog een idee?

Je hebt waarschijnlijk nog steeds niet de MobileDeviceFramework uit het Systeem/Bibliotheek/PrvateFrameworks weggegooid Het is echt een kwestie van lezen Dan weer itunes 7.5 installeren

basvanoort 23-07-08 01:10

Heb em weer weggegooid en 7.5 geïnstalleerd.
Dat was niet het probleem.
Zegt dat spugen van die lappen tekst je iets? Na de unlock actie met ZiPhone?

Michael 23-07-08 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150905)
Heb em weer weggegooid en 7.5 geïnstalleerd.
Dat was niet het probleem.
Zegt dat spugen van die lappen tekst je iets? Na de unlock actie met ZiPhone?

Ja dat het iedere keer een hoop rommel in je iPhone achterlaat
Zet hem eens in dfu en dan restoren niet een keer maar twee keer dan ben je die troep van ziphone wel weer kwijt

basvanoort 23-07-08 01:32

Oke. Terug naar af. net 2.0 geïnstalleerd. Toen 7.7 verwijderd plus andere mobile device dingen. 7.5 geïnstalleerd. Nu 1.1.4 aan 't herstellen.
Dan kan ik daarna toch de mobile device dingen en itunes verwijderen, 7,7 installeren en dan 2.0 custom installeren?

Michael 23-07-08 01:34

Je hoeft bij de update de mobiledevice dingen niet eraf te halen die worden gewoon geupdate door itunes 7.7

En dan in recovery 2.0 custom erop zetten

basvanoort 23-07-08 01:36

Top! bedankt.
Ik hoop dat het nu eindelijk gaat werken.
Krijg net foutmelding 1015 na het herstellen van 1.1.4.

Michael 23-07-08 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150922)
Top! bedankt.
Ik hoop dat het nu eindelijk gaat werken.
Krijg net foutmelding 1015 na het herstellen van 1.1.4.

Dat is iet erg en staat tie gelijk in recovery 1015 is een normale fout

basvanoort 23-07-08 01:38

Dus nu 7.7 installeren en meteen herstellen met custom 2.0?

Michael 23-07-08 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150924)
Dus nu 7.7 installeren en meteen herstellen met custom 2.0?

Ja 7.7 installeren en dan restoren met custom 2.0 Vergeet niet eerst je vinger op de altknop te zetten en dan pas herstel indrukken Dan browsen naar de custom 2.0

basvanoort 23-07-08 01:42

Thanks! Gaan we nu doen

Michael 23-07-08 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150926)
Thanks! Gaan we nu doen

Tromgeroffel voor spannende momenten :D

basvanoort 23-07-08 01:50

Te gek! Het s gelukt!
Is nu de bootloader aan t flashen.
Bedankt voor je geduld!

Michael 23-07-08 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150933)
Te gek! Het s gelukt!
Is nu de bootloader aan t flashen.
Bedankt voor je geduld!

Cool dat je er bent :D Even dat proces afwachten en als hij daarna opnieuw opstart kan je spelen met 2.0 Veel plezier ermee :D

Fresh 23-07-08 01:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150933)
Te gek! Het s gelukt!
Is nu de bootloader aan t flashen.
Bedankt voor je geduld!

Het gaat lukken!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.