//

Ultieme iPhone (upgrade) Unlock Gids voor Windows

Ultieme iPhone (upgrade) Unlock Gids voor Windows discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) tjongejonge, ik dacht nog even om 11 uur mijn iphone te gaan upgraden naar 1.1.1... Nou alles wat mis kon gaan ging ook mis maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 26-10-07, 03:52
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

tjongejonge, ik dacht nog even om 11 uur mijn iphone te gaan upgraden naar 1.1.1...
Nou alles wat mis kon gaan ging ook mis maar 5 minuten geleden is het me dan eindelijk gelukt!!!!! Ik heb de guide van dit topic gebruikt waarin nog wel een aanal kleine verbeteringen in aan te brengen zijn (maar daarmee wil ik niets afdoen aan de uitstekende en uitgebreide guide die sjowol heeft opgesteld! )
Nu maar lekker slapen, mocht iemand vragen hebben over het gebruik van de tutorial dan hoor ik dat graag!!

Voor de duidelijkheid, ik had een met anysim unlockte 1.0.2. die ik nu succesvol geupgrade heb naar 1.1.1 met alle toeters en bellen !
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 26-10-07, 08:22
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Na ongeveer 13 uur lang gekloot te hebben met het virginizen en het proberen te upgraden naar firmware 1.1.1 is het nu eindelijk gelukt om firmware 1.1.1 erop te krijgen zonder die verdomd irritante "error 1604" te krijgen in iTunes.

Ik heb mijn simkaart eruit gehaald tijdens restore en een beetje lopen wiebelen met de kabel onderin mijn iPhone en opeens begon hij met restoren naar 1.1.1!!!

Ik zat daar echt van WTF??

In ieder geval ben ik nu even toe aan wat slaap, ik ga morgen beginnen met CARNAVAL progje, en eens zien of we verder kunnen komen dan.


P.S ik was niet zo ver gekomen zonder hulp via msn van SJOWOL mijn dank is groot!!
  #123  
Oud 26-10-07, 08:47
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

De Error(1)
Die je krijgt komt omdat je nog niet in de benodigde speciale restore-modus van je iPhone gekomen bent (waarbij het scherm zwart is). Daarvoor moet je die twee keer exact 10 sec. aanhouden, lijkt me.

De Error (1604)
Je hebt de firmware al op je computer staan. Zoek heb op je computer en dubbelklik zodat iTunes deze alsnog opent en installeert.

Succes iedereen (nee, ik heb nog niet geupgrade/unlocked)
  #124  
Oud 26-10-07, 09:33
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dien Bekijk bericht
Na ongeveer 13 uur lang gekloot te hebben met het virginizen en het proberen te upgraden naar firmware 1.1.1 is het nu eindelijk gelukt om firmware 1.1.1 erop te krijgen zonder die verdomd irritante "error 1604" te krijgen in iTunes.

Ik heb mijn simkaart eruit gehaald tijdens restore en een beetje lopen wiebelen met de kabel onderin mijn iPhone en opeens begon hij met restoren naar 1.1.1!!!

Ik zat daar echt van WTF??

In ieder geval ben ik nu even toe aan wat slaap, ik ga morgen beginnen met CARNAVAL progje, en eens zien of we verder kunnen komen dan.


P.S ik was niet zo ver gekomen zonder hulp via msn van SJOWOL mijn dank is groot!!
@Dien

Het jailbreaken van 1.1.1 kan helaas niet met iBrickr, dat zul je inderdaad met 1 van de nieuwere tools moeten doen. iBrickr kan alleen 1.0.2 te unlocken.

Mijn ervaring is dat zolang je je SIM niet opnieuw unlockt met anysim in 1.0.2, je nog steeds dan updaten naar 1.1.1 zonder opnieuw te virginizen. Je baseband is namelijk nog steeds intact.

Ga nu verder in Sjowol's guide met het upgraden naar 1.1.1 met iTunes.
Die foutmelding daar kun je vanaf komen, Nilles heeft boven een verklaring gegeven voor de foutmelding.
Na de update naar 1.1.1 met iTunes ga je jailbreaken volgens Sjowol's guide met touchfree etc.

Moraal van het verhaal: Je bent op de goede weg. iBrickr is niet geschikt om 1.1.1 te unlocken. Volg de guide.

Laatst gewijzigd door Fresh; 26-10-07 om 09:36.
  #125  
Oud 26-10-07, 09:37
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Ok even een update. Het was me dus gelukt om hem te updaten naar 1.1.1, ik heb hem nu geactiveerd met CARNAVAL, ik ben nu bezig om anysim 1.1 via winSCP erop te zetten en 1.1.1 te unlocken...

Hopelijk kom ik straks terug met een positief bericht..

Ik ben er nou helemaal klaar mee namelijk na inmiddels 15 uurtjes achter elkaar
  #126  
Oud 26-10-07, 09:59
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

15 uur :S
Is er veel misgegaan of lijkt het in de guide veel minder werk dan het uiteindelijk is?
En welke guide heb je gebruikt? de oude versie of die met de Virginizer van etc.

Werkt Carnaval goed of ben je problemen tegen gekomen?
Ik dacht dat Carnaval alles deed tot EN MET de unlock??
  #127  
Oud 26-10-07, 10:00
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

@Dien
Het gaat lukken!

Laatst gewijzigd door Fresh; 26-10-07 om 10:26.
  #128  
Oud 26-10-07, 10:16
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

het zijn korte nachten maar het maakt het ook allemaal wel weer leuk.
Hieronder staan mijn bevinden met de guide van sjowol.

In de guide staat de volgende stap:
Rechtsklik op virginator.sh en kies Custom Commands -> Execute
Wat ik ook deed, het lukt maar niet op dit commando te laten uitvoeren. Alle bestanden stonden op de juiste plek met de juiste “rights”
Het leek wel alsof winscp opeens geen verbinding meer kon maken met de iphone. Hij kwam dus geen eens aan execute toe!

De volgende stap indien het voorgaande niet lukt is het het re-flashen van je baseband en vervolgens het hermaagden (dus eigenlijk alle handmatig doen).

De eerste stap lukte zonder problemen maar de 2e stap liep vast op het bezoeken van de server die draait op de website van Geohot (129.21.116.152). Deze server is al een tijdje offline (lees zijn blog : www.geohotblog.com/). Dus het opstarten van IPSF om verbinding hiermee te maken heeft geen zin en als je van te voren dit niet gecheckt hebt (ik dus) zit je dus met een iphone die niets meer kan. En btw, je Wi-Fi moet niet beveiligd zijn!

Mijn enige redding was dus nog om toch die virginizer aan de praat te krijgen. Dit is mij uiteindelijk gelukt via Putty .

Hiermee kon ik inloggen en naar de juiste map gaan (deze had ik al met Winscp erop gezet en de juiste “rights” gegeven).

Dus concreet:
Ik heb putty opgestart en ingelogd om mijn iphone. Vervolgens heb ik de volgende commando’s ingevoerd:
cd /usr/bin/virginizer_pack
en deze
./virginator.sh

en ja hoor de Virginizer ging aan de slag!


Nu kan je updaten via itunes en dan jailbreaken via CARNAVAL. In mijn geval was dit een typisch gevalletje van goed lezen. Dus uiteindelijk is de telefoon gejailbreakt, maar niet volledig unlocked zoals in de guide wel staat. Je kan er nog niet mee bellen namelijk. (EDIT: zorg er wel voor dat je van te voren je pincode van je sim afhaalt anders kan je niet de instructies van CARNAVAL doorlopen, ik heb dit gedaan met mijn oude telefoon).

Hiervoor moet je via de installer op je springboard eerst weer bsd-subsystem en openSSH installeren. Vervolgens kan je met winscsp de map anysim in je applications-folder kopieren.
Hier ook weer de “rights” goed zetten. Anysim verschijnt nu op de iphone, aanklikken en 5 minuten laten loop je bellend en al de deur uit.

Je kan dit voorgaande ook niet doen en anysim via de installer installeren door een source toe te voegen nl:

http://iphone.blurgle.ca/repo

als je nu in de installerlijst kijkt dan zie je anysim staan, aanklikken, installeren en klaar! (schijnt trouwens wel dat bsd-subsystem hiervoor geinstalleerd moet zijn)

@ sjowol, bedankt voor de guide!

Het mooie is dat wanneer je het nog een keer zou moeten doen dat je waarschijnlijk in 30 min klaar bent! Maar ja lekker aanrommelen met verschillende applicaties en het uiteindelijk laten werken geeft wel een lekker gevoel. Alhoewel ik wel een beetje medelijden heb met Dien! Ik hoop dat het nu wel gelukt is!

Laatst gewijzigd door tescione; 26-10-07 om 11:44.
  #129  
Oud 26-10-07, 10:34
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Nou mensen, ik ben weer een trotse iPhone bezitter voorzien van 1.1.1

Even in vogelvlucht wat ik gedaan heb.

- Eerst virginized met elite-dev team tutorial.
- Toen 8 uur lang lopen *****n met iTunes en restoren en weer restoren en weer error's en weer error's (dan gaat de tijd hard)
- Toen hulp gekregen van SJOWOL via msn TOP!!
- Nog steeds niet werkend
- Ik had gelezen dat iemand zonder sim-kaart en wat bewegen aan zijn usb kabel onder zijn iphone geen error meer kreeg in iTunes
- Dus mijn laatste hoop was dat, en wtf hij deed het.
- Toen Carnaval gedaan, ging perfect AANRADER!!
- Via WinSCP anysim 1.1 erop gezet
- En nu is hij unlocked

Pffff het was me het werk wel, maar het is gelukkig goed gekomen, ik dacht even dat ik mijn iPhone gebricked had omdat ik hem niet meer kon jailbreaken.

Nu ga ik mijn mandje in want ben bekaf....
  #130  
Oud 26-10-07, 14:18
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tescione Bekijk bericht
Dus uiteindelijk is de telefoon gejailbreakt, maar niet volledig unlocked zoals in de guide wel staat. Je kan er nog niet mee bellen namelijk.
nee, het unlocked betekend dat je door de itunes activatie heen bent en dus je foon inkan zonder att -sim (ook wel activated genoemd) hier kan idd wat verwarring over ontstaan maar je moet idd gewoon anysim 1.1 draaien na iDemocracy of carnaval. wat betreft het virginator.sh commando, zoals jij het doet staat het inderdaad ook op ggogklecodes, ik dacht dat omdat winscp ook een terminal heeft (die in principe dus de zellfde mogelijkheden als putty zou moeten hebben maar blijkbaar niet heeft)je het gewoon daarin kan doen.
persoonlijk klinkt mij iDemocracy wel goed in de oortjunz, maarja dt kan ook alleen de naam zijn, ik heb een bloedhekel aan carnaval

en dien!
ik zei het toch! allemaal helemaal mooi gelukt! maar wat er nou mis was? zou het gewoon je sync kabeltje zijn?

overigens voor de duidelijkheid: we hebben diens foon NIET met iBrickr geprobeert te jailbreaken in 1.1.1 maar in 1.0.2. op de een of andere manier kon hij dus niet updaten naar 1.1.1 (al die eerder genoemde errors. en NEE, we hebben ook shift-klik gedaan, op een gegeven moment zei zijn iTunes zelf dat zijn versie 1.0.2. de meest recente versie is...)
was allemaal heel bizar maar gefeliciteerd met je nieuwe 1.1.1 foon!
  #131  
Oud 26-10-07, 15:59
david007's schermafbeelding
david007 david007 is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 381
Standaard

mensen ik kom niet verder ik moet bij het verginezen de virginator.sh executen maar als ik dat doe krijg ik scherm met the host has not answerd for 15 seconds still waiting weet iemand wat ik hier fout doe :S

EDIT: laat maar hij doet het al dankje tescione voor je uitleg
__________________
Gezocht Kapote of Defecte iPhone 3G/3GS
iPhone 4

Laatst gewijzigd door david007; 26-10-07 om 16:21.
  #132  
Oud 26-10-07, 16:31
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

ja.. zoals open ssh al bij installatie aangeeft is de eerste login wat langer dan normaal.. dus gewoon geduld, heb je wel user name: root en password ALPINE (niet dottie dus)?
  #133  
Oud 26-10-07, 16:43
Robbor Robbor is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 64
Standaard

# ./bbupdate -e ICE03.14.08_G.eep -f ICE03.14.08_G.fls
zsh: no such file or directory: ./bbupdate

Hmm... en nu?
  #134  
Oud 26-10-07, 16:59
david007's schermafbeelding
david007 david007 is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 381
Standaard

dat is al klaar maar nu zit ik met andere probleem mijn iphone is zonder enig probleem jailbreaked en zit nu op 1.1.1 maar kan nergens anysim vinden :S
  #135  
Oud 26-10-07, 17:03
Maarten Maarten is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 65
Standaard

- Niet meer nodig -

Laatst gewijzigd door Maarten; 27-10-07 om 02:14.
  #136  
Oud 26-10-07, 17:31
Robbor Robbor is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 64
Standaard

gevonden, verstopt in map
  #137  
Oud 26-10-07, 17:34
david007's schermafbeelding
david007 david007 is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 381
Standaard

Ik heb een probleem ik kan niet meer met Winscp inloggen op me iphone hij komt er niet in en ik krijg anysim er ook niet op hij staat nammelijk niet in installer.app en nog iets ik heb toen ik op 1.0.2 draaide apps geinstalleerd zoals openssh en bsd subsysteem maar die zijn nog steeds niet verwijderd licht dat aan mij of hoort dat zo :S
  #138  
Oud 26-10-07, 17:41
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

sorry... bericht mag weg.

Laatst gewijzigd door Fresh; 26-10-07 om 17:45. Reden: gekeken
  #139  
Oud 26-10-07, 17:51
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Ik zal ook wel even een guide maken hoe ik het allemaal gedaan heb.
  #140  
Oud 26-10-07, 17:54
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

@Dien

Gaan wij dan ook zo lang over de unlock doen als jij?

Geintje! Veel plezier met je nieuwe iPhone.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IPSF Gebruikers: Guide voor upgrade 1.1.2 Mac & Windows atQuest Unlock [archief] 12 19-11-07 14:46
Mac of Windows PC??? voor jailbreak en unlock Thirteen Unlock [archief] 5 29-10-07 12:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:42.