iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/27774-guide-voor-de-iphone-3g-unlock-yellowsn0w.html)

Frankdj 03-01-09 18:17

Ik heb werkelijk alle combinaties geprobeerd (terminal,bosspreffs,rebooten,simkaart eruit, versie 0.91 0.94 en 0.95) maar ik heb eindelijk een winnende combinatie voor zowel de NL KPN simkaart en mijn Telfort simkaart! Tot nu toe werkte nog helemal niets bij mij, dus voor diegene die ooknog geen succes hebben is dit misschien een poging waard?

------------------------------
1. Stop de 3rdparty simkaart in je iPhone en zet hem aan
2. Ik zag nu linksboven 5 puntjes staan (geen signaal dus)
3. Zet de airplane modus aan, en na enkele seconden weer uit
4. Ik kreeg nu keer op keer foutmelding 'SIM failure' en zag linksboven nu 'invalid SIM' staan.
*deze foutmelding is essentieel', hoe gek het ook klinkt... zonder deze foutmelding werkten de volgende stappen niet.

5. Reboot met Bossprefs (moet je uiteraard eerst via cydia downloaden)
6. Na het opstarten moet je even wachten tot je het scherm in beeld ziet waarop je de iPhone kunt unlocken
7. Na een seconde of 10 staat het carrier logo linksboven in beeld!
------------------------------

bjklifatih 03-01-09 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door revl (Bericht 238758)
general > reset > network settings doe dit paar x en start je iphone paar x opnieuw op.

Ik heb dit echt tig keer gedaan en elke keer zie ik het terug :mad:

Giel538 03-01-09 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankdj (Bericht 238759)
Ik heb werkelijk alle combinaties geprobeerd (terminal,bosspreffs,rebooten,simkaart eruit, versie 0.91 0.94 en 0.95) maar ik heb eindelijk een winnende combinatie voor zowel de NL KPN simkaart en mijn Telfort simkaart! Tot nu toe werkte nog helemal niets bij mij, dus voor diegene die ooknog geen succes hebben is dit misschien een poging waard?

------------------------------
1. Stop de 3rdparty simkaart in je iPhone en zet hem aan
2. Ik zag nu linksboven 5 puntjes staan (geen signaal dus)
3. Zet de airplane modus aan, en na enkele seconden weer uit
4. Ik kreeg nu keer op keer foutmelding 'SIM failure' en zag linksboven nu 'invalid SIM' staan.
*deze foutmelding is essentieel', hoe gek het ook klinkt... zonder deze foutmelding werkten de volgende stappen niet.

5. Reboot met Bossprefs (moet je uiteraard eerst via cydia downloaden)
6. Na het opstarten moet je even wachten tot je het scherm in beeld ziet waarop je de iPhone kunt unlocken
7. Na een seconde of 10 staat het carrier logo linksboven in beeld!
------------------------------

Grappig hier werkt dit niet :)Tot stap 5 gaat het goed, want ik krijg ook altijd die melding van ongeldige sim. Maar dan kan ik rebooten wat ik wil maar helpt niets.

In terminal met die commando's klooien doe ik ook niet meer. Want het reset op de een of andere manier je Wi-Fi settings ook. Dus je raakt alle wachtwoorden van bekende netwerken kwijt :(

obionenairobi 03-01-09 18:52

oh jee.....

heb de hele procedure doorlopen zoals beschreven en heb geen netwerkverbinding meer.
ben een T-mobile gebruiker dus zou ik zeker geen problemen moeten hebben, toch?
Ik heb inmiddels al de stap van reset netwerk instellingen en flight mode geprobeerd maar er verschijn helemaal geen provider

HELP !!!

Michael 03-01-09 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door obionenairobi (Bericht 238772)
oh jee.....

heb de hele procedure doorlopen zoals beschreven en heb geen netwerkverbinding meer.
ben een T-mobile gebruiker dus zou ik zeker geen problemen moeten hebben, toch?
Ik heb inmiddels al de stap van reset netwerk instellingen en flight mode geprobeerd maar er verschijn helemaal geen provider

HELP !!!

Je kan yellowsn0w weer de-installeren via cydia dan zou je weer t-mob moeten hebben.

ninacollins 03-01-09 18:59

Ik heb een vraaaag! Waarvan niemand het antwoord schijnt te weten..
Namelijk: ik heb hier de nieuwe iPhone liggen, maar deze is nog niet geactiveerd met tmobile (abo gaat pas 16 februari in). Kan ik hem nu dan toch unlocken? Geen enkele mogelijkheid schijnt te helpen, ik heb alles al geprobeerd. Ook het bovenstaande met airplanemode..
Wie heeft daar antwoord op, of wie heeft er ervaringen met een iPhone waar nog niet mee gebeld is (een te vroeg afgesloten abonnement bij tmobile?).
Groetjes Nina

Michael 03-01-09 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninacollins (Bericht 238775)
Ik heb een vraaaag! Waarvan niemand het antwoord schijnt te weten..
Namelijk: ik heb hier de nieuwe iPhone liggen, maar deze is nog niet geactiveerd met tmobile (abo gaat pas 16 februari in). Kan ik hem nu dan toch unlocken? Geen enkele mogelijkheid schijnt te helpen, ik heb alles al geprobeerd. Ook het bovenstaande met airplanemode..
Wie heeft daar antwoord op, of wie heeft er ervaringen met een iPhone waar nog niet mee gebeld is (een te vroeg afgesloten abonnement bij tmobile?).
Groetjes Nina

Maar ik neem aan dat je je iphone hebt geactiveerd met quickpwn. Dan zou je gewoon yellowsn0w moeten kunnen gebruiken ook al heb je er nog nooit mee gebeld.

ninacollins 03-01-09 19:15

Met Quickpwn heb ik inderdaad gejailbraked. Is jailbraken dan hetzelfde als activeren? M.a.w.: is een activatie met tmobile overbodig als ik hem met Quickpwn gejailbraked heb? Ik heb Yellowsn0w al meerdere malen geprobeerd maar ik blijf toch nul signaal ontvangen... Alvast bedankt!

kjdekoning 03-01-09 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bjklifatih (Bericht 238737)
Ik heb geen orginele sim ( overgekocht van iemand )
Ik ben nu een custom firmware op aan het zetten , dan istie geactiveerd (neem ik aan) in de hoop dat het nu wel gaat werken

Als je custom hebt met activatie wel, anders niet.. Overbodige vraag misschien, maar heb je de laatste baseband erop staan? Meeste custom firmwares updaten de baseband namelijk niet...

Michael 03-01-09 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninacollins (Bericht 238785)
Met Quickpwn heb ik inderdaad gejailbraked. Is jailbraken dan hetzelfde als activeren? M.a.w.: is een activatie met tmobile overbodig als ik hem met Quickpwn gejailbraked heb? Ik heb Yellowsn0w al meerdere malen geprobeerd maar ik blijf toch nul signaal ontvangen... Alvast bedankt!

Heb je de laatste versie gebruikt? En wat heb je allemaal al geprobeert.
Activatie van t-mob is handig bij software updates van de iphone die je gewoon kan doen. Maar je verliest met updates van apple wel je jailbreak en eventueel de apps die je met cydia hebt gedownload.

ninacollins 03-01-09 19:22

Ik heb de laatste versie van quickpwn en Yellowsn0w gebruikt inderdaad. Ik heb veel methodes geprobeerd die hier besproken worden (die met airplanemode, die van de devteam website etcetc.) maar ze werken niet.. Ik weet inderdaad dat een update niet nuttig is ivm de jailbraik. Ik heb de nieuwste versies erop staan, dus daaraan kan het niet liggen... (2.2 en 2.0.28 oid, maar in ieder geval met 28 op het eind)...

Michael 03-01-09 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninacollins (Bericht 238789)
Ik heb de laatste versie van quickpwn en Yellowsn0w gebruikt inderdaad. Ik heb veel methodes geprobeerd die hier besproken worden (die met airplanemode, die van de devteam website etcetc.) maar ze werken niet.. Ik weet inderdaad dat een update niet nuttig is ivm de jailbraik. Ik heb de nieuwste versies erop staan, dus daaraan kan het niet liggen... (2.2 en 2.0.28 oid, maar in ieder geval met 28 op het eind)...

Heb je ook de terminal methode geprobeert?

Zie eerste post

bjklifatih 03-01-09 19:31

Ik heb het geactiveerd met een t-mobile kaartje (kreeg de melding iphone geactiveerd) hierna yellowsnow etc.. op gezet.. maar krijg alleen puntjes te zien daarna ongeldige simkaart.. en wanneer ik yellowsn0w -c/-q/-l in terminal invoer krijg ik resource busy steeds en bij -q een foutmelding (unkown message) en illegal option bij -l.. hmmm wat todoo?

ninacollins 03-01-09 19:31

Hi Michael, ik heb deze methode wel voorbij zien komen maar heb er ook veel naars over gelezen dat deze methode wellicht je iPhone kan verpesten en dat wil ik natuurlijk niet. Ik ga nog even verder zoeken of ik een betere uitleg kan vinden over het gebruik met Terminal (de uitleg in de eerste post vind ik moeilijk en daar wordt ook aangegeven dat de normale gebruiker het als lastig kan ervaren). Ik ga nog even verder zoeken naar een goede guide en houd je op de hoogte. Groetjes!

Michael 03-01-09 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninacollins (Bericht 238793)
Hi Michael, ik heb deze methode wel voorbij zien komen maar heb er ook veel naars over gelezen dat deze methode wellicht je iPhone kan verpesten en dat wil ik natuurlijk niet. Ik ga nog even verder zoeken of ik een betere uitleg kan vinden over het gebruik met Terminal (de uitleg in de eerste post vind ik moeilijk en daar wordt ook aangegeven dat de normale gebruiker het als lastig kan ervaren). Ik ga nog even verder zoeken naar een goede guide en houd je op de hoogte. Groetjes!

De software kan je iPhone echt niet slopen. Geloof me maar en wat is het invoeren van 3 commando's in terminal. Ik weet dat je het kan Nina.

shapezzz 03-01-09 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwaan008 (Bericht 238725)
Weet jij welke instellingen?? Thanks

APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

;)

Giel538 03-01-09 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankdj (Bericht 238759)
Ik heb werkelijk alle combinaties geprobeerd (terminal,bosspreffs,rebooten,simkaart eruit, versie 0.91 0.94 en 0.95) maar ik heb eindelijk een winnende combinatie voor zowel de NL KPN simkaart en mijn Telfort simkaart! Tot nu toe werkte nog helemal niets bij mij, dus voor diegene die ooknog geen succes hebben is dit misschien een poging waard?

------------------------------
1. Stop de 3rdparty simkaart in je iPhone en zet hem aan
2. Ik zag nu linksboven 5 puntjes staan (geen signaal dus)
3. Zet de airplane modus aan, en na enkele seconden weer uit
4. Ik kreeg nu keer op keer foutmelding 'SIM failure' en zag linksboven nu 'invalid SIM' staan.
*deze foutmelding is essentieel', hoe gek het ook klinkt... zonder deze foutmelding werkten de volgende stappen niet.

5. Reboot met Bossprefs (moet je uiteraard eerst via cydia downloaden)
6. Na het opstarten moet je even wachten tot je het scherm in beeld ziet waarop je de iPhone kunt unlocken
7. Na een seconde of 10 staat het carrier logo linksboven in beeld!
------------------------------


Hmmm als ik dit doe krijg ik nu: Geen service. Das iig al iets verder dan geen simkaart of 5 puntjes hehe

Chane 03-01-09 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 238795)
De software kan je iPhone echt niet slopen. Geloof me maar en wat is het invoeren van 3 commando's in terminal. Ik weet dat je het kan Nina.

D'r zijn genoeg opties waarmee je je iPhone kan mollen.. Het is niet zo: Geen reactie? > Restore in iTunes

Dat is wat veel mensen denken. Zie het als een register.

strating 03-01-09 19:56

ja
 
1 Bijlage(n)
via cydia, jailbraik is ie geactiveerd, daarna via cydia yellowsn0w installeren, en klaar.



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninacollins (Bericht 238775)
Ik heb een vraaaag! Waarvan niemand het antwoord schijnt te weten..
Namelijk: ik heb hier de nieuwe iPhone liggen, maar deze is nog niet geactiveerd met tmobile (abo gaat pas 16 februari in). Kan ik hem nu dan toch unlocken? Geen enkele mogelijkheid schijnt te helpen, ik heb alles al geprobeerd. Ook het bovenstaande met airplanemode..
Wie heeft daar antwoord op, of wie heeft er ervaringen met een iPhone waar nog niet mee gebeld is (een te vroeg afgesloten abonnement bij tmobile?).
Groetjes Nina


strating 03-01-09 19:58

niet via tmobile activeren
 
:pvia cydia activeren, dan werkt ie (dus nu opnieuw alles restoren 2.2 herstellen, en niet activeren met tmobile)
p.s.en natuurlijk ook YS opnieuw installeren

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bjklifatih (Bericht 238792)
Ik heb het geactiveerd met een t-mobile kaartje (kreeg de melding iphone geactiveerd) hierna yellowsnow etc.. op gezet.. maar krijg alleen puntjes te zien daarna ongeldige simkaart.. en wanneer ik yellowsn0w -c/-q/-l in terminal invoer krijg ik resource busy steeds en bij -q een foutmelding (unkown message) en illegal option bij -l.. hmmm wat todoo?



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:30.