iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/27774-guide-voor-de-iphone-3g-unlock-yellowsn0w.html)

egidius 30-01-09 18:17

Ik wil het best zelf doen, maar vraag me af of ik
a. activate telephone moet aanvinken (ik denk het niet)
b. de baseband daadwerkelijk onaangetast blijft, omdat het niet aan te vinken is.

Misschien overduidelijke zaken, maar ja, ik heb net een nieuwe officiële 3G met een T-Mobile abonnement en woon in het buitenland, dus ben zeer afhankelijk van mijn abonnement alhier. Vandaar dat ik liever te voorzichtig ben, hoewel dapper genoeg voor de stap zelf.

Dank voor elk serieus antwoord...

King1987 30-01-09 18:18

Zou je graag in een ander topic willen verder gaan? Dit gaat namelijk over Yellowsn0w, DE unlock methode van de iPhone 3G. Jou vraag is Jailbreak gerelateerd ;)

egidius 30-01-09 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 250724)
Zou je graag in een ander topic willen verder gaan? Dit gaat namelijk over Yellowsn0w, DE unlock methode van de iPhone 3G. Jou vraag is Jailbreak gerelateerd ;)

Ben ik bijna met je eens, maar middels de nieuwe jailbreak en firmware is het mogelijk om de unlockte 3G ook unlocked te houden. Volgens mij gaat het daarmee ook over het unlocken van de 3G met firmware 2.2.1. Om die reden zou ik het toch niet erg vinden om mijn vraag beantwoord te krijgen, al was het alleen maar om daarna antwoord te kunnen geven op de vraag, of de telefoon met firmware 2.2.1 met yellowsn0w daadwerkelijk te gebruiken blijft.

Voor de goede orde: op dit moment is hij jailbroken en geunlocked met YellowSn0w en gebruik ik hem officieel in NL met T-Mobile en onofficieel in Duitsland met Vodafone.

King1987 30-01-09 18:28

Je kan met de nieuwe pwnage tool er voor kiezen om de baseband niet te updaten. Als je dat doet zal yellowsn0w blijven werken. Je moet dus op de baseband van FW 2.2 blijven.

Je kan ook voor de zekerheid wachten op de Custom FW die vanavond beschikbaar worden gesteld hier op het forum.

egidius 30-01-09 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 250728)
Je kan met de nieuwe pwnage tool er voor kiezen om de baseband niet te updaten. Als je dat doet zal yellowsn0w blijven werken. Je moet dus op de baseband van FW 2.2 blijven.

Je kan ook voor de zekerheid wachten op de Custom FW die vanavond beschikbaar worden gesteld hier op het forum.

Daarvoor heb ik niet eens een andere mogelijkheid, omdat die optie bij de 3G bij voorbaat grijs blijft. Mijn vraag was eerder, of ik de telefoon nu wel of niet moet activeren (het eerste hokje), iets wat bij de 2G wel moest? Zogauw ik namelijk die zekerheid heb, kan ik aan de slag...

Michael 30-01-09 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door egidius (Bericht 250730)
Daarvoor heb ik niet eens een andere mogelijkheid, omdat die optie bij de 3G bij voorbaat grijs blijft. Mijn vraag was eerder, of ik de telefoon nu wel of niet moet activeren (het eerste hokje), iets wat bij de 2G wel moest? Zogauw ik namelijk die zekerheid heb, kan ik aan de slag...

Kiezen voor niet activeren want je hebt een officiele iPhone van Tmob

egidius 30-01-09 18:37

Dank je wel. Eigenlijk had ik het nu willen doen, maar misschien moeten toch eerst de kinderen even naar bed...

Jpunt 31-01-09 00:55

Ik heb een splinternieuwe iPhone 3G, met baseband 02.30.03. Ik heb hier de komende maanden nog m'n Orange-sim in zitten, dus wil graag yellowsnow aan de praat krijgen. Uren zitten klooien en toen ben ik pas aan m'n baseband gaan denken.. Lees ik het nou goed dat dit op het moment uberhaupt nog niet mogelijk is? Voor ik weer uren bezig ben met resetten, sim in/uit en flymode gekloot.. dan wacht ik liever nog even! :)

Destiny 31-01-09 01:13

Nee is nog niet mogelijk met de nieuwste baseband.

Colpaert 31-01-09 11:22

werkt de nieuwe update van yellowsnow nog onder de FW 2.2? toch even vragen voor het zekerste voor ik update :)

iScorpio 31-01-09 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 251000)
werkt de nieuwe update van yellowsnow nog onder de FW 2.2? toch even vragen voor het zekerste voor ik update :)

Deze werkt ook onder de 2.2 fw.

Reacties op http://blog.iphone-dev.org/:

"The Yellowsn0w version has been updated to 0.9.7. Yellowsn0w is available from Cydia or Installer - this version allows compatibility with pwned 2.2.1 system (not baseband). Again„ remember 0.9.7 yellowsn0w DOES NOT WORK WITH 2.2.1 (02.30.03) directly - you need to be running a ‘pwned’ version of 2.2.1 which didn’t upgrade the baseband during the restore/upgrade."

Colpaert 31-01-09 11:31

ok bedankt voor de snelle reactie. Ik durfde het er persoonlijk niet uit opmaken. Dan zal ik deze dan maar eens updaten :)

Fasty 31-01-09 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 251005)
ok bedankt voor de snelle reactie. Ik durfde het er persoonlijk niet uit opmaken. Dan zal ik deze dan maar eens updaten :)

weet je het zeker:D ik zal het eigenlijk niet doen. haha

Colpaert 31-01-09 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 251009)
weet je het zeker:D ik zal het eigenlijk niet doen. haha

Momenteel nog niet ge-update hoor, wacht toch nog enkele reacties af. Kwil het redelijk stabiel houden voor ik update. Nu geen problemen met YS dus momenteel zie ik niet direct waarom te updaten. Maar het zal wel werken zeker. Zijn er mensen die de nieuwe update van YS 0.9.7 draaien op FW 2.2?

iScorpio 31-01-09 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 251009)
weet je het zeker:D ik zal het eigenlijk niet doen. haha

En waarom niet. Zo'n opmerking heeft weinig zin als je het niet kunt onderbouwen :rolleyes:

internetfreak11 31-01-09 12:00

Dus ik heb nu mooi een probleem?

Heb afgelopen woensdag geprobeert om Yellowsn0w te installeren op mijn 3G en is volgens mij wel gelukt.
Met tel doet het gewoon na de instal, maar krijg geen netwerk verbinding met mijn T-Mobile weet iemand hier een oplossing voor?

Of kan ik nu gewoon met iphone niet meer gebruiken?

Colpaert 31-01-09 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door internetfreak11 (Bericht 251016)
Dus ik heb nu mooi een probleem?

Heb afgelopen woensdag geprobeert om Yellowsn0w te installeren op mijn 3G en is volgens mij wel gelukt.
Met tel doet het gewoon na de instal, maar krijg geen netwerk verbinding met mijn T-Mobile weet iemand hier een oplossing voor?

Of kan ik nu gewoon met iphone niet meer gebruiken?

Heb je de nieuwste FW 2.1.1 met update van de baseband? Het staat overal duidelijk te lezen dat je enkel een CFW mag gebruiken om zo de baseband niet te vernieuwen en zo YS compatibel te maken met de nieuwe FW.

siricio 31-01-09 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 251011)
Momenteel nog niet ge-update hoor, wacht toch nog enkele reacties af. Kwil het redelijk stabiel houden voor ik update. Nu geen problemen met YS dus momenteel zie ik niet direct waarom te updaten. Maar het zal wel werken zeker. Zijn er mensen die de nieuwe update van YS 0.9.7 draaien op FW 2.2?


Yes heb YS 9.7 geupdate en draaiende op op fw 2.2.
geen problemen tot dusver....
Heb wel gemerkt dat je de simpincode ook kan gebruiken mits je geen reboot doet van je toestel...

Supper Phone 31-01-09 17:21

Hey ik heb hem ook draaien en geen enkel probleem. Bij mij ook met pincode die werkt. Iemand een advies hoe ik aan een base bestand kom voor 2.2.1? Heb al 2 uur uur zitten zoeken. En ben niet blond, misschien niet z'n hoog EQ.

Alvast bedankt.

Colpaert 31-01-09 21:40

Ik ga momenteel nog niet updaten naar FW 2.2.1 en ook de YS 0.9.7 laat ik nog even links liggen. Alles werkt hier perfect op 2.2 dus zie echt de reden niet op een update van alles. Zeker de FW 2.2.1 zie ik het nut nie van in;


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:49.