//

[1.1.4 Unlock] 1.1.4 unlock maar behoud bootloader 4.6

[1.1.4 Unlock] 1.1.4 unlock maar behoud bootloader 4.6 discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Iemand al gespeeld met iPlus 1.1? Helaas alleen nog via Windows te doen, de volgende versie zal ook Mac OSX ondersteunen. Zo begon Zibri ook, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 06-03-08, 00:17
MacRub MacRub is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Huizen
Berichten: 85
Stuur een bericht via MSN naar MacRub
Standaard

Iemand al gespeeld met iPlus 1.1? Helaas alleen nog via Windows te doen, de volgende versie zal ook Mac OSX ondersteunen. Zo begon Zibri ook, eerst commando regels intikken. Zo werkt iPlus ook, maar dit heeft nog veel meer voordelen! iPlus 1.1 downgrade de BL naar een fakeblank 3.9, dus ook weer te upgraden, wanneer nodig. Uiteraard worden ook de jailbreak, activatie en unlock automatisch uitgevoerd. Er zal ook wel snel een GUI voor komen.
Ook BSD, OpenSSH, VT-100, Community Services en nog wat extra's worden automatisch geïnstalleerd....klinkt toch top?!
Morgen ga ik het proberen bij twee iPhones op de PC van m'n vriendin, eens kijken hoe het werkt.

Meer info, check dit: [1.1.4] iPlus+International Pack! Downgrade to 3.9FakeBlank, unlock, activate, JB! - Hackint0sh
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 06-03-08, 00:20
Daros Daros is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 199
Stuur een bericht via MSN naar Daros
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacRub Bekijk bericht
Iemand al gespeeld met iPlus 1.1? Helaas alleen nog via Windows te doen, de volgende versie zal ook Mac OSX ondersteunen. Zo begon Zibri ook, eerst commando regels intikken. Zo werkt iPlus ook, maar dit heeft nog veel meer voordelen! iPlus 1.1 downgrade de BL naar een fakeblank 3.9, dus ook weer te upgraden, wanneer nodig. Uiteraard worden ook de jailbreak, activatie en unlock automatisch uitgevoerd. Er zal ook wel snel een GUI voor komen.
Ook BSD, OpenSSH, VT-100, Community Services en nog wat extra's worden automatisch geïnstalleerd....klinkt toch top?!
Morgen ga ik het proberen bij twee iPhones op de PC van m'n vriendin, eens kijken hoe het werkt.

Meer info, check dit: [1.1.4] iPlus+International Pack! Downgrade to 3.9FakeBlank, unlock, activate, JB! - Hackint0sh
HAd het gelezen maar zal er nog even mee wachten als ik jou was! Dit omdat het pas net uit is, op hackintosh lees je er nog weinig over.

Morgen komt waarschijnlijk de SDK uit en misschien komt er dan ook een unlock dmv iTunes voor de iPhone!

Conclusie: Wacht nog een paar dagen, via de manier zoals hierboven kan je ook van 3.9 naar deze 3.9. DUS je kan ook eventueel nu nog even 2.5c ook voor unlock gebruiken en later dan hierheen als het veilig is.
  #103  
Oud 06-03-08, 00:28
MacRub MacRub is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Huizen
Berichten: 85
Stuur een bericht via MSN naar MacRub
Standaard

Hmm, ja, ik heb ook nog niet zoveel succesverhalen gelezen, maar het klinkt wel ok. Alleen krijg ik morgen twee mensen waar ik even voor moet "zitten", zeg maar. Tja, als het echt safe moet, dan maar even naar 1.1.3, of idd eerst ZiPhone 2.5c en dan 2.3 voor de unlock. 'k Wacht wel tot op het laatste moment hahahahaha! Thanks voor de tip!
  #104  
Oud 06-03-08, 00:47
Daros Daros is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 199
Stuur een bericht via MSN naar Daros
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacRub Bekijk bericht
Hmm, ja, ik heb ook nog niet zoveel succesverhalen gelezen, maar het klinkt wel ok. Alleen krijg ik morgen twee mensen waar ik even voor moet "zitten", zeg maar. Tja, als het echt safe moet, dan maar even naar 1.1.3, of idd eerst ZiPhone 2.5c en dan 2.3 voor de unlock. 'k Wacht wel tot op het laatste moment hahahahaha! Thanks voor de tip!
Als het een otb 1.13 is gewoon lekker 1.13 unlocken.

Als jet een 1.14 otb is dan gewoon 2.5c draaien en bootloader 3.9 installeren. Dit omdat in de toekomst deze versie ook naar de gehackte kan.

Dus geen gezeik heb je dan!
  #105  
Oud 06-03-08, 01:03
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daros Bekijk bericht
Dit is gewoon 1.14, niet 1.12 zoals je dacht.
Klopt, foto's zijn ook van een nieuwe update nadat hij was 'terug gesprongen' naar 1.1.2.

Even wat anders. Kan ik nu ook de 04.02.13G upgraden omhoog met behoud van 4.6 BL?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 06-03-08 om 01:06.
  #106  
Oud 06-03-08, 08:39
-kriis's schermafbeelding
-kriis -kriis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Klopt, foto's zijn ook van een nieuwe update nadat hij was 'terug gesprongen' naar 1.1.2.

Even wat anders. Kan ik nu ook de 04.02.13G upgraden omhoog met behoud van 4.6 BL?
nee dat zou nog niet lukken misschien in de toekomst
  #107  
Oud 06-03-08, 10:34
MacRub MacRub is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Huizen
Berichten: 85
Stuur een bericht via MSN naar MacRub
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daros Bekijk bericht
Als het een otb 1.13 is gewoon lekker 1.13 unlocken.

Als jet een 1.14 otb is dan gewoon 2.5c draaien en bootloader 3.9 installeren. Dit omdat in de toekomst deze versie ook naar de gehackte kan.

Dus geen gezeik heb je dan!
Ik denk dat het dan weer een soort revirginizen is o.i.d. gaat worden. Aangezien het niet m'n eigen foon is, doe ik het even niet.
Het voordeel is, ik kreeg net een smsje dat het volgende week gaat worden Dus misschien is er dan al een mooie, snelle en vooral betrouwbare oplossing!
  #108  
Oud 06-03-08, 10:49
RoelG RoelG is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: limburg belgië
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickV1 Bekijk bericht
Ik begrijp even 1 ding niet..
Als het mogelijk is om op 4.6 te blijven, en dit kan dus blijkbaar gewoon, waarom heeft Zibri dit dan niet in Ziphone gezet?

Thnx Nick
Ja dit snap ik dus ook niet. Waarom past zibri z'n software dan niet zodat iedereen met 4.6 gewoon op 4.6 blijft?
  #109  
Oud 06-03-08, 11:50
-kriis's schermafbeelding
-kriis -kriis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelG Bekijk bericht
Ja dit snap ik dus ook niet. Waarom past zibri z'n software dan niet zodat iedereen met 4.6 gewoon op 4.6 blijft?
ik denk omdat die het nog niet weet(A)
  #110  
Oud 06-03-08, 12:07
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

In de 1.1.3 firmware met de 1.1.3 baseband i.c.m. bootloader 4.6 zit een range check. Zie dit als een soort check die steeds de baseband/unlock status controleert. Op een of andere manier krijgen zit nog niet goed gepatcht. Hierdoor kunnen ze de 1.1.3 en de 1.1.4 baseband i.c.m. bootloader 4.6 nog niet unlockt werkend krijgen. Daarom krijg je de 1.1.2 baseband. Die heeft namelijk niet deze range check

Als ze deze range check gepatcht hebben kunnen de 4.6 iPhones wel een hogere baseband krijgen. Iig op dit moment de 1.1.3 baseband. Helaas nog niet de 1.1.4 baseband, omdat de we de secpack van de 1.1.5 (?) firmware nog niet hebben
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #111  
Oud 06-03-08, 12:41
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

@Destiny, bedankt voor je duidelijke uitleg.

Als ik nu de 1.1.2 baseband wil verhogen moet ik dus opnieuw de 1.1.4 laden met ZiPhone "Do It All" optie. Zit dan wel vast aan de 3.9BL als het goed is. Welke baseband zou ik dan krijgen?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 06-03-08 om 12:45.
  #112  
Oud 06-03-08, 12:46
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Zibri wil de aangepaste booloader niet in zijn applicatie zetten omdat hij er niet achter staat. Beetje kinderachtig allemaal.
Ik zou zeker met de aangepaste 3.9 bootloader gaan werken en de eerste berichten hierover zijn positief, ook een restore naar 4.6 is dan nog mogelijk.
En het mooie is dan dat je gewoon de baseband kan gebruiken van 1.1.4
Op iclarified staat al een handleiding ervan hoe de aangepaste 3.9 te installeren.
Ik zou nog een weekje wachten
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #113  
Oud 08-03-08, 09:09
dendirk's schermafbeelding
dendirk dendirk is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Merksem, Belgie
Berichten: 376
Stuur een bericht via MSN naar dendirk
Standaard

Hoi,

Ik heb dan ook maar even mijn stoute schoenen aangetrokken.
Alles is perfect gelukt met ziphone 2.5c en 2.3 voor het behoud van de BL4.6
__________________
All work and no play makes Dirk a dull boy
  #114  
Oud 08-03-08, 09:20
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Ik heb mijn nieuwe 16GB met iplus geprobeerd te unlocken, maar daar kreeg ik alleen de bootloader gedowngrade (naar 3.9 fakeblank) en de rest werkte niet. Daarna maar met ziphone gejailbreaked en geunlocked en werkt nu perfect.
Ik heb nu dus ook de mogelijkheid om weer terug te gaan naar 4.6...
  #115  
Oud 08-03-08, 09:52
mrmark's schermafbeelding
mrmark mrmark is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam, Nederland
Berichten: 55
Standaard

kan iemand mij misschien een mirror geven met de Ziphone 2.5 erin? hier vanuit china kan ik namelijk de website van Mr.Ziphone zelf niet openen... dus ook niet Ziphone zelf downloaden.

Mijn dank is groot
__________________
Mark de Jong.com - MacBook Pro 15" - iPhone 32Gb
  #116  
Oud 08-03-08, 11:20
dennis3 dennis3 is offline
Banned
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 51
Standaard

Windows:
ZiPhone's Blog
MAC:
http://www.downloadziphone.org/mac

Ik heb m'n iPhone binnen paar dagen uit Amerika. Kan ik gewoon de stappen volgen in de eerste stap?
Ik neem aan dat de iPhone 1.1.4 heeft, werkt het gewoon met ZiPhone?

Alvast bedankt.
  #117  
Oud 08-03-08, 11:27
dendirk's schermafbeelding
dendirk dendirk is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Merksem, Belgie
Berichten: 376
Stuur een bericht via MSN naar dendirk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrmark Bekijk bericht
kan iemand mij misschien een mirror geven met de Ziphone 2.5 erin? hier vanuit china kan ik namelijk de website van Mr.Ziphone zelf niet openen... dus ook niet Ziphone zelf downloaden.

Mijn dank is groot
voila , laat ff weten als je hem hebt !


Laatst gewijzigd door dendirk; 09-03-08 om 15:52.
  #118  
Oud 08-03-08, 12:10
LA_Ranger LA_Ranger is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 22
Standaard

Dit topic is dus eigenlijk voor de mensen die een iPhone met 1.1.4 in de winkel hebben gekocht en willen activeren e.d.? Voor het updaten van 1.1.3 naar 1.1.4 moet ik een ander topic hebben zeker?
  #119  
Oud 08-03-08, 12:44
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA_Ranger Bekijk bericht
Dit topic is dus eigenlijk voor de mensen die een iPhone met 1.1.4 in de winkel hebben gekocht en willen activeren e.d.? Voor het updaten van 1.1.3 naar 1.1.4 moet ik een ander topic hebben zeker?
Helemaal gelijk LA Ranger en daar was je ook al begonnen met vragen stellen. SVP posten met ongeveer dezelfde vragen niet in allerlei topics proppen
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #120  
Oud 08-03-08, 15:00
Ezra's schermafbeelding
Ezra Ezra is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 129
Standaard

Ik heb deze methode ook maar even geprobeerd, met positief resultaat!

Alleen wou ik BSD installeren, wat volgens mij goed ging, maar eenmaal terug bij SB hield dat dingetje niet meer op met draaien. Na een lange tijd ging de phone uit en toen ik hem weer aan wilde doen bleef hij op het witte apple logo hangen..

Mijn vraag dus: is er iets aan de hand met BSD (versie 2.1)?
Of was het gewoon toeval en pech hebben?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Behoud unlock Iphone 4 joostdeman Jailbreak 3 14-04-11 16:17
iPhone: 4.0 updaten naar 4.2.1 met behoud van unlock MJay1 Jailbreak 3 13-02-11 10:35
iPhone 3GS: herstellen met behoud unlock konichiwa1 Unlock 9 27-12-10 19:02
Updaten met behoud app's,jailbreak en unlock aeger Archief 1 29-10-09 12:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.