Batterij discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) De iPhone beschikt over een niet-verwisselbare batterij, die zo'n 300 tot 400 laadcycli meegaat. Daarna neemt de laadcapaciteit steeds sterker af. De batterij gaat meestal ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Batterij
De iPhone beschikt over een niet-verwisselbare batterij, die zo'n 300 tot 400 laadcycli meegaat. Daarna neemt de laadcapaciteit steeds sterker af. De batterij gaat meestal niet plotseling kapot, maar de gebruiksduur wordt steeds korter. Oorspronkelijk heeft de batterij een spreektijd van 8 uur.
[h="3"]Batterij opladen[/h] Er wordt een laad-/synchronisatiekabel meegeleverd bij de iPhone. Je kunt ook losse laadkabels aanschaffen voor onderweg. Tijdens het laden verschijnt er een batterij-icoon met een bliksemschicht in beeld. Is het laadproces klaar, dan verandert de bliksemschicht in een stekker-icoon. In nieuwe versies van iTunes is de batterijstatus van de iPhone ook zichtbaar. [h="3"]Batterij repareren[/h] Apple heeft een reparatieprogramma waarmee je de iPhone-batterij voor $85 kunt laten verwisselen door een nieuw exemplaar. Je kunt ook een losse doe-het-zelf-kit kopen waarmee je de batterij zelf kunt vervangen of je kunt de hulp van een reparatiedienst inroepen. Bij het vervangen van de batterij door een andere partij dan Apple verlies je de garantie. Lees meer hierover bij het onderwerp [wiki]Reparaties[/wiki]. [h="3"]Tips om de batterijduur te verlengen[/h] Het scherm en de draadloze voorzieningen slurpen de meeste energie uit de batterij van je iPhone. Je kunt een veel langere batterijduur krijgen als je beide met mate gebruikt. [h="4"]Tip 1: Schermverlichting dimmen[/h] De iPhone bevat een lichtsensor die er automatisch voor zorgt dat het schermverlichting in een donkere omgeving minder fel wordt. In fel zonlicht zal de schermverlichting automatisch omhoog gaan. Je kunt in de instellingen (Settings) de helderheid handmatig aanpassen, maar je kunt er ook een paar trucs mee uithalen. Houd je vinger op de lichtsensor als je wilt dat het scherm niet automatisch feller gaat schijnen. De sensor denkt dat er sprake is van een donkere omgeving en zal het scherm automatisch dimmen. Is het scherm niet goed verlicht en daardoor niet goed leesbaar, dan houd je de iPhone even bij een felle lamp, zodat het scherm automatisch feller wordt. [h="4"]Tip 2: Schakel draadloze netwerken uit[/h] De iPhone is voorzien van GSM, Wi-Fi en Bluetooth. Schakel ze alledrie uit door naar Airplane-mode te gaan, als je ze niet allemaal nodig hebt. Je kunt ook de telefoon ingeschakeld houden en alleen [wiki]Wi-Fi[/wiki]/[wiki]Bluetooth[/wiki] uitschakelen. [h="4"]Tip 4: Automatisch verbinden met Wi-Fi uitschakelen[/h] De iPhone blijft steeds zoeken naar Wi-Fi-netwerken waarmee verbinding kan worden gemaakt. Stop het automatisch zoeken en maak handmatig verbinding met een Wi-Fi-netwerken op momenten dat je zelf wilt. [h="4"]Tip 5: Check niet te vaak e-mail[/h] Is het echt nodig om e-mail onmiddellijk te ontvangen? Als je toch niet meteen gaat beantwoorden is eenmaal per uur checken net zo goed. [h="4"]Tip 6: Schakel, of uninstalleer, OpenSSH uit[/h] Als je via de Installer OpenSSH hebt geïnstalleerd, en je gebruikt dit haast nooit, dan is het aan te raden om dit te uninstalleren of uit te schakelen d.m.v. BossPreffs. [h="4"]Tip 7: Schakel 3G uit (iPhone 3G/iPhone 3GS)[/h] Als je naar instellingen-algemeen-netwerk gaat kun je daar 3G uitzetten. De accu gaat merkbaar langer mee. [h="4"]Tip 8: Schakel locatievoorzieningen uit[/h] Als je naar instellingen-algemeen gaat kun je daar locatievoorzieningen (GPS) uitzetten. De accu zal merkbaar langer mee gaan. Laatst gewijzigd door WDS001; 27-11-09 om 23:43. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
hallo,ben er achter gekomen dat er iets te downloaden valt waarbij de batterij tot 3 maal langer mee gaat alvorens te moeten herladen.Is hier nog iemand van op de hoogte
|
|
||||
|
||||
en wat mag dat "iets" dan wel zijn?
|
|
|||
|
|||
Ja, dit kan waar zijn, heb ook ooit zoiets gehad voor mijn laptop.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
werkt goed moet ik zeggen
prima programma |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
vindt ik heel goed dat je wil informeren,zoveel meer info iedereen geeft en krijgt des te beter
wat ik bedoel is dat ik dan wel info wil waar ik wat mee kan doen zal wel horen als je met je programma komt einde discussie,dit is geen chat topic |
|
||||
|
||||
Dat over dat kalibreren heb ik eruit gehaald. Dat moet je dus niet doen bij de iPhone !!
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Mijn batterij "usage" en batterij "standby" tijd lopen vaak synchroon. Dit heeft als resultaat dat mijn bat. veel sneller leeg is dan normaal. Ik ga er van uit dat er iets aan staat dat blijvend meedraait maar ik weet niet wat en laat staan hoe ik dit normaal krijg....iemand een idee?
|
|
||||
|
||||
ik had dit met batteryinfo wat het zeker niet had mogen doen,
welke 'speciale' dingen heb je alleaam geinstaled ? ik heb nog een andere vraagerbij : hoe kan je zien hoeveel cyclies je al hebt zoals je bij een mb of mbp kan zien, iemand een idee of progje ?
|
|||
|
|||
Baterij
Mijn iPhone is vorige week vast gelopen, ik hem hem opnieuw moeten onlocken. Sinds dien slurpt hij baterij, drie keer per dag opladen is geen uitzondering...
Iemand een idee waardoor het kan komen? |
|
|||
|
|||
een app die veel batterij verbruikt en dus batterij slurpt. Misschien eens opnieuw proberen te unlocken op een andere manier?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Lijkt me sterk dat het door opnieuw unlocken gekomen is.. Kan het niet zijn dat je batterij 'moe' oftwel op is? Een programma kan veel van je batterij vragen maar zoveel dat drie x per dag opladen nodig is.... |
|
||||
|
||||
dat kan zeker wel het geval zijn hoor zo'n programma als die continu iets van de iphone vraagt wat veel energie gebruikt denk aan de processor dan kan hij sneller leeg zijn.
|
|
|||
|
|||
Batterij
Het zou idd kunnen dat me batterij 'moe' is, een andere mogelijk zie ik niet ik heb alleen me Wi-Fi en Edge altijd aan staan omdat ik die nodig heb. De batterij vervangen zal dan een optie zijn, iemand een idee waar ik die kan kopen en hoe die in de telefoon te zetten?
|
|
|||
|
|||
iPhone Disassembly: iPhone Parts
Is er misschien een bestaande batterij voor een Nokia of Samsung die ook dezelfde afmetingen heeft en dezelfde spanning afgeeft als de originele iPhone batterij? |
|
|||
|
|||
vraag over het niet kunnen aanstekken
de batt is compleet plat en in de lader start hij ook niet op
is dit normaal ? even wachten ?? of goed voor de vuilnisbelt ?? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone: Batterij | Stevan | Jailbreak | 7 | 22-10-10 14:02 |
batterij | annelieslefevre | Archief | 3 | 24-05-10 11:06 |
batterij | Serge123 | Archief | 2 | 03-08-08 15:51 |
Batterij | mustykief | Archief | 1 | 18-06-08 20:07 |
Batterij... | Nicolaz_ | Unlock [archief] | 1 | 14-01-08 14:57 |
|
|