//

Netwerken

Netwerken discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) De iPhone werkt op elk netwerk dat geschikt is voor GSM. Veelgestelde vragen over mobiele operators, mobiele netwerken en dataverkeer. [h="3"]GSM, GPRS en EDGE[/h] De ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-10-07, 16:44
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard Netwerken

De iPhone werkt op elk netwerk dat geschikt is voor GSM. Veelgestelde vragen over mobiele operators, mobiele netwerken en dataverkeer.

[h="3"]GSM, GPRS en EDGE[/h]
De iPhone werkt uitsluitend op het GSM-netwerk (dus niet op het CDMA-netwerk). Dat houdt in dat je bijna overal ter wereld met de iPhone kunt bellen, ook in de VS waar beide netwerken (CDMA en GSM) naas elkaar bestaan.
Via het GSM-netwerk heb je ook de beschikking over dataverkeer via [wiki]GPRS[/wiki]. De snelheid daarvan zou tussen 150 en 170 kbps moeten liggen, maar in de praktijk zal meestal een snelheid van zo'n 50 kbps worden gehaald. Dat komt omdat meerdere personen gebruikmaken van dezelfde GSM-mast, waarbij spraakverkeer voorrang krijgt.
Alleen wanneer de mobiele operator bepaalde aanpassingen in het netwerk heeft gedaan kun je gebruikmaken van het iets snellere [wiki]EDGE[/wiki]. In Nederland is sinds juni 2007 geen EDGE-netwerk meer beschikbaar.

[h="3"]3G[/h]
Met 3G wordt de derde generatie mobiele netwerken bedoeld. Voor Europa wordt daarbij gebruikgemaakt van de technologieën UMTS en HSDPA. De iPhone is geschikt voor deze snelle vorm van mobiel internet. Behalve de eerste generatie iPhone.

[h="3"]iPhone op Nederlandse netwerken[/h]
Op dit moment is de iPhone nog niet verkrijgbaar in Nederland. Je zult de iPhone dus in het buitenland moeten aanschaffen, waardoor deze niet direct bruikbaar is op het Nederlandse netwerk. Na het toepassen van één van de vele simlock-hacks kun je ook simkaarten van Nederlandse mobiele operators gebruiken. Bij de Supersim-methode ben je gebonden aan T-Mobile, bij alle software-unlock-methoden heb je de vrijheid om elk netwerk te kiezen.

[h="3"]Simlock verwijderen[/h]
Net zoals bij elke hedendaagse telefoon kun je de simlock verwijderen. Er zijn op dit moment al een aantal [wiki]unlock[/wiki]-methoden om dit te doen. Het verwijderen van de simlock is wel lastiger dan bij de doorsnee Nokia, omdat Apple sterke beveiliging heeft toegepast en steeds nieuwe firmware-updates uitbrengt om de mazen in het systeem te dichten.

[h="3"]Amerikaanse iPhone met AT&T-abonnement gebruiken[/h]
Het is mogelijk om bij de Amerikaanse iPhone een AT&T-abonnement af te sluiten. Als je niet in de VS woont en geen Amerikaans paspoort hebt, zul je daarbij meestal voor een prepaid-abonnement kiezen. Het is mogelijk, maar houd er rekening mee dat je behoorlijk veel geld kwijt bent met roaming: bellen kost $1 tot $1,30 per minuut en dataverkeer is onbetaalbaar. Het is slimmer om één van de [wiki]unlock[/wiki]-methoden toe te passen, zodat je een normaal Nederlands abonnement kunt gebruiken en voor lokaal tarief kunt bellen.

[h="3"]iPhone als iPod gebruiken[/h]
Als je geen zin hebt om een van de genoemde [wiki]unlock[/wiki]-methoden toe te passen of wanneer je principieel tegen elke vorm van [wiki]hacken[/wiki] bent, is het mogelijk om de iPhone te activeren zonder de simlock te verwijderen. Je kunt de iPhone dan wel gebruiken, maar er niet ermee bellen. In dat geval kun je echter beter een iPod touch kopen.

Laatst gewijzigd door PeterTe; 25-07-09 om 13:50.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-02-08, 18:09
adrie.flipse@orange.nl adrie.flipse@orange.nl is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 22
Standaard

Ik mijn telefoon vandaag laten upgraden van firmware 1.1.1 naar 1.1.3. Dit ging goed, maar nu geeft mijn iPHONE aan dat ''Netwerk niet beschikbaar is'' Mijn Simkaard van KPN zit er in, en ik kan mijn pincode ingeven. Ik kan dus op dit moment niet bellen of gebeld worden. Iemand een idee hoe ik mijn iPHONE weer een netwerk laat zien? Zit dus nu op versie 1.1.3

Groet,

Adrie
adrie.flipse@orange.nl
  #3  
Oud 23-03-08, 22:33
Klaus Klaus is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 1
Standaard Ik heb dit met Tmobile

Hoi, ik heb sinds vandaag ook een Iphone met de laatste firmware 1.1.4.Hij doet het prima alleen mijn netwerk valt er vaak uit met de melding "geen Service".Wie heeft hier de oplossing voor ?

Groet,

Klaus
  #4  
Oud 09-08-08, 20:04
sandro sandro is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: utrecht
Berichten: 10
Standaard geen service

Sinds een week heb ik hetzelfde probleem heeft iemand tot nu toe een oplossing gevonden?zou het zeer op prijs stellen
  #5  
Oud 25-07-09, 13:49
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Er stond dat de Iphone niet geschikt was voor Umts/HSDPA!
 


« Java | Pincode »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opgeslagen Wi-Fi netwerken Mr.nightsea Wi-Fi 12 20-01-12 19:19
Toegankelijke draadloze netwerken Kevin iPhone Apps 5 19-05-11 07:24
Prioriteit netwerken StefDS iPhone algemeen 1 10-12-10 18:14
Netwerken en SMTP Maikel iPhone algemeen 47 25-02-10 14:02
geen Wi-Fi-netwerken nekebokker Archief 1 20-01-10 20:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:30.